Ohjauspyörän vaihteenvalitsin

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
1950
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:58

Moi onko käyttöä kyseisellä lisävarusteella
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Riippuu mistä tykkää. En oo ite koskaan käyttänyt manuaalivaihtamista omassani kun en tiedä miksi käyttäisin. Minä en ainakaan tarvi.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 384
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Maantieajossa rattivaihteet käytössä. Tekee ohitukset sujuvammiksi. Moottorijarrutukseen myös käytän rattivaihteita.
Viimeksi muokannut bemul13, 13 Heinä 2018, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

En ole ikinä näissä omissa perhebemareissa räpsytellyt vaihteita suuntaan tai toiseen. Myöskään x-drive kiertueen pienet ämmät eivät saaneet minua vaihteita näpyttelemään. Vaihteisto toimii niin hyvin, että miksi siihen sotkee omia käsiä jatkoksi. Taisin viimeksi rämpätä bemarin vaihteita omaksi ilokseni kun alla oli E93 M3.

Joten jos haluat vaihteita vaihdella niin joo, muuten ei.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

bemul13 kirjoitti: 13 Heinä 2018, 19:35 Maantieajossa rattivaihteet käytössä. Tekee ohitukset sujuvammiksi. Moottorijarrutukseen myös käytän rattivaihteita.
Sama. Käytän päivittäin etenkin moottorijarrukseen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ohitustilanteeseen ja joskus harvoin moottorijarrutukseenkin näppään vaihdekepin viereisestä napista sport-asentoon. Joskus kokeilin että vaihtaahan se manuaalisestikin keppiä tökkimällä, mutta en ole keksinyt miksi niin haluaisin tehdä. Sport-asennossa automaatti pitää kierrokset hyvällä vetoalueella huomattavasti varmemmin kuin minä manuaalisesti läpsytellen saisin, varsinkaan kun moottorin ääntä ei juuri kuulu ohjaamoon.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

gestapo kirjoitti: 13 Heinä 2018, 19:42
bemul13 kirjoitti: 13 Heinä 2018, 19:35 Maantieajossa rattivaihteet käytössä. Tekee ohitukset sujuvammiksi. Moottorijarrutukseen myös käytän rattivaihteita.
Sama. Käytän päivittäin etenkin moottorijarrukseen.
Eiks moottorijarrutukseen oo kätevämpi vaan nopeesti pikanapauttaa kaasupoljinta kuten jossain auton ohjeessakin muistaakseni mainittu? Jalka on kuiteski lähempänä.
Vastaa Viestiin