Morjes,
Harkitsen 10v VAG käyttäjänä vaihtamista 320d:hen ja eipä ole mitään tietämystä ko. auton vioista mitä pitäisi tietää. Automaattia haen ja vm. 2006-2009
Onko automaattilaatikko todettu kestäväksi? Myös kun tulee yli 200 tkm mittariin?
Minkäslaisia muita mahdollisia vikoja sopii odottaa / mitä pitäisi varmistella ennen ostoa?
320d E90 viat / automaatin kesto?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Automaatti on kestävä ja öljyn vaihdoista löytyy mielipiteitä lisää foorumilta. Termarit (3) kannattaa tsekata jos auto ei lämpene.
Kiitoksia tiedoista. Lueskelin tällä välin muitakin foorumin kirjoituksia 3-sarjalaisten vioista ja ne oli juurikin tuollaista "näpertelyä" eli ei niin vakavaa, joksi lasken myös termostaattien tsekkaukset. Tottuneena VAG käyttäjänä olen joutunut painiskelemaan DSG laatikon kanssa ja mm. jakoketjun löystymisen ja tuon luokan vikojen kanssa. Tällaista tässä hain jos löytyy jotakin vastaavaa.Raimo Miettinen kirjoitti:Automaatti on kestävä ja öljyn vaihdoista löytyy mielipiteitä lisää foorumilta. Termarit (3) kannattaa tsekata jos auto ei lämpene.
Jos muuten osaat suositella jotakin km lukemaa jonka jälkeen ei kannattaisi ostaa / et itse enää ostaisi 320d automaattia niin ilmoittele. Näkyy olevan aika hurja hinnan korotus monessa alle 100 ajetussa niin mietin myös noita 150 ajettuja. Itsellä tulee noin 30-40 tkm vuodessa.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
N47-moottorissa ollut jakopääongelmia. En osaa sanoa onko tuo sitten kovin laaja ongelma.
Keskustelua aiheesta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=2986" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo saattaa olla vaihtokunnossa 200tkm korvilla. Turbolader.net myy Saksassa 1000€, kun merkkiliike veloittaa pelkästä turbosta 1600€. Omassa olen vaihtanut turbon 200tkm kohdalla, kun alkoi viheltää reilusti. Eipä nuokaan mitään ikuisia ole. Polttoainetankin huohotusputki alkoi vuotaa juurestaan joskus 160tkm kohdalla ja laakereita on myös vaihdeltu. Jos on avaimeton käynnistys niin jonkin verran on ollut myös avainten kanssa ongelmia ja uusi avain maksaa merkkiliikkeessä reilut n. 250€ koodauksineen.
Keskustelua aiheesta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=2986" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo saattaa olla vaihtokunnossa 200tkm korvilla. Turbolader.net myy Saksassa 1000€, kun merkkiliike veloittaa pelkästä turbosta 1600€. Omassa olen vaihtanut turbon 200tkm kohdalla, kun alkoi viheltää reilusti. Eipä nuokaan mitään ikuisia ole. Polttoainetankin huohotusputki alkoi vuotaa juurestaan joskus 160tkm kohdalla ja laakereita on myös vaihdeltu. Jos on avaimeton käynnistys niin jonkin verran on ollut myös avainten kanssa ongelmia ja uusi avain maksaa merkkiliikkeessä reilut n. 250€ koodauksineen.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
320d-malleista 163hv-versio alkupäästä on jakopäältään kestävin, 177hv-> versioissa on ollut ongelmia, tosin onneksi harvinaisesta viasta kyse. Ilmeisesti jotain ääntä tai naputusta alkaa kuulumaan vaihteiston puolelta moottorin perältä jos alkaa laukeamaan. 6-sylinterisissä ei ole juuri ollut jakopääongelmia nettitietojen mukaan, eli kannattaa sitäkin harkita.
Turbo tosiaan kannattaa kuunnella, ei saa vinkua ajossa.
Opettele foorumilta löytyvä piilovalikko, josta saa näkyviin moottorin lämmöt digitaalisena mittariin. Jos lämmöt ei nouse ylös (normaalilämpö 85-90), termarit on vaihtokunnossa. Jos autolla on ajettu pitkään huonoilla termareilla, dpf:n (hiukkassuodatin) poltot ei välttämättä ole mennyt päälle ja näin dpf voi olla vaihtokunnossa. Uusi yli tonnin Saksassa, vaihtoehto toki poistattaa se ja ohjelmoida kone uudelleen tehokkaammaksi. Jos lämmöt ei nouse ja omistaja ihan pihalla lämmöistä, ehkä miettisin toista autoa. Harrastajalta ostettu huollettu auto voi olla huolettomampi vaikka ne usein hieman kalliimpia.
Alustasfa kuuntele perus kolahtelut, ja jyristääkö/täristääkö auto isolla vaihteella kiihdytettäessä (voi viitata 2-massavauhtipyörän tai kardaanin vikoihin).
Tee kylmäkäynnistys jos mahdollista, siinä selviää onko hehkut & akku kunnossa. Ei saa yskiä vaan pitää lähteä -10 kuin laakista käyntiin jos hommat kunnossa. Hehkujen vaihto vaatii imusarjan irroituksen eli vähän kalliimpaa kuin yleensä.
Turbo tosiaan kannattaa kuunnella, ei saa vinkua ajossa.
Opettele foorumilta löytyvä piilovalikko, josta saa näkyviin moottorin lämmöt digitaalisena mittariin. Jos lämmöt ei nouse ylös (normaalilämpö 85-90), termarit on vaihtokunnossa. Jos autolla on ajettu pitkään huonoilla termareilla, dpf:n (hiukkassuodatin) poltot ei välttämättä ole mennyt päälle ja näin dpf voi olla vaihtokunnossa. Uusi yli tonnin Saksassa, vaihtoehto toki poistattaa se ja ohjelmoida kone uudelleen tehokkaammaksi. Jos lämmöt ei nouse ja omistaja ihan pihalla lämmöistä, ehkä miettisin toista autoa. Harrastajalta ostettu huollettu auto voi olla huolettomampi vaikka ne usein hieman kalliimpia.
Alustasfa kuuntele perus kolahtelut, ja jyristääkö/täristääkö auto isolla vaihteella kiihdytettäessä (voi viitata 2-massavauhtipyörän tai kardaanin vikoihin).
Tee kylmäkäynnistys jos mahdollista, siinä selviää onko hehkut & akku kunnossa. Ei saa yskiä vaan pitää lähteä -10 kuin laakista käyntiin jos hommat kunnossa. Hehkujen vaihto vaatii imusarjan irroituksen eli vähän kalliimpaa kuin yleensä.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Oliko imusarjan läpät murheena näissä uudemmissakin?
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Taitaahan ne olla lähes kaikissa E9x dieseleissä, paitsi joku 325d-malli oli jossa ei ollut läppiä. Onhan sitä rakennetta kai vahvennettu, mutta itse poistattaisin läpät. Vaarana siis läppien irtoaminen koneen sisään ja jonkinlainen konevaurio. Joku viisaampi vois antaa täsmällisemmän tiedon tästä.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Läpät on tosiaan kaikissa muissa paitsi 325/525 malleissa. Olisikohan vuodesta 2006 (tai 2005) lähtien läppien rakennetta muutettu ja ovat huomattavasti vahvempaa tekoa kuin edeltäneet versiot. Poiston hinta on luokkaa 200€-300€ ja mielenrauhan kannalta sijoittamisen arvoinen summa.