Tuli käytyä koeajamassa tänään F30 320dA xDrive, siitä enempi F30 osiossa. Toinen koeajettava auto oli alpin weiss F11 M550d...
Fiilikset sen koeajosta:
+ Moottorin teho ja vääntö. Aivan uskomaton laite. Uutta vaihdetta tulee pesään ja vauhti kiihtyy..
+ Moottorin ääni. Uskomatonta - tämä on diesel! Sport+ asennossa unohtumaton kokemus.
+ Paras automaattivaihteisto mitä olen kokeillut. ensimmäinen, jossa manuaalimodekin toimii täydellisesti. iso plussa!
+ Vetopito ja hallittavuus.
+ Upea mittaristo, ehkäpä hienoin mitä olen nähnyt.
+ Hiljainen jopa leveillä nastarenkailla.
+ Tilat
+ Upea ulkonäkö ehkäpä markkinoiden parhaimman näköinen farmari.
- Ison tuntuinen vrt. E61
- Tarvii todella paksun lompakon
BMW xDrive tarjous ja kiertue
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
On tuo hieno auto, tänne kelpaisi F11 M-sport pienemmälläkin koneella. Oma kuume meni ohi kun merkkiliikkeen hyvitykset oli niin luokattomia. Yksityiset tarjosi autostani käteisellä enemmän, muttei ihan tarpeeksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Olikos tämä m550 Se missä "moottorin" ääntä soitetaan stereoista.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Niin...kai muistit, että ne äänet tulee suurimmalta osin nauhalta tuossakin autossa.bfi1864 kirjoitti:+ Moottorin ääni. Uskomatonta - tämä on diesel! Sport+ asennossa unohtumaton kokemus.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Joo muistin ja tiesin tämän kyllä - Ei haittaa yhtään.Pitkis kirjoitti:Niin...kai muistit, että ne äänet tulee suurimmalta osin nauhalta tuossakin autossa.bfi1864 kirjoitti:+ Moottorin ääni. Uskomatonta - tämä on diesel! Sport+ asennossa unohtumaton kokemus.
Sen verran hyvä paketti oli kokonaisuudestaan etten heti parempaa keksi = ulkonäkö, ajo-ominaisuudet, voimalinja, tilat, kulutus kohdallaan.
Mahtava peli ei voi muuta sanoa!!
Ehkä hienoin fiilis tulee kun vaihteet 'ampuu' isompaa silmään niin että tuntuis joka kerta tulevan 'lapiolla selkään'
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tai jos tarkkoja ollaan, niin taitaa BMW sanoa että ääniä suodatetaan, eli mitään ei lisätä, mutta jotain jätetään pois...Pitkis kirjoitti:Niin...kai muistit, että ne äänet tulee suurimmalta osin nauhalta tuossakin autossa.bfi1864 kirjoitti:+ Moottorin ääni. Uskomatonta - tämä on diesel! Sport+ asennossa unohtumaton kokemus.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tämä on tosi huono palsta. Mode voisi lukita tämän. Kyllä mää tiedän miten tässä kohta käy. X1 alkaa kohta poltella ja sitten väärässä paikassa tehty koeajo :( Kalliiksi tulee...bfi1864 kirjoitti:Joo muistin ja tiesin tämän kyllä - Ei haittaa yhtään.Pitkis kirjoitti:Niin...kai muistit, että ne äänet tulee suurimmalta osin nauhalta tuossakin autossa.bfi1864 kirjoitti:+ Moottorin ääni. Uskomatonta - tämä on diesel! Sport+ asennossa unohtumaton kokemus.
Sen verran hyvä paketti oli kokonaisuudestaan etten heti parempaa keksi = ulkonäkö, ajo-ominaisuudet, voimalinja, tilat, kulutus kohdallaan.
Mahtava peli ei voi muuta sanoa!!
Ehkä hienoin fiilis tulee kun vaihteet 'ampuu' isompaa silmään niin että tuntuis joka kerta tulevan 'lapiolla selkään'
Tarvii sanoa, että M550:stä parempaa käyttöautoa en ihan heti keksi. Fantastinen laite, ja sitä voimaa on kuin siinä kuuluisassa pienessä kylässä. Perheen vanhemmalle sukupolvelle tuli tuollainen F11 M550d kuukausi takaperin, ja nappasin sen viikonlopuksi lainaan pari viikkoa sitten, niin sai ajan kanssa tutustua kyseiseen laitokseen. Miinuspuolena voidaan sanoa, että kortin lähtemisen todennäköisyys kasvaa leikkisämmällä luonteella hemmetin helpostiPitkis kirjoitti:Joo muistin ja tiesin tämän kyllä - Ei haittaa yhtään.bfi1864 kirjoitti:Niin...kai muistit, että ne äänet tulee suurimmalta osin nauhalta tuossakin autossa.bfi1864 kirjoitti:+ Moottorin ääni. Uskomatonta - tämä on diesel! Sport+ asennossa unohtumaton kokemus.
Sen verran hyvä paketti oli kokonaisuudestaan etten heti parempaa keksi = ulkonäkö, ajo-ominaisuudet, voimalinja, tilat, kulutus kohdallaan.
Mahtava peli ei voi muuta sanoa!!
Ehkä hienoin fiilis tulee kun vaihteet 'ampuu' isompaa silmään niin että tuntuis joka kerta tulevan 'lapiolla selkään'
Huomenna taas karkkipäivä, jännä juttu että heti on farmarille ihan erilailla "tarvetta" kuin aiemmin.
Tuohon äänimaailmaan, minusta se on ihan sama, onko se keinotekoisesti tuotettua vai ei, kunhan se on toteutettu laadukkaasti, ja M550:n tapauksessa se on mielestäni laadukkaasti toteutettu. Diesel ei koskaan kuullosta yhtä hyvältä kuin vastaava bensa, ja jos äänimaailmaa on mahdollisuus sisälle parantaa pienillä kikoilla, kuten tiettyjä taajuuksia suodattamalla, niin mikä ettei. Maallikko ei tajua mitään siitä, eikä asiaa muutenkaan tajuaisi ellei sitä tiedostaisi.
Taidanpa tarkistaa omat lottonumeroni...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Sama juttu, järkimies pärjäisi jo perus 520d:llä.///Marko kirjoitti:On tuo hieno auto, tänne kelpaisi F11 M-sport pienemmälläkin koneella. Oma kuume meni ohi kun merkkiliikkeen hyvitykset oli niin luokattomia. Yksityiset tarjosi autostani käteisellä enemmän, muttei ihan tarpeeksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
550d:ssä täytyy kyllä olla lisättyä ääntä (ei pelkästään suodatettua). Niin paljon oli bensamaista ääntä (ehkä lainattu m5:sta). Olisi kiva lukea tarkemmin tästä äänen tuottamisesta. Ainakin voimakkuus oli kovin sidoksissa kaasupolkimen asentoon ja järjestelmä vaikutti täysin toimivalta kokonaisuudessaan. Suomen autolehdethän ei tällaisista juurikaan kerro, vaan asia kuittaantuu maininnalla ja keskitytään luottelemaan speksit
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Tuohon kaiuttimien avulla luotuihin ääniin on kyllä pakko ottaa kantaa...
Vaikka livenä en "luotuja" ääniä kabiinin puolella olekaan päässyt kuntelemaan (hyvä niin!), niin jo ihan periaatteesta vaikuttaa ehkä älyttömämmiltä pelleilyltä mitä autoihin on vähään aikaan keksitty. Nauraahan nuo jo kohta harakatki tälle !
Viime Lauantaina esitetyssä TopGearissa oli uusi ja vanha M5:t testissä ja Richard Hammondin nokan nyrpistelyn saattelemaan mielipiteeseen kaiuttimien kautta "synteettisesti" luoduista pakoäänistä on kyllä helppo yhtyä! Aiheutti kohtalaisesti naurun pyrähdyksiä itsessäni .
Mihin tämä automaailma on oikeen menossa? Ei mene varmaan kauaa, kun tulevaisuuden ämmäläisistä ja muista tehokkaista autoista (ovat sitten varmaan jotain 2-pyttysiä yksykkös quatro turboja) rääkästään kaiuttimista F-18 hornettien jälkipoltinlähdön (voin kertoa, että ääntä lähtee ) verran ääntä ratin takana istuvalle ihmettelijälle! No, ehkä vähän kärjistin, mutta silti!
Kuutonen, v8, v10, v12 jne, on mitä on ja niistä lähtee sellaiset äänet kuin otetaan lähtemään ja sillä selvä. Miksi tavallaan "esittää" muuta kuin on? Tämä on minun mielipiteeni asiaan. Tulee vain jotenkin väkisinkin mieleen nassikka-ajat, kun pitäjän muun pikkuväen kanssa laitettiin sykkelien pinnojen väliin jos minkälaista muovin lärpäkettä räpättämään . Tuntuhan se siinä iässä ainakin siltä, kuin olisi mopolla päästellyt menemään .
Kiitos ja anteeks!
Vaikka livenä en "luotuja" ääniä kabiinin puolella olekaan päässyt kuntelemaan (hyvä niin!), niin jo ihan periaatteesta vaikuttaa ehkä älyttömämmiltä pelleilyltä mitä autoihin on vähään aikaan keksitty. Nauraahan nuo jo kohta harakatki tälle !
Viime Lauantaina esitetyssä TopGearissa oli uusi ja vanha M5:t testissä ja Richard Hammondin nokan nyrpistelyn saattelemaan mielipiteeseen kaiuttimien kautta "synteettisesti" luoduista pakoäänistä on kyllä helppo yhtyä! Aiheutti kohtalaisesti naurun pyrähdyksiä itsessäni .
Mihin tämä automaailma on oikeen menossa? Ei mene varmaan kauaa, kun tulevaisuuden ämmäläisistä ja muista tehokkaista autoista (ovat sitten varmaan jotain 2-pyttysiä yksykkös quatro turboja) rääkästään kaiuttimista F-18 hornettien jälkipoltinlähdön (voin kertoa, että ääntä lähtee ) verran ääntä ratin takana istuvalle ihmettelijälle! No, ehkä vähän kärjistin, mutta silti!
Kuutonen, v8, v10, v12 jne, on mitä on ja niistä lähtee sellaiset äänet kuin otetaan lähtemään ja sillä selvä. Miksi tavallaan "esittää" muuta kuin on? Tämä on minun mielipiteeni asiaan. Tulee vain jotenkin väkisinkin mieleen nassikka-ajat, kun pitäjän muun pikkuväen kanssa laitettiin sykkelien pinnojen väliin jos minkälaista muovin lärpäkettä räpättämään . Tuntuhan se siinä iässä ainakin siltä, kuin olisi mopolla päästellyt menemään .
Kiitos ja anteeks!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kävin Vanajanlinnassa pyörittelemässä sladiradalla. Alla olivat seuraavat:
- M550D
- 530D
- X3 35D
- 320i
- 320d
Kaikki automaattilootalla toki. Havaintoja:
- Tuossa X3:ssa on ihan sama koliseva ohjausvaihde kuin omassa
- Ja molemmat 3-sarjalaiset kolisivat taka-akselistonsa osalta
- M550D ei ihan syheröradalla pääse oikeuksiinsa :-)
- Hiki tuli
- M550D
- 530D
- X3 35D
- 320i
- 320d
Kaikki automaattilootalla toki. Havaintoja:
- Tuossa X3:ssa on ihan sama koliseva ohjausvaihde kuin omassa
- Ja molemmat 3-sarjalaiset kolisivat taka-akselistonsa osalta
- M550D ei ihan syheröradalla pääse oikeuksiinsa :-)
- Hiki tuli
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kyllä olet ihan oikeilla jäljillä. Kun seuraa miten kitkeriä kommenttejä 320i:n äänimaailman (!) puuttuminen on aiheuttanut ja miten isona ongelmana jotkut näyttävät sitä kirjoituksista päätellen pitävän, varmaan moni autoilija olisi onnellisempi, jos kaiuttimista tulisi keinotekoista purinaa polvinta painaessa. F10M5 on ihan naurettava niiden radioäänien kanssa, todella rasittava ajaa, kun tietää sen hirveän vonkumisen tulevan nauhalta.Mosku kirjoitti:Tuohon kaiuttimien avulla luotuihin ääniin on kyllä pakko ottaa kantaa...
Vaikka livenä en "luotuja" ääniä kabiinin puolella olekaan päässyt kuntelemaan (hyvä niin!), niin jo ihan periaatteesta vaikuttaa ehkä älyttömämmiltä pelleilyltä mitä autoihin on vähään aikaan keksitty. Nauraahan nuo jo kohta harakatki tälle !
Viime Lauantaina esitetyssä TopGearissa oli uusi ja vanha M5:t testissä ja Richard Hammondin nokan nyrpistelyn saattelemaan mielipiteeseen kaiuttimien kautta "synteettisesti" luoduista pakoäänistä on kyllä helppo yhtyä! Aiheutti kohtalaisesti naurun pyrähdyksiä itsessäni .
Mihin tämä automaailma on oikeen menossa? Ei mene varmaan kauaa, kun tulevaisuuden ämmäläisistä ja muista tehokkaista autoista (ovat sitten varmaan jotain 2-pyttysiä yksykkös quatro turboja) rääkästään kaiuttimista F-18 hornettien jälkipoltinlähdön (voin kertoa, että ääntä lähtee ) verran ääntä ratin takana istuvalle ihmettelijälle!
Sen mitä kiertueella tuolla ajoin niin kyllä se minusta kuulosta ihan normaalilta kolmelitraiselta dieseliltä. Aivan yläkierroksilla ääni muuttui sitten erilaiseksi kuin siellä olleessa 530 dieselissä mutta ihan hyvin voisin uskoa että tuota ääntä on vain suodatettu ilman mitään sinne lisäämättä.Kuudensuora kirjoitti:550d:ssä täytyy kyllä olla lisättyä ääntä (ei pelkästään suodatettua). Niin paljon oli bensamaista ääntä (ehkä lainattu m5:sta). Olisi kiva lukea tarkemmin tästä äänen tuottamisesta. Ainakin voimakkuus oli kovin sidoksissa kaasupolkimen asentoon ja järjestelmä vaikutti täysin toimivalta kokonaisuudessaan. Suomen autolehdethän ei tällaisista juurikaan kerro, vaan asia kuittaantuu maininnalla ja keskitytään luottelemaan speksit
Vähän kuulostaa siltä että äänissä ei ole mitään vikaa mutta kun tiedät niiden tulevan "nauhalta" niin se ärsyttää? Eli jos tätä ominaisuutta ei olisi koskaan kerrottu olevankaan niin ajelisit ihan tyytyväisenä. Onko se vähän kuin silikonitissit että niin pitkään näyttää hyvältä kunnes joku sanoo että ne on kumitissit?Pirkis kirjoitti:F10M5 on ihan naurettava niiden radioäänien kanssa, todella rasittava ajaa, kun tietää sen hirveän vonkumisen tulevan nauhalta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
En minäkään erikoisempia huomannut, alakierroksilla piti samaa ääntä kuin 530, yläkierroksilla murisi, mutta oli kyllä tehotkin eri luokkaa 3000 kiekan jälkeen. Saattoi kyllä olla että odotin liikaa ääniltä kun oli tiedossa tuo manipulointi.dynamik kirjoitti: Sen mitä kiertueella tuolla ajoin niin kyllä se minusta kuulosta ihan normaalilta kolmelitraiselta dieseliltä. Aivan yläkierroksilla ääni muuttui sitten erilaiseksi kuin siellä olleessa 530 dieselissä mutta ihan hyvin voisin uskoa että tuota ääntä on vain suodatettu ilman mitään sinne lisäämättä.
Eihän 320i:stä äänimaailmaa puuttunut, siinä vaan sattuu olemaa alitehoisen Mazdan äänimaailma... Ja koska sitä äänimaailmaa (siis meteliä) tuli läpi aika reilusti, niin ei sitä kaiuttimilla korjata, vaan aluksi pitäisi lisätä reilusti moottorin äänieristystä.Pitkis kirjoitti:Kun seuraa miten kitkeriä kommenttejä 320i:n äänimaailman (!) puuttuminen on aiheuttanut ja miten isona ongelmana jotkut näyttävät sitä kirjoituksista päätellen pitävän, varmaan moni autoilija olisi onnellisempi, jos kaiuttimista tulisi keinotekoista purinaa polvinta painaessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jännä kun minä en saa mitään 1980-lukujen Mazdojen äänimaailmoja esille tai mitää jumalatonta koneen huutoakaan. Ihan samanlainen moottoriääni tässä on kuin muissakin 2010-luvun ahdetuissa nelipyttyisissä turbollisissa bensakoneissa. Luojalle kiitos, en ole koskaan ajanut tai omistanut kuusimukisella ja nimenomaan suoralla kuutosella varustettua autoa, joten en osaa vaatiakaan parempaan vaan tyydyn tähän paremmin kuin hyvin. Moottoritila on kyllä ihan hyvin eristetty. Siellä on jopa konepellissä vaimennusmatto joka tuntuu puuttuvan monesta nykyautosta, jopa muutamista volkkarin bensaturbollisesta mallistakin. Ei tää oon mikään tykki ja moni auto pieksee tän varmasti vaikka tämäkin kyllä pieksee taas heikompansa. Huvittaa vaan nuo kommentit kuin joidenkin mielestä nuo 20i ja 28i on todella täysin kakkoja patoja.TJJ kirjoitti:Eihän 320i:stä äänimaailmaa puuttunut, siinä vaan sattuu olemaa alitehoisen Mazdan äänimaailma... Ja koska sitä äänimaailmaa (siis meteliä) tuli läpi aika reilusti, niin ei sitä kaiuttimilla korjata, vaan aluksi pitäisi lisätä reilusti moottorin äänieristystä.Pitkis kirjoitti:Kun seuraa miten kitkeriä kommenttejä 320i:n äänimaailman (!) puuttuminen on aiheuttanut ja miten isona ongelmana jotkut näyttävät sitä kirjoituksista päätellen pitävän, varmaan moni autoilija olisi onnellisempi, jos kaiuttimista tulisi keinotekoista purinaa polvinta painaessa.
Vuoden 1999 Mazda siitä tuli mieleen, minulla kun oli tuollainen joskus... Jostain syystä en tuollaista fiilistä kokenut kun taannoin koeajoin Volkkarin eri malleja heidän kiertueella.J1978 kirjoitti:Jännä kun minä en saa mitään 1980-lukujen Mazdojen äänimaailmoja esille tai mitää jumalatonta koneen huutoakaan. Ihan samanlainen moottoriääni tässä on kuin muissakin 2010-luvun ahdetuissa nelipyttyisissä turbollisissa bensakoneissa. Luojalle kiitos, en ole koskaan ajanut tai omistanut kuusimukisella ja nimenomaan suoralla kuutosella varustettua autoa, joten en osaa vaatiakaan parempaan vaan tyydyn tähän paremmin kuin hyvin. Moottoritila on kyllä ihan hyvin eristetty. Siellä on jopa konepellissä vaimennusmatto joka tuntuu puuttuvan monesta nykyautosta, jopa muutamista volkkarin bensaturbollisesta mallistakin. Ei tää oon mikään tykki ja moni auto pieksee tän varmasti vaikka tämäkin kyllä pieksee taas heikompansa. Huvittaa vaan nuo kommentit kuin joidenkin mielestä nuo 20i ja 28i on todella täysin kakkoja patoja.
Täytyy käydä kokeilemassa uudestaan kesärenkailla. 328i on kokeilematta, sen nyt pitäisi olla tehojen puolesta positiivinen kokemus tai sitten BMW:n hevoset ovat nykyään kesyjä.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No, äänimakuasioita(kaan) ei kannata kiistellä. Kyllä yllä olevassa on osittain perää. Sillikonitissit näyttävät ihan hyviltä ennen ja jälkeen jos ne näyttävät hyviltä. Mutta jos tissit ovat muodottoman näköiset ja liian isot ja varsinkin silikonia, eipä niistä paljon pisteitä heru. Mutta jos luomut ovat liian isot, sitten pitää elää sen kanssa eikä haukkua voi. F10M5:n soundit ovat ihan omanlaiset, "naurettava" kuvaa niitä parhaiten. Todennäköisesti koneen ääniä on nauhoitettu pitkin moottoria myös sen sisältä ja niistä kasattu ääninauha kun vahvistettu ääniä x10. Se vinkuminen, sutina ja muu käsittämätön meteli ei muistuta mitään ajamaani autoa. Täysin epäluonnollinen ufon laskeutumisen ja aikakoneen väliltä tuleva soundi, vähän kuin HH koon tissit. Kun vielä tietää, että ne tulevat nauhalta, hyvin ei mene.dynamik kirjoitti:Vähän kuulostaa siltä että äänissä ei ole mitään vikaa mutta kun tiedät niiden tulevan "nauhalta" niin se ärsyttää? Eli jos tätä ominaisuutta ei olisi koskaan kerrottu olevankaan niin ajelisit ihan tyytyväisenä. Onko se vähän kuin silikonitissit että niin pitkään näyttää hyvältä kunnes joku sanoo että ne on kumitissit?Pirkis kirjoitti:F10M5 on ihan naurettava niiden radioäänien kanssa, todella rasittava ajaa, kun tietää sen hirveän vonkumisen tulevan nauhalta.