Ei käynnisty!

E90, E91, E92, E93
Hanniter
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2022, 20:46

Jouluaattona pihaan onnellisesti autollani BMW 3181 E90 vm. 2008. Seuraavana iltana ei käynnistynyt millään. Taisi olla eka kerta 10v aikana. Akku pitäisi olla kunnossa. Kaikki valot, radio yms toimi moitteettomasti. Apuvirtaakin annettu seuraavina päivinä. Lopulta pyysin ammattihinauspalvelun kaverin vain tarkastamaan tilanteen. Antoi kunnon boostin akkuun, muttei käynnistynyt. Toinen yritys ja sama juttu. Sanoi sitten, että jakopää "hypännyt". Kun en pahemmin auton sielunmaisemaa tunne, niin pystyykö sen siis näkemään pimeässä suoraan valon kanssa? Vai onko se jakopää jossain syvemmällä ja pitäisi purkaa jotain? Analyysi siis noin viiden sekunnin aikana ja järkyttävät tuomiot. Ja voiko jakopää hypätä noin vain itsekseen, kun kaikki ollut hyvin ajettaessa pihaan? Eli levossa ollessaan ikäänkuin tullut ongelma.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Aloittaisin vikakoodeista. Vika voi olla vaikka ajoneston synkan katoaminen. Tai laakista korkannut kampiakselin asentotunnistin anturi tjs. Jakopää vikojahan näissä 2l koneissa on toki ollut. Enemmin toki nokivasaroissa,niissä oikeastaan tyyppivikana. Jakopäätä ei näe ja vaikka näkisikin,niin ei sen hyppäämistä ainakaan asiaan vihkiytymätön silmämäärisesti hoksaisi.

Käyppä tuolla kyselemässä,sieltä voi löytyä harrastaja apua vikakoodie lukuun ym.jopa kotikäynnille: www.btcf.fi
Hanniter
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2022, 20:46

Heguli31 kirjoitti: 30 Joulu 2022, 17:57 Aloittaisin vikakoodeista. Vika voi olla vaikka ajoneston synkan katoaminen. Tai laakista korkannut kampiakselin asentotunnistin anturi tjs. Jakopää vikojahan näissä 2l koneissa on toki ollut. Enemmin toki nokivasaroissa,niissä oikeastaan tyyppivikana. Jakopäätä ei näe ja vaikka näkisikin,niin ei sen hyppäämistä ainakaan asiaan vihkiytymätön silmämäärisesti hoksaisi.

Käyppä tuolla kyselemässä,sieltä voi löytyä harrastaja apua vikakoodie lukuun ym.jopa kotikäynnille: www.btcf.fi
Kiitos paljon asiallisesta viestistä!
Hanniter
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2022, 20:46

Moro! Yks paikallinen tuli kattoo autoani pihaan vikatunnistimen kanssa. Aluksi oli 4 vikakoodia, mutta nollauksen jälkeen enää 1. Tässä se tarkalleen: Kampiakselin / nokka-akselin asento korrelaatio kenttä 1 Anturi A. Taitaa olla juuri tuo mainitsemasi.👍😊
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Vinkkinä sitten noihin antureihin: Laita ainoastaan alkuperäinen (toki kalliimpi vs.tarvike) anturi viallisen tilalle. Etenkin moottoriin. Tarvikeanturi ei välttämättä toimi ollenkaan tai ei toimi oikein. Tai sitten toimii,mutta hajoaa nopeasti. Tuurilla toki voi siis toimia,mutta yhdellä vaivalla laittaa kerralla toimivan. Jotkut firmat myy "akuperäistä vastaava" nimikkeellä,mutta ei sitten ole sinne päinkään,eikä pelaa,kuten pitäisi.
Hanniter
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2022, 20:46

Heguli31 kirjoitti: 07 Tammi 2023, 10:50 Vinkkinä sitten noihin antureihin: Laita ainoastaan alkuperäinen (toki kalliimpi vs.tarvike) anturi viallisen tilalle. Etenkin moottoriin. Tarvikeanturi ei välttämättä toimi ollenkaan tai ei toimi oikein. Tai sitten toimii,mutta hajoaa nopeasti. Tuurilla toki voi siis toimia,mutta yhdellä vaivalla laittaa kerralla toimivan. Jotkut firmat myy "akuperäistä vastaava" nimikkeellä,mutta ei sitten ole sinne päinkään,eikä pelaa,kuten pitäisi.
Ok. Thanks vinkistä!
Vastaa Viestiin