Lähetin äsken oman viestini autonmyyjälleni ja BMW:n Petterille!
Muun kehutekstin ohessa väitteeni on että:
"Väitän että laturi on alitehoinen ja että akku on liian pieni Suomen oloihin!
Vaadin autooni muutoskorjauksia!"
F10 5-sarjan talven riesat
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Viimeksi muokannut Ricracing, 11 Helmi 2012, 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.
Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.
Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
Onko tässä BMW:ssä joku tietty syy miksi siinä ehdottomasti pitäisi olla agm tyypin akku? Mikäli ei ole, myyjää voisi pyytää korvaamaan sen perinteisellä vähintään saman kokoisella takuun puitteissa. Ja vasta mikäli myyjä laittaa vastaan, alkaa viemään asiaa seuraavaan vaiheeseen.540iA kirjoitti:Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.
Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.
Tämä agm taitaa olla samantyyppinen BMW:n akilleen kantapää kuin RFT renkaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Havis kirjoitti:Onko tässä BMW:ssä joku tietty syy miksi siinä ehdottomasti pitäisi olla agm tyypin akku? Mikäli ei ole, myyjää voisi pyytää korvaamaan sen perinteisellä vähintään saman kokoisella takuun puitteissa. Ja vasta mikäli myyjä laittaa vastaan, alkaa viemään asiaa seuraavaan vaiheeseen.540iA kirjoitti:Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.
Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.
Tämä agm taitaa olla samantyyppinen BMW:n akilleen kantapää kuin RFT renkaat
Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna:
latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.
Viimeksi muokannut shoeshine, 12 Helmi 2012, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kaikki mitä kerroit pitää kyllä 100% paikkansa! AGM akut yleistyvät kovaa vauhtia joka automerkissä.shoeshine kirjoitti:Havis kirjoitti:Onko tässä BMW:ssä joku tietty syy miksi siinä ehdottomasti pitäisi olla agm tyypin akku? Mikäli ei ole, myyjää voisi pyytää korvaamaan sen perinteisellä vähintään saman kokoisella takuun puitteissa. Ja vasta mikäli myyjä laittaa vastaan, alkaa viemään asiaa seuraavaan vaiheeseen.540iA kirjoitti:Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.
Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.
Tämä agm taitaa olla samantyyppinen BMW:n akilleen kantapää kuin RFT renkaat
Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna:
latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.
Yksi syy miksi näissä uusissa bemareissa on tuo AGM-akku, on varmaan tuo jarruenergian talteenotto ja start&stop-teknologia lienee toinen syy.
Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.
Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Kannattaa varmaan olla tyytyväinenaltsu kirjoitti: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.
Se ei toki takaa sitä etteikö muiden autoissa voisi olla harmeja.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Eikä takaa sitä, etteikö seuraavalla startilla omassa joku menisi pieleen, jos nyt ylipäätään käynnistyy.-V- kirjoitti:Kannattaa varmaan olla tyytyväinenaltsu kirjoitti: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.
Se ei toki takaa sitä etteikö muiden autoissa voisi olla harmeja.
Lähinnä tarkoitus tämän itkun ja valituksen keskellä oli muistuttaa, etteivät nämä nyt aivan susia ja Suomen talveen kelpaamattomia ole. Jokunen tyytyväinen omistajakin joukkoon mahtuu. Kaipa jollain on vielä muistissa jopa jaettu 1. sija TM vuoden talviautotestissä
Viimeksi muokannut altsu, 12 Helmi 2012, 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Ai että eilen taas otti pattiin, kun ei vajaavedolla vain talvella tee sitten mitään. Sutii sutii, perä heiluu ja valot vilkkuu, mutta matka ei joudu. Kanssamatkustajatkin noteerasivat, että mikäs tätä autoa oikein heiluttaa, kehoittivat jo Subarua harkitsemaan (ilmeisesti ainut yleisesti tiedossa oleva neliveto sedan).
Olen entistä vakuuttuneempi, että neliveto se olla pitäisi.
Olen entistä vakuuttuneempi, että neliveto se olla pitäisi.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Karkaako liikennevaloissa edellä olevat muut vajaavetoiset horisonttiin? Jos ei, niin mikäpä kiire siinä itselläkään... Harvoin sitä ruuhkassa paalupaikalle kuitenkaan itse pääsee...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Meillä on jo tehty päätös, että seuraava on 528i xdrive. Ja vaimolle sitten joku 320d xdrive. Tosin tänään huomasin, että vaikka liikennevalolähdöt tuntuivat toivottomilta, niin sain liikennevalovälillä aikaiseksi helpon ja reilun kaulan kanssa-autoilijoihin. Hämmentävän hyvin tuo tuntui kuitenkin liikkeelle lähtevän.Turbo kirjoitti:Ai että eilen taas otti pattiin, kun ei vajaavedolla vain talvella tee sitten mitään. Sutii sutii, perä heiluu ja valot vilkkuu, mutta matka ei joudu. Kanssamatkustajatkin noteerasivat, että mikäs tätä autoa oikein heiluttaa, kehoittivat jo Subarua harkitsemaan (ilmeisesti ainut yleisesti tiedossa oleva neliveto sedan).
Olen entistä vakuuttuneempi, että neliveto se olla pitäisi.
Viimeksi muokannut altsu, 12 Helmi 2012, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Muistatte varmaan viime vuoden pitkät pakkasjaksot. Kävin silloin eräässä akkuliikkeessä ja tarkistutin akun kunnon.
Kertoivat, että viereisessä huoneessa on hyllyt täynnä sammahtaneita akkuja, Audeista, Mersuista ja Bemareista mm.
Ja ihan uusistakin autoista oli akku simahtanut, oli käytetty Webastoa, lämmitys maksimillaan ajettaessa,
takalasia lämmitetty jne. ja ajettu lyhyttä matkaa töihin. Ei mikään akku kestä tuollaista käyttöä kovalla pakkasella.
En tiedä sitten olisiko akun lämmitin ratkaisu, jos akkua joutuu pakkasilla paljon kuormittamaan.
Silloin akku ainakin ottais vastaan latausvirran.
Kutsuivat muuten akkuliikkeessä tuota huonetta krematorioksi. . .
Kertoivat, että viereisessä huoneessa on hyllyt täynnä sammahtaneita akkuja, Audeista, Mersuista ja Bemareista mm.
Ja ihan uusistakin autoista oli akku simahtanut, oli käytetty Webastoa, lämmitys maksimillaan ajettaessa,
takalasia lämmitetty jne. ja ajettu lyhyttä matkaa töihin. Ei mikään akku kestä tuollaista käyttöä kovalla pakkasella.
En tiedä sitten olisiko akun lämmitin ratkaisu, jos akkua joutuu pakkasilla paljon kuormittamaan.
Silloin akku ainakin ottais vastaan latausvirran.
Kutsuivat muuten akkuliikkeessä tuota huonetta krematorioksi. . .
Ajellaan sitä ruuhka-ajan ja taajaman ulkopuolellakin-V- kirjoitti:Karkaako liikennevaloissa edellä olevat muut vajaavetoiset horisonttiin? Jos ei, niin mikäpä kiire siinä itselläkään... Harvoin sitä ruuhkassa paalupaikalle kuitenkaan itse pääsee...
Viimeksi muokannut Turbo, 12 Helmi 2012, 19:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
"540iA: Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
Shoeshine: Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna: latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.
J1978: Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.
Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla."
Mutta ongelma on ja pysyy! Ei mulla koskaan ole ollut vastaavia ongelmia minkään muun Bemarin kanssa.
Mikä sitten olisi ratkaisu näihin uusien BMW-mallien virtaongelmiin? Vastauksia ja ajatuksia, kiitos.
Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
Shoeshine: Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna: latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.
J1978: Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.
Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla."
Mutta ongelma on ja pysyy! Ei mulla koskaan ole ollut vastaavia ongelmia minkään muun Bemarin kanssa.
Mikä sitten olisi ratkaisu näihin uusien BMW-mallien virtaongelmiin? Vastauksia ja ajatuksia, kiitos.
Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Minusta tuo on lähinnä ohjelmointikysymys. Varsinainen ongelmahan on se, että jo vähäisenkin varaustilanteen alentumisen jälkeen järjestelmä estää erinäisten sähkölaitteiden kytkeytymisen. Luulisi, että järjestelmän voisi ohjelmoida niin, että tuo esto menee päälle vasta kun varaustila on todella alhainen.Ricracing kirjoitti:"540iA: Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
Shoeshine: Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna: latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.
J1978: Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.
Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla."
Mutta ongelma on ja pysyy! Ei mulla koskaan ole ollut vastaavia ongelmia minkään muun Bemarin kanssa.
Mikä sitten olisi ratkaisu näihin uusien BMW-mallien virtaongelmiin? Vastauksia ja ajatuksia, kiitos.
Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...
Omalla kohdallani tuo ei ole ongelma. Minulle tuo herja on tullut ainoastaan silloin jos olen käyttänyt Webastoa, ja silloin auto ja sisätilat ovat jo lämpimät eli en siinä vaiheessa tarvitse penkinlämmittimiä eikä puhaltimen tarvitse huutaa täysillä. Ratinlämmitin on herjasta huolimatta toiminut.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Tammi 2012, 18:33
- Auto: G05 X5 xDrive45e (2021)
Ex: F10 M550d (2015) - Paikkakunta: Helsinki
Tänä aamuna varausherjan saaneena päätin minäkin lähestyä myyjäliikettä reklamaation muodossa. Jos ei olisi lämmintä tallia, jossa aina välillä laittaa akun lataukseen, niin auto olisi käytännössä yli 10 asteen pakkasissa käyttökelvoton. Akku ei näköjään ota latausta vastaan, kun lämpötilat laskee alle -10 asteen.Vice kirjoitti:Sama täällä, odotan myyjäliikkeen ja BMW Suomen kommentteja. Ei oo vielä vastattu kummastakaan...Ricracing kirjoitti: Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei tullut vastauksia minullekaan. Saksassa varmaan hiukan mietitään vastavetoa.Vice kirjoitti: Sama täällä, odotan myyjäliikkeen ja BMW Suomen kommentteja. Ei oo vielä vastattu kummastakaan...
Ovatko jo muut lähettäneet valituksen myyjällen ja BMW Group Suomeen?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Lisään sinut, Eki70, listaani "asiasta valittaneet". Se on nyt tämän näköinen, eli 12 autoa!
Jos joku haluaa vielä mukaan, niin ilmoittakaa ongelmistanne. Tämä on jo aivan liian pitkä lista, että sen voisi syrjäyttää.
(Kirjoittaja, päivämäärä, auton malli).
Ville 31.1. F10 525dA Sport
JukkaE60 31.1. F10 520dA
Vice 31.1. F11 520d M Sport A
E60fun 2.2. F10 523iA
JMV 5.2. F10 528iA xDrive
Moguli 6.2. F10 520dA
shoeshine 6.2. F11 520d Sport A
Ricracing 10.2. F10 520d Sport A
heimarkku 11.2. F10dA
Eki70 13.2. F10 525d xDrive
Muut uudet BMW:t
vulle 5.2. X3 20d -11
Mika R. 6.2. X3 F25 20d
Jos joku haluaa vielä mukaan, niin ilmoittakaa ongelmistanne. Tämä on jo aivan liian pitkä lista, että sen voisi syrjäyttää.
(Kirjoittaja, päivämäärä, auton malli).
Ville 31.1. F10 525dA Sport
JukkaE60 31.1. F10 520dA
Vice 31.1. F11 520d M Sport A
E60fun 2.2. F10 523iA
JMV 5.2. F10 528iA xDrive
Moguli 6.2. F10 520dA
shoeshine 6.2. F11 520d Sport A
Ricracing 10.2. F10 520d Sport A
heimarkku 11.2. F10dA
Eki70 13.2. F10 525d xDrive
Muut uudet BMW:t
vulle 5.2. X3 20d -11
Mika R. 6.2. X3 F25 20d
Viimeksi muokannut Ricracing, 13 Helmi 2012, 21:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Jännä juttu, omassani ei vielä tänä talvena ole tähän asti kertaakaan tullut tuota akun alhaisesta varaustasosta ilmoitusta. Auto kuitenkin sentään kaikki päivät ja yöt pakkasessa, ja piuhassa kiinni tunnin-pari aina ennen lähtöä. Ja tuotanto erä lienee sama kuin Ricin auto. Persegrilli aina päälle, kun autolla ajoon lähden. Akku ei lämpöhoitoa ole saanut, ei myöskään ulkoisesta laturista.