F13 6-sarja coupe julkistettu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Todella tyylikäs coupe. Perä aika rohkeasti muotoiltu. Kelpaisi meikäläiselle, mutta hinta alkaen mallit ovat kai yli sadan tonnin luokassa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
On se kyllä
Jos saisivat hinnat alkamaan cls & a7 mukaisesti n. 85t luokasta, vois Suomessakin pari mennä kaupaks. Banglen revoluution jälkeinen evoluutio tuottaa aika nättiä jälkeä
Jos saisivat hinnat alkamaan cls & a7 mukaisesti n. 85t luokasta, vois Suomessakin pari mennä kaupaks. Banglen revoluution jälkeinen evoluutio tuottaa aika nättiä jälkeä
- Liitteet
-
- BMW-6Series-1131111455549341600x1060.jpg (79.05 KiB) Katsottu 53259 kertaa
Edell. E92 335iA
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Just noin, < 85 th hinta alkaen 3 -litran 250 hv dieselillä kohtuullisin perusvarustein (vrt. A7), niin ostaisin. Tosi hieno keulakin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Joku ilmoitti, että valot ovat eri kuin avossa?? Pitääköhän paikkaansa. Minunkin mielestä valot ovat paremmat ja keula muutoinkin kuin avossa. Suoritusarvot samoin. Ehkä se avo on vähän tössy tänne, tuo coupe pelaisi. M3:n voisi vaihtaa neliveto 650ix:ään. Mutta M-auto on M-auto, ei sitä mikään tavis korvaa. Hankalia juttuja. Pitäisikö odottaa M6? No väkisin tulee odotettua. Lienee kuitenkin selvää, että näillä spekseillä M5/6 tulee olemaan aika lailla 0-100 km/h luokkaa 4,0 sekuntia, jos nyt tuolla mitään merkitystä oikeastaan on. B&O audio on oikeasti kova, juttelin tuon 6-sarjan sisätilasuunnittelijan kanssa face-to-face viime syksynä ja mies kertoi audiosta. Sen eteen on kuulemma tehty todella paljon töitä, BMW halusi oikeasti kaikkein parhaan järjestelmän, mitä kenelläkään on. Hinta on jännä nähdä. Voi olla täällä 5000e lisävaruste ihan hyvin.
Yksi mahis olisi se neliveto-diesel käyttikseksi, M3 jäisi urheiluun. Mutta jaksaisiko sillä sitten enää ajaa, kun joku 640 xdA olisi tallissa? Vaikeeta vaikeeta. Pitää nyt notkua, säästyyhän siinä rahaakin hyvin, kun ei mitään ainakaan vielä osta...tuo punainen muuten on sitten tosi jees ulkoväri tähän autoon! Joka tapauksessa nyt on aika lailla onnistunut auto, täytyy myöntää. Parempi näissä kuvissa kuin concept coupe aikanaan, jotenkin natsaa paremmin.
Yksi mahis olisi se neliveto-diesel käyttikseksi, M3 jäisi urheiluun. Mutta jaksaisiko sillä sitten enää ajaa, kun joku 640 xdA olisi tallissa? Vaikeeta vaikeeta. Pitää nyt notkua, säästyyhän siinä rahaakin hyvin, kun ei mitään ainakaan vielä osta...tuo punainen muuten on sitten tosi jees ulkoväri tähän autoon! Joka tapauksessa nyt on aika lailla onnistunut auto, täytyy myöntää. Parempi näissä kuvissa kuin concept coupe aikanaan, jotenkin natsaa paremmin.
Vihdoinkin LED-ajovalot tuli tähän. Cabrioletiin se ei tullut ja siksi auton keula saattaa näyttää hieman erilaiselta mutta oikeasti ero on se että cabrioletissa julkistuskuvissa on vain ksenon-ajovalot missä on pyöreät koronat. Ja tähän coupeen ryhtyivät laittamaan ihan oikeat full-LED-ajovalot vilkkua mukaanlukien. Nyt tässä umpiossa ei taida ole muuta kuin LEDit. Sen takia koronat ei ole enää niin pyöreitä, vaan litistyneitä. Näyttää mielestäni oikein hyvältä!
- - -
Led valot ovat lisävaruste,vakiona xenonit.Lisävarusteena myös perinteinen käsivaihteisto,tuskimpa ottavat siitä lisähintaa...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Jep ilman muuta lisävarusteena täytyy ottaa, tarkoitin enempi sitä, että ne vihdoinkin tulivat virallisesti saataville.gestapo kirjoitti:Led valot ovat lisävaruste,vakiona xenonit.Lisävarusteena myös perinteinen käsivaihteisto,tuskimpa ottavat siitä lisähintaa...
- - -
Näyttäisi olevan täysin sama keula cabrioletilla ja coupella, ainut ero taitaa olla ajovaloumpioiden sisusta.masiaro kirjoitti:Jep ilman muuta lisävarusteena täytyy ottaa, tarkoitin enempi sitä, että ne vihdoinkin tulivat virallisesti saataville.gestapo kirjoitti:Led valot ovat lisävaruste,vakiona xenonit.Lisävarusteena myös perinteinen käsivaihteisto,tuskimpa ottavat siitä lisähintaa...
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Juttua taisi olla jatkettu tuonne konseptitopikkiin joten siirrettiin sinun viestistä alkaen kokonaan uudeksi aiheeksi, kun kyseessä tuotantomalli. Kuvia ja videoita lisättiin suoraan viestiin ja siinä samalla jostain syystä tuo linkki oli jäänyt pois.Cyclic Stig kirjoitti:Ilmeisesti moderaattorit/ylläpito on muokannut alkuperäistä viestiäni mieleisekseen kun ei alkuperäinen kelvannut. Lisäksi paikkakin vaihdettiin sekä kaiken huipuksi alunperin Autocarin websitelle postaamani asiallinen linkki kyseistä automallia käsittelevään artikkeliin/kuviin on poistettu tyystin. Jo on meininkiä.
Tässä vielä alkuperäinen juttu. Tai ainakin siellä tähän ekana törmäsin eikä palstalla tästä koko asiasta mainintaa näyttänyt olevan
Eipä tuo auton paino(coupe vs. cabrio) paljoa kulutukseen ja kiihtyvyyteen vaikuta noissa teholuokissa.Esim.640iCoupe 180kg kevyempi,kulutus n.0,2l/100km pienempi. Ehkäpä radalla kierrosajassa löytynee eroa jo selvemmin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Varmasti radalla on eroa, tosin ei tuo rata-auto ole, mutta muussa ajodynamiikassa eroa tulee olemaan ihan katuajossakin. Ihme juttu, että kiihtyvyysero on pieni, kun miettii kahta 90 kg ukkoa takapenkille lisäpainoksi. Kyllä sen muissa autoissa huomaa selvästi, mutta ehkä ei noissa lukemissa tunnu niin paljoa.gestapo kirjoitti:Eipä tuo auton paino(coupe vs. cabrio) paljoa kulutukseen ja kiihtyvyyteen vaikuta noissa teholuokissa.Esim.640iCoupe 180kg kevyempi,kulutus n.0,2l/100km pienempi. Ehkäpä radalla kierrosajassa löytynee eroa jo selvemmin.
B&O audiosysteemi tulee olemaan varmaan sellaisen 8000-10 000e paukku lisävarusteena, aika lailla hintava. Ajoin uudella Audi A6:lla viikko sitten ja siinä sama systeemi, hintaa 12 000e. En päässyt kuuntelemaan kuin radiota, joten meni vähän harakoille homma siltä osin.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kuvia?540iA kirjoitti:Laakkonen Espoossa joutu vähän kuolaamaan uutta 650 avoa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Milloinkahan ehtisi ensimmäinen kappale tavalla tai toisella tänne susirajalle asti
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Aika yllättävän paljon tietoa jo uudesta F12 saa BMW.fi sivustoilta:gestapo kirjoitti:Led valot ovat lisävaruste,vakiona xenonit.Lisävarusteena myös perinteinen käsivaihteisto,tuskimpa ottavat siitä lisähintaa...
"Kääntyvät LED-ajovalot.
Muotoilua uudessa valossa: BMW 6-sarjan Coupé on ensimmäinen BMW-malli, jossa käytetään kääntyviä LED-ajovaloja. Ne mahdollistavat väsymättömän ajon yön pimeydessä parantaen siten mukavuutta ja turvallisuutta.
Lähi- ja kaukovalot on toteutettu kokonaan käyttäen LED-tekniikkaa molemmissa valorenkaissa. Ja kuitenkin kääntyvien LED-ajovalojen ulkonäkö noudattaa BMW:lle ominaista tulkintaa: voimakasilmeiset LED-moduulit loistavat auton kummallakin puolella kahden kolmiulotteisen valorenkaan ympäröiminä, eikä yödesignissakaan näy pisteitä. Ja kaikki saatavilla olevat BMW-valotoiminnot kuten kääntymisvalotoiminto, kääntyvät ajovalot ja kaukovaloavustin on integroitu. Myös valotoiminnot kuten korostusvalot, suuntavilkut ja kääntymisvalotoiminto on toteutettu LEDein.
Koska LED-valon värilämpötila on lähes sama kuin päivänvalon, LEDien valo loistaa hyvin kirkkaana. Näin esimerkiksi liikennemerkit on entistäkin helpompi havaita. Kääntymisvalotoiminto kytkeytyy automaattisesti päälle hitaasti ajetuissa kaarteissa. Kääntyvät ajovalot puolestaan vastaavat kaikista nopeammin ajetuista kaarteista, alkaen ajonopeudesta n. 60 km/h: järjestelmä sovittuu portaattomasti ohjauspyörän liikkeisiin ja ajonopeuteen valaistakseen tien täydellisesti.
Sen lisäksi, että LED-ajovalot luovat loistavan näkyvyyden, ne ovat myös hyvännäköiset. Niiden uusi muotoilu, johon kuuluvat typistetyt valorenkaat ja mustat valoluomet, korostavat BMW 6-sarjan Coupén intoa."
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.