Moi
Mistä sivustolta löysit tämän mielenkiintoisen taulukon?
Oma kippo vetää tuon 80-120 välin tasan 3sek
G20 330e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Tänään oli lämmin keli, ja 330e:n range näytti aamulla ennätykselliset 49 km. Toteutunutkin range oli hyvä, 2 x 23 km lämmitys päällä (18 asteen pyyntö) ja jäljelle jäi 1 km sähkörangea.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
zeperfs
Onko omasi tuunattu 330e?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Toimiiko muilla G20:n kanssa ConnectedDrive portaali nyt? Meillä on lämmityksen etäohjaus toiminut ekat 3 viikkoa, mutta tänään ei toiminut lainkaan. Viitossarjalaisen (G30) kanssa toimi hyvin lämmityksen etäkäyttö. Yhtä epävarmoja tuntuvat olevan useimmilla merkeillä nämä etäkäyttöportaalit .
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Markku J kokeile tätä. Mulla oli koko Connected Drive jumissa kolmisen viikkoa kännyssä ja portaalissa. IDriven resetoinilla alkoi toimimaan.
Moottori käynnissä. Pieni pyöreä volume säädin pohjaan noin 30 sekuntia kunnes näyttö pimenee.
Ei vaikuta mihinkään asetuksiin ym. kuin pelkästään lopettaa navigoinnin tai katkaisee puhelun jos sellaista resetin aikana meneillään.
Tuon resetin jälkeen kun kaikki on palautunut ennalleen paina "Home". Valitse "Apps".
"Asennetut sovellukset" valittuna paina "Option" näppäintä IDrive ohjainpylpyrän alapuolelta.
Valitse "Päivitä sovellukset ja palvelut". Ilmottaa "tiedonsiirto käynnissä" ja sitten "Sovellukset ja palvelut päivitetty.
Tämän päivityksen tarkoituksena on synkronoida Connected sovellus / ConnectedDrive tili.
Ei heti lähde toimimaan vaan mullakin reilun tunnin kuluttua alkoi pelittämään, voi mennä jopa päivän.
Toivotaan, että auttaa sinullekkin.
Moottori käynnissä. Pieni pyöreä volume säädin pohjaan noin 30 sekuntia kunnes näyttö pimenee.
Ei vaikuta mihinkään asetuksiin ym. kuin pelkästään lopettaa navigoinnin tai katkaisee puhelun jos sellaista resetin aikana meneillään.
Tuon resetin jälkeen kun kaikki on palautunut ennalleen paina "Home". Valitse "Apps".
"Asennetut sovellukset" valittuna paina "Option" näppäintä IDrive ohjainpylpyrän alapuolelta.
Valitse "Päivitä sovellukset ja palvelut". Ilmottaa "tiedonsiirto käynnissä" ja sitten "Sovellukset ja palvelut päivitetty.
Tämän päivityksen tarkoituksena on synkronoida Connected sovellus / ConnectedDrive tili.
Ei heti lähde toimimaan vaan mullakin reilun tunnin kuluttua alkoi pelittämään, voi mennä jopa päivän.
Toivotaan, että auttaa sinullekkin.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kiitokset neuvosta, HaraldK. Sain tehtyä päivityksen ohjeittesi mukaan ja kohta pitää testata lämmittimen kytkentää.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Nyt aamulla lämmitin toimi Connected Driven kautta. Hyvä, että tuli päivitysmetodi opeteltua HaraldK:n neuvoilla.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Auto saatiin viikko sitten, etäpalvelut toimii mutta ajosuoritteet ei päivity.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Ei päivity muillakaan G20 kuskeilla ajosuoritteet. Jälleenmyyjä ja maahantuoja eivät varmaankaan mahda asialle mitään
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
330e saapuu lähipäivinä ja kysymys liittyy akun lataamiseen. Auton mukana tulee kaksi johtoa, toisen voi kytkeä tavalliseen schuko-pistorasiaan, ja toisen latausasemaan. Miten lataaminen hoidetaan kolmivaihe pistorasian kautta? Mitä muuta tulisi huomioida lataamiseen liittyen?
Mukana tulevilla johdoilla ei mitenkään.Juhana kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 13:24 330e saapuu lähipäivinä ja kysymys liittyy akun lataamiseen. Auton mukana tulee kaksi johtoa, toisen voi kytkeä tavalliseen schuko-pistorasiaan, ja toisen latausasemaan. Miten lataaminen hoidetaan kolmivaihe pistorasian kautta? Mitä muuta tulisi huomioida lataamiseen liittyen?
Vaatii oman latauslaitteen 16A "työmaapistokeelle".
Yleensä noissa on nykyään myös schukopiske kiinteästi, siitä voi toki ladata täydellä teholla(3,6kwh), mutta ei auton mukana tuleva laturi anna täyttä tehoa. Oliko se nyt vakiona 8A 1,8kwh tai kuten minulla, tuli mukana 10A laturi niin 2,3kwh teholla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Hybridi-Bemari ei saa kolmivaihesähköstä yhtään enempää irti kuin yksivaiheisestakaan. Voimavirtapistorasiaan ja shukotöpselin väliin voi tehdä yksinkertaisen adapterin, mutta täyden 16A:n käyttö vaatii vakiota tehokkaamman laturinkin (latausjohdon). Hybridin pienehkön akun kanssa ei välttämättä kuitenkaan kiire tule 8A tai 10A vakiolaturillakaan.
gestapo kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 13:47Mukana tulevilla johdoilla ei mitenkään.Juhana kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 13:24 330e saapuu lähipäivinä ja kysymys liittyy akun lataamiseen. Auton mukana tulee kaksi johtoa, toisen voi kytkeä tavalliseen schuko-pistorasiaan, ja toisen latausasemaan. Miten lataaminen hoidetaan kolmivaihe pistorasian kautta? Mitä muuta tulisi huomioida lataamiseen liittyen?
Vaatii oman latauslaitteen 16A "työmaapistokeelle".
Yleensä noissa on nykyään myös schukopiske kiinteästi, siitä voi toki ladata täydellä teholla(3,6kwh), mutta ei auton mukana tuleva laturi anna täyttä tehoa. Oliko se nyt vakiona 8A 1,8kwh tai kuten minulla, tuli mukana 10A laturi niin 2,3kwh teholla.
Kiitos infosta!
Jos on tarkoitus pitää autoa useampi vuosi, eli ajoakun kestävyys kiinnostaa, kannattaa akkua käyttää pääsääntöisesti 20-80 % varaustilassa. Litium-ioni-akut säilyttävät kapasiteettinsa parhaiten tuolla välillä.
Samoin akku "tykkää" että sitä ladataan mielummin pienemmällä virralla, kuin mahdollisimman suurella. Se shuko-pistoke -kaapeli on siis järkevä kotikäyttöön, kun akkua voidaan ladata rauhassa yön yli ja silloinkin mielummin pienimmällä virralla. Jos ja kun aamulla haluaa auton olevan lämmin, haasteeksi muodostuu se, että 16 A:n virrallakaan (n. 3,7kW) laturi ei pysty tuottamaan tehoa viiden kilowatin lämmittimen ottamaa täyttä määrää. Eihän se "sähköwebasto" pikkupakkasissa täyttä tehoa kovin pitkään tarvitse, mutta joka tapauksessa lämmitys kannattaa ohjelmoida alkamaan reilusti yli puoli tuntia ennen oletettua liikkeeelle lähtöä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Latausteho on kilowatteja (kW), energiamäärä kilowattitunteja (kWh). Joku voi pitää nillityksenä, mutta kun jostain syystä tämän aiheen kohdalla on varsin yleinen virhe puhua laturin tehosta kilowattitunteina, pidän aiheellisena pyrkiä oikomaan ennenkö yli puoli kansaa puhuu väärin termein.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Bemarit (sekä hybridit että täyssähkö) antavat akun koko kapasiteetista n. 90% käyttöön, eli saksalainen insinööri on ajatellut asiaa. Miten ajattelit rajata varaustilan 80%:iin, kyttäämällä appista koska varaustila on 80% ja sitten johto irti? Ihan tyhjäksi hybridi ei akkua onneksi koskaan käytännössä päästä, ja täyssähköautoilija ei uskalla ajaa akkua ihan tyhjäksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
traveller kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 23:17 Jos on tarkoitus pitää autoa useampi vuosi, eli ajoakun kestävyys kiinnostaa, kannattaa akkua käyttää pääsääntöisesti 20-80 % varaustilassa. Litium-ioni-akut säilyttävät kapasiteettinsa parhaiten tuolla välillä.
Samoin akku "tykkää" että sitä ladataan mielummin pienemmällä virralla, kuin mahdollisimman suurella. Se shuko-pistoke -kaapeli on siis järkevä kotikäyttöön, kun akkua voidaan ladata rauhassa yön yli ja silloinkin mielummin pienimmällä virralla. Jos ja kun aamulla haluaa auton olevan lämmin, haasteeksi muodostuu se, että 16 A:n virrallakaan (n. 3,7kW) laturi ei pysty tuottamaan tehoa viiden kilowatin lämmittimen ottamaa täyttä määrää. Eihän se "sähköwebasto" pikkupakkasissa täyttä tehoa kovin pitkään tarvitse, mutta joka tapauksessa lämmitys kannattaa ohjelmoida alkamaan reilusti yli puoli tuntia ennen oletettua liikkeeelle lähtöä.
Kaikki hyviä pointteja, mutta ei koske bemarin plugareita millään tavalla.
16A on edelleen akun kannalta naurettavan pieni virta (3,7 kW) -- muista että akkua ladataan jarrutuksessa järjestään 20kW ja kiihdytyksessä sieltä otetaan se melkein 90 kilowattia ulos. "Nopea lataus" ohje pätee lähinnä 22 kW vaihtovirtaan tai mihin tahansa suurempaan tasavirtaan. Ja siis sellaisiin autoihin joissa tjollainen latausnopeus on ylipäänsä mahdollista.
Ja bemarin akunhallinta hoitaa sulle kaiken kuntoon automaagisesti. Tää ei oo mikään tesla, jonka kanssa käyttäjä itse vahtii akun tolkullista lataustapaa. Yllä käyttäjä Wonderi selvensi tätä jo aivan oikein!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Bemussahan ohjelmoidaan lähtöaika. Esim. 7.30 autolla liikkeelle, niin kannattaa ajastaa lähtöajaksi 7.15, silloin ehtii vielä 16A latauksella saamaan akun 100% täyteen. Ja hytti on vielä lämmin.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15