Mulla on kulkenut monen auton matkassa toistakymmenta vuotta sitten saksantuontiauton mukana tullut pahvista tehty parkkikiekko. Se ei kolissut eikä naarmuttanut kojelautaa. Tekstikin oli tyylikkäästi "Ankunftszeit" Oli jonkun berliiniläisen Shell-huoltamon mainoskiekko. Pahaksi onneksi se sitten meni edellisen auton hanskalokerossa kiertoon... Mistähän pahvisia saisi uusia?
G30 viat ja ominaisuudet
Mulla on ovilokerossa bussiaikatauluvihko, sen keskiaukeamalle kun parkkikiekon ja jääkravan pudottaa, ei kolise. Välillä olen suunnitellut kyllä kumivuoraustakin sinne. Ihan pieni pala pehmeäähän sillä on kyllä tuossa karvalakimmassakin korimallissa.
Jos kolina harmittaa niin saahan noita vaikka minkälaisia...
https://www.parkkikiekot.fi/index.php?r ... uct_id=148
Pehmeät tissit kun löytäis...
https://www.parkkikiekot.fi/index.php?r ... uct_id=148
Pehmeät tissit kun löytäis...
Ja kun ruksaa SoftClosen varusteen, niin ei rämise ovea sulkiessa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tuo on hyvä, mutta hintava ratkaisu. Toinen vaihtoehto on soveltaa meikäläisen sääntöjä autoilussa -->
- Auton lokerot eivät ole tavaroiden säilytystä varten - pidä ne tyhjinä!
- Tavaroita säilytetään vain suljetuissa lokeroissa (kyynärnoja, hanskalokero, perähutlarin kanne alla jne.)
- Autossa ei syödä eikä juoda
- Kengät kopistellaan autoon tullessa oli kesä, talvi tai mikä tahansa
- Siivoa auto joka viikko - kuitenkin joku nyyppä kyydissä on rikkonut sääntöjä
- Huolehdi että perheen pää noudattaa samoja sääntöjä kakkosauton kanssa - ellei näin tee niin nalkuta
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Eihän tuo käytetyssä maksanut mitään. Taitaa olla GT:ssä vakiona jo muutenkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 13:46
- Auto: BMW 520 G30 xdrive M-sport -06/18 carbon black.
Minun autosta puuttuu ratin lämmitys. Onko m-sport ratissa valmius lämmittimillevai pitääkö hankkia uusi ratti jossa vastus ja jos niin minkälainen asennustyö on kyseessä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Mahtaako onnistua käytännössä, jos ei ole sitä namiskaa, josta rattilämmitys kytketään ?
Onko G30 rattilämmitysnamiska eri paikassa kun f10 ?
Ratinvaihto sinänsä on vartin homma.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Nappi tulee ratissa mukana, eli uusi ratti ja ohjelmointi on mun veikkaus. Böntti osannee sanoa tarkemmin mitä vaatii
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
F10 ratinlämppärin namiskahan on rattiakselissa vasemmalla puolella. G-sarjassa hyvin näkösällä alimmassa puolassa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
" Huolehdi että perheen pää noudattaa samoja sääntöjä kakkosauton kanssa - ellei näin tee niin nalkuta"
Ei auta nalkutus. Ainoa mahdollisuus on vaan ottaa hattu käteen ja tyhjentää parin viikon välein perheen päiden ( vaimo ja tytär) autot niihin kertyneestä rojusta. Pariksi kuukaudeksi jos tuon unohtaa , autoihin ei tahdo enää mahtua kunnolla edes kuljettaja matkustajista puhumattakaan.
Ne rojut täytyy lisäksi muistaa varastoida jonnekin. Jos erehtyy heittämään pois vaikka jonkin vuosia auton penkin alla koskemattomana majailleen purnukan , voi olla varma , että tunnin sisällä sitä purnukkaa ruvetaan yhtäkkiä välttämättä tarvitsemaan.
Ei auta nalkutus. Ainoa mahdollisuus on vaan ottaa hattu käteen ja tyhjentää parin viikon välein perheen päiden ( vaimo ja tytär) autot niihin kertyneestä rojusta. Pariksi kuukaudeksi jos tuon unohtaa , autoihin ei tahdo enää mahtua kunnolla edes kuljettaja matkustajista puhumattakaan.
Ne rojut täytyy lisäksi muistaa varastoida jonnekin. Jos erehtyy heittämään pois vaikka jonkin vuosia auton penkin alla koskemattomana majailleen purnukan , voi olla varma , että tunnin sisällä sitä purnukkaa ruvetaan yhtäkkiä välttämättä tarvitsemaan.
^OT mutta meillä tehdään niin, että minä siivoon autot ja jos on romua/roskia/törkyä tai ylipäätänsä jotain kasseja yms. niin kannan ne sylissä sisälle ja nakkaan ne keskelle eteisen lattiaa. Siitä ne on korjaantunu itsestään pois toisin kuin autoista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
OT hiukan jatkuu. Meillä porukka on tottunut siihen, että autot vaihtuu niin usein ja äkkiarvaamatta, että mitään kamaa ei säilytetä autossa. Toimii.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ompa oiva metodi. Kopioin ja testaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Viikonloppu mökillä Pohjois-Suomessa ja auto ulkona pakkasessa. La-ma välillä jokaisena aamuna täysin sama ongelma kuljettajan ovessa. Ovi lukkoon ja noin 20 minuuttia tyhjäkäynnillä riitti luovuttamaan lämpöä riittävästi ovipahvin läpi ja mekanismi taas toimi. Parinkympin pakkasissa on varmasti todella veemäinen ongelma. Saa Laakkonen tuota tutkia ja tuskin tuossa on muuta tehtävissä kun purkaa ovipahvit ja ruutata vaseliiniä kaikkiin lukituksen mekaanisiin osiin. Kyllä alkaa se premium tässä G30:ssä olla ihan vain ja ainoastaan mielikuvissa.hege kirjoitti: ↑27 Marras 2018, 13:43 Noniin auto seisoi reilun tunnin lämpimässä hallissa ja jäässähän se vain oli. Aika heikko suoritus, koska pakkastakaan ei nyt ole ollut kuin viitisen astetta pahimmillaan. Ensimmäinen auto jossa näin nololla tavalla ilmenee jäätymisongelmia, nuorempana poikana italialainen ja ranskalainenkin toimi paremmin tältä osin. :P Onkos muilla ollut G30:ssä vastaavaa?
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Okei, on kyllä ankeaa. Jos tätä mulla ilmenee uudestaan kun taas pakkasille mennään niin täytyy sitten kyllä käydä ulisemassa marmorilla, kun on vielä tehdastakuuta jäljellä. Jotain saavat prkl tehdä kyllä, ei näissä autoissa saisi olla näin noloja ongelmia.Antore kirjoitti: ↑03 Joulu 2018, 23:08Viikonloppu mökillä Pohjois-Suomessa ja auto ulkona pakkasessa. La-ma välillä jokaisena aamuna täysin sama ongelma kuljettajan ovessa. Ovi lukkoon ja noin 20 minuuttia tyhjäkäynnillä riitti luovuttamaan lämpöä riittävästi ovipahvin läpi ja mekanismi taas toimi. Parinkympin pakkasissa on varmasti todella veemäinen ongelma. Saa Laakkonen tuota tutkia ja tuskin tuossa on muuta tehtävissä kun purkaa ovipahvit ja ruutata vaseliiniä kaikkiin lukituksen mekaanisiin osiin. Kyllä alkaa se premium tässä G30:ssä olla ihan vain ja ainoastaan mielikuvissa.hege kirjoitti: ↑27 Marras 2018, 13:43 Noniin auto seisoi reilun tunnin lämpimässä hallissa ja jäässähän se vain oli. Aika heikko suoritus, koska pakkastakaan ei nyt ole ollut kuin viitisen astetta pahimmillaan. Ensimmäinen auto jossa näin nololla tavalla ilmenee jäätymisongelmia, nuorempana poikana italialainen ja ranskalainenkin toimi paremmin tältä osin. :P Onkos muilla ollut G30:ssä vastaavaa?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Laakkoselta kommentti asiaan oli, että lukituksen vaijerin suojan sisään pääsee kosteutta joka jäätyessään jumittaa tämän vaijerin. On kuulemma ollut samaa ongelmaa myös F10:ssä, en kyllä muista tällaisesta lukeneeni. Olivat kuitenkin hyvin tietoisia ongelmasta myös G30:ssä. Ovipahvi pois vaijerin voitelu ja tiivistäminen on kuulemma resepti joka vian korjaa. Ensi viikolla fiksataan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Samaa ongelmaa on tuolla btcf-foorumin puolella käsitelty niin F10 kuin myös E60 autoille, joten tämmöistä tämä premium-autoilu nyt vaan on Onneksi toki näyttää olevan varsin harvinainen vika.Antore kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 21:19 Laakkoselta kommentti asiaan oli, että lukituksen vaijerin suojan sisään pääsee kosteutta joka jäätyessään jumittaa tämän vaijerin. On kuulemma ollut samaa ongelmaa myös F10:ssä, en kyllä muista tällaisesta lukeneeni. Olivat kuitenkin hyvin tietoisia ongelmasta myös G30:ssä.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
En muista itsekään lukeneeni F10:n osalta tästä. F10 kerkesi olla mulla 4 talvea eikä kertaakaan ongelmaa esiintynytkään. Täytyy itsekin varmaan sitten varailla aika tähän samaan.Antore kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 21:19 Laakkoselta kommentti asiaan oli, että lukituksen vaijerin suojan sisään pääsee kosteutta joka jäätyessään jumittaa tämän vaijerin. On kuulemma ollut samaa ongelmaa myös F10:ssä, en kyllä muista tällaisesta lukeneeni. Olivat kuitenkin hyvin tietoisia ongelmasta myös G30:ssä. Ovipahvi pois vaijerin voitelu ja tiivistäminen on kuulemma resepti joka vian korjaa. Ensi viikolla fiksataan.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Laitoin juuri yhteydenottopyynnön, täytyy varata huolto jossa saavat tutkia ilmanvaihtoa nyt toisen kerran. Tuon viimeisen huollon jälkeen meni varmasti ainakin lämmitys huonompaan suuntaan. Auto lämmittää aluksi ok, mutta lopulta puskee oudon viileää ilmaa jo ennen kuin saavuttaa kabiinin lämpötilapyynnin. Esiintyy suunnilleen niin, että saman työmatkan loppua kohden tulee aina fiilis, että auto viilentää kabiinia kun pitäisi tehdä toisin päin.
Laitoin kokeilun vuoksi lämpömittarin apparin penkille, niin 30min matkan aikana ei noussut edes 19 asteeseen vaikka kabiinin pyynti oli 24. Nousi kyllä hyvi nopeasti 15 asteeseen ja siitä hiljalleen yli 18, mutta siihen jäi. Tämän tieteellinen arvo on lähellä nollaa, mutta ei nyt ainakaan todistanut omia fiiliksiä vääräksi.
Laitoin kokeilun vuoksi lämpömittarin apparin penkille, niin 30min matkan aikana ei noussut edes 19 asteeseen vaikka kabiinin pyynti oli 24. Nousi kyllä hyvi nopeasti 15 asteeseen ja siitä hiljalleen yli 18, mutta siihen jäi. Tämän tieteellinen arvo on lähellä nollaa, mutta ei nyt ainakaan todistanut omia fiiliksiä vääräksi.