Uusi BMW X3 xDrive 30e
Nii mietein just samaa, eli ajossa ei oikein onnistu, kun muka vaarallista. Mut paikallaan sitä voipi "selailla". Pitäis muuten olla kysymys, kun ajon aikana manuaalin avaa, että olethan apukuski, muuten ei näy ku vaan vähä tekstistä....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos vinkeistä!
Sattuu vaan olemaan niin, että paperille painetun kirjan käyttöliittymän hallitsen parhaiten ja sitä voi selata kotona nojatuolissa sangen kätevästi.
Auton panelista ei voi reaaliaikaisesti selata ohjetta ja tehdä säätöjä. Mutta ei manuskaa varmaan kaipaa kuin aivan näin alussa.
Ajon aikana asetusten teko on todella vaarallista. Mielestäni tässä on jo ihan liikaa säätöjä ja liikenteen tarkkailu kärsii todellakin! Edellinen E83 oli siinä suhteessa paljon parempi!
Ajoasetusten pikavalinnat on hyvä juttu ja Comfort on varsin passeli ihan oletussäädöillä. Sähköistä moottorijarrua pitää kyllä voimistaa.
Sattuu vaan olemaan niin, että paperille painetun kirjan käyttöliittymän hallitsen parhaiten ja sitä voi selata kotona nojatuolissa sangen kätevästi.
Auton panelista ei voi reaaliaikaisesti selata ohjetta ja tehdä säätöjä. Mutta ei manuskaa varmaan kaipaa kuin aivan näin alussa.
Ajon aikana asetusten teko on todella vaarallista. Mielestäni tässä on jo ihan liikaa säätöjä ja liikenteen tarkkailu kärsii todellakin! Edellinen E83 oli siinä suhteessa paljon parempi!
Ajoasetusten pikavalinnat on hyvä juttu ja Comfort on varsin passeli ihan oletussäädöillä. Sähköistä moottorijarrua pitää kyllä voimistaa.
Kyllähän tuollainen paperinen käyttöliittymä on hyvä keksintö. Eikö X3 tule enää ollenkaan paperista vakiona?
Omassa autossa Sport-mode tekee moottorijarrutuksesta voimakkaamman, ei kauheesti tarvi jarrutella. Eikös
Omassa autossa Sport-mode tekee moottorijarrutuksesta voimakkaamman, ei kauheesti tarvi jarrutella. Eikös
Kyllä ainakin omassa X3 30e:ssä (maalliskuun alussa) oli mukana suomalainen käsikirja - on kyllä kohtalaisen paksu mutta hiukan kooltaan kätevämpi kuin aikaisemmat BMW käsikirjat
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Tuttu paikka Häyrylänranta. Muutamana kesänä on Gt jätetty siihen parkkiin ja jatkettu Hollantilaisraudalla vaikka Lapinsalon laituriin. Onnittelut vaan uudesta hienosta autosta. Itse myös innostuin tuosta väristä kun olen nettiautosa katsonut tarjontaa ja varsinkin Rintajoupin MSporttia. tekis mieli kysästä välirahaa.
Tänään tuli vähän järjestelmällisemmin testattua X3 30e:n sähkö rangea:
Ajoin Auto eDrive -moodilla Kehä III:sta ja Espoon ja Vantaan isoja pääkatuja suunnilleen nopeusrajoitusten mukaisesti. Luonnollisesti liikennevaloissa ja liikenteen tahdissa muutenkin jouduttiin välillä pysähtyilemään ja kiihdyttelemään. Lenkin puolivälissä oli n. puolentunnin pysähdys. Täysin sähköllä päästiin 41 km ja sen jälkeen bensamoottori alkoi avustaa pienissä ylämäissä ja kiihdytyksissä niin, että lenkin kokonaismatkasta (47 km) sähköllä ajotietoihin merkittiin ajetuksi ja 43,5 km. Ulkolämpötila oli noin +5 astetta, pientä vesisadetta. Liikkeelle lähdettiin täydellä akulla ja lataus-sähköllä lämmitetyllä autolla. Ajon aikana lämmitys oli päällä, auto -moodissa ja säädetty +19 asteeseen. Alla olivat alkuperäiset 19" Bridgestone kesärenkaat, kuormana kuljettaja ja yksi matkustaja (sekä täysi bensatankki).
Ajoin Auto eDrive -moodilla Kehä III:sta ja Espoon ja Vantaan isoja pääkatuja suunnilleen nopeusrajoitusten mukaisesti. Luonnollisesti liikennevaloissa ja liikenteen tahdissa muutenkin jouduttiin välillä pysähtyilemään ja kiihdyttelemään. Lenkin puolivälissä oli n. puolentunnin pysähdys. Täysin sähköllä päästiin 41 km ja sen jälkeen bensamoottori alkoi avustaa pienissä ylämäissä ja kiihdytyksissä niin, että lenkin kokonaismatkasta (47 km) sähköllä ajotietoihin merkittiin ajetuksi ja 43,5 km. Ulkolämpötila oli noin +5 astetta, pientä vesisadetta. Liikkeelle lähdettiin täydellä akulla ja lataus-sähköllä lämmitetyllä autolla. Ajon aikana lämmitys oli päällä, auto -moodissa ja säädetty +19 asteeseen. Alla olivat alkuperäiset 19" Bridgestone kesärenkaat, kuormana kuljettaja ja yksi matkustaja (sekä täysi bensatankki).
Tervehdys,
tuli tuonne autokuumeilua palstallekin laitettua mutta otetaan vielä täälläkin (modeille anteeksi, jos toisto ahdistaa):
Uusi työsuhdeauto haussa ja nyt on tarjouksia Charged Edition malleista.
Kiikarissa X3 ja kaupanpäälle taitaa nyt saada X-Line varustetason.
Onko kellään tietoa, millaiselle kuukausierälle (lesingvuokra autoedun mittarina firmassa) pääsee? Leaseplanilla oli alle 900€, ALD:stä en tiedä kun ei ole laskuria näkyvillä (ALD:n kautta tulee firman autot). Olettaisin, että alle tonnin pitäisi olla, noissa Bemarin plugareissa on ilmeisen hyvä jäännösarvo.
Millaisia tarjouksia olette saaneet?
tuli tuonne autokuumeilua palstallekin laitettua mutta otetaan vielä täälläkin (modeille anteeksi, jos toisto ahdistaa):
Uusi työsuhdeauto haussa ja nyt on tarjouksia Charged Edition malleista.
Kiikarissa X3 ja kaupanpäälle taitaa nyt saada X-Line varustetason.
Onko kellään tietoa, millaiselle kuukausierälle (lesingvuokra autoedun mittarina firmassa) pääsee? Leaseplanilla oli alle 900€, ALD:stä en tiedä kun ei ole laskuria näkyvillä (ALD:n kautta tulee firman autot). Olettaisin, että alle tonnin pitäisi olla, noissa Bemarin plugareissa on ilmeisen hyvä jäännösarvo.
Millaisia tarjouksia olette saaneet?
Onko lataushybridissä mahdollista lämmittää sisätiloja akusta jos ei ole piuhassa? Webastoa ei kai saa ollenkaan. Tottunut nykyisen kiisselin webastoon esim. kyläreissuilla, ja onhan tuo hyvä mennä lämpimään hyttiin näin pakkasilla.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
On, jos vaan akussa on varausta riittävästi.
Tilaukseen meni 30e M Sport sophisto grey vaalealla sisustalla. Lisävarusteita ei juurikaan saa, adaptiiviset valot, sähkötuolit, driving assistant, tummat takalasit ja vetokoukku, siinä keskeisimmät. Eniten harmittaa ettei ainakaan nyt saa aktiivivakkaria. Menossa tuotantoon maaliskuussa, ja toimitusarvio kesäkuussa.
Viimeksi muokannut Jasp, 01 Tammi 2022, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
"Eniten harmittaa ettei ainakaan nyt saa aktiivivakkaria"
Joo , on kyllä täysin jäässä uusien autojen kauppa meikäläisen kannalta komponenttipulan takia näiden kalliimpien autojen suhteen , kun aivan välttämättömiäkään varusteita ei saa. Taitaa mennä nykyisellä kalustolla ainakin 2-3v , ellei sitten vähän käytettyä "voll" yksilöä sitä ennen osu kohdalle. Ei vaan vaikuta kovin todennäköiseltä , kun ei tahdo Saksastakaan löytyä. Noissa uusien tilauksissa on vielä monelle käynyt niin , että puolen vuoden odotuksen jälkeen ilmoitetaan , että niitäkään vähiä varusteita , mitä tilaushetkellä oli olevaan saatavilla , ei pystytäkään toimittamaan. Kiposta pitäisin maksaa 100t€ ja kuunnella sitten jostain perusradiosta sitä , mitä puuroutuvan yläbassomölinän seasta saa selvää. Ei s:tana , pitkööt romunsa.
Nimim Katkera Automies
Joo , on kyllä täysin jäässä uusien autojen kauppa meikäläisen kannalta komponenttipulan takia näiden kalliimpien autojen suhteen , kun aivan välttämättömiäkään varusteita ei saa. Taitaa mennä nykyisellä kalustolla ainakin 2-3v , ellei sitten vähän käytettyä "voll" yksilöä sitä ennen osu kohdalle. Ei vaan vaikuta kovin todennäköiseltä , kun ei tahdo Saksastakaan löytyä. Noissa uusien tilauksissa on vielä monelle käynyt niin , että puolen vuoden odotuksen jälkeen ilmoitetaan , että niitäkään vähiä varusteita , mitä tilaushetkellä oli olevaan saatavilla , ei pystytäkään toimittamaan. Kiposta pitäisin maksaa 100t€ ja kuunnella sitten jostain perusradiosta sitä , mitä puuroutuvan yläbassomölinän seasta saa selvää. Ei s:tana , pitkööt romunsa.
Nimim Katkera Automies
Ei oikein mikään muukaan merkki, tai matalampi malli sykähdytä. X5:t on käytettyinä tosi hinnoissaan, iX 40 toimintasäde pakkasella auttamattoman lyhyt. Jäljelle jäi siis X3 e30 (ainoastaan verojen takia lataushybridi). Elän toivossa, että kun auto menee linjalle maaliskuussa, niin sitä ennen saisi ainakin aktiivivakkarin. Vaihtoehtona olisi periaatteessa ollut pitää nykyistä "hamaan tappiin", nyt vielä alle 80 tkm ajettuna siitä saa kumminkin jonkinlaisen hyvityksen. Vaikka ihan nappipeli, ja viaton onkin ollut. Vuodessa kilsoja tulee 25-30 tkm.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Tämän mukaan ACC tulisi tuotantoon huhtikuussa, pimyllä ei tietoa asiasta. Mutta luvattiin, että jos näin tapahtuu niin onnistuu lisätä tilaukseen. Tilattu 31.12. männä vuonna, tuotantopaikka tai ajankohta ei ole vieläkään varmistunut. Kuulemma nyt on loka-marraskuulla tilatuille X5:lle alkanut tulla tuotantopaikkojen vahvistuksia helmi-maaliskuulle. Joko kauppa käy hyvin tai sitten jotain muuta. https://www.bmwblog.com/2022/01/26/bmw- ... his-april/
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
No jopas. Toissa vkl temuttiin muutama tunti tuttavan telamönkkäriä vastaavasta tilanteesta pois. Vettä jäällä sellainen 30 cm, ja sen päällä 20 cm höttölunta joka teki mukavan "pirtelön" ihan joka paikkaan...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.