Olen tekemässä diiliä luotettavan autonostopalvelun kanssa. Tässä diilissä minun osuus on auton tuonti Saksasta Suomeen, autonostopalvelun puolestaan hoitaa kaiken virallisen, eli auton oston, kuntotarkastuksen, sekä tarvittavat paperityöt.
Tapahtumaketju on tämä. Asiakas, eli sinä annat toimeksiannon ostopalvelulle, joka tekee työt tarpeesi mukaan. Tämän jälkeen minä astun kuvioihin ja haen auton sinulle Saksasta ja ajan sen sinun kotipaikkakunnallesi.
Kysymys kuuluukin. Kilpailukykyinen hinta koko paketille? Toimitusaika haluamasi auton löytymisen jälkeen on max. 4 päivää.
Mielipiteitä kehiin!
Auton tuonti Saksasta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Eikös tuo hinta riipu mistä sen joutuu hakemaan? Itse en ainakaan hirveästi maksaisi yli omien kustannusten eli lentoliput ja pari työpäivää. Ja täytyy olla myös halvempi kuin lavettikuljetus, koska autoon tulee kilometrejä.
En oikein ymmärrä miksi joku tällaista palvelua haluaisi käyttää? Hinta pitäisi olla kiinteä ja leipoa tuohon autonostopalveluun sisään jotta olisi jotain järkeä.
En oikein ymmärrä miksi joku tällaista palvelua haluaisi käyttää? Hinta pitäisi olla kiinteä ja leipoa tuohon autonostopalveluun sisään jotta olisi jotain järkeä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mikäs tuossa on se "added value" = auton ajo. Pelkästään siitä ei kannata maksaa paljon mitään.
Arvo tulee tietotaidosta.
Arvo tulee tietotaidosta.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Tässä,on varmaan kysymys alihankintapalvelusta, jossa autoa saksasta etsivälle liikkeelle jää parempi kate tai kilpailukykyisempi hinta. Yhden miehen autonetsintä firman pullonkaulaksi voi juuri nousta edullinen kuljetuskyky suomeen tai eri kuljetusvaihtoehtojen tarjonta. Voi olla, että tällaisessa kuljetustyössä päästään sopivan ”muulin” kanssa erittäinkin edulliseen diiliin. Samalla ”muulin” kate voi parantua tuomalla ”omaan käyttöön” vaikkapa olutta, viina, nuuskaa tai tupakkaa. Autonetsintäfirma voi yhdellä miehellä pystyä parhaimmillaan neljäänkin autonlöytämiseen per päivä. Muulin tuomana Suomeen auto voi maksaa esim. 20 tuntia väli Berliini-Helsinki muulille majoituksineen ja laivoineen 400 € + 200 € muihin kuluihin ja auto on takuuvarmasti 2 vrk pihassa. Samalla muuli on saanut ilmaisen matkan. Lopuksi auto tankataan edullisesti Virossa ennen laivaan nousua joko asiakkaalle lukuun tai itselle. Loppuasiakas säästää aikaa. Muuli esim. Viron, verokortilla yrittäjänä, koti Liettuassa (yöpyminen) matkoja pystyy takomaan noin 3-4 viikossa. Noin 1500 viikko = on iso raha Latviassa ja miksei Suomessakin. Lomaa voi suunnitella lentopisteillä, niitäkin kertyy ka 3500 per viikko. Etelään pääsee ilmaiseksi pisteillä noin 12 viikon välein. Tähän päälle yritystuki kehittämiseen. Rankkaa hommaa, mutta Win-win.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Totta, jos firma, joka siis etsii autot ja hankkii ne, on Saksassa, niin jollakinhan ne pitää saada Suomeen.
Tuo esittämäsi summa tulee aika lähelle sitä, että auto laitetaan Saksassa rekkaan, eli +- 0. Paitsi , että auton riski joutua onnettomuuteen lienee pienempi rekassa, kuin Baltian läpi ajettaessa.
Edelleen, tuollaisesta ei tosiaan kannata maksaa mitään juuri mitään työpalkkiota. Kun ainoa työ on autolla ajaminen.
Tuo esittämäsi summa tulee aika lähelle sitä, että auto laitetaan Saksassa rekkaan, eli +- 0. Paitsi , että auton riski joutua onnettomuuteen lienee pienempi rekassa, kuin Baltian läpi ajettaessa.
Edelleen, tuollaisesta ei tosiaan kannata maksaa mitään juuri mitään työpalkkiota. Kun ainoa työ on autolla ajaminen.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Olen eri mieltä:
+ on noin 500 euroa rahtia halvempi
+ muuli täyttää tankin halvalla polttoaineella lisä säästö 40 €
+ muuli tuo verovapaat kesäviinat säästö 400 €
- auto kuluu, mutta plussana on ottaa/sopia vakuutus kuljetuksen ajaksi.
Näin laskien jäät plussan puolelle reilusti yli tonnin ja omaa aikaa ei pala.
Rekkakuskikin ajaa autoa ja olet siitä valmis maksamaan?
+ on noin 500 euroa rahtia halvempi
+ muuli täyttää tankin halvalla polttoaineella lisä säästö 40 €
+ muuli tuo verovapaat kesäviinat säästö 400 €
- auto kuluu, mutta plussana on ottaa/sopia vakuutus kuljetuksen ajaksi.
Näin laskien jäät plussan puolelle reilusti yli tonnin ja omaa aikaa ei pala.
Rekkakuskikin ajaa autoa ja olet siitä valmis maksamaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mikähän lienee autorahdin päivän hinta. oletin, että jotain 800 euron hujakoilla. Lienee siis huomattavasti enemmän.M-Sport kirjoitti: ↑14 Touko 2020, 18:08 Olen eri mieltä:
+ on noin 500 euroa rahtia halvempi
+ muuli täyttää tankin halvalla polttoaineella lisä säästö 40 €
+ muuli tuo verovapaat kesäviinat säästö 400 €
- auto kuluu, mutta plussana on ottaa/sopia vakuutus kuljetuksen ajaksi.
Näin laskien jäät plussan puolelle reilusti yli tonnin ja omaa aikaa ei pala
En ottanut huomioon, että asialla on alkoholistit , Tuohan muuttaa tilannetta huomattavasti. Tuomalla "kesän viinat" itselle, olen säästänyt luokkaa 50 euroa...pitäisi siis kai juoda enemmän, että säästäisi enemmän.
Nythän puhutaan siis vain ja ainoastaan topikin aloittajan pisneksestä, joka on valmiiksi ostetun auton rahtaaminen Suomeen.
Noita autonkuljettajia olen nähnyt laivalla (Finnlines) vaikka kuinka paljon vuosien aikana. "Kaljapalkalla" ovat kaikki nähdäkseni ajaneet.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Peilasin hintoja tähän.
https://www.auto-saksasta.fi/autojen-re ... pg-39.html
https://www.auto-saksasta.fi/autojen-re ... pg-39.html
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Aika lähelle meni oma veikkaus Tietoni oli siis vuosien takaa.M-Sport kirjoitti: ↑15 Touko 2020, 16:20 Peilasin hintoja tähän.
https://www.auto-saksasta.fi/autojen-re ... pg-39.html
Joka tapauksessa, jos nyt vaikka unohdetaan ne viinakset niin jäähän tuossa tosiaan silti jotain säästöä, jos ajaa halvinta reittiä pitkin ja ei majoitu mihinkään Hiltoniin.
Silti tuollainen autokuskin työ sopii, kuten kirjoitin aikaisemmin, joutomiehille ja eläkeläisille, joille tuollainen 4 päivää (jos ajaa Baltian reittiä) ole ongelma. Ei siis ole muutakaan tekemistä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
- Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84
Hain harrasteauton Ruotsin eteläosasta viime vuonna. Vaimo heitti lentokentälle, lensin Tukholmaan, otin sieltä junan, myyjä haki asemalta, tsekkasin auton nosturilla ja koeajoin, tehtiin kaupat ja maksoin. Sen jälkeen illallinen ja yö loistohotellissa, hyvin nukutun yön ja maukkaan aamiaisen jälkeen ajo Tukholmaan ja lautalla takaisin Suomeen auton kanssa. Kokonaiskustannus noin 500€ ja oli hyvä elämys.
Samoin viime vuonna hain kaverin kanssa kolmosauton Saksasta. Lennot Tukholman kautta Hampuriin, sieltä BMW M2 Competition vuokralle ja katsomaan ensimmäistä kolmesta seudun aiemmin kartoitetuista vaihtoehdoista. Eka onneksi natsasi tsekkauksen ja koeajon perusteella, kaupat tehtiin ja raha sekä auto vaihtoi omistajaa. Tässä auttoi toki se, että myyjä oli tehnyt kotiläksyt vaikka olikin liikkeen sijasta yksityinen. Siitä sitten mutkapätkiä kahdella autolla takaisin Hampuriin palauttamaan M2 ja sen jälkeen Via Baltican kautta ajamalla kotiin. Koko reissu oli tosi hauska roadtrip ja kulut oli kaikkineen minulle - mukaanlukien koko reissun polttoaineet ja se M2 vuokra - alle 700€. Kaveri tosin maksoi puolet siitä M2 vuokrasta sekä omat hotellit ja safkat.
Näiden kokemusten perusteella seuraavakin hankinta voi olla omatoimisesti ulkomailta. Siitä saa kyhäiltyä helposti ikimuistoisen matkan. Todennäköisesti positiivisessa mielessä - ainakin jos tekee ne kotiläksyt sen hankinnan kohteen sekä logistiikan suhteen kunnolla. Toki sillä edellytyksellä että nykyinen koronavirustilanne helpottaa jossain vaiheessa ja terveysriskit sekä rajoitukset pienemmät.
Samoin viime vuonna hain kaverin kanssa kolmosauton Saksasta. Lennot Tukholman kautta Hampuriin, sieltä BMW M2 Competition vuokralle ja katsomaan ensimmäistä kolmesta seudun aiemmin kartoitetuista vaihtoehdoista. Eka onneksi natsasi tsekkauksen ja koeajon perusteella, kaupat tehtiin ja raha sekä auto vaihtoi omistajaa. Tässä auttoi toki se, että myyjä oli tehnyt kotiläksyt vaikka olikin liikkeen sijasta yksityinen. Siitä sitten mutkapätkiä kahdella autolla takaisin Hampuriin palauttamaan M2 ja sen jälkeen Via Baltican kautta ajamalla kotiin. Koko reissu oli tosi hauska roadtrip ja kulut oli kaikkineen minulle - mukaanlukien koko reissun polttoaineet ja se M2 vuokra - alle 700€. Kaveri tosin maksoi puolet siitä M2 vuokrasta sekä omat hotellit ja safkat.
Näiden kokemusten perusteella seuraavakin hankinta voi olla omatoimisesti ulkomailta. Siitä saa kyhäiltyä helposti ikimuistoisen matkan. Todennäköisesti positiivisessa mielessä - ainakin jos tekee ne kotiläksyt sen hankinnan kohteen sekä logistiikan suhteen kunnolla. Toki sillä edellytyksellä että nykyinen koronavirustilanne helpottaa jossain vaiheessa ja terveysriskit sekä rajoitukset pienemmät.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Hieno kertomus edellä. Varmasti elämys vetää baanalla M2:lla.
Näinkin todella asian voi tehdä ja toteuttaa, jos on aikaa.
Ne kuitenkin, jotka autonkuljetusta työksi tekevät ovat kovan duunin kimpussa. Kunkin kannattaa valita oman tilanteensa mukaan palvelu. Itse tekisin myös tällaisen elämysmatkan, erityisesti siitä syystä että ostettava käytetty auto on nähtävä.
Näinkin todella asian voi tehdä ja toteuttaa, jos on aikaa.
Ne kuitenkin, jotka autonkuljetusta työksi tekevät ovat kovan duunin kimpussa. Kunkin kannattaa valita oman tilanteensa mukaan palvelu. Itse tekisin myös tällaisen elämysmatkan, erityisesti siitä syystä että ostettava käytetty auto on nähtävä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jahas, mitenkäs käytettyjen hinta kehittyy tällä hetkellä saksassa. Ainakin uusia autoja saa juuri nyt sellaisilla ovh-alennuksia, jotka tuo itkun suomalaiseen silmään. Kun nyt arvonlisäverokin on siellä väliaikaisesti alennettu.
En ole kuullutkaan ALV alesta. Paljonko siellä on ALV tällä hetkellä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Loppuvuoden 16%
Tuolla saksan puolen keskusteluissa on hehkutettu uusista bemareista 20-30% alennuksia OVH verrattuna (ovh sis normaali 19% alvi) ja nyt tilattun toimituksia elokuulle/syyskuulle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Eikö niitä saa tuoda kuka vaan nykyisin Suomeen, kunhan on osoittanut maksaneensa ALV:n kohdemaahan ja maksaa suomen autoverona? Linkin esimerkin auto maksaisi suomeen tuotun noin 36500€+ vero 14500 = 51000€. Säästöä suomen hintaan vaivaiset 10000€.
https://www.rhein-bmw.de/neuwagen/angeb ... mw-x3.html
https://www.rhein-bmw.de/neuwagen/angeb ... mw-x3.html
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Autovero menee suomen hinnaston mukaan. Ja alvista verottaja sanoo näin:
Kun tuot uuden ajoneuvon toisesta EU-maasta Suomeen, sinun on maksettava autoveron lisäksi ns. uuden kuljetusvälineen arvonlisäveroa 24 %.
Ajoneuvo luokitellaan uudeksi, kun jompikumpi seuraavista edellytyksistä täyttyy:
1. ajoneuvo on myyty enintään kuusi kuukautta sen jälkeen, kun se on ensimmäisen kerran otettu käyttöön
2. ajoneuvolla on ajettu enintään 6 000 km.