Tervehdys vaan kaikille!
Harkitsen siis 523i:n ostamista. En paljoakaan tietoa löytänyt, edes tältä foorumilta kyseisestä autosta. Siksi pyydänkin teitä kertomaan kokemuksianne ja mahdollisia kauhutarinoita.
Autot mitä olen katsellut ovat 110-160tkm ajettuja, vuosinallia 2010-2011 ja automaattilla.
Tällä hetkellä ajelen Audi A5 3.0tdi:llä ja se on tarkoitus antaa vaihdossa. Nimenomaan bensalla kulkevaan haluan vaihtaa.
Kiitos jo etukäteen!
523i:tä hankkimassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
- Auto: F11 535dA xDrive
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Noissa kutoskoneissa (523i, 528i, 530i) on ollut toistuvia kansiongelmia. JMWn Jukalta noista kyselin 1,5 vuotta sitten ja hän sanoi, ettei voi suositella ostamista juuri tuon syyn takia. Kallis remontti aina kun joutuu tekemään jotain. Kansi ~650€ + koko päivän homma.
535i on parempi kone, samoin onko nelos-turbolla oleva 520i/528i ihan mahdoton?
535i on parempi kone, samoin onko nelos-turbolla oleva 520i/528i ihan mahdoton?
Missä suhteessa tuo 535i:n kone on parempi, kuin nuo muut? Itse laitoin viime syksynä juuri 535i:n. Katselin silloin itsekkin 530i:tä, mutta olivat niin paljon kulkeneita, että päädyin vähän ajettuun (68000 km vm-11)535:seen. Auto tuntuu aika pirteältä tien päällä,vaikka en ole "piristänyt" konetta. Taitaisi tulla 100 heppaa lisää vai miten lienee? Hyvä kuulla kuitenkin tuo, että motti on kestävämpi!
itseänikin kiinnostas tietää miks turbon lisääminen tekee kannesta kestävämmän. Moottori kuitenkin kai perustaltaan sama 3.0 litranensepeteus kirjoitti: ↑03 Maalis 2018, 07:04 Missä suhteessa tuo 535i:n kone on parempi, kuin nuo muut? Itse laitoin viime syksynä juuri 535i:n. Katselin silloin itsekkin 530i:tä, mutta olivat niin paljon kulkeneita, että päädyin vähän ajettuun (68000 km vm-11)535:seen. Auto tuntuu aika pirteältä tien päällä,vaikka en ole "piristänyt" konetta. Taitaisi tulla 100 heppaa lisää vai miten lienee? Hyvä kuulla kuitenkin tuo, että motti on kestävämpi!
Juurikin näin ja jos moottoria "piristelee" niin mihin se vaikuttaa? Tuo teho, mikä on jo Bimmerissäni riittää jo h-vetin hyvin Suomen teille. Itse ainakin pysyn tehdas asetuksissa sillä en halua mitään yllätyksiä autossa. Toki mukavaa olisi, jos joku VIISAAMPI antaisi lisätietoa ei tietäville....
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Tuo N55 moottori mikä 535i on todettu kyllä hyväksi ja kestäväksi.
Siihen saa ohjelmalla ihan kivasti lisää tehoa ja ei se siitä rikki mene.
Sit taas tuo ilman turboa oleva N53 on ollut aika ongelmallinen moottori juurikin kaikenlaista tyyppivikaa täynnä ja ei ne nyt samoja moottoreita kylläkään ole vaikka molemmat 3,0 litraisia ovatkin.
Siihen saa ohjelmalla ihan kivasti lisää tehoa ja ei se siitä rikki mene.
Sit taas tuo ilman turboa oleva N53 on ollut aika ongelmallinen moottori juurikin kaikenlaista tyyppivikaa täynnä ja ei ne nyt samoja moottoreita kylläkään ole vaikka molemmat 3,0 litraisia ovatkin.
Kerrotko millaista vikaa tuossa koneessa on? Kansiongelma tuolla aiemmin mainittiinkin.
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Suuttimet, puolat, korkeapainepumppu ja nox anturi, eiköhä siinä ole jo tarpeeksi ja kun käyntihäiriö tulee päälle vaikea paikallistaa mikä noista vioista vai useampi.
Suuttimet ei ihan halpoja, eikä myöskään korkeapainepumppu.
Aikamoista taistelua monella ollut näiden n53 moottorien käyntihäiriöiden kanssa.
Itsellä jo toinen n54 moottorinen auto jossa samoja tyyppivikoja, mutta itse kun korjaan ei tunnu nii pahalta noi kustannukset.
Jos löydät sellaisen yksilön mihin noi kaikki vaidettu hiljattain voi olla huolettomia kilometrejä jonkun verran edessä.
Suuttimet ei ihan halpoja, eikä myöskään korkeapainepumppu.
Aikamoista taistelua monella ollut näiden n53 moottorien käyntihäiriöiden kanssa.
Itsellä jo toinen n54 moottorinen auto jossa samoja tyyppivikoja, mutta itse kun korjaan ei tunnu nii pahalta noi kustannukset.
Jos löydät sellaisen yksilön mihin noi kaikki vaidettu hiljattain voi olla huolettomia kilometrejä jonkun verran edessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:38
Mulla on käyttöautona tolla koneella 528i f10 ja ajellut tähän mennessä n 60 tkm. Varmatoimisempaa autoa en ole omistanut, autossa ei ole ollut kertaakaan mitään vikaa. Suurin syy oli nimenomaan saada M—Sport ja suora kutonen mikä on mielestäni eniten ”bemarimainen” kaikista koneista. Mutta suhtaudunkin autoiluun aivan tunnepohjaisesti eli en aja autolla mikä on farmari, etuveto, diesel tai merkki jolla ei ole osallistuttu Targa Florioon, Le Mansiin, Mille Migliaan etc..
Moottori on bemarin viimeinen vapaasti hengittävä suora kutonen. Vika mahdollinen inkarnaatio koneesta löytyisi 530l:n nokalta.
Moottori on bemarin viimeinen vapaasti hengittävä suora kutonen. Vika mahdollinen inkarnaatio koneesta löytyisi 530l:n nokalta.
Onkos näissä N53-koneisissa vielä samanlaista lämpöongelmaa (tai paremminkin ongelmaa lämmön riittävyyden kanssa) kuin E60-kopassa? Kuinka tuollaisella 523i/528i tarkenee talvella kunnon pakkasissa, onko loputonta termarijumppaa kuin oli vanhakoppaisessa? Tarkeneeko t-paitasillaan -25 pakkasissa?
- Juza72
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13 Loka 2014, 19:48
- Auto: F10 528 i xDrive -12
- Paikkakunta: Oulu
Katselin itsekin F10:ä nimenomaan bensakoneella ja pitkään väänsin kauppaa takavetoisesta 535i:stä vm. 2010 hyvillä varusteilla. Tein edellisen auton kanssa syrjähypyn VAG-leiriin ja laitoin tämän vuoden alussa Audi A4 tfsi quattron 252 hp versiona jolloin ihastuin tehokkaaseen R4 bensaturboon. Audi käyttää kuitenkin kaksoiskytkinautomaattia ja useamman BMW:n ZF:n 6/8-vaihteisen automaatin kokemuksella kaipasin tuota sivistynyttä laatikkoa.
Aloin katsella myös F10 528i:tä ja ensin vähän aikaa valmistettua vapaastihengittävällä kuutoskoneella olevia, vm. 2010-2011.
Viikonloppuna autoja netistä selaillessani iskin silmäni kuitenkin vm. 2012 F10:iin, jossa on nelosturbo 245 heppaisena. Vapaasti hengittävässä 528:ssahan on heppoja 258 mutta vääntöä 40 Nm vähemmän. Kävin koeajolla ja tuntui, että sain nyt Audin ja BMW:n parhaat puolet yhdistettynä, halvemmalla ja ekstrana enemmän tilaa Äänetkin ovat paremmat kuin Audissa.
Ovat kuulemma muuten haluttuja autoja nämä nelosturbolla olevat 528:t, itselläkin oli muutamasta minuutista kiinni, ettei se mennyt muualle...
Aloin katsella myös F10 528i:tä ja ensin vähän aikaa valmistettua vapaastihengittävällä kuutoskoneella olevia, vm. 2010-2011.
Viikonloppuna autoja netistä selaillessani iskin silmäni kuitenkin vm. 2012 F10:iin, jossa on nelosturbo 245 heppaisena. Vapaasti hengittävässä 528:ssahan on heppoja 258 mutta vääntöä 40 Nm vähemmän. Kävin koeajolla ja tuntui, että sain nyt Audin ja BMW:n parhaat puolet yhdistettynä, halvemmalla ja ekstrana enemmän tilaa Äänetkin ovat paremmat kuin Audissa.
Ovat kuulemma muuten haluttuja autoja nämä nelosturbolla olevat 528:t, itselläkin oli muutamasta minuutista kiinni, ettei se mennyt muualle...
Ex: 420i Xdrive -15, 530d Xdrive -12, 520d -11
Tuli minullakin laitettua tuollainen 523iA tässä muutama kuukausi sitten. Edellinen BMW oli E60 530iA (N52) - siihen verrattuna potkua on tietenkin vähän vähemmän, mutta muut ominaisuudet kuten yleinen laadukkuuden tuntu kompensoivat sen täysin. En tiedä onko laadukkuus sitten parantunut yhtään, ehkä auto vain muuten miellyttää minua enemmän muotoilultaan ja muutenkin.
Eikä tehoa missään nimessä ole liian vähän, vaan sitä on kotimaan teille enemmän kuin tarpeeksi. Äänimaailma on taattua Bemaria, se tuo jo puolet ajofiiliksistä. 8-lovinen laatikko on kerrassaan mahtava.
Tämä yksilö tulee viettämään tässä perheessä vuosia, ellei mitään maata kaatavaa tapahdu.
Eikä tehoa missään nimessä ole liian vähän, vaan sitä on kotimaan teille enemmän kuin tarpeeksi. Äänimaailma on taattua Bemaria, se tuo jo puolet ajofiiliksistä. 8-lovinen laatikko on kerrassaan mahtava.
Tämä yksilö tulee viettämään tässä perheessä vuosia, ellei mitään maata kaatavaa tapahdu.