Mikä järki tässä hommassa on? Kuullostaa niin seitsemänkymmentälukulaiselta...
Uusi BMW X3 xDrive 30e
Syy on ilmeisesti se, että tankki on nyt hybridi X3:ssa tavaratilan alla ja on aika matala ja laakea, jolloin ilmaa on vaikeampi "hallita" kuin enemmän pystyasentoisessa tankissa. Ilmausoperaatio ei kuitenkaan ole järin hankalaa: kun ao. nappia painaa, niin samantien voi lähteä kuskin paikalta tankkaamaan ja sillä välin ilmaus tyypillisesti on valmis. Mutta kyllä: uusi toimenpide, joka kanssa pystyy kyllä elämään... hybridiähän ei kovin usein tarvitse tankilla edes käyttää.
Mitä tuossa tapahtuu jos "unohtaa" painaa ilmausnappia?jpk kirjoitti: ↑24 Maalis 2020, 08:06Syy on ilmeisesti se, että tankki on nyt hybridi X3:ssa tavaratilan alla ja on aika matala ja laakea, jolloin ilmaa on vaikeampi "hallita" kuin enemmän pystyasentoisessa tankissa. Ilmausoperaatio ei kuitenkaan ole järin hankalaa: kun ao. nappia painaa, niin samantien voi lähteä kuskin paikalta tankkaamaan ja sillä välin ilmaus tyypillisesti on valmis. Mutta kyllä: uusi toimenpide, joka kanssa pystyy kyllä elämään... hybridiähän ei kovin usein tarvitse tankilla edes käyttää.
Edit: tuossahan tuo sanotaankin, että luukku ei aukea. Hyvä tuo lisäys vielä, että jos luukku ei aukea niin paina nappia uudelleen... kuullostaa loppuunmietityltä toiminnolta...
https://www.youtube.com/watch?v=09_tAoSB3uM
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Vissiin pyritään estämään/hidastamaan bensan vanhenemista alipaineistamalla tankki.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Oon kyllä ymmärtänyt että ajaessa tankissa on alipaine ja tankkausnappia ohjaamossa painettaessa alipaine katoaa. Voisiko liittyä myös jollain tavalla varmistamaan että mahdollisesti pitkien sähköajojen jälkeen polttis on suuremmalla varmuudella pelissä välittömästi. Ilmaamisessa on mennyt 2-3 sek. joten ei tuo rasittavaa ole.
Eikö siellä pitäis ennemminkin olla ylipaine, jotta bensaa pistettäis vauhdilla koneeseen?rusticolus kirjoitti: ↑25 Maalis 2020, 13:49 Oon kyllä ymmärtänyt että ajaessa tankissa on alipaine ja tankkausnappia ohjaamossa painettaessa alipaine katoaa. Voisiko liittyä myös jollain tavalla varmistamaan että mahdollisesti pitkien sähköajojen jälkeen polttis on suuremmalla varmuudella pelissä välittömästi. Ilmaamisessa on mennyt 2-3 sek. joten ei tuo rasittavaa ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Loogisempi ylipaine, mutta alipaine jos se yltää polttopisteeseen asti, en tiedä. Tai sit vaan parempi bensalle tankisa ku happea vähän.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ainakin emännän Jukessa on ISO ylipaine ja sihisee kuin vihainen kissa kun tankin avaa. Sama se varmaa Bemarissakin on ja tuotsa taisi käyttöohjeessa mainita ollakinrusticolus kirjoitti: ↑25 Maalis 2020, 14:57 Loogisempi ylipaine, mutta alipaine jos se yltää polttopisteeseen asti, en tiedä. Tai sit vaan parempi bensalle tankisa ku happea vähän.
Joo, kuten VolvostaBemariin yllä kirjoitti, tankissa on ylipainetta. X3 30e:n ohjekirjassa on seuraava maininta tankin ilmaukseen liittyen:
Toimintaperiaate
Autossa on erityinen polttoainesäiliö. Polttoainesäiliö täyttää auton hybridikäytön erityisvaatimukset, joita esim. poltto- ja sähkömoottorin vuoroittainen käyttö aiheuttaa.
Yleistä
Bensiinihöyryt voivat aiheuttaa polttoainesäiliöön ylipaineen, joka purkautuu, kun täyttöaukon korkki avataan.
Toimintaperiaate
Autossa on erityinen polttoainesäiliö. Polttoainesäiliö täyttää auton hybridikäytön erityisvaatimukset, joita esim. poltto- ja sähkömoottorin vuoroittainen käyttö aiheuttaa.
Yleistä
Bensiinihöyryt voivat aiheuttaa polttoainesäiliöön ylipaineen, joka purkautuu, kun täyttöaukon korkki avataan.
Eikö tuon automatiikan nimenomaan pitäisi hoitaa se ilmaus, ettei sitä suhausta korkkia avatessa pitäisi tulla? Jos ei, niin mitä se sitten tekee?jpk kirjoitti: ↑25 Maalis 2020, 17:13 Joo, kuten VolvostaBemariin yllä kirjoitti, tankissa on ylipainetta. X3 30e:n ohjekirjassa on seuraava maininta tankin ilmaukseen liittyen:
Toimintaperiaate
Autossa on erityinen polttoainesäiliö. Polttoainesäiliö täyttää auton hybridikäytön erityisvaatimukset, joita esim. poltto- ja sähkömoottorin vuoroittainen käyttö aiheuttaa.
Yleistä
Bensiinihöyryt voivat aiheuttaa polttoainesäiliöön ylipaineen, joka purkautuu, kun täyttöaukon korkki avataan.
On siinä se rasittavuus , että ainakin F15 tankin paineanturi melko nopeasti sekoaa , minkä jälkeen tankkia ei enää juuri koskaan saa auki kuin tavaratilan sivupanelin takana olevasta narusta vetämällä. Omassa kärryssä vaihdettiin juuri , saa nähdä kaunko kuluu , ennenkuin taas juuttuu 25% tankkausvalmius asemaan , jollojn luukku ei aukea.rusticolus kirjoitti: ↑25 Maalis 2020, 13:49 Oon kyllä ymmärtänyt että ajaessa tankissa on alipaine ja tankkausnappia ohjaamossa painettaessa alipaine katoaa. Voisiko liittyä myös jollain tavalla varmistamaan että mahdollisesti pitkien sähköajojen jälkeen polttis on suuremmalla varmuudella pelissä välittömästi. Ilmaamisessa on mennyt 2-3 sek. joten ei tuo rasittavaa ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Joo, mulla oli 40e:ssä (ja taitaa olla samanlaisia muissakin 330e ja 530e) jatkuvia ongelmia tuon anturin kanssa. G05:ssa on toiminut kyllä sujuvastimelperri kirjoitti: ↑25 Maalis 2020, 19:35On siinä se rasittavuus , että ainakin F15 tankin paineanturi melko nopeasti sekoaa , minkä jälkeen tankkia ei enää juuri koskaan saa auki kuin tavaratilan sivupanelin takana olevasta narusta vetämällä. Omassa kärryssä vaihdettiin juuri , saa nähdä kaunko kuluu , ennenkuin taas juuttuu 25% tankkausvalmius asemaan , jollojn luukku ei aukea.rusticolus kirjoitti: ↑25 Maalis 2020, 13:49 Oon kyllä ymmärtänyt että ajaessa tankissa on alipaine ja tankkausnappia ohjaamossa painettaessa alipaine katoaa. Voisiko liittyä myös jollain tavalla varmistamaan että mahdollisesti pitkien sähköajojen jälkeen polttis on suuremmalla varmuudella pelissä välittömästi. Ilmaamisessa on mennyt 2-3 sek. joten ei tuo rasittavaa ole.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Onnea uudelle autolle ...ja värikin näyttää olevan oikea: "aurinko kivi"!
Jos tosiaan kaipaat käyttöohjekirjaa suomeksi, niin se löytyy netistä:
https://www.bmw.fi/fi/footer/s%C3%A4hk% ... a-bmw.html
Sovellus pyytää auton VIN numeron ja käyttöohjekirjasta tulee yksilöllisesti autoon tilattujen ominaisuuksien mukainen. Ohjekrja on käytettävissä periaatteessa vain sähköisenä
Jos tosiaan kaipaat käyttöohjekirjaa suomeksi, niin se löytyy netistä:
https://www.bmw.fi/fi/footer/s%C3%A4hk% ... a-bmw.html
Sovellus pyytää auton VIN numeron ja käyttöohjekirjasta tulee yksilöllisesti autoon tilattujen ominaisuuksien mukainen. Ohjekrja on käytettävissä periaatteessa vain sähköisenä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos, värin valitsin koska siinä ei hiekkatien pöly juurikaan näy... Ja rimmaa hyvin vehnäterrierini turkkiin sitäpaitsi ikäänkuin bonuksena!
Laakkonen tilasi mulle suomenkielisen manuskan, autossa istuessa ei viitsi alkaa selata sivuja kännykällä. Vetokoukun virtaliittimeen piti erikseen käydä hakemassa 13/7 adapteri tiskiltä myös. En ole kyllä vielä kokeillut, onko se sopiva.
Laakkonen tilasi mulle suomenkielisen manuskan, autossa istuessa ei viitsi alkaa selata sivuja kännykällä. Vetokoukun virtaliittimeen piti erikseen käydä hakemassa 13/7 adapteri tiskiltä myös. En ole kyllä vielä kokeillut, onko se sopiva.