Säteilylämppäristä sanotaan että vähän yhtä tyhjän kanssa? Käytättekö omissa bimmereissä?
Mites tää 530e hybridi... olisiko siihen järkevää laittaa? Tarvitaanko?
Käytättekö autokatoksessa säilytettävään autoon säteilylämppäriä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 27 Joulu 2014, 18:20
auttakaas nyt tietäjät frouvaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Eipä se katos siihen vaikuta. Mulla ei ole katosta, mutta käyttäisin silti jos olisi, tosin pääosin siksi että sisälämppäri toimii samalla, mutta eipä siitä silitysraudastakaan haittaa ole. Tyhjänpantiksi haukutaan siksi, että jäähdytysneste lämpiää hitaammin, mutta toisaalta lämmön ei tarvi siirtyä jäähdytysnesteestä moottoriin ja siitä eteenpäin öljyyn, joten se on tekniikan kannalta oikeammassa paikassa aiemmin.
Vaan se hybridi voikin jo olla täysin eri asia. Etenkin jos lähtee liikkelle sähköllä (miten innokkaasti nää lähtee pakkasella pelkällä sähköajolla?), voi se moottoriin ladattu lämpö hyvinkin ehtiä haihtua ennenkö polttomoottori käynnistyy. Minä varmaan keskittyisin 530e:n kanssa tökkimään kiinni (vain) sitä latauskaapelia.
Vaan se hybridi voikin jo olla täysin eri asia. Etenkin jos lähtee liikkelle sähköllä (miten innokkaasti nää lähtee pakkasella pelkällä sähköajolla?), voi se moottoriin ladattu lämpö hyvinkin ehtiä haihtua ennenkö polttomoottori käynnistyy. Minä varmaan keskittyisin 530e:n kanssa tökkimään kiinni (vain) sitä latauskaapelia.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Juuri näin. En ymmärrä tuota mollausta. jos nyt ylipäätään mitään lämmitintä autoon laittaa, se pitää olla juuri tuollainen öljynlämmitin.Aero kirjoitti: ↑30 Marras 2019, 00:33 Emutta eipä siitä silitysraudastakaan haittaa ole. Tyhjänpantiksi haukutaan siksi, että jäähdytysneste lämpiää hitaammin, mutta toisaalta lämmön ei tarvi siirtyä jäähdytysnesteestä moottoriin ja siitä eteenpäin öljyyn, joten se on tekniikan kannalta oikeammassa paikassa
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Olis ihan jees jos ei pakkasella olis auton alla sula pläntti kun hohkaa puolet ainakin muualle kuin siihen öljypohjaan..jaki kirjoitti: ↑03 Joulu 2019, 14:20Juuri näin. En ymmärrä tuota mollausta. jos nyt ylipäätään mitään lämmitintä autoon laittaa, se pitää olla juuri tuollainen öljynlämmitin.Aero kirjoitti: ↑30 Marras 2019, 00:33 Emutta eipä siitä silitysraudastakaan haittaa ole. Tyhjänpantiksi haukutaan siksi, että jäähdytysneste lämpiää hitaammin, mutta toisaalta lämmön ei tarvi siirtyä jäähdytysnesteestä moottoriin ja siitä eteenpäin öljyyn, joten se on tekniikan kannalta oikeammassa paikassa
Taitaa olla väärinpäin asennettu...
Ei koskaan ollut alla sulaa, vaikka joskus jäänyt vahingossa vuorokaudeksikin päälle.
Ei koskaan ollut alla sulaa, vaikka joskus jäänyt vahingossa vuorokaudeksikin päälle.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
On noita asennuksia tullut korjaamolla nähtyä
Mikä helkutti siinä on niin vaikeaa:
1. puhdista kunnolla öljypohjan asennuspaikka...siis täysin puhtaaksi
2. levitä tahna tasaisesti joka paikkaan missä vastuselementti ottaa kiinni öljypohjaan
3. asenna vastus samalla sitä hieman hinkaten paikallaan
Näin saadaan terminen vastus (liekkö oikea termi) minimoitua.
Yleensä öljypohja on todella paskinen vastuksen alta. Joskus piitahnaa ei ole ollenkaan tai sitä on väin näöksi.
Potkut tuollaisille "asentajille" pitäisi antaa
Lopputuloksena, vastus ei kestä kuin hetken (kuumenee liikaa) ja öljy jää kylmäksi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 27 Joulu 2014, 18:20
Mutta lämpeekö se hybridi sitten siinä plugin-pistokkeessa... en tiedä autoista mitään. Osaan ajaa. T rouva.
Hybridi ja täyssähköauto on nimenomaan järkevintä lämmittää ennen ajoonlähtöä latausjohdon kautta tulevalla sähköllä. Mutta polttomoottoria se ei sitä kautta lämmitä, eikä ole nykymoottoreille tarpeellistakaan varsinkaan eteläisemmän Suomen leudoissa talvissa. Eihän se polttomoottori edes välttämättä käynnisty ollenkaan ajossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 27 Joulu 2014, 18:20
Kiitos vastauksesta. No kyllä se näillä luojuuksilla käynnistyy. Jos ton reppanan kantama on 30-40 km talvella ja optimissaan 50 km, ja meikäläinen asuu maalla...niin mulle sellaiset 80 km on kauppareissuja. En ees tiedä miksi hemmetissä tässä hybridisoidun. Kai se vaan on pakko koska kohta ne on kaikki niitä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 27 Joulu 2014, 18:20
eli jos hypridi on latauksessa ollut yön (ja latauksen jälkeen katkaissut itsensä latauksesta) niin auto on periaatteessa lämmin lähtöön... Sähköllähän se lähtee. Polttomoottori raukka.... kylmissään yskii hän jo eka mutkassa kun sähkö loppuu :D :D :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 27 Joulu 2014, 18:20
Mutta joo... Eli hybridi käynnistyy sähköllä ja on siis lämmin kun lähdetään. Mutta polttomoottoria ei siis ole syytä tai kannata edes lämmittää millään (hankkimalla jotain erillisessä piuhassa olevaa säteilylämmitintä)