Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

E21, E30, E36, E46
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

Mitä virhettä mittariston indikaattorit haluavat minulle kertoa kun punaisen käsijarruvalon päälle palaakin keltainen valo, jossa huutomerkki keskellä ja mittariston keskimmäinen keltainen valo, jonka olen oppinut mieltämään kun luistonesto toimii (talvisin vilahtelee ajettaessa "rallia") tai kun se on kytketty kokonaan pois päältä.

Katsoin moottoritilaan ja jarrunestettä oli säiliössä riittävästi.

Osaako autoni (316i E46 vm. 2004) kertoa esim. sen, että jarrupalat tai jarrylevy on jo kulunut yli varmuusrajan?

Halvalla Android softalla ja OSB II lukijalla katsoin erroria, mutta tämä ei löytänyt mitään. Kun käynnistin auton uudestaan (parkkipaikalla), niin ko. valot eivät syttyneetkään.
jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Siis huutomerkki-valo on keltainen? Äkkiseltään kuulostaa rengaspainevalvonnan valolta. Jarrujärjestelmän varoitusvalo on mielestäni punainen.
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

Häh, onko vuoden 2004 mallissa jo noin hienoa tekniikkaa kuin rengaspaineen valvonta?

Voisi pitää nimittäin paikkaansa. Kävin tarkistuttamassa rengaspaineet ja jouduin lisäämään jokaiseen pyörään 0,5 baria lisää (2,45 eteen ja 2,80 taakse). Huoltoasemien mittareissa on tietty kovasti heittoa.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Jos siinä on reng.paine valvonta,niin se pitää resetoida/nollata paineiden säädön jälkeen. Ei sitten tyrkkää herjaa niin herkästi. Saman ikäisessä X3:ss ainakin tuli herkästi herjaa,jos ei nollannut valvontaa paineiden muutosten jälkeen.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mun veikkaukset:

1. ABS-nopeusanturi (yleensä oikea takapyörä) menossa. Auto ottaa itse DSC:n pois päältä, kun ei tiedä nopeutta tarkasti
2. Ohjausakselin asentoanturi. Tämä meni omasta e46:sta. DSC menee pois päältä, kun auto ei tiiä, missä asennossa ratti on. (anturin hinta on yli 200€, mulla on yksi varalla ja voin sen myydä edullisesti)
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
IKa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
Auto: M440i xDrive G22
Paikkakunta: Klaukkala

EmDzei kirjoitti: 11 Elo 2018, 23:24 Häh, onko vuoden 2004 mallissa jo noin hienoa tekniikkaa kuin rengaspaineen valvonta?

Voisi pitää nimittäin paikkaansa. Kävin tarkistuttamassa rengaspaineet ja jouduin lisäämään jokaiseen pyörään 0,5 baria lisää (2,45 eteen ja 2,80 taakse). Huoltoasemien mittareissa on tietty kovasti heittoa.

Kyllä 2004 vuosimallin E46:een on saanut rengaspaineen valvonnan (siis muihinkin malleihin kun M3, jossa se taitaa olla vakiona). Jos varustelistalla on S251A Runflat indicator, niin sitten valvonta löytyy ja sille on oma resetointinappikin keskikonsolissa (tai mahdollisesti resetointi tehdään ajotietokoneen valikoiden kautta, kuten M3:ssa, jos sellainen löytyy). Katso kuva rengaspaineen valvonnan resetointinapista "paneelin keskellä oleva nappula": https://prussianmotors.com/2000-2006-bm ... sc-hk-tps/
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

IKa kirjoitti: 12 Elo 2018, 21:16
Kyllä 2004 vuosimallin E46:een on saanut rengaspaineen valvonnan (siis muihinkin malleihin kun M3, jossa se taitaa olla vakiona). Jos varustelistalla on S251A Runflat indicator, niin sitten valvonta löytyy ja sille on oma resetointinappikin keskikonsolissa (tai mahdollisesti resetointi tehdään ajotietokoneen valikoiden kautta, kuten M3:ssa, jos sellainen löytyy). Katso kuva rengaspaineen valvonnan resetointinapista "paneelin keskellä oleva nappula": https://prussianmotors.com/2000-2006-bm ... sc-hk-tps/
Hyvä kun laitoit kuvan. Ei ole minulla tuollaista painiketta konsolissa. Ei-M3 lienee varustelultaan paljon alkeellisempi kuin oikea M3. Mittariston valot olivat poissa pitkän tovin, mutta palasivat nyt taas. Nythän on taas kovasti sumua ja yökosteutta..

Tässä kuva mittariston valoista:

Kuva


En tiedä sotkiko kiina-ODB II lukija auton tietokoneen, mutta nyt antoi virhekoodiksi P0015:n ja auto kävi kuin kahdella sylinterillä ja sammui. Onneksi ei jättänyt matkalle, vaan oireili vasta kotiparkkiruudessa. Ei lähtenyt uudestaan käyntiin ja ehkä hyvä vain niin. Huoltoon.
Viimeksi muokannut EmDzei, 04 Syys 2018, 00:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

Juha kirjoitti: 12 Elo 2018, 18:45 Mun veikkaukset:

1. ABS-nopeusanturi (yleensä oikea takapyörä) menossa. Auto ottaa itse DSC:n pois päältä, kun ei tiedä nopeutta tarkasti
2. Ohjausakselin asentoanturi. Tämä meni omasta e46:sta. DSC menee pois päältä, kun auto ei tiiä, missä asennossa ratti on. (anturin hinta on yli 200€, mulla on yksi varalla ja voin sen myydä edullisesti)
Palataan asiaan mikäli vika osoittautuu tällaiseksi. Olen tietenkin kiinnostunut ostamaan osan sinulta pois mikäli tulen sitä tarvitsemaan.

Nyt auto on niin sekaisin, että pitää hoitaa se vika ensin pois. Kirjoitin tuossa edellä, että vikakoodia P0015 pukkasi. Nokka-akselin ajoitusongelmia tai jotain muuta. Sammui/tukehtui rykien parkkiruutuun.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

EmDzei kirjoitti: 04 Syys 2018, 00:20 Nyt auto on niin sekaisin, että pitää hoitaa se vika ensin pois. Kirjoitin tuossa edellä, että vikakoodia P0015 pukkasi. Nokka-akselin ajoitusongelmia tai jotain muuta. Sammui/tukehtui rykien parkkiruutuun.
Nokka-akselin asentoanturi? Aiheuttaa juuri tuollaista vikaa, eikä koskaan tule tuossa käyttää tarvike-osaa vaan ainoastaan alkuperäistä. Eli ensimmäiseksi marmorille hakemaan tuo ja vaihtamaan se.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin