Uusi X3 (2024?)

aladobix
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:03

Uusi "pikkusuvi" tulossa (jänniä nuo amerikkalaisten käyttämät autojen kokoluokitukset):
https://bmwcarusa.com/2024-bmw-x3-m40i/amp/
Tuolla olevat tiedot ja kuva ovat tietysti epäluotettavaa tietoa, kun eihän autoa ole julkistettu, eikä sekään kai ole ihan varmaa että uusi malli tulee vuodelle 2024.
Edit: "Epäluotettavaa" on ehkä turhan lievästi sanottu, monelta osin tuolla on ihan puppua, ja sisäkuvia suoraan nykyisestä facelift-mallista. Parempiakin linkkejä olisi varmasti ollut. Mutta pointti on se, että suunnilleen tuolla aikataululla se uusi malli lienee tulossa.

Rekisteröidyin foorumille avatakseni keskustelua tästä. Tämähän on periaatteessa offtopic G01-osastolla mutta uudemmalle mallille ei ole vielä omaa paikkaa.

Oman 2021 30e:n vaihto olisi ajankohtainen viimeistään ensi vuonna ja mietin että ehtiikö tuo uusi malli ajoissa myyntiin vai pitääkö katsella muita vaihtoehtoja. Hybridivaihtoehto siis lähinnä kiinnostaa (ei tuo linkin m40i, jossa ei Suomen verotuksella ole järkeä).

Jos spekulaatiot pitävät paikkansa, saattaisi uusi malli olla tilattavissa tämän vuoden lopulla.

Täyssähkö kyllä myös kiinnostaa, mutta Bemarilla ei ole siihen oikein sopivaa tarjolla: iX on hieman turhan iso ja kallis ja iX3 ei ole neliveto. Ennen nelivetoisuus ei ollut minulle kovin tärkeää mutta nyt on, kun siihen on tottunut - erityisen tärkeä ominaisuus Helsingin kantakaupungin kadunvarsipysäköinnissä talvella, ja tuo on minulle pääasiallinen pysäköintitapa (mikä tarkoittaa myös sitä, että auton latauksessa olen pelkästään työpaikan latauspaikan ja julkisten latausasemien varassa, mutta se ei liene ongelma täyssähkölläkään).
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Sisäkuvat ainakin puppua, eiköhän siihenkin ilmesty Curved Display kuten muissakin malleissa.

Itse odottelen ERITTÄIN innolla mitä Bmw saa aikaiseksi hybridipuolella. Nyt laahaa pahasti mm. Mesen ja Volvon vanavedessä. Itsellä vaihto vasta parin vuoden päästä, joten aikaahan on. Pakko sanoa että jos ero rangessa Meseen jatkuu tällä tasolla, suattaapi merkki vaihtua.
X3 30e M-Sport 2022
aladobix
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:03

Uudessa 2-sarjassa ja X1:ssä hybridien luvatut toimintamatkat (joihin varmaan oikein ideaalisissa oloissa joskus päästään) alkavat olla 90 km luokkaa. Toivottavasti uudessa X3:ssa sitten aikanaan vielä hiukan enemmän.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

aladobix kirjoitti: 18 Tammi 2023, 11:16 Uudessa 2-sarjassa ja X1:ssä hybridien luvatut toimintamatkat (joihin varmaan oikein ideaalisissa oloissa joskus päästään) alkavat olla 90 km luokkaa. Toivottavasti uudessa X3:ssa sitten aikanaan vielä hiukan enemmän.
Juuri näin, katselin niitä myös. Mutta, akku taisi olla silti vaan 16kwh luokkaa. Toivottavasti tosiaan vielä kehittyvät piakkoin.
X3 30e M-Sport 2022
Vastaa Viestiin