Siirtyi ensi viikolle 18. Vien ensi keskiviikkona ja perjantaina näillä näkymin saan pois. Laitan tietoa heti miten kävi
Havaitut puutteet/viat 45e
Tänään meni auto hoitoon. Perjantaina "ehkä" saa takaisin. Sijaisautoksi tuli Opel Astra
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
Akkukennoja vaihdettiin uusiin 4/6. Nyt pitäisi siis olla kunnossa.
Bensa lahjakortteja oli autossa 750 eur ja otin sen 2v jatkotakuun. Olisi saanut myös huollon lahjakortteja, mutta arvotin tuon takuun paremmaksi eduksi. Ei muuten enää harmita tuolla Astralla ajo yhtään
Ja kaupan päälle hemmetin hyvää palvelua Kuopion Bavaria Laakkoselta! 6/5
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Totteleeko jollakulla autosta määritetty ajastettu lataus ja asetettu max. akun lataustaso sillä auton mukana tulleella suko 10A latausjohdolla? Mulla kyllä aloittaa latauksen määriteltynä aikana, mutta lopettaa sitten vasta kun akku 100% täynnä, riippumatta onko esim. taso säädetty 80% taikka latauksen loppuaika ennen akun täyttymistä.
Tarkoitatko, että olet säätänyt battery control toiminnon 80%? Sillä ei ole tekemistä tuon verkkolatauksen kanssa.
rusticolus kirjoitti: ↑10 Touko 2022, 13:50 Totteleeko jollakulla autosta määritetty ajastettu lataus ja asetettu max. akun lataustaso sillä auton mukana tulleella suko 10A latausjohdolla? Mulla kyllä aloittaa latauksen määriteltynä aikana, mutta lopettaa sitten vasta kun akku 100% täynnä, riippumatta onko esim. taso säädetty 80% taikka latauksen loppuaika ennen akun täyttymistä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Sitä tarkoitan. Ajo/käyttöprofiili on sellainen että sukolaturilla menty pelkästään, Siis battery control säätö vaikuttaisi vain kun auto itse lataa(sport ja keppi manuaalille) ajoakkua, eikä mikään latauslaite vaikuta siihen ? Silti lautaus ei oo loogista kun ei lopeta määriteltynä päättymis aikana. Tämäpä meni mystiseksi, mutta eiköhän tää selviä kú jankataan aika.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Mä oon elänyt ihan päinvastasessa käsityksessä, että tuo battery control oisi nimenomaan ulkoista latausta säätämässä jos haluaa ja akkua " suojelemassa" , näinhän täyssähköissäkin? Ja käsittänyt että tuo ajonaikainen lataaminen ei ole taloudellista. Nyt jos tilanne sellainen että 45e ei tue suko latausta ajastetun latauksen ym. osalta, niin millä latureilla se toimii ajastetusti, on todennäköistä että toinen auto vaihtuu täyssähköön ja esim.11 kw laturi ei ole bmw -merkkinen. Tämä nyt ois ihan uutta että 45e ei toimi kuin merkin omalla kiinteällä laturilla kunnolla. Pelkkää Suko-latausjohtoa käyttää varmasti moni muukin hybridin käyttäjä, ja näiltä varsinkin toivos kommenttia tähän.
Toivotaan, että joku palstalaisista osaisi valaista tuota kysymystäsi latauksen osalta. Täytyypä itse kysäistä Laakkoselta tiistaina, jos ei siihen mennessä kukaan vastaile. Oma kärryni meni tänään Kuopioon kennojen tarkistukseen/vaihtoon ja takaisin pitäisi saada tiistaina. Toivottavasti menee yhtä sujuvasti kuin toisella palstalaisella
En tiedä miksi 45e:ssä on varaustilan maksimin säätö, kun ei sitä täyssähkö-Bemareissakaan ole. Googletuksen perusteella 45e:ssäkin "100%" varaustila ei oikeasti ole akun näkökulmasta oikeasti 100% vaan vähemmän, akun eliniän pidentämiseksi. Joten ei ole mitään tarvetta käyttäjän pienentää maksimi varaustilaa. (Tesloissa näkökulma on eri, niissä käyttäjä saa ihan oikeasti otettua 100% akusta käyttöön, suositellaan käytettäväksi vain poikkeuksellisesti kun on pakottava tarve.)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Jep, toivottavasti saat TOP ehtamman pelin takas ku sinne veit ja kyselepä näitä vaikka kommentteja tulisikin, tiskiltähän tuo totuus luulis tulevan. Oma ei ole kuulunut takaisin kutsuttaviin kummalakaan kertaa akkujen osalta. Ix ja i4 tullu koeajettua, mutta perehtynyt sitten liian vähän, tuo on kans uutta ettei niissä ole battery controllia ollenkaan. Käsittänyt että pitempiaikaisessa säilytyksessä, mitä se sitten lienee tarkoittavan, ois latauksen hyvä olla akun säilyvyyden kannalta parasta jos se olisi lähellä 50%, tuosta mitä enemmän poikkeaa kumpaankin suuntaan, ois huonompi. Toisaalta väitetty että koskis vain DC latausta tuo haitallinen täyteen lataaminen, tai tarkemmin säilyttäminen, jos heti akun täyttyä lähdetään ajaan ei olisi haitaksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Avasin connected drive porttaalin kautta tuon ajoneuvon sähköisen käyttöohjekirjan (tässä tapauksessa 330e, mutta tuskin toiminnallisuus paljon poikkeaa 45e):
BATTERY CONTROL -toiminnolla käytettävissä olevaa sähköisen ajon toimintasädettä voi säästää myöhempää ajoa varten tai mahdollisesti suurentaa.
BATTERY CONTROL -toiminnolla käytettävissä olevaa sähköisen ajon toimintasädettä voi säästää myöhempää ajoa varten tai mahdollisesti suurentaa.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Juuri noin tuo toimii. Sama teksti löytyy 45e ohjekirjasta.
Oma kärry noudettu eilen Laakkoselta kennohoidosta.
2kpl kennoja vaihdettiin. Takaisinkutsu edelleen ainakin luurin sovelluksessa. Pitäisikö se poistua heti vai onko jäänyt huollossa kuittaamatta?
Oma kärry noudettu eilen Laakkoselta kennohoidosta.
2kpl kennoja vaihdettiin. Takaisinkutsu edelleen ainakin luurin sovelluksessa. Pitäisikö se poistua heti vai onko jäänyt huollossa kuittaamatta?
[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 12:06 Avasin connected drive porttaalin kautta tuon ajoneuvon sähköisen käyttöohjekirjan (tässä tapauksessa 330e, mutta tuskin toiminnallisuus paljon poikkeaa 45e):
BATTERY CONTROL -toiminnolla käytettävissä olevaa sähköisen ajon toimintasädettä voi säästää myöhempää ajoa varten tai mahdollisesti suurentaa.
Eli siis sait sekä bensalahjakortit että jatkotakuun?M_75 kirjoitti: ↑06 Touko 2022, 19:10Akkukennoja vaihdettiin uusiin 4/6. Nyt pitäisi siis olla kunnossa.
Bensa lahjakortteja oli autossa 750 eur ja otin sen 2v jatkotakuun. Olisi saanut myös huollon lahjakortteja, mutta arvotin tuon takuun paremmaksi eduksi. Ei muuten enää harmita tuolla Astralla ajo yhtään
Ja kaupan päälle hemmetin hyvää palvelua Kuopion Bavaria Laakkoselta! 6/5
Oulun Wetteriltä sanoivat, eivät ensimmäisellä soittokerralla kertoneet mistään korvauksesta mitään. Toisen kerran kun koitin kysyä korjausaikaa, niin sanoivat, että se on joko bensalahjakortteja 250e/odotus kuukausi tai sitten takuun jatko. Ja varmistin vielä, että onko tosiaan "joko tai" tuon korvauksen osalta. Jotenkin ei yllätä taas tämä homma.
No auto nyt ei ole edes vielä saanut korjaus aikaa(2x soittanut ja kysynyt), joten lopullinen korvaus selviää sitten aikanaan. On kyllä tämä kommunikointi/yhteydenpito aika surkeaa.
Mikäs muilla tilanne, vieläkö moni venailee korjausaikaa?
Eli oli tietty valmistuserä autoja mihin tuli patterikennojen tarkastus sekä niiden mahdollinen vaihto uuteen. Itsellä 4/6 vaihdettiin uusiin.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White