Tämä on nyt kolmas talvi kun kyykyttää täällä. Terveisiä vaan sinne beneluxeihin. Ja mikäli olet muutto kuormassa tuomassa BMW:tä tänne, niin osaat jo varautua varustamalla autosi isommalla laturilla ja paremalla laturilla.Rooker kirjoitti:Täällä ankarissa Keski-Euroopan olosuhteissa on koettu -11,8 asteen ennätyspakkaset. Eipä ole akkuherjoja esiintynyt. Näyttää siltä, että ei nämäkään vehkeet ole suunniteltu Suomen olosuhteisiin; talvella vaivaa pakkaset ja uraiset tiet kyykyttää runflatteja läpi vuoden.
F10 5-sarjan talven riesat
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Mikä taho tätä akkuasiaa lähtisi viemään maahantuojiin/myyntiverkostoon päin? BMW klubi? On todella hyvä, että tämä foorumi on olemassa ja näyttöä löytyy useammalta, kun joku joutuu asian kanssa vastakkain. Helkkari sentään, kyseessä on niin kallis kulkupeli, että jonkun on tällaisesta kannettava vastuu. Tätä ei kannattaisi jättää vain tänne foorumille, tapauksia on yksinkertaisesti liikaa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tein äsken tällaisen listan.heimarkku kirjoitti:Mikä taho tätä akkuasiaa lähtisi viemään maahantuojiin/myyntiverkostoon päin? BMW klubi? On todella hyvä, että tämä foorumi on olemassa ja näyttöä löytyy useammalta, kun joku joutuu asian kanssa vastakkain. Helkkari sentään, kyseessä on niin kallis kulkupeli, että jonkun on tällaisesta kannettava vastuu. Tätä ei kannattaisi jättää vain tänne foorumille, tapauksia on yksinkertaisesti liikaa.
BMW F1x akun ja latauksen puutteellisuudesta valittaneet BMW Forum.fi -palstalla kirjoittajat.
Ville 31.1. F10 525dA Sport
JukkaE60 31.1. F10 520dA
Vice 31.1. F11 520d M Sport A
E60fun 2.2. F10 523iA
JMV 5.2. F10 528iA xDrive
Moguli 6.2. F10 520DA
shoeshine 6.2. F11 520d Sport A
Ricracing 10.2. F10 520d Sport A
Eli meitä on jo siis 9 kpl ja varmaan löytyy lisää F1x omsistajia.
Ja anteeksi vaan, mutta en ottanut huomioon muutamaa E90 omistajaa. Mukaan vaan!
Viimeksi muokannut Ricracing, 11 Helmi 2012, 00:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Valituksen osoite on tietenkin BMW Nordic Suomi ja sitä kautta BMW Ag.heimarkku kirjoitti: Tätä ei kannattaisi jättää vain tänne foorumille, tapauksia on yksinkertaisesti liikaa.
Mikä muu taho lähtisi tätä Suomessa vetämään? Kyllä se on meidän itse on tehtävä.
Saatiinhan me vuosi sitten jopa 6 autoa tulemaan Keravalle: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Voin kertoa että BMW Club Finnland on jo niin ostettu ettei sieltä saa ketään mukaan.
BTCF? Antaa poiken harrastaa.
Mutta onko tämäkin saitti jo niin Antinontoxic BMW omahyväinen, ettei onnistusi (taas tulee porttarit varmaankin).
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Mä juttelin auton mulle myyneen myyjän kanssa viikolla ja hänelle tästä akku asiasta "valitin" ja pyysin myös kertomaan viestiä eteenpäin.
Meinaan laittaa tästä asiasta huomenna tai alku viikosta sähköpostia BMW Suomelle ja samoin palautetta BMW.fi sivuston kautta. Lisäksi kun F30 käyn koeajamassa (ensi tai seuraavalla viikolla) kysyn samalla myyjältä, jolle nyt asiasta "valitin" onko hän vienyt asiaa eteenpäin ja jos on vienyt mitä kommenttia on saanut.
Ric, epäilyysi käynnistyykö auto vielä huomenna niin uskoisin käynnistyvän, itselläni käynnistynyt joka kerta vaikka olisi edellisen päivän ajot jäänyt lyhyiksi ja lisäksi olen silti vielä webastoakin käyttänyt reilusti (ajon aikanakin, jotta lämpenee auto paremmin).
Nyt kovemmilla pakkasilla on tämä akku herja tullut lähes joka käynnistyksen yhteydessä. Olen nyt tarkoituksella jättänyt käyttämättä akkulaturiakin viimeisen vajaan 2vko ajan (koska tarvittaessa toinen auto pihassa jolla voin lähteä), ihan vaan testatakseni tätä akku asiaa. Loppu tulema: "akku hälytys" aina käynnistäessä, mutta silti aina käynnistynyt (ainakin tähän asti vielä, tänäänkin aamulla -30 astetta mittarissa)...
Silläkään ei oo ollut merkitystä hälytyksen tulon kannalta onko edellispäivänä (tai useampana päivänä putkeen) autolla ajettu 200km vai 20km, lisäksi aina käytän webastoa yht. 30-45min/päivä. Eli oma tulkintani, että ei liity siihen onko akussa "potkua" vaan juuri tällä palstalla puhuttuun akun kylmyyten ja sen kykyyn luovuttaa virtaa kylmänä (joka siis on aina ollut riittävä, kun auto käynnistyy, mutta elektroniikan mielestä ilmeisesti ei, kun kerran on tarvetta asiasta "hälyttää"). Eli tämän kaltaiset havainnot aion itse laittaa eteenpäin BMW Suomelle...
Meinaan laittaa tästä asiasta huomenna tai alku viikosta sähköpostia BMW Suomelle ja samoin palautetta BMW.fi sivuston kautta. Lisäksi kun F30 käyn koeajamassa (ensi tai seuraavalla viikolla) kysyn samalla myyjältä, jolle nyt asiasta "valitin" onko hän vienyt asiaa eteenpäin ja jos on vienyt mitä kommenttia on saanut.
Ric, epäilyysi käynnistyykö auto vielä huomenna niin uskoisin käynnistyvän, itselläni käynnistynyt joka kerta vaikka olisi edellisen päivän ajot jäänyt lyhyiksi ja lisäksi olen silti vielä webastoakin käyttänyt reilusti (ajon aikanakin, jotta lämpenee auto paremmin).
Nyt kovemmilla pakkasilla on tämä akku herja tullut lähes joka käynnistyksen yhteydessä. Olen nyt tarkoituksella jättänyt käyttämättä akkulaturiakin viimeisen vajaan 2vko ajan (koska tarvittaessa toinen auto pihassa jolla voin lähteä), ihan vaan testatakseni tätä akku asiaa. Loppu tulema: "akku hälytys" aina käynnistäessä, mutta silti aina käynnistynyt (ainakin tähän asti vielä, tänäänkin aamulla -30 astetta mittarissa)...
Silläkään ei oo ollut merkitystä hälytyksen tulon kannalta onko edellispäivänä (tai useampana päivänä putkeen) autolla ajettu 200km vai 20km, lisäksi aina käytän webastoa yht. 30-45min/päivä. Eli oma tulkintani, että ei liity siihen onko akussa "potkua" vaan juuri tällä palstalla puhuttuun akun kylmyyten ja sen kykyyn luovuttaa virtaa kylmänä (joka siis on aina ollut riittävä, kun auto käynnistyy, mutta elektroniikan mielestä ilmeisesti ei, kun kerran on tarvetta asiasta "hälyttää"). Eli tämän kaltaiset havainnot aion itse laittaa eteenpäin BMW Suomelle...
Kannattaisiko tehdä kirjoitus esim Tekniikan Maailmaan sillä akkuongelmaa on paljon ihmisillä, jotka eivät käy täällä foorumilla. Kaverini F11 hinattiin eilen Laakkoselle kun ei käynnistynyt, akku vaihdettiin. Viime viikolla kuuntelin lääke-edustajen jutustelua eräässä kongressissa (heillä on paljon F1x:ää), ja manailivat akkuongelmaa. Meidänkin E91 herjailee välillä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
En tiiä mutta mulla ainakin hävisi akkuherjat toistaiseksi kun auto oli noin vuorokauden sisätiloissa. Sen jälkeen ei oo tullut akkuherjoja vaikka auto oli eilenkin ulkona ja melko kovassa pakkasessa kälmäkäynnistin sen ilman lämmitystä. Tai voihan se olla, että latasivat siellä merkkihuollossa mun akun täyteen kun olivat huolestuneita siitä, että miten mulla ylipäätään akku kestää kun ajan niin lyhyttä ajoa...Tosin ajelin tässä nyt muutamana päivänä pidemmän maantie-rupeaman ihan sen takia, että auto saisi edes joskus pidemmän ajolenkin ja vähän normaalia kovempaa kyytiä.
Viimeksi muokannut J1978, 11 Helmi 2012, 09:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto seisoo käytännössä aina lämpimässä tallissa (kotona ja töissä), eilen tuli viimetalviseen tapaan Charge Battery "komento" ja laittelin sitten piuhan päähän...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 06 Marras 2011, 17:36
- Auto: F10 525da
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ajoa 25km päivässä kotona lämpimässä tallissa töissä säteilylämmitin ja 700w sisälämppäri
ei ole kertaakaan ilmoitellut minkäänlaisesta akkuherjasta.Mulla varmaan jotain vikaa Bemussa...
ei ole kertaakaan ilmoitellut minkäänlaisesta akkuherjasta.Mulla varmaan jotain vikaa Bemussa...
Minulla loppui akkuherja siihen kun viime talvena asennutin defan ylläpitolaturin.
Kait tuo sisätilan lämmitin sen verran tavaratilaa lämmittää että akkukin saa omansa ja ylläpitolaturi lataa sitä?
Kait tuo sisätilan lämmitin sen verran tavaratilaa lämmittää että akkukin saa omansa ja ylläpitolaturi lataa sitä?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Meniskö se lämpö sisälämppäriä käyttäen muka takakonttiin asti ja varsinkaan sen välipohja alle missä akku on. Siis ssinä tilanteessa missä sisäpuhallin on asennettu sinne apukuskin jalkatilaan. Mulla huutaa täysillä 1850w sisäpuhallin ja silti niitä akkuherjoja on tullu joskus. Laturia olen harkinnut, mutta mulle sanottiin, että mitä sä sillä teet kun sitä pakkasessa joudut käyttämään. Ei kuulemma lataa mitään pakkasessa.gestapo kirjoitti:Minulla loppui akkuherja siihen kun viime talvena asennutin defan ylläpitolaturin.
Kait tuo sisätilan lämmitin sen verran tavaratilaa lämmittää että akkukin saa omansa ja ylläpitolaturi lataa sitä?
X1:ssä takaselkänojan ja hattuhyllyn väli jää joitakin senttejä auki,vaikka selkänojat ovat takimmaisessa asennossa.J1978 kirjoitti:Meniskö se lämpö sisälämppäriä käyttäen muka takakonttiin asti ja varsinkaan sen välipohja alle missä akku on. Siis ssinä tilanteessa missä sisäpuhallin on asennettu sinne apukuskin jalkatilaan. Mulla huutaa täysillä 1850w sisäpuhallin ja silti niitä akkuherjoja on tullu joskus. Laturia olen harkinnut, mutta mulle sanottiin, että mitä sä sillä teet kun sitä pakkasessa joudut käyttämään. Ei kuulemma lataa mitään pakkasessa.gestapo kirjoitti:Minulla loppui akkuherja siihen kun viime talvena asennutin defan ylläpitolaturin.
Kait tuo sisätilan lämmitin sen verran tavaratilaa lämmittää että akkukin saa omansa ja ylläpitolaturi lataa sitä?
Ainakin tuo tavaratila lämpenee jonkin verran.Akkuhan on,kuten totesit,tuon kovan välipohjan alla.
Pitäis ostaa semmoinen "johdon päässä" oleva lämpötila-anturi ja laittaa se akun kylkeen.Silloinhan sekin asia tulisi tutkittua kunnolla,lämpeneekö tuo akkutila ollenkaan.Mutta joka tapauksessa akkuherjaa tuon laturin asentamisen jälkeen ei ole tullut.
Pitipä käydä oikein "tonkimassa" tuo akuntila.Sinne menee jonkinlaiset "ilmakanavat" takapenkin alareunan paikkeilta molemmista päistä.Ja näyttäis siltä että tuo akkutila saisi ainakin vähän sisäilmaa sinne.Mutta tuo lämpötilan mittaus varmistaisi senkin asian.
Oma(täysin arvattu)veikkaus noihin akkuherjoihin on se,että kun Bemun oma laturi pitää 80% akun täynnä ja se jäljelle jäävä 20% on varattu auton omalle jarrutusenergian talteeen otolle, niin kylmällä kun auto seisoo jo valmiiksi vajaa vitasena,herjoja tarjotaan.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tässä päivän lehden tarinaa otsikolla "Akkujen kestokyky kovilla etenkin uusissa autoissa":
"Kaksi edellistä talvea olivat kovia, sitä mieltä ollaan myös Laatuautossa (VW-Audi). - Mutta kyllä tänäkin vuonna kovimmilla pakkasilla jonot venähtivät suunnilleen kahteen viikkoon, korjaamopäällikkö Lauri Laine sanoo. ... - Usein autossa syttyy häiriövalo, kun jokin anturi on vetänyt jäähän. Välillä on vaikeuksia löytää vikaa, kun lämpimässä hallissa auto voi toimia ihan moitteettomasti, Laine toteaa. Laatuautoon pakkanen on tuonut niin uusia kuin vanhojakin autoja. Toyota Auto-Centerissä akkuvikaisten autojen vuosimalli on yleensä sieltä tuoreemmasta päästä. -Uudemmissa autoissa virran kulutus on kovempaa, joten akkujen kestävyys on kovilla. Lisäksi meillä on ollut jonkin verran jäätymisiä. Ruuhkat korjaamolla ovat olleet pahimmillaan noin viikon mittaisia, mutta nyt pahin alkaa olla ohi, huoltopäällikkö Marko Lehtonen sanoo."
Joten kyllä tässä taidetaan olla samoissa ongelmissa merkistä riippumatta. Olen silti sitä mieltä, että Bemarin pitää jo imagosyistä saada osaltaan akkuongelma turhine(?) ilmoituksineen hoidettua pois päiväjärjestyksestä. Varsinkin jos MB-autot pelaavat ilman ongelmia, jolloin se on jo kunniakysymys!
Ps. Vilkaisin äsken peräkonttiin ja ihmettelin, missä se akku mahtaa piileksiä. Ei näköjään ole ainakaan siellä, missä E39:ssä ja E60:ssä. Missäs se käsikirja nyt olikaan...
"Kaksi edellistä talvea olivat kovia, sitä mieltä ollaan myös Laatuautossa (VW-Audi). - Mutta kyllä tänäkin vuonna kovimmilla pakkasilla jonot venähtivät suunnilleen kahteen viikkoon, korjaamopäällikkö Lauri Laine sanoo. ... - Usein autossa syttyy häiriövalo, kun jokin anturi on vetänyt jäähän. Välillä on vaikeuksia löytää vikaa, kun lämpimässä hallissa auto voi toimia ihan moitteettomasti, Laine toteaa. Laatuautoon pakkanen on tuonut niin uusia kuin vanhojakin autoja. Toyota Auto-Centerissä akkuvikaisten autojen vuosimalli on yleensä sieltä tuoreemmasta päästä. -Uudemmissa autoissa virran kulutus on kovempaa, joten akkujen kestävyys on kovilla. Lisäksi meillä on ollut jonkin verran jäätymisiä. Ruuhkat korjaamolla ovat olleet pahimmillaan noin viikon mittaisia, mutta nyt pahin alkaa olla ohi, huoltopäällikkö Marko Lehtonen sanoo."
Joten kyllä tässä taidetaan olla samoissa ongelmissa merkistä riippumatta. Olen silti sitä mieltä, että Bemarin pitää jo imagosyistä saada osaltaan akkuongelma turhine(?) ilmoituksineen hoidettua pois päiväjärjestyksestä. Varsinkin jos MB-autot pelaavat ilman ongelmia, jolloin se on jo kunniakysymys!
Ps. Vilkaisin äsken peräkonttiin ja ihmettelin, missä se akku mahtaa piileksiä. Ei näköjään ole ainakaan siellä, missä E39:ssä ja E60:ssä. Missäs se käsikirja nyt olikaan...
Viimeksi muokannut heimarkku, 11 Helmi 2012, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitäisi olla optiman akut nykyautoissakin, mulla on sprinterissä optima ollut jo 4 vuotta eikä vieläkään osoita hyytymisen merkkejä, muutama päivä sitten lähdin töihin ja mittari näytti -31, webastokaaan ei mennyt enään päälle mutta auto käynnistyi. optimassa on kylmäkäynnistus muistaakseni n. a 1300 kun esim vartan agm 95 ah n. a950. Optimassa on vaan yksi huono asia, se on erikoisen kokoinen joten ei sovi kaikkiin autoihin. jos olisi mahdollista niin vaihtaisin heti optimaan, mutta kun ei mahdu! ehkä mahtuisi f10/11?
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Tosta laturi asiasta, mistä J1978 kirjoitit sen verran, että jos olen laittanut aamulla laturin kiinni autoon ja laitan sen 30min ennen webaston käynnistys lataamaan akkua, niin koskaan ei ole tullut akku herjaa. Eli jotain merkitystä sillä laturilla on tähän asiaan. En tiedä lataantuuko akku hiukan vaikkakin akku on kylmä vai onko kyse siitä, että lataus kuitenkin hiukan lämmittää -30 asteista akkua, oma veikkaukseni osuu jälkimmäiseen.
Mutta siis joka tapauksessa silloin ei ole koskaan tullut akku herjausta jos auto on ollut latauksessa juuri ennen käynnistystä...
Mutta siis joka tapauksessa silloin ei ole koskaan tullut akku herjausta jos auto on ollut latauksessa juuri ennen käynnistystä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
- Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä
Kannattaisko laittaa semmonen vanhanajan akku siis uusi ja lappiin soveltuva.joita käytetty volvossa ja saabissa ja muissa kin semmosissa autoissa mihin pystyy itekin jotain tekemään jos haluaa ja (ossaa)siis akku oli lyijy malli toimii
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tämä kannattaa tulostaa autoon mukaan; hätätilanteessa auttajat näkevät heti kriittiset irtisahauskohdat.
Akun sijaintikin löytyy.
F10: https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden/en ... er_F10.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
F11: https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden/en ... er_F11.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Akun sijaintikin löytyy.
F10: https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden/en ... er_F10.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
F11: https://oss.bmw.de/rettungsleitfaden/en ... er_F11.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Nimenomaan. Tuota yritin tuolla aikaisemmin tuoda esille. Kaikissa autoissa akun varaustila laskee kun on kylmä. Useimmissa autoissahan ei tule minkäänlaista ilmoitusta, auto joko lähtee käyntiin tai ei lähde. BMW:ssä elektroniikka on softistikoidumpi, eli se ilmoittaa käyttäjälle, että akun varaustila on laskenut. Sehän ei suinkaan tarkoita ettei auto käynnistyisi (muutenhan tuota ilmoitusta ei tulisi koska auto olisi mykkä). Käsittääkseni useimmilla, jotka tänne ovat kirjoittaneet, ei ole ollut minkäänlaisia käynnistysongelmia.Anyway kirjoitti:Oletteko katsoneet akun varaustilanteen herjan jälkeen.
Voihan se olla, että akku on ok, se vain turhan herkästi herjailee.
Webastohan ei käynnisty tai lopettaa toiminnan jos varaustila laskee niin alhaiseksi ettei auto käynnisty. Vaikka minulle on tullut tuo "varaustilaherja" niin Webasto on kuitenkin toiminut säädetyn ajan puitteissa.
Toisaalta ehkä tuo "herja" on säädetty hieman liian herkäksi meidän olosuhteisiin, ja siitä on ehkä syytä ilmoittaa maahantuojalle.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Jotain vikaa laturin tehokkuudessa ja akun koossa on, sehän nyt on täysin selvä totuus.
On myös totta että BMW:n järjestelmä varoittaa hyvissä ajoin sähkönpuutteesta mutta, pitääkö sitä
ajaa kylmällä autolla (kun sähkövastus lämmitin ei toimi) perse jäässä (koska penkinlämmittimet eivät toimi),
ilman näkyvyyttä taaksepäin (koska sivupeilien ja takalasin lämmitys ei toimi) ja mikä vielä pahempaa myös sivuille
kun ei tuuletin ja ilmastointi toimi ja ilman vielä ilman radiota?
Ei minun mielestä!
Lähettäkää kaikki, heti kun mahdollista, asiasta reklamaatio sekä autonne myyjälle että
petteri.mesikammen@bmw.fi
Hän on BMW Group Suomi Oy:n Marketing Manager ja ellei hän ymmärrä yskää niin ei kukaan.
T +358 9 6137 4245
M +358 40 803 2292
Jos tämän saitin n. 15 henkilöä lähettävät myyjilleen ja BMW:lle sähköpostia, niin jo on kumma ellei jotain ala tapahtua.
Ja vielä, mun mielestä tämän asian voisi vielä toistaiseksi pitää "BMW-perheen sisällä". Mutta mikäli ei mitään
tapahdu niin laitetaan viestiä Kuluttajaviranomasille (myös telkkariin) ja mediaan TM, Tuulilasin ym. ym.
On myös totta että BMW:n järjestelmä varoittaa hyvissä ajoin sähkönpuutteesta mutta, pitääkö sitä
ajaa kylmällä autolla (kun sähkövastus lämmitin ei toimi) perse jäässä (koska penkinlämmittimet eivät toimi),
ilman näkyvyyttä taaksepäin (koska sivupeilien ja takalasin lämmitys ei toimi) ja mikä vielä pahempaa myös sivuille
kun ei tuuletin ja ilmastointi toimi ja ilman vielä ilman radiota?
Ei minun mielestä!
Lähettäkää kaikki, heti kun mahdollista, asiasta reklamaatio sekä autonne myyjälle että
petteri.mesikammen@bmw.fi
Hän on BMW Group Suomi Oy:n Marketing Manager ja ellei hän ymmärrä yskää niin ei kukaan.
T +358 9 6137 4245
M +358 40 803 2292
Jos tämän saitin n. 15 henkilöä lähettävät myyjilleen ja BMW:lle sähköpostia, niin jo on kumma ellei jotain ala tapahtua.
Ja vielä, mun mielestä tämän asian voisi vielä toistaiseksi pitää "BMW-perheen sisällä". Mutta mikäli ei mitään
tapahdu niin laitetaan viestiä Kuluttajaviranomasille (myös telkkariin) ja mediaan TM, Tuulilasin ym. ym.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.