Kyllä se pelkistyskatalysaattori ja urearuiskutus on EGR:n lisäksi, ei sen tilalla.
B47 turbo vaihtoon, taas
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?
Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%
Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.wsaarja kirjoitti: ↑20 Kesä 2019, 07:20Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?
Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%
Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
wsaarja kirjoitti: ↑19 Elo 2019, 10:11Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.wsaarja kirjoitti: ↑20 Kesä 2019, 07:20Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?
Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%
Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Meni kanssa 6/2017 valmistettuun 120d:hen uusi ahdin vääntyneiden siipien takia. Samalla laitettiin jotain päivitysosaa valmistajan ohjeen mukaan. Eivät sen kummemmin liikkeessä kertoneet mitä päivitetyt osat oli, vaikka koitin ystävällisesti kysellä.
Nappiin ei vissiin tämäkään remontti mennyt, kun alkoi jälkeen päin haisemaan pakokaasu ohjaamossa. Katsotaan kuinka tilanne etenee
https://drive.google.com/file/d/13Ve8ia ... p=drivesdk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 03 Loka 2018, 07:52
- Auto: F31 320xda MSport -16
Turbo se meni täälläkin vaihtoon F31 320D xdr A B47O MSport -16 75000 ajettuna. Kärsi täällä Suomenniemellä viime talvena ensimmäiset pakkasensa ja se taisi riittää vääntämään pari siipeä turbosta. Onneksi ei paloja ollut lähtenyt. Vihellys tosiaan kuului ulos helpommin kuin kabiiniin. Päivityksenä puhuivat jostain läpästä imuputkessa jonka pitäisi estää jään pääsy siipii? Remppa meni täysin tehtaan piikkiin. Olisi mukava tietää millä kilsoilla tai vuosilla näitä vielä korvataan tehtaalta.
Sävellys Marjatta Pokela, uudelleensanoitus masaf1:
Turbo se lähti vinkuun,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se lähti vinkuun,
Turbo se lähti vinkuun.
Mitähän se turbo vinkuu,
tinttan, tanttan tallal lei.
Mitähän se turbo vinkuu,
mitähän se turbo vinkuu?
Turbo se tahtoo vaihdon,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se tahtoo vaihdon,
turbo se tahtoo vaihdon.
Menneekö takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei?
Menneekö takuun piiriin,
menneekö takuun piiriin?
Mitähän se marmori arpoo,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Mitähän se marmori arpoo,
mitähän se marmori arpoo?
Kaikki on takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Kaikki on takuun piiriin,
kaikki on takuun piiriin!
Turbo se lähti vinkuun,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se lähti vinkuun,
Turbo se lähti vinkuun.
Mitähän se turbo vinkuu,
tinttan, tanttan tallal lei.
Mitähän se turbo vinkuu,
mitähän se turbo vinkuu?
Turbo se tahtoo vaihdon,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se tahtoo vaihdon,
turbo se tahtoo vaihdon.
Menneekö takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei?
Menneekö takuun piiriin,
menneekö takuun piiriin?
Mitähän se marmori arpoo,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Mitähän se marmori arpoo,
mitähän se marmori arpoo?
Kaikki on takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Kaikki on takuun piiriin,
kaikki on takuun piiriin!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 23 Syys 2019, 13:00
- Auto: X3 20xd A business F25 LCI 190hp -14
Mielenkiintoinen ketju lähinnä kulutuksien osalta ja kylmänä korkeiden kierrosten osalta..
En ole vielä käynyt kuuntelemassa vinkuuko oma turboni
viewtopic.php?f=100&t=13851 (liittyy kulutukseen, lämpöjen nousemattomuuteen sekä jäähdytinnesteen häviämiseen)
En ole vielä käynyt kuuntelemassa vinkuuko oma turboni
viewtopic.php?f=100&t=13851 (liittyy kulutukseen, lämpöjen nousemattomuuteen sekä jäähdytinnesteen häviämiseen)
Turbon siivestä pala irti ja cooleriin sopivasti niin ilmenee esim. jäähdytinnestevuotona. Ja kulutus pompsahti mulla turbon mentyä solmuun. Sehän voi mennä solmuun monellakin tapaa ja virtaukset menee sitten tuurilla sen mukaan...
Moi!
Olen harkitsemassa B47-koneisen F31 -16 tai -17 tuomista Ruotsista. Yksi oli jo kiikarissa ja hakureissulla todettiin että tällaista vihellystä ei pitäisi kuulua. Sitä kautta päädyttiin tälle sivulle.
Liike aikoo korjata tuon ja varmaan kaupittelee sitä sitten uudestaan. Muitakin vaihtoehtoja olen jo katsellut.
Mielessä seuraavia kysymyksiä:
-Mahtaako tuon turbon vaihto auttaa, vai onko riskinä että vähän aikaa autoa käytettyäni pakkasten saapuessa ongelma on taas päällä?
-Onko kenelläkään tietoa onko ongelma sellainen että se ilmenee tietyissä turboyksilöissä vai tiettyihin autoyksilöihin asennetuissa kaikissa turboissa?
-Prosentuaalisesti kuinka monissa autoissa turbo hajoaa ensimmäisten esim. 150k kilometrin aikana?
-Uskaltaako sitä ylipäänsä hankkia F31 + B47 -comboa, kun tuntuu että näitä ongelmia on tosi paljon.
-Mitä aiemmin ketjuun kirjoittaneiden turboille nyt kuuluu?
Kiitos paljon avusta!
Olen harkitsemassa B47-koneisen F31 -16 tai -17 tuomista Ruotsista. Yksi oli jo kiikarissa ja hakureissulla todettiin että tällaista vihellystä ei pitäisi kuulua. Sitä kautta päädyttiin tälle sivulle.
Liike aikoo korjata tuon ja varmaan kaupittelee sitä sitten uudestaan. Muitakin vaihtoehtoja olen jo katsellut.
Mielessä seuraavia kysymyksiä:
-Mahtaako tuon turbon vaihto auttaa, vai onko riskinä että vähän aikaa autoa käytettyäni pakkasten saapuessa ongelma on taas päällä?
-Onko kenelläkään tietoa onko ongelma sellainen että se ilmenee tietyissä turboyksilöissä vai tiettyihin autoyksilöihin asennetuissa kaikissa turboissa?
-Prosentuaalisesti kuinka monissa autoissa turbo hajoaa ensimmäisten esim. 150k kilometrin aikana?
-Uskaltaako sitä ylipäänsä hankkia F31 + B47 -comboa, kun tuntuu että näitä ongelmia on tosi paljon.
-Mitä aiemmin ketjuun kirjoittaneiden turboille nyt kuuluu?
Kiitos paljon avusta!
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Olen ymmärtänyt, että muutokset joita siinä tehdään estää jään muodostumisen ja näin ollen ehkäisee vaivan uusiutumisen. Pakkanen ja lyhyet ajot ilmeisesti lisäävät mahdollisuutta saada ongelma.
Itselläni ei ole ollut ongelmaa vaihdon jälkeen mutta eipä etelässä olekaan ollut pakkasia.
Itselläni ei ole ollut ongelmaa vaihdon jälkeen mutta eipä etelässä olekaan ollut pakkasia.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kyllä uudemmissakin on EGR SCR:n lisäksi...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Täällä yksi turbovikainen lisää, auto F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2016. Vika diagnosoitiin muutama viikko sitten, nyt uusi turbo vaihdettu. Autossani vuosi sitten vaihdettu merkkiliikkeessä uudempi imuputki, ei näköjään tämäkään auta asiassa. Mikä oudointa vikadiagnoosin ja uuden turbon vaihdon välillä 2 viikkoa väliä, ja siinä ajassa toinenkin kompressorisiipi oli ehtinyt vääntä. Eli kaksi viikkoa sitten oli vain yksi siipi vääntynyt.
Onkohan tähän asiaan tullut muilta kokemuksia tai valmistajalta löytynyt korjausta?
Ps. Valokuvat vanhasta turbosta löytyy diagnoosista kaksiviikkoa sitten ja vaihtohetkeltä jolloin jo toinenkin siipi oli vääntynyt.
Pps. Imuputkesta kaatamalla (kun putki siis irroitettu) molemmilla huoltokerroilla tuli vettä.
Onkohan tähän asiaan tullut muilta kokemuksia tai valmistajalta löytynyt korjausta?
Ps. Valokuvat vanhasta turbosta löytyy diagnoosista kaksiviikkoa sitten ja vaihtohetkeltä jolloin jo toinenkin siipi oli vääntynyt.
Pps. Imuputkesta kaatamalla (kun putki siis irroitettu) molemmilla huoltokerroilla tuli vettä.
Melkoisen monimutkaiseksi näiden imupuoli suunniteltu, eikä näköjään ihan ole mennyt putkeen. Öikös tässä ole itse imuputkessa kaksi resonaattoria ja sitten vielä letkuyhteellä kolmas suodatinkotelon yhteydessä.