Erittäin olennainen kysymys on, oliko rekisteri kotimainen. Jos ei, no big deal. Jos oli, sitten eri juttu. Ainakin minä teen kaikkeni, että i8 on tallissa tänä vuonna. Siihen on keinoja kyllä muitakin kuin odotella jonossa myyntiin tuloa joskus 2016 alkuvuodesta, ehkä. i3:n hankkiminen tälle kesälle kotimaahan ei ole iso juttu, jos halua on. i8 on haastavampi kyllä.Vanos kirjoitti:Oranssi i3 bongattu tänään liikenteessä Kehä III Vantaalla.
BMW i3 julkistettu
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Pitkis kirjoitti:Ainakin minä teen kaikkeni, että i8 on tallissa tänä vuonna.
Tommonen juttu Tuularissa kopioitu Saksalaisesta AMS-lehdestä:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/miten-s ... -autonamme" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/miten-s ... -autonamme" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Todella mielenkiintoinen 100 000km:n kestotesti alkamassa:
BMW i3 Range Extender!
http://www.autobild.de/artikel/bmw-i3-r ... 90502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW i3 Range Extender!
http://www.autobild.de/artikel/bmw-i3-r ... 90502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Porista myös.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tänään tuli käytyä i3:lla ajelemassa. Olipa hieno kokemus. Auto on paljon parempi kuin olisin voinut kuvitella. Ajattelin, että se on vain pikkuauto muiden joukossa. Väärin meni. Huikein kokemus on kiihtyvyys, joka on ihan täyttä urheiluautoluokkaa. Kärry tykittää eteenpäin niin että selkä painautuu penkkiin oikein olan takaa. Rynnistys on hirveä kun pedaalin painaa pohjaan. Kaupungissa kääntyy kuin tyhjää vain, erittäin ketterä. i8:n tapaan ohjaus on erittäin tarkka ja tuntuma tiehen on hyvä. Näkyvyys on ihan jees ja auto varsin jäykkä, LifeDriven johdosta varmaankin. Ajoin vain kaupungissa, joten suurempien nopeuksien vakaudesta en pysty kommentoimaan.
Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Sähkömoottorin välitön reagointi ja vääntö 0rpm:stä lähtien on kuulema se juttu, kokeilemassa pitää ehdottomasti käydä kunhan suomeen ilmestyy.Pitkis kirjoitti:Tänään tuli käytyä i3:lla ajelemassa. Olipa hieno kokemus. Auto on paljon parempi kuin olisin voinut kuvitella. Ajattelin, että se on vain pikkuauto muiden joukossa. Väärin meni. Huikein kokemus on kiihtyvyys, joka on ihan täyttä urheiluautoluokkaa. Kärry tykittää eteenpäin niin että selkä painautuu penkkiin oikein olan takaa. Rynnistys on hirveä kun pedaalin painaa pohjaan. Kaupungissa kääntyy kuin tyhjää vain, erittäin ketterä. i8:n tapaan ohjaus on erittäin tarkka ja tuntuma tiehen on hyvä. Näkyvyys on ihan jees ja auto varsin jäykkä, LifeDriven johdosta varmaankin. Ajoin vain kaupungissa, joten suurempien nopeuksien vakaudesta en pysty kommentoimaan.
Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Joo, tuossa varmasti on perussyy. Mun testiseuralainen sanoi, että muut pienet sähköautot eivät samalla tavoin kiihdy, kun niissä ei vain ole potkua riittävästi tai painoa on liikaa, jolloin se räjähtävä kiihtyvyys puuttuu. Olisi ollut mahis ajaa tusinaa eri sähköautoa, mutta en jaksanut alkaa käymään riviä läpi. Siinä olisi testin saanut tehtyä. En tosiaan ihmettele, että 0-50 km/h i3 kepitti E92M3:n viivalta lähtiessä kun aikanaan video tuli ulos. Sen tuntuinen se lähtö oli, että mikään normaali pieni auto ei samaa tee.Turbo kirjoitti:Sähkömoottorin välitön reagointi ja vääntö 0rpm:stä lähtien on kuulema se juttu, kokeilemassa pitää ehdottomasti käydä kunhan suomeen ilmestyy.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ei missään nimessä ole este. Jos olisi isompi talli, tilaisin varmaan kärryn heti. Käyttöä tuolle tulisi juuri nyt niukasti, oikeastaan tosi vähän, kun muita autoja on. Mutta siihen saisi energiatukea ja mitä lie 25 000e jäisi hinnaksi, jonka saisi pois jatkossa milloin vain. Eli eipä jäisi juuri mitään hinnaksi. Ei vaan ole tallitilaa ja ennen kaikkea kilsat jäisivät sen verran vähiin, että ei jaksa ostaa. i8:lla kun sähköllä tulee ajeltua kaupungissa kaikki ajot muutoinkin.Havis kirjoitti:Ei kai tuo ole mikään este hankinnalle? Eiks sen emännänkin pidä jotenkin liikkua? Kaikki riippuu tarpeista ja lompakon paksuudesta.Pitkis kirjoitti:Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
On se silti hurja vehje, kun tuollainen koirankoppi lähtee M3:n kiihtyvyydellä 0-50 km/h. Se todella tuntuu, hurjempana kuin juuri missään autossa, kun tuosta sitä ei vaan mitenkään voi odottaa.
Melkein sama miten kulkee jos pirssi näyttää pyörille nostetulta pakastimelta. Eikö ne olisi voineet tehdä siitä vähän normaalimman näköistä...Pitkis kirjoitti:Tänään tuli käytyä i3:lla ajelemassa. Olipa hieno kokemus. Auto on paljon parempi kuin olisin voinut kuvitella. Ajattelin, että se on vain pikkuauto muiden joukossa. Väärin meni. Huikein kokemus on kiihtyvyys, joka on ihan täyttä urheiluautoluokkaa. Kärry tykittää eteenpäin niin että selkä painautuu penkkiin oikein olan takaa. Rynnistys on hirveä kun pedaalin painaa pohjaan. Kaupungissa kääntyy kuin tyhjää vain, erittäin ketterä. i8:n tapaan ohjaus on erittäin tarkka ja tuntuma tiehen on hyvä. Näkyvyys on ihan jees ja auto varsin jäykkä, LifeDriven johdosta varmaankin. Ajoin vain kaupungissa, joten suurempien nopeuksien vakaudesta en pysty kommentoimaan.
Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Sehän on mahtavan näköinen laite!salmol kirjoitti:Melkein sama miten kulkee jos pirssi näyttää pyörille nostetulta pakastimelta. Eikö ne olisi voineet tehdä siitä vähän normaalimman näköistä...
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Ei kyllä valitettavasti ole. Viime käynti paikallisessa Bemari-liikkeessä varmisti sen, että auto on sekä ulkoa että sisältä aika kaukana mitä Bemarilta odottaisi.Pitkis kirjoitti:Sehän on mahtavan näköinen laite!salmol kirjoitti:Melkein sama miten kulkee jos pirssi näyttää pyörille nostetulta pakastimelta. Eikö ne olisi voineet tehdä siitä vähän normaalimman näköistä...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Valitettavasti makuasioista ei voi kiistellä. Sekä ulkonäkö, värit, vanteet jne ovat kaikki makuasioita. Jos joku siitä tykkää, oikeassa on. Ja jos ei tykkää, samoin on oikeassa.pokkus kirjoitti:Ei kyllä valitettavasti ole. Viime käynti paikallisessa Bemari-liikkeessä varmisti sen, että auto on sekä ulkoa että sisältä aika kaukana mitä Bemarilta odottaisi.
BMWi on eri juttu kokonaan kuin jos vertaat kärryjä johonkin BMW:n premium-limusiineihin. i3 on megacity-auto, jonka ainoa järkevä käyttöympäristö Suomessa on Helsinki. Se on kaupungin pieni kauppakassi ja sen se tekee loistavasti, muusta BMW-linjasta erottuvalla tyylillä. Omassa luokassaan täysin suvereeni laite.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Kyllä tuo on nyt selvää, että autosta on haluttu tehdä aivan erinäköinen mitä muu normaali BMW-mallisto. Pari kertaa olen nähnyt tuon liikenteessä ja onhan se todella erilaisen näköinen ja minustakin ruman näköinen. Silti tuo kiihtyvyys on hämmentävän hyvää!
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Suorituskyky ja teknologia. Tiloista en pysty sanomaan tarkkaan, miten hyvin pelaa vrt. toiset sähköautot. Mutta jos vaikka jotain tavallista polttomoottoripikkuautoa pohdit, i3 pesee sen suorituskyvyssä mennen tullen kaupunkinopeuksissa. Vaikka 135i:n pistät viivalle, kakkoseksi jää samoin kuin tuo M3 mikä Raimon filmissä näkyi. Mikään muu pieni sähköautokaan ei samaan pysty. Siinä se primääripointti. Toinen on sitten teknologia ja innovaatiot. Hiilikuidusta tehty kori on erittäin jäykkä ja todella täsmällinen ajaa. Vastaavaa ei koe metalliautossa. Päällä muovipanelit, ei haittaa ovien paiskominen kylkeen, kun muovi joustaa eikä edes maali kunnolla naarmiinnu alla sen johdosta. Ynnä muuta paljon.pokkus kirjoitti:Mitä ominaisuuksia eritoten tarkoitat? Miksi se on niin ylivoimainen luokassaan?Pitkis kirjoitti:Omassa luokassaan täysin suvereeni laite.