Sukunäkö on on sen verran vahva, että ensimmäisellä kertaa BMW osaltolla en edes huomannut, että G20 on myös osastolla. Toki tässä kohtaa ajatus varmistaa, että pääsen koeistamaan sisarmerkin S E voimalinjan.
Positiivinen fiilis jäi tästä G20:sestä (koe istunnossa). Ainut oli tuo takaoven lasin takana oleva muovionen kehys. Porukkaa pyöri siihen malliin auton ympärillä, että aika pintapuoliseksi jäi tutustuminen. Plugari puolen myyntiajoista ei juurikaan hiiskuttu lisätietoa, eikä toisaalta siitä tuleeko 325xe voimalinjaa, joka voisi itseäni kiinnostaa.
Uusi G20 3-sarja esitelty
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Automaattiasennolla päiväsaikaan ei pala takavalot. 0-asennosta en tiedä, pitääkin kokeilla valoisaan aikaan. Rupeaa vaan olemaan niin hämärää täällä että riittävän valoisa aika tähän testiin on kortilla.salmol kirjoitti: ↑12 Marras 2018, 09:23Palaako molemmissa tai toisessa tapauksessa takavalot?hege kirjoitti: ↑12 Marras 2018, 08:39Tätä samaa olen ihmetellyt nyt omani kanssa. F10:ssä 0-asennossa paloi päiväajovalot tai ei valoja ollenkaan (riippuen miten iDrivestä valoasetukset oli konfiguroitu). Nyt tosiaan G30:n kanssa 0-asennossa valoisalla palaa päiväajovalot ja pimeällä ajovalot, eli mitenkä tämä edes eroaa Auto-asennosta enää nykyään? Oman kokemukseni perusteella ei mitenkään.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mukautuvat ajovalot toimivat vain auto-asennossa. Siis se liikennetilanteen ja ajonopeuden perusteella mukautuva valokeila. Automaattiset pitkät sitten vielä erikseen. Muulta osin 0-asento on sama. Ajovalot-kohdassa palaa sitten aina etu ja takavalot.
Eli se a-asento tarkoittaa adaptiivisia ajovaloja nykyään!
Siitä en tiedä onko tässä jotain eroa, jos autossa on perusvalot ilman lisävarusteita.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Aah, okei. Kiitos tästä tiedosta!lnaukkar kirjoitti: ↑12 Marras 2018, 10:13Mukautuvat ajovalot toimivat vain auto-asennossa. Siis se liikennetilanteen ja ajonopeuden perusteella mukautuva valokeila. Automaattiset pitkät sitten vielä erikseen. Muulta osin 0-asento on sama. Ajovalot-kohdassa palaa sitten aina etu ja takavalot.
Eli se a-asento tarkoittaa adaptiivisia ajovaloja nykyään!
Siitä en tiedä onko tässä jotain eroa, jos autossa on perusvalot ilman lisävarusteita.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Led ajovalot laajennetuin toiminnoin (1200€): ei ilmeisesti muuta siis kuin käänny ratin mukana? Eli jos haluaa samankaltaiset kuin F10 adaptiiviset xenonit, jotka mukauttaa automaattisesti pitkiä ajovaloja tilanteen mukaan, pitää valita Laser -valot?
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei, mutta sillä voi leikkiä
Jos totta puhutaan, niin hyvin toteutettu sähkökäppäri kera automaattisen mäkistopparin on IMO pirun mukava varuste ja sellaisena yksi niitä harvoja asioita, joita vanhasta työsuhdeau**sta kaipaan.
Jos totta puhutaan, niin hyvin toteutettu sähkökäppäri kera automaattisen mäkistopparin on IMO pirun mukava varuste ja sellaisena yksi niitä harvoja asioita, joita vanhasta työsuhdeau**sta kaipaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Tosissaan harkitsen pitäisikö tilata, houkuttaisi tuo uusi sisätilojen design: Eniten mietityttää paluu 3 -sarjaan 5 -sarjasta.
Tämä vaikuttaa totaalisen erilaiselta sisältä kuin edellinen malli. Oli juuri huollon ajan F30 käytössä, ja sitä ei kyllä tullut ikävä vaikka sellaisella kolme vuotta ajelin. Muovinen, kova meteli.
- Mistään ei vielä taida saada tietoa G20 äänitasosta?
- Onkohan vakio LED -valot millaiset? (F10 xenonit mielestäni loistavat)
- Vakiona tulevat 16" vanteet ärsyttää, toki rahalla saa lisää tuumia
- Näytöllistä avainta ei taida enää olla? (ei kyllä suurempaa tarvettakaan)
Tämä vaikuttaa totaalisen erilaiselta sisältä kuin edellinen malli. Oli juuri huollon ajan F30 käytössä, ja sitä ei kyllä tullut ikävä vaikka sellaisella kolme vuotta ajelin. Muovinen, kova meteli.
- Mistään ei vielä taida saada tietoa G20 äänitasosta?
- Onkohan vakio LED -valot millaiset? (F10 xenonit mielestäni loistavat)
- Vakiona tulevat 16" vanteet ärsyttää, toki rahalla saa lisää tuumia
- Näytöllistä avainta ei taida enää olla? (ei kyllä suurempaa tarvettakaan)
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Akustiikkalasit on lisävarusteena ja äänieritykseen on panostettu: oliko nyt yksi niistä 7:stä keskeisestä parannuskohteesta. Mutta niin on G30 äänieristykseenkin panostettu, mutta oleellista eroa ei ole edeltävään. F30 tuulensuhina tuli sivupeilistä, mutta ylipäätään melua on liikaa. Eli G20 on varmasti edeltäjäänsä parempi, mutta miten lähelle pääseee G30 niin se jää nähtäväksi. LED valot vakiona.LuZiaN0 kirjoitti: ↑22 Marras 2018, 17:21 Tosissaan harkitsen pitäisikö tilata, houkuttaisi tuo uusi sisätilojen design: Eniten mietityttää paluu 3 -sarjaan 5 -sarjasta.
Tämä vaikuttaa totaalisen erilaiselta sisältä kuin edellinen malli. Oli juuri huollon ajan F30 käytössä, ja sitä ei kyllä tullut ikävä vaikka sellaisella kolme vuotta ajelin. Muovinen, kova meteli.
- Mistään ei vielä taida saada tietoa G20 äänitasosta?
- Onkohan vakio LED -valot millaiset? (F10 xenonit mielestäni loistavat)
- Vakiona tulevat 16" vanteet ärsyttää, toki rahalla saa lisää tuumia
- Näytöllistä avainta ei taida enää olla? (ei kyllä suurempaa tarvettakaan)
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Jos 225xe:n voimalinjaa tarkoitat, niin tuskin tulee... siinähän polttomoottori vetää eturenkaita ja sähkö takarenkaita...
Varmaan se x5 40e:n voimalinja toimisi paremmin näissä, siinä käsittääkseni sekä polttomoottori että sähkömoottori vetää saman laatikon läpi, jonka perässä on jakolaatikon kautta etuveto?
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Tuo 330e on jo esitelty "virallisesti".
Sama tekniikka kun 530e:ssä, mutta tietenkin päivitetty versio, esim. sähköajoa lähes 60km.
Sama tekniikka kun 530e:ssä, mutta tietenkin päivitetty versio, esim. sähköajoa lähes 60km.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tähän on pakko todeta, että takana nyt kaksi ZF:n laatikkoa alle 100tkm ajetuissa autoissa (toinen tehdasuusi takuuna) ja molemmissa oli kyllä niin outoja ominaisuuksia, että välillä pisti ketuttamaan oikein huolella. Kyllä manuaali aina vain on manuaali.
Mitä uuteen kolmoseen tulee, niin en tykkää sitten yhtään. M Sport - versio varsinkin aivan kamala, täysin ylimuotoiltu ja levoton. Ei tule ainakaan omasta pihastani löytymään.
Täytyy varmaan 8 bemarin jälkeen siirtyä MB:n leiriin, jossa muotoilu mielestäni vain paranee koko ajan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Itse asiassa F30 LCI 330e jo täsmälleen sama tekniikka kuin 530e eli siltä osin ei mitään uutta.
Ainoastaan akun kapasiteettia kasvatettu mukavasti nykyiseen verrattuna ja lisätty ohjelmallinen lisäboosti.
Viimeksi muokannut Jokerdef, 26 Marras 2018, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä. ZF vaihteistot ehdottomasti parhaita joita olen päässyt ajamaan. Esim. M-B:n Getragit ja VW:n DSG:t kyllä selkeästi huonompia toteutuksia. Makunsa toki kullakin.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 08:49Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
Siis kyllä itsekin ajan mieluummin automaatilla kuin manuaalilla. Mutta kun omalla kohdalle osuu noita sunnuntaikappaleita, niin hirveän monta kertaa ei enää jaksa kokeilla. Laatikot mm. sammuttivat auton kun laittoi kylmänä pakille (120d), vaihtoivat pienemmälle keskellä mutkaa tarpeettomasti (120d), olivat pahimmillaan todella töksähteleviä 1-2-3 vaihteilla nurkka-ajossa (M135i) jne. Itse arvostan pehmeää automaattia, mitä nämä tosiaan eivät olleet.Jokerdef kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 13:03Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä. ZF vaihteistot ehdottomasti parhaita joita olen päässyt ajamaan. Esim. M-B:n Getragit ja VW:n DSG:t kyllä selkeästi huonompia toteutuksia. Makunsa toki kullakin.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 08:49Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
On vain hirveä pelko perseessä, että taas kun mielestään löytää täydellisen auton niin parin kuukauden käytön jälkeen laatikon toiminta alkaa harmittamaan. Nyt talviautona 2k pommi manuaalina ja aina on juuri se vaihde silmässä minkä haluaa ja nykimisestä voi syyttää vain itseään.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
No hitto onpa ollut huono tuuria sitten. Ymmärrän että tuollaiset kokemukset pistävä huolen puseroon.Tiik kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 22:30Siis kyllä itsekin ajan mieluummin automaatilla kuin manuaalilla. Mutta kun omalla kohdalle osuu noita sunnuntaikappaleita, niin hirveän monta kertaa ei enää jaksa kokeilla. Laatikot mm. sammuttivat auton kun laittoi kylmänä pakille (120d), vaihtoivat pienemmälle keskellä mutkaa tarpeettomasti (120d), olivat pahimmillaan todella töksähteleviä 1-2-3 vaihteilla nurkka-ajossa (M135i) jne. Itse arvostan pehmeää automaattia, mitä nämä tosiaan eivät olleet.Jokerdef kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 13:03Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä. ZF vaihteistot ehdottomasti parhaita joita olen päässyt ajamaan. Esim. M-B:n Getragit ja VW:n DSG:t kyllä selkeästi huonompia toteutuksia. Makunsa toki kullakin.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 08:49
Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
On vain hirveä pelko perseessä, että taas kun mielestään löytää täydellisen auton niin parin kuukauden käytön jälkeen laatikon toiminta alkaa harmittamaan. Nyt talviautona 2k pommi manuaalina ja aina on juuri se vaihde silmässä minkä haluaa ja nykimisestä voi syyttää vain itseään.
Itsellä juurikin ZF vaihteistot olleet niitä mukavampia ja "fiksuimpia" vaihdoissaan. Ensimmäisten DSG vaihteistojen kanssa taasen oli omia haasteita nykimisien ja myös takaisinkutsun muodossa. Ymmärtääkseni nykyiset DSG:t ovat jo toimivia pelejä.