BMW X5 40e vm 2017-2018 turvavarusteiden huoltovaraus / toimintahäiriö

ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

BMW X5 40e (ostettu uutena 11 /2018 Laakkoselta) aloitti eilen illalla turvavarusteiden virheilmoituksen. Autolla on ajettu noin 16 tkm tähän asti ongelmitta, eikä kolareita, mikäli parkkihallissa ei toinen osapuoli ole jotain aiheuttanut minun ollessa poissa parkkipaikalta. Peräkoukulla joku merimies on ainakin onnistunut eturekkaria muotoilevaa jo pari kk sitten
. Virheilmoitus ilmaantui eilen 10 km ajomatkan lopussa ja ilmaantui uudestaan auton käynnistämsen jälkeen. (liittenä digikuva. auton infodisplaysta) .
Onko kyseessä harmiton virheilmoitus vai pitäisikö X5 viedä välittömästi huoltoon, mikäli se on käytännössä huoltojonoista johtuen.
ONKo kenelläkään kokemusta vastaavasta. Välillä kesän aikana auton tietojärjestelmä herjaa kriittinen alhaisesta akun jännitteesstä satunnaisesti, mikä on ehkä epätavallista. Laakkonenhan myi tämän auton minulle uutena , mutta se oli seisonut varastohallissa 550 päiväää valmistuspvm:stä. Voisiko akussa olla vikaa joka heijastuu muihin toimintoihin. Surkeinta lienee auton taipumus heittää bensamoottorille vaikka akussa olisi jopa 99% tai vaikkapa 30 %latausta ja täyssähköajomode.valittuna. Vakionopeussäätimen avulla tämän voi yleensä kiertää.
Turvavarusteihin häiriö. jossa kehoitetaan viemään auto huoltoon, taittaa tuottaa ikävää lisäaktiviteettia jo ensimmäisen vuoden aikana. Mexicossa ja N. Carolinassa valmistettu malli, joten onko laadu BMW X5:ssa kohdallaan?
Liitteet
IMG_8208.jpg
IMG_8208.jpg (926.41 KiB) Katsottu 10441 kertaa
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Kannattaa tuota käyttää huollossa varsinkin kun on ollut muitakin ilmoituksia. Sulla taitaa olla kolmisen vuotta vanhat softat autossa, joten päivitykset voisi tehdä hyvää myös tuohon sähköajoon
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Onko autossa nyt Maximum attack - mode kun on voimanrajoittimen toimintahäiriö :lol:

Mitä tuo mahtaa tarkoittaa oikeasti?
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Minulla heitti melko uutena myös tuon saman herjan vm 2017 autossa tauluun. Poistin Carlyllä vikakoodin ja herja poistui. Huollon yhteydessä tutkittiin , etä ei mitään häikkää toiminnoissa.

Itselläni tuo kriittisen matalan varauksen ilmoitus tulee , jos sekä bensatankki , että akku on lähes tyhjät. Poistuu , kun tankkaa auton.
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

ainakin virheilmoitus on pysyvä. Onnistuin varaamaan ensi viikolle huoltoajan Laakkoselle. Toistaiseksi auton turvajärjestelmä on antanut ajaa autoa, joten autoa voi käyttää viikonloppuna.
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

melperri kirjoitti: 26 Syys 2019, 12:25 Minulla heitti melko uutena myös tuon saman herjan vm 2017 autossa tauluun. Poistin Carlyllä vikakoodin ja herja poistui. Huollon yhteydessä tutkittiin , etä ei mitään häikkää toiminnoissa.

Itselläni tuo kriittisen matalan varauksen ilmoitus tulee , jos sekä bensatankki , että akku on lähes tyhjät. Poistuu , kun tankkaa auton.
Minulle Laakkosen huollon asiakasneuvoja kertoi että moottorin liitin oli ollut löysällä, mahdollisesti alunperin tai löystynyt ensimmäisen vuoden aikana. Vai miten tuo liittenä oleva mekaanikon raportti olisi tulkittavissa? Internetistä löytyi myös nämä ohjeet:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/ ... 5-9999.pdf
Liitteet
Screenshot 2019-09-30 at 22.15.47.png
Screenshot 2019-09-30 at 22.15.47.png (47.48 KiB) Katsottu 9963 kertaa
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

Laakkosen korjaamokäynnin jälkeen X5 on toiminut ongelmitta.
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

ausdauersportler kirjoitti: 07 Loka 2019, 09:28 Laakkosen korjaamokäynnin jälkeen X5 40e on toiminut ongelmitta.
1 v edellisestä auton monitoiminäyttö sammui -20c asteen yöpakkasten jälkeen. Näytönklikkausäänet kuuluvat mutta näyttö on pimeä tai harmaa. Nopeusrajoitusmerkit etukamera tunnistaa vain ajoittain. Mikähän on vikana. Takuu umpeutui 1 kk sitten. Näyttö käynnistyi seuraavana aamuna, joten ilmeisesti vain huonosti talviolosuhteisiin suunnitellun auton ominaisuus. Jonkinlaisia toimintahäiriöitä esiintyy enemmän talvella. Pitäisikö kysyä Laakkosen huollon mielipidettä?
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

ausdauersportler kirjoitti: 07 Loka 2019, 09:28 Laakkosen korjaamokäynnin jälkeen X5 on toiminut ongelmitta.
Tämä sama virheilmoitus "turvavarusteiden huoltovaraus/toimintahäiriö" ilmaantui viikko sitten. Pari vuotta tuo vikakoodi pysyikin poissa, sen jälkeen kun sähköautomekaanikko oli vaihtanut tuon löystyneen liittimen ja asentanut ko. johdon siten ettei. sen pitäisi joutua alttiiksi venytykselle tärinän tms. seurauksena.

Olisiko tämän vian suhteen mitään ehdotuksia. Autolla on. ajettu 47 tkm.
Viimeksi muokannut ausdauersportler, 07 Elo 2021, 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

ausdauersportler kirjoitti: 07 Elo 2021, 00:48
ausdauersportler kirjoitti: 07 Loka 2019, 09:28 Laakkosen korjaamokäynnin jälkeen X5 on toiminut ongelmitta.
Tämä sama virheilmoitus "turvavarusteiden huoltovaraus/toimintahäiriö" ilmaantui viikko sitten. Pari vuotta tuo vikakoodi pysyikin poissa, sen jälkeen kun sähköautomekaanikko oli vaihtanut tuon löystyneen liittimen ja asentanut ko. johdon siten ettei. sen pitäisi joutua alttiiksi venytykselle tärinän tms. seurauksena.

Olisiko tämän vian suhteen mitään ehdotuksia. Autolla on. ajettu 47 tkm.
Mahdollisesti taas tästä viasta kyse. Suunnnitteluvirhe, jonka seurauksena eräs johdoista pääsee löystymään aiheuttaen virheilmoituksen. Toivottavasti tämä selviää Laakkosen huollossa.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/ ... 5-9999.pdf
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

Tästä oli taas kyse. Tällä kertaa vika korjattiin teippauksen lisäksi muovisella tuella huollossa.
Vastaa Viestiin