En tiedä tuliko mitään erikoistarjousta, yhteydenpitoa kyllä käytiin pitkän aikaa jo ennen hintojen vahvistumista ja uskon että myyjällä käsitys että kaupat lähellä. Vahvistin kuitenkin tilauksen vasta tänään.
Toivotaan ettei tuo maaliskuu ollut nyt ainoastaan ylipositiivinen arvaus.
Uusi BMW X3 xDrive 30e
Varusteista on tietysti yhtä monta mieltä kuin miestäkin, mutta Aatu83:n listaan lisäisin mukavuuspainotteisesti Head-Up näytön, comfort accessin (erityisesti takaluukun kanssa kätevä) ja adaptiivisen vakionopeus-säätimen mutta nämä tulevat tunnetusti erilaisissa paketeissa ja hintaseuraukset ovat mitä ovat. Itse jättäisin pois panoraamakattoluukun.Aatu83 kirjoitti: ↑20 Marras 2019, 11:53 Assistant paketit jäivät pois lisävarustebudjetin rajoitusten takia kun työsuhdeauto. 1ke jäi vielä tilaa mutta en nähnyt pelkässä Driving assistantissa tarpeeksi hyötyä , plussana sen olisin voinut mielellään ottaakin.
Kommentteja setupin ja varusteiden osalta kokeneemmilta otetaan mielellään vastaan, vielä on hieman aikaa mahdollisia muutoksia tehdä...
Ensimmäiset Suomeen tulevat X3 30e tulevat tehtaan tuotantoon tammikuun alusta (sen jälkeen kun esittelyautot eri puolille Suomea on saatu valmistettua). Ekojen asiakasautojen pitäisi näillä näkymin saapua Suomeen maalliskuussa viikosta 11 alkaen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 20 Loka 2019, 11:53
Itselläni seuraava speksi odottamassa tarjousta leasing-yhtiöstä:
BMW X3 Plug in Hybrid
Business Luxury
Phytonic Blue
Cognac verhoilu istuimissa
Sport istuimet
Ristiseläntuki
Lämmitettävä ohjauspyörä
Comfort access
Akustiikkalasit
Fineline Cove koristelistat
Active protection
Aktiivivakkari
Galvanisoidut koristeosat
Kääntyvät sivupeilit
Pientä sälää mahtuisi vielä mukaan - ehdotuksia?
BMW X3 Plug in Hybrid
Business Luxury
Phytonic Blue
Cognac verhoilu istuimissa
Sport istuimet
Ristiseläntuki
Lämmitettävä ohjauspyörä
Comfort access
Akustiikkalasit
Fineline Cove koristelistat
Active protection
Aktiivivakkari
Galvanisoidut koristeosat
Kääntyvät sivupeilit
Pientä sälää mahtuisi vielä mukaan - ehdotuksia?
Tilasin niinikään X3 30e:n lokakuun lopulla ja tuotantoviikoksi on ennustettu vko 2 tammikuussa ja toimitus viikolle 11 maalliskuussa. Nuo ovat tässä vaiheessa siis ennusteita ja aika näyttää kuinka hyvin ne toteutuvat.
X3 30e tulee Spartanburgista USA:sta ja vaikka X3 sarja myy hyvin USA:ssa, eivät amerikkalaiset ole juurikaan kiinnostuneita hybrideistä. Suurin osa 30e autoista lähtenee siis Eurooppaan, jossa niillä sen sijaan on kovasti imua. Toivottavasti Suomelle varatut tehdastuotantopaikat pitävät pintansa ja toimituksia saadaan myös tänne pohjoiseen järjellisissä ajoissa.
X3 30e tulee Spartanburgista USA:sta ja vaikka X3 sarja myy hyvin USA:ssa, eivät amerikkalaiset ole juurikaan kiinnostuneita hybrideistä. Suurin osa 30e autoista lähtenee siis Eurooppaan, jossa niillä sen sijaan on kovasti imua. Toivottavasti Suomelle varatut tehdastuotantopaikat pitävät pintansa ja toimituksia saadaan myös tänne pohjoiseen järjellisissä ajoissa.
Kiitos jpk vinkeistä, comfort access tosiaan tuli mukaan laitettua.
HUD ja adaptiivinen vakkari pitkään harkinnassa, HUDin olisi myös järkevään hintaan Innovation paketin kautta saanutkin. Omat ajot pääasiallisesti lyhyttä tuttua reittä joten ajatus oli etten HUDia osaisi kaivata vaikka sen pois jättää.
Adaptiivinen vakkari vielä mietinnässä, odotusajan kulkineessa se nyt on mutten ole aivan vakuuttunut sen toiminnasta. Tuntuu että ajosta tulee pumppaavaa kun vakkarin jättämään väliin omilla ajoväylillä on koko ajan tunkua. Täytyy tosiaan vielä käydä koeajamassa miten bemarin vastaava toimii josta lopullinen päätös.
HUD ja adaptiivinen vakkari pitkään harkinnassa, HUDin olisi myös järkevään hintaan Innovation paketin kautta saanutkin. Omat ajot pääasiallisesti lyhyttä tuttua reittä joten ajatus oli etten HUDia osaisi kaivata vaikka sen pois jättää.
Adaptiivinen vakkari vielä mietinnässä, odotusajan kulkineessa se nyt on mutten ole aivan vakuuttunut sen toiminnasta. Tuntuu että ajosta tulee pumppaavaa kun vakkarin jättämään väliin omilla ajoväylillä on koko ajan tunkua. Täytyy tosiaan vielä käydä koeajamassa miten bemarin vastaava toimii josta lopullinen päätös.
Adaptiivinen vakionopeussäädin on sinänsä turhimmista turhin varuste, mutta liikennemerkkitunnistukseen yhdistettyä nopeussäätöä ei saa ilman tuota, joten minulle olisi pakkohankinta. Tarkoitan siis sitä, että asetuksissa asetetaan nopeusasetukseen esim liikennemerkki + 9 km/h. Sitten auto lukee nopeusrajoituksen ja asettaa vakionopeuden tuohon +9 yli rajoituksen. Kun nopeusrajoitus muuttuu, HUD näyttää nuolen alaspäin ja yhdellä näpäytyksellä nopeudeksi muuttuu alempi nopeusrajoitus + 9 km/h.Aatu83 kirjoitti: ↑21 Marras 2019, 10:09 Kiitos jpk vinkeistä, comfort access tosiaan tuli mukaan laitettua.
HUD ja adaptiivinen vakkari pitkään harkinnassa, HUDin olisi myös järkevään hintaan Innovation paketin kautta saanutkin. Omat ajot pääasiallisesti lyhyttä tuttua reittä joten ajatus oli etten HUDia osaisi kaivata vaikka sen pois jättää.
Adaptiivinen vakkari vielä mietinnässä, odotusajan kulkineessa se nyt on mutten ole aivan vakuuttunut sen toiminnasta. Tuntuu että ajosta tulee pumppaavaa kun vakkarin jättämään väliin omilla ajoväylillä on koko ajan tunkua. Täytyy tosiaan vielä käydä koeajamassa miten bemarin vastaava toimii josta lopullinen päätös.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Uusi foorumilainen ja X3 30e tilaaja ilmoittautuu!
Kolmisen vuotta mulla ollut -07 3.0si päivittyy sitten plugariksi keväällä. Kävin koeajamassa 2.0d ja kyllä uusi tyyli kelpaa ja houkuttelee! Olin ajatellut ostaa XC60 T8, mutta tämän ajettavuus miellyttää enemmän. Arkisin menee puhtaasti tuuliajolla, vkl reissut käy kalliimmaksi! 3.0si keskikulutus on 12,5/100, pitkällä reissulla pääsee karvan alle kympillä ja pakkaskelin kaupunkiajo repii 15/100.
Väri Sunstone, konjakkinahkat, vetokoukku, tummat lasit, adaptiivinen vakkari, lämpöratti ja kääntyvät valot oli lisukkeet. Onhan tuolla hintaa, mutta jos ei vikoja ilmene meinaan pitää 5-10 vuotta! Odotusaikaa eivä osanneet Laakkosella tarkkaan sanoa. Nythän näitä SUV PHEV on lanseerattu vaikka kuinka, ehkä X3 suosio ei kauhia ole.
Kolmisen vuotta mulla ollut -07 3.0si päivittyy sitten plugariksi keväällä. Kävin koeajamassa 2.0d ja kyllä uusi tyyli kelpaa ja houkuttelee! Olin ajatellut ostaa XC60 T8, mutta tämän ajettavuus miellyttää enemmän. Arkisin menee puhtaasti tuuliajolla, vkl reissut käy kalliimmaksi! 3.0si keskikulutus on 12,5/100, pitkällä reissulla pääsee karvan alle kympillä ja pakkaskelin kaupunkiajo repii 15/100.
Väri Sunstone, konjakkinahkat, vetokoukku, tummat lasit, adaptiivinen vakkari, lämpöratti ja kääntyvät valot oli lisukkeet. Onhan tuolla hintaa, mutta jos ei vikoja ilmene meinaan pitää 5-10 vuotta! Odotusaikaa eivä osanneet Laakkosella tarkkaan sanoa. Nythän näitä SUV PHEV on lanseerattu vaikka kuinka, ehkä X3 suosio ei kauhia ole.
Viimeksi muokannut Juhazi, 18 Tammi 2020, 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
- Auto: X3 20d
- Paikkakunta: Lieto
Vähän aiheen vierestä, mutta.. pian kaikki 20d koneet on varustettu mild hybrid avustimella. Sillä saa pääsiassa leikattua hieman päästöjä, mutta suorituskykyyn sillä ei taida olla havaittavaa merkitystä.. mutta jos päästöt alenee merkittävästi se näkyy äkkiä maksettavan autoveron määrässä..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nettiauton mukaan Rinta-Joupilla ainakin Porissa ja Lappeenrannassa on jo autot näytilllä!
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoautot/bmw/x3/293077/
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoautot/bmw/x3/293077/
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jkl Laakkosellakin oli 30e panda jo koeajetttavana! Ruma kuin mikä , mutta pehmeästi kulki hän, kombustiomoottorin kytkeytymistä ei tunne eikä kuule, kulku vaan paranee. Ajotilavalinta vaikuttaa kulkuun selvästi, en kokeillut personointia. Tavaratilan pohja on siis 3" vakiota korkeampi, mikä kyllä näkyy ja tuntuu. No, kai se joku hinta on ilmastotalkoistakin maksettava...
Oma rakkine on jo kuulemma tehtaan pihalla odottamassa kyytiä, eli huhtikuun alussa voisi olla luovutus.
Oma rakkine on jo kuulemma tehtaan pihalla odottamassa kyytiä, eli huhtikuun alussa voisi olla luovutus.
Nyt saatiin X3 30e "kotiin". Matka Spartanburgista kesti aika tarkasti 2 kk, josta pisin osa, Atlannin ylitys otti "vain" kaksi viikkoa, loppu aika kului Pohjanmeren ja Itämeren satamia kierrellessä ja ottipa matka Hangosta Espooseenkin oman viikonsa.
Ensituntuma autosta on kiitettävä: sähköajon hiljaisuus tuntui ainakin ekana päivänä hiukan epätodelliselta eikä polttomoottorikaan ehtinyt kertaankaan hyrähtämään käyntiin. Uusi OS7 vaatii sekin hetken opettelua...
Kaikkiaan ensivaikutelma on positiivinen: auto on sellainen kuin pitikin.
Ensituntuma autosta on kiitettävä: sähköajon hiljaisuus tuntui ainakin ekana päivänä hiukan epätodelliselta eikä polttomoottorikaan ehtinyt kertaankaan hyrähtämään käyntiin. Uusi OS7 vaatii sekin hetken opettelua...
Kaikkiaan ensivaikutelma on positiivinen: auto on sellainen kuin pitikin.
Kävin edellis vko loppuna koeajamassa ko auton. Pakkasta oli noin -7. Auto ei ollut lämmityksessä ja kun pistin noin 5 min ennen koeajoa lämmöt päälle näytti ajon alussa, kun sähköajo oli mahdollista, rangeksi 31. Ajoin vajaa 20km lenkin ja range piti hyvin kutinsa. Eka kilsa meni silti ilman sähköä.
Mikähän mahtaa range olla näissä nollakeleissä, kun lähdetään lämmitetyllä autolla ja täydellä akulla liikenteeseen?
Mikähän mahtaa range olla näissä nollakeleissä, kun lähdetään lämmitetyllä autolla ja täydellä akulla liikenteeseen?
Muutaman kerran olen nyt ehtinyt ladata akun täyteen. Täydellä akulla on näyttänyt rangea 38 - 44 km. En ole päässyt ajamaan akkua tyhjäksi "suorassa, katkeamattomassa" ajossa. Näyttäisi n. vajaan 20 km:n ajorupeaman jälkeen rangea olevan jäljellä n. 50%. Sen olen huomannut, että ajaonaikaisella lämmitykseen säädöllä on kohtalainen vaikutus kWh:ien kulumiseen. Ajot on suoritettu näissä etelän parin, kolmen asteen sateisissa plussakeleissä.
Auto sinällään on toiminut moitteettomasti, mutta BMW Connected Drive yhtyes on nikotellut aika ajoin. Tämä on näillä foorumeilla ilmeisen tunnettu tarina, mutta koska tämä etähallinta on vähän kuin homman pihvi, se latistaa hiukan tunnelmaa.
Auto sinällään on toiminut moitteettomasti, mutta BMW Connected Drive yhtyes on nikotellut aika ajoin. Tämä on näillä foorumeilla ilmeisen tunnettu tarina, mutta koska tämä etähallinta on vähän kuin homman pihvi, se latistaa hiukan tunnelmaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tässä varrotessa kävin heittämässä lenkin Audi Q5 55e kilpilijattarella. Hyvin kulki hänkin sekä sähköllä että hybridillä eri moodeissa. Tehoeroa tuskin käytännössä huomaa. Takakontti vaikuttaa vieläkin matalammalle. Isoin ero on sisustuksen tuntumassa ja tyylikkyydessä, Bemun eduksi!
Hinnathan näissä on likimain samat, samoilla varusteilla. Audiin tulee ilmajousitus väkisin mukaan, jos sitä osaa arvostaa. Rahoituksessa oli merkittävä korko% ero Laakkosen/Nordean hyväksi!
Tässä VÄRIKUVA ohjaamosta. Huomaa riisipuikon kokoiset viikset!
Hinnathan näissä on likimain samat, samoilla varusteilla. Audiin tulee ilmajousitus väkisin mukaan, jos sitä osaa arvostaa. Rahoituksessa oli merkittävä korko% ero Laakkosen/Nordean hyväksi!
Tässä VÄRIKUVA ohjaamosta. Huomaa riisipuikon kokoiset viikset!
- Liitteet
-
- q5 55e k.jpg (306.84 KiB) Katsottu 15771 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kävin diilerini luona - lasti on Bremerhavenisssa, odottelee annospakkauksiin laittoa ja jakelua addikteille ympäris Itämerta! Huhtikuun puolivälissä pitäis riemu revetä!
Viimeksi muokannut Juhazi, 23 Maalis 2020, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on kertynyt lisää kokemuksia X3 30e:stä, tässä joitain huomiota:
- pidemmällä matkalla (n. 800 km) bensa-ajon kulutus vaihteli 7 - 8 litr/100 km, mottoritiellä 8 litran tuntumassa ja maantieajossa n. 7 - 7,5 litraa.
- sähköllä range on ollut noin 40 km näillä maalliskuun nollan molemmin puolin vaihelevilla keleillä
- auto on toiminut ilman ongelmia lukuunottamatta ConnectedDrive palvelun pieniä yhteyskatkoja (joista keskusteltu muualla tässä foorumissa)
Positiivisia kokemuksia (kun ajelee ekalla hybridillä X3/G01 dieselin jälkeen):
- kaikki päivittäiset arkiajot sujuvat nyt äänettömästi sähköllä
- kiihtyvyys on kivaa
- myös bensamoottori on yllättävän hiljainen: vaihtoa sähköltä bensalle ei oikein huomaakaan
- iDrive 7 on monipuolinen ja mukava, plussana suoraan iDrive 7:aan integroitu Spotify
- navigaattori ja Head-Up ovat monipuolisempia kuin vanhassa X3/G01:ssä
- latauksen säätömahdollisuudet ovat monipuolisia ja sisätilojen lämmitystoiminnot ovat piste I:n päällä
- takapenkin selkänojan kaltevuutta saa nyt säädettyä (...uutta edelliseen autoon verrattuna)
Joitain pieniä miinuksia:
- tavaratilan pussikoukkuja on enää yksi, vain oikealla puolella (vanhemmassa G01:ssä oli molemin puolin)
- tavaratilan korotettu pohja saa aikaan sen, että kaupan normaalille henkselimuovikassille koukku on vähän liian korkealla - vaikkakin tavaratilan pohjaa on nyt korotettu, tilaa on vielä jäljellä ihan riittävästi
- tavaratilan pohjan alla oleva säilytystila on pienempi ...mutta tämän tiesi jo autoa tilattaessa
- tankatessa bensatankki on ensin ilmattava kuljettajan ovessa olevasta napista ja bensatankin luukku aukeaa vasta sitten, kun ilmaus on valmis (operaatio kestää n. 10 sek - 1 min, ilmoitus näkyy mitaristossa) ...no tankkauksia tulee tyypillisesti aika harvoin
- pidemmällä matkalla (n. 800 km) bensa-ajon kulutus vaihteli 7 - 8 litr/100 km, mottoritiellä 8 litran tuntumassa ja maantieajossa n. 7 - 7,5 litraa.
- sähköllä range on ollut noin 40 km näillä maalliskuun nollan molemmin puolin vaihelevilla keleillä
- auto on toiminut ilman ongelmia lukuunottamatta ConnectedDrive palvelun pieniä yhteyskatkoja (joista keskusteltu muualla tässä foorumissa)
Positiivisia kokemuksia (kun ajelee ekalla hybridillä X3/G01 dieselin jälkeen):
- kaikki päivittäiset arkiajot sujuvat nyt äänettömästi sähköllä
- kiihtyvyys on kivaa
- myös bensamoottori on yllättävän hiljainen: vaihtoa sähköltä bensalle ei oikein huomaakaan
- iDrive 7 on monipuolinen ja mukava, plussana suoraan iDrive 7:aan integroitu Spotify
- navigaattori ja Head-Up ovat monipuolisempia kuin vanhassa X3/G01:ssä
- latauksen säätömahdollisuudet ovat monipuolisia ja sisätilojen lämmitystoiminnot ovat piste I:n päällä
- takapenkin selkänojan kaltevuutta saa nyt säädettyä (...uutta edelliseen autoon verrattuna)
Joitain pieniä miinuksia:
- tavaratilan pussikoukkuja on enää yksi, vain oikealla puolella (vanhemmassa G01:ssä oli molemin puolin)
- tavaratilan korotettu pohja saa aikaan sen, että kaupan normaalille henkselimuovikassille koukku on vähän liian korkealla - vaikkakin tavaratilan pohjaa on nyt korotettu, tilaa on vielä jäljellä ihan riittävästi
- tavaratilan pohjan alla oleva säilytystila on pienempi ...mutta tämän tiesi jo autoa tilattaessa
- tankatessa bensatankki on ensin ilmattava kuljettajan ovessa olevasta napista ja bensatankin luukku aukeaa vasta sitten, kun ilmaus on valmis (operaatio kestää n. 10 sek - 1 min, ilmoitus näkyy mitaristossa) ...no tankkauksia tulee tyypillisesti aika harvoin