F10 BMW 5-sarjan facelift julkistettu

F10, F11, F07



Tervetuloa BMWforum.fi -keskustelufoorumille!


Rekisteröityneenä käyttäjänä sinulla on mahdollisuus...

     ... aloittaa ja kommentoida keskusteluja
     ... lähettää ja vastaanottaa yksityisviestejä
     ... selata viime käyntisi jälkeen kirjoitettuja viestejä
     ... ilmoittaa BMWforum.fi -kauppapaikalla
     ... päästä rekisteröityneiden käyttäjien keskustelualueelle


Rekisteröitymään!        Kirjaudu Facebook-tunnuksillasi!

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Vice » 24 Marras 2012, 20:14

pumafi kirjoitti:Vice kenellä saksalaisista valmistajista pettää ensimmäisenä hermo? Voi olla että taloudelliset intressit on niin suuret ettei ihan pian moista tapahdu. Mulle sopisi tuollainen 200 hv ja nelikko, vaikka en muuten ole mikään dieseleiden suuri ystävä. Voisin vaikka hieman taipua mielipiteissäni.


Menee nyt täysin OT, mutta...

...en osaa sanoa kuka lähtisi "herrasmies säännöistä" poikkemaan (varmaan kuitenkin iso kynnys), mutta toivottavasti joku avaa "peliä". Se olisi meidän asiakkaiden etu tietysti kuten kaikki hinta- ja varustekilpailu muutenkin.

Mä en kanssa ensin lämmennyt edes ajatuksena dieselille, mutta nyt kun useampi jo takana, niin perus käyttöautoksi
en oikein muuta, kun dieseliä ottaisi suuresta väännöstä johtuen (tosin bensaturbot kyllä on jo kirinyt aika samoihin, eli takki voi lähitulevaisuudessa kääntyä taas bensan suuntaan..). Mutta toisaalta sporttisemmaksi kulkineeksi taas pitää olla bensa...
Avatar
Vice
Vollmitglied
Vollmitglied
 
Viestit: 853
Liittynyt: Kesäkuu, 2011
Auto: F11 520d M Sport A
Google
 

Re: 5-sarjan facelift

Viesti pumafi » 24 Marras 2012, 20:36

Pysytään aiheessa ja ei mitään diesel vs bensavääntöjä.

Millä viikolla nuo muutokset on yleensä tulleet eli ajatuksella elokuun tuotannossa jos olisi LCI jo linjalla?
Ex: E60/F10
pumafi
Vollmitglied
Vollmitglied
 
Viestit: 500
Liittynyt: Maaliskuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Markku J » 24 Marras 2012, 21:20

Tuo xDrive olisi tosi hieno lisä 520dA -voimalinjaan. Sama nelivedon blokkaus perusmalliin on Audilla. Mnulle tulee nyt tuo köyhin mahdollinen Audin quattro, joka on 3.0 TDI 204 hv. Se voisi olla aikalailla halvempi, jos koneena olisi "tuunattu" 2.0 TDI. Tosin itse arvostan myös kuutoskonetta todella paljon.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.
Markku J
Supervisor
Supervisor
 
Viestit: 1125
Liittynyt: Maaliskuu, 2010
Paikkakunta: Tuusula
Auto: Ocu RS III ja A3 1.8 sedan quattro

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Turbo » 25 Marras 2012, 00:05

Tuosta 5-sarjan LCI:stä vielä, onkohan mitään toivoa saada siihen E-sarjan kaltaista diesel hybridiä ?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288514371200.html

Tuo on hinnoiteltu erittäin kilpailukykyisesti, pieni kulutus ja tehokas.

Samalla jäisi pois stop-startin karkeus liikennevaloissa, joka ainakin koeajamissani bemareissa (bensa ja diesel) esiintyy.
Avatar
Turbo
Fanatiker
Fanatiker
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Maaliskuu, 2010
Auto: X4 30d -14

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Ricracing » 27 Marras 2012, 23:32

Turbo kirjoitti:Tuosta 5-sarjan LCI:stä vielä, onkohan mitään toivoa saada siihen E-sarjan kaltaista diesel hybridiä ?
Samalla jäisi pois stop-startin karkeus liikennevaloissa, joka ainakin koeajamissani bemareissa (bensa ja diesel) esiintyy.


Stop-start toiminto on vain silmänkääntötemppu alentaa CO2-päästöjä ja siinä se on onnistunut EU päästömittauksissa.
Itse uskon sen vain tuovan voittoja autojen huoltajille jotka uusivat akkuja, latureita ja starttimoottoreita yhä uudempiin autoihin.

Bensa/diesel koneet tulevat vielä kehittymään, mutta ei ehkä enään samalla vauhdilla kuin viimeisen 5 vuoden aikana.

Tulevaisuus on sähkökäyttöinen vetyauto. Siihen taitaa tosin mennä vielä tovi, mutta mikä on tovi?
Bemarini: '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA ja '10 F10 520dA
Avatar
Ricracing
Über fanatiker
Über fanatiker
 
Viestit: 2408
Liittynyt: Kesäkuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki
Auto: F21 116iA -14

Re: 5-sarjan facelift

Viesti shoeshine » 28 Marras 2012, 17:27

Ricracing kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Tuosta 5-sarjan LCI:stä vielä, onkohan mitään toivoa saada siihen E-sarjan kaltaista diesel hybridiä ?
Samalla jäisi pois stop-startin karkeus liikennevaloissa, joka ainakin koeajamissani bemareissa (bensa ja diesel) esiintyy.


Stop-start toiminto on vain silmänkääntötemppu alentaa CO2-päästöjä ja siinä se on onnistunut EU päästömittauksissa.
Itse uskon sen vain tuovan voittoja autojen huoltajille jotka uusivat akkuja, latureita ja starttimoottoreita yhä uudempiin autoihin.


Minä olen noista väittämistäsi täysin eri mieltä. Minusta Stop/Star ei ole silmänkääntötemppu, päästöjen alentaminen lienee sitä paitsi aika selvästi todistettu. En myöskään usko ominaisuuden tuovan lisäkorjaustarpeita. Tuota lauluahan on saatu kuulla aina kun autoihin tulee jotain uutta tekniikkaa.

Olen samoilla linjoilla Turbon kanssa, että E-sarjan kaltainen dieselhybridi olisi varteenotettava vaihtoehto. Oma auto menee vuoden kuluttua vaihtoon, ja tällä hetkellä E 300 Bluetec Hybrid on vahva vaihtoehto.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, BMW 520d Sport A F11 Touring
shoeshine
Aktive Benutzer
Aktive Benutzer
 
Viestit: 156
Liittynyt: Lokakuu, 2010
Paikkakunta: Espoo
Auto: Audi A6 Avant 3,0 TDi Quattro
Mini Cooper S R56

Re: 5-sarjan facelift

Viesti JTR » 28 Marras 2012, 18:03

shoeshine kirjoitti:Oma auto menee vuoden kuluttua vaihtoon, ja tällä hetkellä E 300 Bluetec Hybrid on vahva vaihtoehto.


Tuossa vaiheessa on jo E-sarjan facelift markkinoilla. Tuonee mukanaan joitakin mielenkiintoisia uudistuksia. Kuten esim. kuoppien tunnistuksen (tuskin vaikiovarusteena) ja 9-portaisen vaihdelaatikkon

http://m.iltasanomat.fi/inf/infomo?site ... mob-traf-5
Avatar
JTR
Anfänger
Anfänger
 
Viestit: 72
Liittynyt: Marraskuu, 2012

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Ricracing » 28 Marras 2012, 23:23

[quote="shoeshine"
Olen samoilla linjoilla Turbon kanssa, että E-sarjan kaltainen dieselhybridi olisi varteenotettava vaihtoehto. Oma auto menee vuoden kuluttua vaihtoon, ja tällä hetkellä E 300 Bluetec Hybrid on vahva vaihtoehto.[/quote]

LCI F10 on markkinoilla myös vuoden kuluttua vm -14 mallina syyskuusta lähtien ja hybridi myös tarjolla.
Mielenkiintoista valintaa...
Bemarini: '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA ja '10 F10 520dA
Avatar
Ricracing
Über fanatiker
Über fanatiker
 
Viestit: 2408
Liittynyt: Kesäkuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki
Auto: F21 116iA -14

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Turbo » 04 Helmi 2013, 22:24

Sieltähän tulee mm 520d xDrive A

Kuva
Avatar
Turbo
Fanatiker
Fanatiker
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Maaliskuu, 2010
Auto: X4 30d -14

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Putin349 » 13 Helmi 2013, 17:00

Alkaa taas autokuume nousta tulevan lci:n myötä. :)
Tuleekohan 5:seen vastaavat Sport,Luxury ja Modern Line varustetasot kuin kolmos-ja ykkös sarjassa?
Putin349
Erfahrene Anwender
Erfahrene Anwender
 
Viestit: 363
Liittynyt: Tammikuu, 2011
Paikkakunta: Tampere
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014

Re: 5-sarjan facelift

Viesti VolvostaBemariin » 13 Helmi 2013, 18:13

520d xDrive! Kohta kuumeilee täälläkin yksi per's aukinen. Siinä pääsisi neliveto 5-sarjaan kiinni
VolvostaBemariin
Vollmitglied
Vollmitglied
 
Viestit: 593
Liittynyt: Huhtikuu, 2011
Auto: F10 520d xDrive 2014

Re: 5-sarjan facelift

Viesti pumafi » 13 Helmi 2013, 18:55

Onneksi nuo ulkonäölliset muutokset ovat melko maltillisia. LED-valoja ja hieman uutta muotoa puskureihin. 520 d xDrive on hyvä lisä mallistoon ja tulee varmasti myymään hyvin. Hinta asettunee karvan alle 60 teur luokkaan. Oma kokemus taannoisesta koeajosta 525 d xDrivella jätti melkoisen pettymyksen ja valjun olon. Odotin ehkä liikaa, mutta ruma käyntiääni ja värinät koko autoon, lopettivat autokuumeen nelosdieseliin lopullisesti.
Ex: E60/F10
pumafi
Vollmitglied
Vollmitglied
 
Viestit: 500
Liittynyt: Maaliskuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: 5-sarjan facelift

Viesti masiaro » 13 Helmi 2013, 19:44

Pari lisäkuvia LCI:n muutoksista. Ajovalojen ja takavalojen muodot taisi pysyä samana, sivuvilkut ovat nyt peileissä..
Liitteet
spyshots-f10-bmw-5-series-lci-facelift_7.jpg
spyshots-f10-bmw-5-series-lci-facelift_7.jpg (805.82 KiB) Katsottu 960 kertaa
spyshots-f10-bmw-5-series-lci-facelift_3.jpg
spyshots-f10-bmw-5-series-lci-facelift_3.jpg (914.83 KiB) Katsottu 960 kertaa
spyshots-f10-bmw-5-series-lci-facelift_1.jpg
spyshots-f10-bmw-5-series-lci-facelift_1.jpg (669.41 KiB) Katsottu 960 kertaa
- - -
Avatar
masiaro
Supervisor
Supervisor
 
Viestit: 1223
Liittynyt: Maaliskuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Warren » 14 Helmi 2013, 14:55

Toivottavasti eivät ainakaan laita noita kulmikkaita putkenpäitä jokaiseen malliin, niinkuin MB teki E-sarjalaisen pienessä faceliftissä, jotka oli aiemmin vain 6- ja 8-sylinteristen yhteydessä. Pyhitetään ne isommat röörit tehokkaammille malleille :)
Warren
Anfänger
Anfänger
 
Viestit: 60
Liittynyt: Tammikuu, 2013
Paikkakunta: Espoo

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Vice » 14 Helmi 2013, 15:21

Aika maltillisille muutokset noissa kuvissa näyttää. Toisaalta mitä sitä "toimivaa" korjaamaankaan...

Odotan kyllä mielenkiinnolla ton faceliftin tuloa, kun nyt Audi ei saa A6 ohjausta toimimaan niin ei sen ostoa voi edes harkita tällä hetkellä... Täytyy siis odotella, että pääsee 520xd:n koeajamaan.
Avatar
Vice
Vollmitglied
Vollmitglied
 
Viestit: 853
Liittynyt: Kesäkuu, 2011
Auto: F11 520d M Sport A

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Ricracing » 14 Helmi 2013, 22:53

Led-sumuvalot! Olisko ensimmäinen kerta kun niistä olisi jotain hyötyä? Led päävalot on myös mielenkiintoinen lisäys.

LCI-muutokset voi osittain katsoa uudesta 3-sarjalaisesta. Varmaankin takapuskurin keskelle tulee joku kromi tai muu yksityiskohta ja perävalot tulevat hiukan muuttumaan, arvaan että jarruvalot tulevat palamaan laajemmin (kuten kävi E60 LCI:ssä)
Etupuskurin muoto ja kromi kehykset tulevat hiukan muuttumaan, tarjolla ehkä myös kolme vaihtoehtoa.
Ja näköjään etuvalot tulevat "viirumaisemmiksi", koska pyöreät rinkulat eivät enää mahdu, vaan niistä tulee neliskanttimaisemmat.

Sivuvilkut siirtyvät ilman muuta peileihin.

Ja todnäk myös esim. 520d kone saa lisää ruutia, arvioisin 200 hp ja 400 Nm. xDrive on siihen hyvä lisä.
518d tullee olemaan melkein nykyisen 520d tehoinen.

Mun kaksi penniä.
Bemarini: '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA ja '10 F10 520dA
Avatar
Ricracing
Über fanatiker
Über fanatiker
 
Viestit: 2408
Liittynyt: Kesäkuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki
Auto: F21 116iA -14

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Putin349 » 15 Helmi 2013, 00:14

Jos ruksaa LED-valot optiolistalta,niin pitää ne sumuvalotkin ottaa ihan jo periaatteen kannalta.
Vaikka ei niitä niin paljoa tarvitsekaan. Ilmeisesti LED valot kustantaa F10:iin n. 2500€.
Putin349
Erfahrene Anwender
Erfahrene Anwender
 
Viestit: 363
Liittynyt: Tammikuu, 2011
Paikkakunta: Tampere
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014

Re: 5-sarjan facelift

Viesti gestapo » 25 Helmi 2013, 19:53

Kuva


he latest Autobild previews the LCI BMW 5er which shows what lies behind the camouflage tape.

As per modern BMW and integrated as EfficientDynamics. The 5er LCI inherits Air curtains , as well as new detailing, a re-profiled nose that is slightly faired in headlamps and optional LED adaptive headlights.

The change is not radical as the 5er maintains its position as the segment benchmark. Of course there will be significant changes to engine options (550i Gets N63Tu Engine, 535d for US [source]) and for entry customers the BMW 518 makes a return since the E34 albeit in diesel form.

Engineers have also incorporated slight changes to the car's steering as well as incorporating BMW's cylinder dimming introduced on the 7er.

Both the BMW 5er Touring and 5er Gran Turismo will debut at the same time.

Admin Edit:

We have information which shows production for the F10 LCI as beginning in July 2013, with deliveries starting in August/September of 2013.

http://www.bimmerpost.com/
2002/E12 520/E21 318i/E34 518i/E34 520i/E46 316ti/E87 116i/E81 116i/E84 X1/F30 318dA/F30 320iA xDrive
gestapo
Fanatiker
Fanatiker
 
Viestit: 1177
Liittynyt: Huhtikuu, 2010
Auto: F10 518dA Bus.Exclusive.

Re: 5-sarjan facelift

Viesti ///Marko » 25 Helmi 2013, 21:15

Kylläpä osaa vitonen näyttää hyvältä! Jos onnistuvat M-sport paketin kanssa niin pitää alkaa myymään nykyinen pois vaikka väkisin.
Freude am Fahren
Avatar
///Marko
Fanatiker
Fanatiker
 
Viestit: 1128
Liittynyt: Huhtikuu, 2010
Auto: 328iA xDrive F31

Re: 5-sarjan facelift

Viesti Ricracing » 25 Helmi 2013, 23:10

Muutos ei ole kovin suuri, mutta toki paremmalta näyttää. Kuvassa 550iA led valoin.
Bemarini: '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA ja '10 F10 520dA
Avatar
Ricracing
Über fanatiker
Über fanatiker
 
Viestit: 2408
Liittynyt: Kesäkuu, 2010
Paikkakunta: Helsinki
Auto: F21 116iA -14



Tervetuloa BMWforum.fi -keskustelufoorumille!


Rekisteröityneenä käyttäjänä sinulla on mahdollisuus...

     ... aloittaa ja kommentoida keskusteluja
     ... lähettää ja vastaanottaa yksityisviestejä
     ... selata viime käyntisi jälkeen kirjoitettuja viestejä
     ... ilmoittaa BMWforum.fi -kauppapaikalla
     ... päästä rekisteröityneiden käyttäjien keskustelualueelle


Rekisteröitymään!        Kirjaudu Facebook-tunnuksillasi!




EdellinenSeuraava

Paluu 5-sarja

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa