G01 Adaptive LED toimii heikosti

fuse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Huhti 2016, 21:31
Auto: G01 -18

Ongelma vai ominaisuus ?
Olen hieman pettynyt X3:n adaptiivisten ledien toimintaan Audin Matrix valojen jälkeen.

Suoralla jos näköpiirissä hieman kauempana etäisyydellä 100.500m toinen auto niin vasemman puolen pitkät sammuu heti,
tämä helppo tarkistaa ottamalla automatiikka pois päältä jolloin oikealta sammuu pitkät, vasemmalla ei tapahdu mitään koska pitkät eivät ole päällä. Vasen oja täysin pimeä, vain lähivalot valaisee, oikealla hyvin valoa. Mielestäni eivät toimi oikein.

Jos taas ajaa tutkalla toisen auton perässä, eli kohtuullisen lähellä, vasemman puolen pitkät palaa niinkuin pitääkin, kumpikin oja hyvin valaistu, pitkät kääntyneet pois keskiasennosta. Heti jos jättäytyy hieman kauemmaksi toisen auton perästä vasemman puolen pitkät sammuu.

Audissa kuvio oli tarkempi, selvästi pienempi ja terävämpi pimeä piste ilmeisesti valitun tekniikan takia. Toiminta katuvaloissa oli ehkä hieman nopeampaa, toisaalta vasemman puolen pitkät jäivät joskus jumiin eivätkä syttyneet katuvalojen jälkeen. Pitkät sammuivat jos nopeus oli alle 60kmh.

Onko muilla kokemuksia adaptiivisista led valoista ?
Moottoripyörällä voi tehdä vain kolmea asiaa. Kiihdyttää, jarruttaa ja ohjata. Keskivertomotoristi osaa näistä vain ensimmäisen. Autokoulunopettaja Pohjalaisessa 25.6.2007
Juhazi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
Auto: X3 30e
Paikkakunta: Jyväskylä

Moi, ei ole kokemusta muista kuin X3 valoista ja vain parinsadan kilometrin matkalta pimeässä. Yllättävän hyvin ja nopeasti toimii ja mikä mielestäni tärkeintä, vastaantulijat ei vilkuttele! Edelliseen X3 olin asentanut LEDpiktän apuvalon, jonka teho oli kyllä ihan toista luokkaa, mutta lyhyille vaihto tuntui kuin olis pannu silmät kiinni.
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

Kyllä nyt on jotain mätää sinun valoissa.
Itse olen käyttänyt adaptiivisia ledejä je edllisessä 4v sarjan
kulkineessa ja nyt -20 mallisessa g30 sarjankulkineessa ja ilman ongelmia.

Ainoankerran kun onvastaantulijoidenvalot vilkkuneet kun oli
tuulilasi ylä reunasta vielä kuurassa ;-)
Viimeksi muokannut My.Ai.Hu, 10 Joulu 2020, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
fuse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Huhti 2016, 21:31
Auto: G01 -18

Homma etenee.
Tuulilasikameran lämmitys rikki. Vaatii tuulilasin vaihdon. Katsotaan tuleeko kuntoon. Premium selectionista on ainakin kerran apua.
Moottoripyörällä voi tehdä vain kolmea asiaa. Kiihdyttää, jarruttaa ja ohjata. Keskivertomotoristi osaa näistä vain ensimmäisen. Autokoulunopettaja Pohjalaisessa 25.6.2007
Vastaa Viestiin