M54 kansipahvi mennyt vai jotain muuta?

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
St0be
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Syys 2022, 12:20

Morjesta,


Tänään huomasin, että perheen m54b25 luottoratsu on alkanut keräämään kermakahvimössöä paisuntasäiliöön aika reilusti. Autossa ei ole mitään muuta oiretta. Öljyt ok, lämmöt ok, eikä savuttele. Onko nyt vain todettava, että tämä on kansivikaa vai voiko vika olla jossain muualla? Vinkkejä kaivataan.
Avatar
eeroolli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Heinä 2017, 12:58
Auto: BMW 630i E63 Aut. (2005) Silber Grey A08
Paikkakunta: Uusikaupunki

Tuo paisuntasäiliössä ilmenevä öljy on monessa muissakin merkkisissä autoissa kielinyt useimmiten öljynlauhduttimen (Oil cooler) rikkoutumisesta (tai lauhduttimen o-renkaiden vuodosta nestekiertoon). Ottaisin itse em. lauhduttimen tarkasteluun jos paisariin alkaa ilmestyä öljysmetanaa. Monesti on tehty turhia kansi/kansitiivisteremontteja kun lauhduttimesta on se vika viimein löytynyt.
PS. Olisi hyvä kysyessä minkä tahansa ongelman yhteydessä mainita auton tarkka vuosimalli, millä moottorikonstruktiolla, kilometrimäärällä jne.
Vaikkakin tuo M54B25 viittaa BMW 5-Series - 2001 ajoneuvoon. :)
**********
BMW
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

eeroolli kirjoitti: 21 Syys 2022, 13:53 Tuo paisuntasäiliössä ilmenevä öljy on monessa muissakin merkkisissä autoissa kielinyt useimmiten öljynlauhduttimen (Oil cooler) rikkoutumisesta (tai lauhduttimen o-renkaiden vuodosta nestekiertoon). Ottaisin itse em. lauhduttimen tarkasteluun jos paisariin alkaa ilmestyä öljysmetanaa. Monesti on tehty turhia kansi/kansitiivisteremontteja kun lauhduttimesta on se vika viimein löytynyt.
PS. Olisi hyvä kysyessä minkä tahansa ongelman yhteydessä mainita auton tarkka vuosimalli, millä moottorikonstruktiolla, kilometrimäärällä jne.
Vaikkakin tuo M54B25 viittaa BMW 5-Series - 2001 ajoneuvoon. :)
Juurikin näin. Ensimmäisenä öljynsuodatinjalan tiivisteet vaihtoon. Maailman sivu näitä M54-koneita on turhaan availtu ja kantta irrottaessa todennäköisesti korkattu lohkon kierteet ja sitten korjailukierre on valmis.
Vastaa Viestiin