X5 xDrive 40e

ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

VolvostaBemariin kirjoitti: 21 Joulu 2019, 19:10
melperri kirjoitti: 21 Joulu 2019, 13:41 Ei tuossa hintapyynnössä mielestäni mitään kummaa ole. Auto ei ole erityisen varusteltu , on kohta parin vuoden takaista vuosimallia ja uuden 45e:n lähtöhinta 86t€ tietämissä , joten tukinpa kukaan tuosta yli 80t€ maksaisi.
Nythän huomasin juurikin saman. Tuohan on lähes karvalakki,
Itsellänikin taisi kuulua kauppaan paremmat lisävarusteet kun ostin X5 40e:n runsas vuosi sitten.
Liitteet
Screenshot 2019-12-21 at 20.44.52.png
Screenshot 2019-12-21 at 20.44.52.png (662.26 KiB) Katsottu 17261 kertaa
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:

* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

VolvostaBemariin kirjoitti: 11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:

* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
miten vaihdekeppi eroaa tästä:

https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

ausdauersportler kirjoitti: 17 Tammi 2020, 15:30
VolvostaBemariin kirjoitti: 11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:

* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
miten vaihdekeppi eroaa tästä:

https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 07:59
ausdauersportler kirjoitti: 17 Tammi 2020, 15:30
VolvostaBemariin kirjoitti: 11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:

* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
miten vaihdekeppi eroaa tästä:

https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?
Millainen sitten on sporttitikku?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 10:02
VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 07:59
ausdauersportler kirjoitti: 17 Tammi 2020, 15:30
miten vaihdekeppi eroaa tästä:

https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?
Millainen sitten on sporttitikku?
Ohessa molemmat
tikut.png
tikut.png (35.26 KiB) Katsottu 16350 kertaa
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 10:52
wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 10:02
VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 07:59

Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?
Millainen sitten on sporttitikku?
Ohessa molemmat
tikut.png
Mikä tuosta toisesta kepistä tekisi sporttisemman kuin toisesta ? Mä en ainakaan ymmärrä :conf:
Lienee vaan näkökysymys. Onko sulla tuo S2TBA varuste autossa? Kyllähän sen perusteella pitäis olla tuo kakkostikku.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=25_0540
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 11:38
Lienee vaan näkökysymys. Onko sulla tuo S2TBA varuste autossa? Kyllähän sen perusteella pitäis olla tuo kakkostikku.
No niinpä niin, mutta ei ole. Sport-vaihteisto on (näytössä näkyy S1, S2 jne kun tikun tökkää vasemmalle). Aiemmissa autoissani (ilman sport-vaihteistoa) on vain ollut M1, M2 jne. Eli tässä 40e:ssä on Sport-vaihteistö mutta epäsport tikku....
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 12:22
wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 11:38
Lienee vaan näkökysymys. Onko sulla tuo S2TBA varuste autossa? Kyllähän sen perusteella pitäis olla tuo kakkostikku.
No niinpä niin, mutta ei ole. Sport-vaihteisto on (näytössä näkyy S1, S2 jne kun tikun tökkää vasemmalle). Aiemmissa autoissani (ilman sport-vaihteistoa) on vain ollut M1, M2 jne. Eli tässä 40e:ssä on Sport-vaihteistö mutta epäsport tikku....
Mikä siitä toisesta tikusta epäsportin tekee? Onhan siinäkin S-moodi.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 13:37 Mikä siitä toisesta tikusta epäsportin tekee? Onhan siinäkin S-moodi.
Sitäpäs sinun täytyy kysyä Germaani-insinööriltä.... :w00t:

Kai se on tuo ulkonäkö
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 14:30
wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 13:37 Mikä siitä toisesta tikusta epäsportin tekee? Onhan siinäkin S-moodi.
Sitäpäs sinun täytyy kysyä Germaani-insinööriltä.... :w00t:

Kai se on tuo ulkonäkö
Tarkoitin lähinnä, että millä sinä sitä perustelet, että se ei ole sporttitikku?
Minusta nuo molemmat on ihan yhtä sporttitikkuja..
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 14:34 Tarkoitin lähinnä, että millä sinä sitä perustelet, että se ei ole sporttitikku?
Minusta nuo molemmat on ihan yhtä sporttitikkuja..
Googlettele vaikka niin saat detailjit kumpi on sporttitikku ja kumpi on normi
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

VolvostaBemariin kirjoitti: 22 Tammi 2020, 15:58
wsaarja kirjoitti: 22 Tammi 2020, 14:34 Tarkoitin lähinnä, että millä sinä sitä perustelet, että se ei ole sporttitikku?
Minusta nuo molemmat on ihan yhtä sporttitikkuja..
Googlettele vaikka niin saat detailjit kumpi on sporttitikku ja kumpi on normi
Anti olla - en jaksa jankata kun mulle se on se ja sama.
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

VolvostaBemariin kirjoitti: 11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:

* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
e-malleissa on tosiaan kaikissa ns. normaalitikku ja ei ole LC:a. Sport-vaihteisto on vakiovaruste, rattiläpyskät lisävaruste.

Eli vähän eri kombot kun d- ja i-malleissa.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Janisema kirjoitti: 22 Tammi 2020, 22:12 e-malleissa on tosiaan kaikissa ns. normaalitikku ja ei ole LC:a. Sport-vaihteisto on vakiovaruste, rattiläpyskät lisävaruste.
Eli vähän eri kombot kun d- ja i-malleissa.
Juu näinhän se näyttää olevan. Hupaisaa oli muuten kun koitin testaamalla Prisman pihassa analysoida on LC:tä vai ei :w00t:
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Alkoi oma 40e täristää takaa jarruttaessa ja kuten arvata saattaa , takalevyt kierot. Aika nopeasti on mennyt , kun autolla ajettu vasta 58tkm. Tietenkin rajattu sekä takuun , että huolenpitosopimuksen ulkopuolelle. No , omaan piikkin vaihdettiin tänään Konalassa.

On vähän huonoja kokemuksia noista täristävistä jarruista X5:ssä. Edelliseen E70 vaihdetiin etulevyt jossakin 120tkm tienoilla kieroina. Parin tuhannen ajon jälken sama ongelma ja uudetkin levyt sitten kierot. Taas vaihtoon , minkä jälkeen heti myin auton. Muutaman viikon jälkeen uusi omistaja soitti , että jarrut täristää. Lähetin kuitit ja uusi omistaja meni sitten niiden kanssa Autokeskukseen vaatimaan takuuna jälleen levyjen vaihtoa.

Varovainen veikkaus on , että kovin kauaa ei nytkään kulu tärinän palaamiseen. Ilmeisesti korjaamolla ei ehditä , viitsitä tai osata herkistää kunnolla satuloita levyjen ja palojen vaihdon yhteydessä , jolloin tarkertelevat jarrut hakkaavat nopeasti uudetkin levyt kieroiksi. Muuta syytä en keksi levyjen jatkuvaan vääntyilemiseen.

Satuloiden putsaus ja herkistys pitäisi sisältyä huoltoohjelmaan , mutta se ilmeisesti heikentäisi liikaa uusien levyjen myyntiä , joten ei taida korjaamon näkökulmasta kannattaa.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

melperri kirjoitti: 26 Elo 2020, 19:12 Muuta syytä en keksi levyjen jatkuvaan vääntyilemiseen.
Kaverin audissa toistuvan jarrulevyjen vääntymisen syyksi löytyi lopulta kiero laippa navassa. Olikohan kolmet vai neljät jarrut jotka siinäkin ehti mennä ihmetellessä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

melperri kirjoitti: 26 Elo 2020, 19:12 Satuloiden putsaus ja herkistys pitäisi sisältyä huoltoohjelmaan , mutta se ilmeisesti heikentäisi liikaa uusien levyjen myyntiä , joten ei taida korjaamon näkökulmasta kannattaa.
Juurikin näin! Omalle 40e:lle tuo tehtiin eieln erikseen oikein - sillä poistui toisessa ketjussa manaamani laahaavien jarrujen aiheuttama vinkuminen.

BTW: Samalla odotellessa ajoin Hämeenlinnan Autokeskuksessa esittelyautona olevaa 45e:tä. Ja ksäittämätön ilmiö --> ei tullut mitään omistamisen himoa :wassat: Johtunee siitä että muuten täyteen varustellussa autossa oli vain sporttipenkit (tuuletetut Comfortit on ihan must). Ja kutoskoneen mahtava murina pääsi oikeuksiinsa vasta kun motarilla vinkutti päkiä lattiassa. Liian hyvä äänieristys.....
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Aero kirjoitti: 26 Elo 2020, 22:02
melperri kirjoitti: 26 Elo 2020, 19:12 Muuta syytä en keksi levyjen jatkuvaan vääntyilemiseen.
Kaverin audissa toistuvan jarrulevyjen vääntymisen syyksi löytyi lopulta kiero laippa navassa. Olikohan kolmet vai neljät jarrut jotka siinäkin ehti mennä ihmetellessä.
Eipä poistunut tärinä jarruttaessa päiväksikään takalevyjen vaihdolla. Maantienopeuksissa edelleen voimakas tärinä takaa. Tuo napojen heittokin täytyy tietysti pitää mielessä. Se tuntuu vaan tässä sen takia epätodennäköiseltä , että n 50tkm mentiin tärinöittä , ja nyt tärinä heti päällä uusista levyistä huolimatta. Jos navoissa olisi heittoa , luulisi , että olisi tärissyt hetikohta uutena.

Tässä ollaan taas sen tyypillisen tilanteen edessä , että vika ei näy testerillä , jolloin sen selvittäminen vaatisi ajatustyötä ja päättelykykyä , mitä ei näytä huollosta löytyvän.

Täytyy ottaa uusi aika ja käskeä poikia herkistämään takajarrusatulat , mitä ei tietenkään tehty levyjen vaihdon yhteydessä , vaikka olisi ehdottomasti pitänyt.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

VolvostaBemariin kirjoitti: 27 Elo 2020, 08:24
melperri kirjoitti: 26 Elo 2020, 19:12 Satuloiden putsaus ja herkistys pitäisi sisältyä huoltoohjelmaan , mutta se ilmeisesti heikentäisi liikaa uusien levyjen myyntiä , joten ei taida korjaamon näkökulmasta kannattaa.
Juurikin näin! Omalle 40e:lle tuo tehtiin eieln erikseen oikein - sillä poistui toisessa ketjussa manaamani laahaavien jarrujen aiheuttama vinkuminen.
Ja kahina palasi parin päivän jälkeen :curse: Kai ne on sitten palat vaihdettava
Vastaa Viestiin