Mulla on muistaakseni vinkuneet kaikkien muiden bemareiden , paitsi E46 jarrut. Mikä enemmän , mikä vähemmän. Riippunut eniten ilman lämpötilasta ja kosteudesta , ja ollut välillä kokonaan poiskin. Äänellä lienee tekemistä jarrupalojen materiaalin kanssa .VolvostaBemariin kirjoitti: ↑02 Syys 2020, 08:59Ja kahina palasi parin päivän jälkeen Kai ne on sitten palat vaihdettavaVolvostaBemariin kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 08:24Juurikin näin! Omalle 40e:lle tuo tehtiin eieln erikseen oikein - sillä poistui toisessa ketjussa manaamani laahaavien jarrujen aiheuttama vinkuminen.
X5 xDrive 40e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ok. Mulla on tämä F15 eka jossa tämä vaiva on. Ja rasittavinta 50-60 km/h vauhdissa kun viheltää koko ajan. Pistää korvaan kun sähköllä ajaa ja mitään muuta ääntä ei kuulu. Sitten 80 km/h:ssa häviää renkaiden äänen alle. Mutta saakelin ikävä
Auto oli taas tänään pajalla jarujen täristyksen vuoksi. Tärinä ehti 2 viikon aikana takalevyjen vaihdon jälkeen pikkuhiljaa vähentyä , eikä sitä juurikaan enää ollut muutoin kuin aktiivivakkarin äkkiä hiljentäessä maantienopeuksissa jonkun koukatessa ohituskaistalle äkkiä eteen. Pienen nypytyksen penkissä saattoi havaita maantiellä kevyesti jarruuttaessa muutenkin , mutta ei juurikaan enää häiritsevästi.
Pojat korjaamolla mittailivat etujarrulevyjä heittokellolla ja laittoivat siitä videonkin , jossa näkyi levyn pyöriessä navassa kiinni n 0,2mm heitto. Olivat sitä mieltä , että tuo aiheuttaa tärinän ja ehdottivat etulevyjen ja palojen vaihtoa tällä kertaa. En suostunut tähän , vaan käskin sen sijaan purkamaan takajarrusatulat ja herkistämään kunnolla.
Saa nyt nähdä , tämä olisi kyllä ensimmäinen kerta meikäläisen kohdalla , kun etulevyvyistä tuleva tärinä ei lainkaan tuntuisi ratissa , vaan ainoastaan penkissä. Pitää jäädä seurailemaan tilannetta joksikin aikaa. Toivottavasti nyt oikeasti tekivät sen takasatuloiden herkistämisen , se kun ei puhelimessa oikein tuntunut menevän poikien tajuntaan. Laskutetu joka tapauksessa on.
Pojat korjaamolla mittailivat etujarrulevyjä heittokellolla ja laittoivat siitä videonkin , jossa näkyi levyn pyöriessä navassa kiinni n 0,2mm heitto. Olivat sitä mieltä , että tuo aiheuttaa tärinän ja ehdottivat etulevyjen ja palojen vaihtoa tällä kertaa. En suostunut tähän , vaan käskin sen sijaan purkamaan takajarrusatulat ja herkistämään kunnolla.
Saa nyt nähdä , tämä olisi kyllä ensimmäinen kerta meikäläisen kohdalla , kun etulevyvyistä tuleva tärinä ei lainkaan tuntuisi ratissa , vaan ainoastaan penkissä. Pitää jäädä seurailemaan tilannetta joksikin aikaa. Toivottavasti nyt oikeasti tekivät sen takasatuloiden herkistämisen , se kun ei puhelimessa oikein tuntunut menevän poikien tajuntaan. Laskutetu joka tapauksessa on.
Terve, tuli juuri hankittua X5 40e 2016 m-sport. Mitä ketjua selailin, niin sain sellaisen käsityksen, että näissä olisi jonkunsortin lämmitin vakiovarusteena? Ilmeisesti sähkökäyttöinen? Webastoa ei pysty ainakaan jälkikäteen asentamaan. Olisi mukava kuulla myös käyttökokemuksia kyseisestä laitteesta. Ilmeisesti ei mitään suurempia tyyppivikoja, onko jotain huomioitavaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Sähköllä toimii. Hyvin lämmittäää (hytin) talvella ja ilmastoi kesälläBelimies kirjoitti: ↑02 Loka 2020, 02:48 Terve, tuli juuri hankittua X5 40e 2016 m-sport. Mitä ketjua selailin, niin sain sellaisen käsityksen, että näissä olisi jonkunsortin lämmitin vakiovarusteena? Ilmeisesti sähkökäyttöinen? Webastoa ei pysty ainakaan jälkikäteen asentamaan. Olisi mukava kuulla myös käyttökokemuksia kyseisestä laitteesta. Ilmeisesti ei mitään suurempia tyyppivikoja, onko jotain huomioitavaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Runflatit olivat finaalissa, joten niistäkin piruista pääsi eroon. Ellei auto vaihdu ennen kesää niin on hankittava kesäsetti. Mutta nyt saa taas kitkoilla nauttia maittavasta ajosta!
melperri kirjoitti: ↑09 Syys 2020, 20:35
Pojat korjaamolla mittailivat etujarrulevyjä heittokellolla ja laittoivat siitä videonkin , jossa näkyi levyn pyöriessä navassa kiinni n 0,2mm heitto. Olivat sitä mieltä , että tuo aiheuttaa tärinän ja ehdottivat etulevyjen ja palojen vaihtoa tällä kertaa. En suostunut tähän , vaan käskin sen sijaan purkamaan takajarrusatulat ja herkistämään kunnolla.
Saa nyt nähdä , tämä olisi kyllä ensimmäinen kerta meikäläisen kohdalla , kun etulevyvyistä tuleva tärinä ei lainkaan tuntuisi ratissa , vaan ainoastaan penkissä. Pitää jäädä seurailemaan tilannetta joksikin aikaa. Toivottavasti nyt oikeasti tekivät sen takasatuloiden herkistämisen , se kun ei puhelimessa oikein tuntunut menevän poikien tajuntaan. Laskutetu joka tapauksessa on.
Jarrujen täristys on pikkuhiljaa hävinnyt käytännössä kokonaan. Mikä lie selityksenä tälle. Luulisi , että jos on herkistetty takasatulat , vaikutus olisi välitön. Joka tapauksessa nyt on selvää , että ehdotettu etulevyjen vaihto olisi ollut turha. On nää mystisiä hommia. Sellainen kokemus näistä on , että aina kun itse on vaihtanut levyt ja herkistänyt satulat , tärinät on hävinneet laakista ja pysyneet poissa. Liikkeissä teetettyinä tärinät on levyjen vaihdon jälkeen useinmiten palanneet nopeasti. Pakko sen on liittyä siihen , että satuloita ei herkistetä korjaamoilla ainakaan riittävän hyvin.
Jarrujen täristys nyt täysin poissa. Perse ei taaskaan valehdellut. Takajarruista lähtevä tärinä tuntuu penkissä , etujarruista lähtevä ratissa riippumatta siitä , mitä heittokello näyttää. Turhaa olisi ollut etulevyjen vaihto.
Foorumin palauduttua toimintaan päivitän F 15 kuulumisia. Kolmisen kuukautta sitten alkoi 40e satunnaisesti toisinaan nykäistä lyhyesti ajossa. Välillä syttyi voimansiirron herja , mutta se poistui , kun käynnisti auton uudestaan. Syyksi paljastui sähkömoottorin säätöyksikön liitosjohto. Johto on kuulemma alunperin hieman liian lyhyt ja siitä aiheutuu vetoa liitokseen ja satunnaista kontaktihäiriötä. Konalassa asennetiin uusi vähän pidempi johto liittimineen ja oire poistui. Hyvä korjaamo reissu tällä kertaa. Löytyi asiantuntemusta ja auto saatiin vieläpä kerralla kuntoon , kun uusi osa saatiin jo seuraavaksi päiväksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56
Mikä BMW-huolto toimii Konalassa? Mikä on firman nimi?melperri kirjoitti: ↑24 Touko 2021, 18:55 Foorumin palauduttua toimintaan päivitän F 15 kuulumisia. Kolmisen kuukautta sitten alkoi 40e satunnaisesti toisinaan nykäistä lyhyesti ajossa. Välillä syttyi voimansiirron herja , mutta se poistui , kun käynnisti auton uudestaan. Syyksi paljastui sähkömoottorin säätöyksikön liitosjohto. Johto on kuulemma alunperin hieman liian lyhyt ja siitä aiheutuu vetoa liitokseen ja satunnaista kontaktihäiriötä. Konalassa asennetiin uusi vähän pidempi johto liittimineen ja oire poistui. Hyvä korjaamo reissu tällä kertaa. Löytyi asiantuntemusta ja auto saatiin vieläpä kerralla kuntoon , kun uusi osa saatiin jo seuraavaksi päiväksi.
Oisko tästä sähkömoottorin säätöyksikön liitosjohdosta räjäytys kuvaa tai osanumeroa?melperri kirjoitti: ↑24 Touko 2021, 18:55 Foorumin palauduttua toimintaan päivitän F 15 kuulumisia. Kolmisen kuukautta sitten alkoi 40e satunnaisesti toisinaan nykäistä lyhyesti ajossa. Välillä syttyi voimansiirron herja , mutta se poistui , kun käynnisti auton uudestaan. Syyksi paljastui sähkömoottorin säätöyksikön liitosjohto. Johto on kuulemma alunperin hieman liian lyhyt ja siitä aiheutuu vetoa liitokseen ja satunnaista kontaktihäiriötä. Konalassa asennetiin uusi vähän pidempi johto liittimineen ja oire poistui. Hyvä korjaamo reissu tällä kertaa. Löytyi asiantuntemusta ja auto saatiin vieläpä kerralla kuntoon , kun uusi osa saatiin jo seuraavaksi päiväksi.
Paikallinen bmw korjaamo ei suostu edes tutkimaan, kennon vaihto ainut mitä tarjosivat.
Tarkoitettaneen Autokeskus Konalaa? https://autokeskus.fi/toimipisteet/helsinki/ausdauersportler kirjoitti: ↑07 Elo 2021, 00:57Mikä BMW-huolto toimii Konalassa? Mikä on firman nimi?melperri kirjoitti: ↑24 Touko 2021, 18:55 Foorumin palauduttua toimintaan päivitän F 15 kuulumisia. Kolmisen kuukautta sitten alkoi 40e satunnaisesti toisinaan nykäistä lyhyesti ajossa. Välillä syttyi voimansiirron herja , mutta se poistui , kun käynnisti auton uudestaan. Syyksi paljastui sähkömoottorin säätöyksikön liitosjohto. Johto on kuulemma alunperin hieman liian lyhyt ja siitä aiheutuu vetoa liitokseen ja satunnaista kontaktihäiriötä. Konalassa asennetiin uusi vähän pidempi johto liittimineen ja oire poistui. Hyvä korjaamo reissu tällä kertaa. Löytyi asiantuntemusta ja auto saatiin vieläpä kerralla kuntoon , kun uusi osa saatiin jo seuraavaksi päiväksi.
***
U06 225 xDrive M-Sport -22
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
U06 225 xDrive M-Sport -22
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
Pakokaasu tulee vain vasemmasta putkesta - hölmön näköistä mielestäni etenkin talvipakkasilla. Voiko tätä jotenkin säätää, että kumpikin puoli putkista töräyttelisi?
***
U06 225 xDrive M-Sport -22
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
U06 225 xDrive M-Sport -22
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
googlaa "bmw how to keep exhaust flap open"
Vaikka Bimmercode/Bimmerlinkillä konffaamalla auki ja kyseisen sulakkeen poistamisella avauksen jälkeen.