120 d xdrive

F20, F21, F22, F23
demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Hei,

kiikarissa on tällä hetkellä 120 d xdrive. Onko kellään hyvää/huonoa sanottavaa siitä? Isohan se ei ole, mutta se ei ole mikään ongelma. Pitääkö nuo kulutuslukemat paikkaansa? Eli pääseekö alle 5l/100 km myös kesänopeuksilla?!

Kiitoksia etukäteen!
120 d xdrive M Sport -13
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Kyseisestä mallista ei ole kokemusta, mutta jonkin verran on tullut ajettua F20 118d:tä ja alla on F11 520d, joten sekä kone että kori ovat tuttuja. Näiden autojen kokemuksen pohjalta on helppo sanoa, että alle viiden pääseen vain taloudellisusajolla, mutta viidellä alkava lukemat ovat maantiellä normaaleja. Vähän sekin. :) Varsinkin, kun miettii tuon auton hintaa (arvonalennusta ja pääomakuluja), niin on käytännössä ihan sama syökö se litran enemmän tai vähemmän, jos kilometrimäärät eivät ole taksien lukemissa.

Tuon uuden pikkuisen paras puoli kuskin kannalta on se, että ruma keula ei näy kuskin paikalle :lol: Muuta negatiivista siitä onkin siten vaikeampi sanoa. :thuup: Auto on ajoltaan aito Bemari ja kuskin paikalla on kuin kotonaan, varsinkin jos on muistanut tilata sporttipenkit. X-Drive ja 20d tekevät siitä tehokkaan etenijän ympärivuoden. :) Mutta, mutta.. Onkos tuota saatavissa lainkaan business automaattina? Kahdeksan portainen automaatti olisi ilman muuta paikallaan tuon koneen kanssa.
demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Totta puhut, jos ja kun maksaa 43-44 000 "pikkuautosta" niin ei se nyt kulutus ole se tärkein kriteeri.. :)
Eli, M-sport paketti on ainakin ehdoton lisävaruste - että nyt vähän erottuu. Ja siis samalla pääsee siitä rumasta keulasta eroon..

Neliveto/automaatti yhdistelmä 1-sarjassa onkin sitten mahdoton yhtälö - ainakin Suomessa, joten manuaalin kanssa saa sitten elää.
120 d xdrive M Sport -13
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

demppa kirjoitti:...M-sport paketti on ainakin ehdoton lisävaruste - että nyt vähän erottuu. Ja siis samalla pääsee siitä rumasta keulasta eroon...
Minusta ei se puskurin seutu se ongelma ole, joten ei M-roippeet juuri sitä keulan irvistystä pelasta. Onpahan vaan eri tavalla omitunen.

Jonkun pitäisi muuttaa ne valoumpiot toisenlaisiks... :) Nooh, makuasia, eipä se edellinen 1-sarjalainenkaan ollu sen parempi. Sen keula menetteli, mutta kylkilinja roikkui rumasti :( Ei tuu 1-sarjalainen minun pihaan ainakaan vielä tähän astisten muotoilujen perusteella.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

demppa kirjoitti:Neliveto/automaatti yhdistelmä 1-sarjassa onkin sitten mahdoton yhtälö - ainakin Suomessa, joten manuaalin kanssa saa sitten elää.
Ei kai sentään. Hinnastosta löytyy: M135i A xDrive, toki siihen saa "muutaman" euron tiskiin latoa.

Toteamasi lause oli yksi syy siihen, miksi meille talouteen tuli A3 SB 1.8T quattro Stronic.
Eli BMW:nkin kannattaisi tarjota automaatti/nelikkoja 1-srj muissakin kuin M135i mallissa...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vice kirjoitti:
demppa kirjoitti:Neliveto/automaatti yhdistelmä 1-sarjassa onkin sitten mahdoton yhtälö - ainakin Suomessa, joten manuaalin kanssa saa sitten elää.
Ei kai sentään. Hinnastosta löytyy: M135i A xDrive, toki siihen saa "muutaman" euron tiskiin latoa.

Toteamasi lause oli yksi syy siihen, miksi meille talouteen tuli A3 SB 1.8T quattro Stronic.
Eli BMW:nkin kannattaisi tarjota automaatti/nelikkoja 1-srj muissakin kuin M135i mallissa...
Tällä tempulla yritetään varmaankin ohjata bemarin ostajia kalliimpiin ja paremmin katetta tuoviin malleihin. Neliveto ei ilmeisesti oo ykkösessä mikään suosittu juttu, koska 1-sarjaa menee melkoisen paljon pääasiassa kaupunkiajoa ajaville rikkaille rouville ns. kauppakasseiksi. Toki ykkösellä ajaa muutkin, mutta tuo on yksi melko suuri kohderyhmä. Ne jotka haluaa tomaatin ja nelivedon muttei M-mallia, ostaa sitten 3- tai 5-sarjaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Havis kirjoitti:
demppa kirjoitti:...M-sport paketti on ainakin ehdoton lisävaruste - että nyt vähän erottuu. Ja siis samalla pääsee siitä rumasta keulasta eroon...
Minusta ei se puskurin seutu se ongelma ole, joten ei M-roippeet juuri sitä keulan irvistystä pelasta. Onpahan vaan eri tavalla omitunen.

Jonkun pitäisi muuttaa ne valoumpiot toisenlaisiks... :) Nooh, makuasia, eipä se edellinen 1-sarjalainenkaan ollu sen parempi. Sen keula menetteli, mutta kylkilinja roikkui rumasti :( Ei tuu 1-sarjalainen minun pihaan ainakaan vielä tähän astisten muotoilujen perusteella.
Kyllähän se minustakin niin on, että uudenkin 1-sarjan takatilat ovat aivan jonninjoutavat vaikkapa A3 SB:hen verrattuna. Uuden ykkösen takapään muotoilu on parantunut vanhaan ykköseen verrattuna, mutta edelleen se näyttää silmääni (takaa ja sivuilta) linttaanastutulta ajokoiralta. Keulasta tulee taas mieleen buldoggi ja sen rumia lamppuja ja pystyä keulaa ei pelasta minusta edes M-sport korisarjan erilainen puskurikaan. 3-sarjan sedan+farkku, 5-sarjan sedan+farkku, 6-sarja, X6 ja 4-coupe on ainoat bemarin uusimmat mallit, jotka ovat minusta kauniita tai tyylikkäitä.

A3 SB on takatiloiltaan käytännöllisempi ja ulkomudoiltaan kauniimpi kuin F20, vaikka toki onkin melko tylsän näköinen. F20 ei tosin ole sekään mikään jännän näköinen, minusta se on lähinnä oudon näköinen.
Viimeksi muokannut J1978, 23 Heinä 2013, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Vice kirjoitti:
demppa kirjoitti:Neliveto/automaatti yhdistelmä 1-sarjassa onkin sitten mahdoton yhtälö - ainakin Suomessa, joten manuaalin kanssa saa sitten elää.
Ei kai sentään. Hinnastosta löytyy: M135i A xDrive, toki siihen saa "muutaman" euron tiskiin latoa.

Toteamasi lause oli yksi syy siihen, miksi meille talouteen tuli A3 SB 1.8T quattro Stronic.
Eli BMW:nkin kannattaisi tarjota automaatti/nelikkoja 1-srj muissakin kuin M135i mallissa...
Oikeassa olet, toki minulla on "pakko" ajaa dieselillä joten sen takia tuo ei ole vaihtoehto.

Muotoilusta voi olla monta eri mieltä. Olen aina inhonnut sedan-mallisia autoja, merkistä riippumatta, joten sen takia 1-sarja voisi olla ihan ok. Jos ja kun koko perhe haluaa mukaan pidemmälle reissulle niin otetaan isompi farmari.
120 d xdrive M Sport -13
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Sain uuden 120dx:n alle toukokuussa ja olen rullaillut sillä nyt noin 7000km. Kaiken kaikkiaan odotukset autoa kohtaan ovat jopa ylittyneet lähinnä ajettavuuden ja sisämelun osalta, joskin ne eivät kovin kummoisia olleetkaan. Keskikulutus tuolta matkalta vakio kottikärryrengastuksella on 5.3l. Vähän pidempi lomareissukin tuli heitettyä ja kyllä sillä alta 5 litran pääsee vaikka sakkorajalla ajellaankin ja ohi mennään kun paikka tulee. Autohan on hyvinkin kompakti ja tiivis sisämitoiltaan ja yllättävän hyvä ajettava jopa RFT renkailla ( mielestäni parempi kuin E91 2.0dxdrive ). Takajalkatilat ovat todellakin vähän naftit pitempikinttusille, mutta kyllä siinä nelihenkinenkin perhe hyvin matkustaa.

Olin itse ostamassa talvella v40 D4 r-designia, mutta liukkailla suoritettu koeajo yön oli sai mielen muuttumaan. Jos tuohon laittaa tomaatin niin syö kyllä liukkailla hupikerrointa aikalailla. Niin mukavaa oli lipsautella kytkimellä auto luistoon / nakella vastaheitoilla mutkiin. Omasta iästäkin lähti samalla 20 vuotta pois. :lol:

Suorituskykyhän tuossa on ihan kelvollinen tienpäällä, mutta kuitenkin olen moottoriin ollut hieman pettynyt. Hyrrä herää alhaalta herkästi, mutta yläkierroksille kaipaisin lisää puhtia isompin kutosdieselien tapaan. Mun autossa korostuu myös se, että se kiihtyy varsinkin sport-moodissa paremmin kun kaasua ei pole ihan lattiaan. Toivon mukaan tähän saadaan syksymmällä korjausta huollossa. Autoa hankkiessa tuli muuten koeajettua kaikki vastaavan kokoluokan autot ja noista ainoastaan volvo ja bemari tuntu hanskaan ja omaan käyttöön sopivilta. Bemmin ulkonäkö ei aluksi miellyttänyt, mutta livenä auto on kyllä paremman oloinen kuin kuvissa ja jollakin kumman tavalla olen oppinut pitämään siitä. Esim. uusi A3 uppoaa harmaaseen massaan....

Summasummarum, laitahan vaan nelikkoa tilaukseen ainakin itse olen ollut ihan tyytyväinen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Savage kirjoitti:Suorituskykyhän tuossa on ihan kelvollinen tienpäällä, mutta kuitenkin olen moottoriin ollut hieman pettynyt. Hyrrä herää alhaalta herkästi, mutta yläkierroksille kaipaisin lisää puhtia isompin kutosdieselien tapaan. Mun autossa korostuu myös se, että se kiihtyy varsinkin sport-moodissa paremmin kun kaasua ei pole ihan lattiaan. Toivon mukaan tähän saadaan syksymmällä korjausta huollossa.
Tuotahan voisi myös piristää viriboxilla jos teho harmittaa. Täällä on ollut aika paljon keskustelua eri boxeista, esim. venturatuning, racechip, tuningchip, jne.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

salmol kirjoitti:
Savage kirjoitti: Tuotahan voisi myös piristää viriboxilla jos teho harmittaa. Täällä on ollut aika paljon keskustelua eri boxeista, esim. venturatuning, racechip, tuningchip, jne.
No ei se varsinaisesti harmita koska kyllä tuollakin ehtii ja saa tarvittaessa kortin kuivumaan - ehkä vähän tottumiskysymyskin. Kuitenkin tuo kampanjatarjouksessa olevan performance kitin ajattelin hommata kaasuvasteen / softan tsekkauksen yhteydessä.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Savage kirjoitti: Mun autossa korostuu myös se, että se kiihtyy varsinkin sport-moodissa paremmin kun kaasua ei pole ihan lattiaan. Toivon mukaan tähän saadaan syksymmällä korjausta huollossa.
Sama toistuu omassa 118dA:ssa. Kickdownilla kiihtyy huonommin kuin ennen pykälää. Saitko tuohon jonkun selvän vastauksen huollosta? Kiinnostaisi itseänikin korjaus.
Ex: F20 118dA
demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Kiitoksia kommenteista.

Nyt jo 120 d xdrive alla, nopeasti meni.

Tehoja on ihan mukavasti mutta kyllä performance kit olisi vielä tarkoitus tilata. Sen jälkeen tiedetään enemmän..
120 d xdrive M Sport -13
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Onkos kukaan vahvistanut tätä Suomen henkilöstöltä. Tämähän on aivan naurettava ominaisuus pohjoisen ohjelmoinnissa! Eli käytännössä kickdown on poistettu käytöstä pohjoisen versioista normaalimodessa, eli oletus Comfort modessa sekä Eco Pro modessa. Ainoastaan Sport ja Sport+ modessa kickdown toimii?
AusF20 kirjoitti: Whilst signing up for the M125 on Tuesday, I asked their BMW chief mechanic about this for you. I am not sure which box you have in yours.
He says that in European models the 'normal' mode programme has a lowered slip setting for icy or wet roads. This effects the kickdown ability in the 'Normal' and the delivery of power but allows the kickdown in 'Sport' mode. He says if you own a M pack why would you leave it in 'Normal'. His words; Drive it in 'Sport', stuff the fuel economy and have loads of fun.
He suggests that if anyone is ordering a new F20 they should get the manual box or the 'Sport Auto' with paddles as it has a different programme to the standard 'Auto' and is designed to enhance power delivery.
He tells me that in Australia, we get 'Tropical version' F20 so there are different things in the car like the heater/ aircon design and engine/box programmes so the kickdown will work in both the Normal and Sport modes here.
You may be able to have the progamme modified in yours when you get it serviced or wait until the M tuning upgrade is available.
http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=701156
Ex: F20 118dA
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Vähän epäselvästi tuo oli kirjoitettu, mutta itse olin ymmärtävinäni että normaalissa modessa luistonesto olisi kick-downissa holhoavampi kuin sport-moodissa. Mutta kyllä kick-down ainakin mun autossa toimii kaikilla moodeilla, helposti heittää vähintään kolme-neljä vaihdetta alemmaksi kun polkaisee pohjaan.

Mutta ehkä luin itse väärin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

^ En ole minäkään huomannut omassa 120 dA:ssa mitään epäloogisuutta kiihdytyksessä ennen kickdown-pykälää ja aivan täydellä kaasulla. Autossa on tuo yllä puhuttu "Sport Auto"-laatikko (josta siis merkkinä vaihtosiivekkeet ratissa ja hieman erilainen vaihdekeppi tavalliseen automaattiin verrattuna).

Muttamutta - itseä normaalin takaveto-F20:n omistajana kiinnostaisi kommentit ajettavuudesta F20 120d:n takavedon ja saman padan nelivedon välillä. Jos joku on kokeillut niin ihan mielenkiinosta - onko huomattavissa eroja ja jos on niin millaisia?
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Sampo kirjoitti:^
Muttamutta - itseä normaalin takaveto-F20:n omistajana kiinnostaisi kommentit ajettavuudesta F20 120d:n takavedon ja saman padan nelivedon välillä. Jos joku on kokeillut niin ihan mielenkiinosta - onko huomattavissa eroja ja jos on niin millaisia?
En ole ajanut takaveto 120d:llä, mutta 118i:llä kyllä kesäkelissä. Se veteli urissa ja kiihdytyksissä selkeämmin mitä nelikko ei tee, joskin siinä oli 17" renkaat. Lisäksi siinä oli mikälie säätyvä m-sport alusta - oli kyllä muutoin pirun maittava ajettava mutkateillä sporttiasennossa. Nelikon alustahan on aina "vakio" eikä sitä voi säätää ajodynamiikkakytkimestä. Tosin aika jämpti ajettava sellaisenaan eikä paljon kallistele. Vähän olen harkinnut H&R madallusjousia, mutta pelkään että siitä tulee liian pintakova / kivireki varsinkin talviajoon.
aavee kirjoitti:Sama toistuu omassa 118dA:ssa. Kickdownilla kiihtyy huonommin kuin ennen pykälää. Saitko tuohon jonkun selvän vastauksen huollosta? Kiinnostaisi itseänikin korjaus.
En ole vielä käynyt huollossa. Tarkoitus olisi tässä kuussa käydä asennuttamassa se performance kitti, tehdä mahdollisesti väliöljyvaihto ja tsekata nuo pienet matkan aikana havaitut jutskat.
demppa kirjoitti:Kiitoksia kommenteista.
Nyt jo 120 d xdrive alla, nopeasti meni.
Tehoja on ihan mukavasti mutta kyllä performance kit olisi vielä tarkoitus tilata. Sen jälkeen tiedetään enemmän..
Niin sitä pitää laittaa asiat rullaamaan. Kävitkö hakeen Saksasta vai kotimarkkinoilta nettiautossa olleen valkean? Eipä noita 1nelikoita taida vielä hirveästi täällä olla?
demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Se joka oli nettiautossa on nyt minulla.. :) En ajatellut vaihtaa vielä tässä vaiheessa, mutta kuin se sattui olemaan niin hieno yksilö. Ainoa mikä "puuttuu" on PDC eteen, muttan tuon kokoisessa autossa pärjää ilmankin. Tai saa pärjätä.

Nyt kilometrejä takana reilut 1200 ja hyvin toimii. Kulutus on ollut hieman korkea, mutta se johtuu varmaan lähinnä siitä että tässä vaiheessa haluaa vähän leikkiä ja moottorikin tarvinnee vähän kilometrejä ennen kuin se pääsee vauhtiin.
120 d xdrive M Sport -13
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

demppa kirjoitti:Kiitoksia kommenteista.

Nyt jo 120 d xdrive alla, nopeasti meni.

Tehoja on ihan mukavasti mutta kyllä performance kit olisi vielä tarkoitus tilata. Sen jälkeen tiedetään enemmän..
Joko kitistä käyttökokemuksia vai homma vaiheessa? Itse tilasin kitin rapiat pari viikkoa sitten, mutta saapumisesta maahan saatikka asennuksesta ei vielä korjaamolla hajuakaan...
demppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Heinä 2013, 10:36

Sori myöhäisestä vastauksesta: tilasin kitin pari viikkoa sitten mutta sama juttu täällä, ei mitään tietoa milloin tulee. Tilasin samalla mustat munuaiset, pakoputket sekä sivuteipit joten katsotaan nyt milloin tulee..
120 d xdrive M Sport -13
Vastaa Viestiin