Uusi BMW X3 vm 2018 (G01)

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tsekkasin huvikseni tämän hetken tilanteen autoveron osalta X5:n kohdalla. Vertailin verottomilta hinnoiltaan samoissa luvuissa pyöriviä 40e:tä ja 40d:tä.

40e autovero vakiovarustelulla 7162euroa
40d autovero vakiovarustelulla 33 817euroa

Erotus euroina 26 655euroa. Autoveroltaan toiseksi edullisimpaankin X5 25d:hen on 40e:n eduksi eroa reilu 13 000euroa.

Kun lähdetään varustelemaan, niin autoveron erotus vain kasvaa, koska - kuten kaikki tiedämme - varusteiden verotus seuraa päästöjä.

X3:n kohdalla erot autoverossa ovat suhteessa samaa luokkaa hybridi vs polttomoottori vertailussa jos hybridi Suomeen myyntiin tulee.

Jos esimerkiksi vetotarvetta yhtään isommalle kuormalle ei ole, vaan satunnainen pikkukärryn veto riittää, niin aika monta kertaa saa tankilla käydä ennenkuin hybridin ja polttomoottorin autoveron ero on tasattu.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jva kirjoitti: 13 Helmi 2018, 15:22 40e autovero vakiovarustelulla 7162euroa
40d autovero vakiovarustelulla 33 817euroa
Vielä kun tekisivät 40de tai 30de -vehkeen, eli siis dieselin jossa sähkömoottori. Mutta kun eivät vaan tee. :mad:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

jva kirjoitti: 13 Helmi 2018, 15:22 Tsekkasin huvikseni tämän hetken tilanteen autoveron osalta X5:n kohdalla. Vertailin verottomilta hinnoiltaan samoissa luvuissa pyöriviä 40e:tä ja 40d:tä.

40e autovero vakiovarustelulla 7162euroa
40d autovero vakiovarustelulla 33 817euroa

Erotus euroina 26 655euroa.
Erittäin hyvä esimerkki miten järjetöntä on enää ostaa mitään muuta kuin plugin hybridi!

Veron osuus on niin järkyttävä, että millään järkevissä määrin olevalla ajolla dieseliä tai perus bensaa ei pysty perustelemaan. Ja tuossa ei ole edes huomioitu dieselin käyttövoima+perus vuosi veroja.

iX3 täyssähkö mallia odotellessa, jolla pääsee lopustakin verosta eroon.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

X3-ketjussa kun puhutaan, niin mikä tahansa X5 millä tahansa voimalinjalla on järjettömän kallis, suurimmalle osalle kansasta. Jos pelkästään järjellä ajattelisi, mikä tahansa puolet X5:tä pienempi ja kevyempi auto olisi järkevä ratkaisu.

Halvemmissa autoissa mm. Toyotalla hybridit on selvästi kalliimpia kuin vastaava tavallinen, ja PHEV pompauttaa hintaa aika paljon (suhteellisesti) vielä lisää.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

jva kirjoitti: 12 Helmi 2018, 15:51
Ludwig kirjoitti: 11 Helmi 2018, 13:03
Turbo kirjoitti: 10 Helmi 2018, 16:36
Ja lisäksi järkevä myös autonveron suhteen, jonka moni varmaan huimannut, on sulaa hulluttaa ostaa jokin muu kuin plugin.
On sulaa hulluutta ostaa jokin muu kuin täyssähkö tai plugin, eli BEV tai PHEV.
Niin no, ehkei ihan yksiselitteisesti sulaa hulluutta, koska joissakin tarpeissa diesel voi olla hyvä ja perusteltu vaihtoehto.

Mutta...kun olen nyt reilun 1,5v hybridillä ajanut, niin kyllä siinä monta hyvää järkiperustetta on pelkkään polttomoottoriin verrattuna.
1,5v ajojen keskikulutus on vähän päälle 5l/100km ajotietokoneen mukaan. Mökkireissuilla (pääosin motaria, osin maantietä) kulutus on noin 7l/100km. Erittäin hyvä X5:n kokoiselle autolle.
Ostohetkellä veroetu edullisimpaankin polttomoottori-malliin oli 5-numeroinen summa ja vuosittainen ajoneuvovero on pieni.
Eli kyllä hybridi monelle meistä on hyvin myös järkisyillä perusteltavissa verrattuna saman mallisarjan polttomoottoriversioon verrattuna.
Toivon todella että X3:stakin se hybridi markkinoille tulee. Kysyntää taatusti on.

MIten 40e menee motarilla ja maatieajossa 7l/100km? Alamäki, myötätuuli vaiko lyhyt matka (sähköajoa)?

Mulla bensaa palaa motarilla kulutusmittarin mukaan + 10-11 l/100km ja päätielläkin on n 9-10 l/100km. Tämä siis talvinopeuksilla, veikkaa kulutuksen kasvavan kesänopeuksilla.

Nyt vajaan 6000km keskikulutus on 6,8l/100km. Puolet määrästä on ajettu kylällä sähköllä niin paljon kun voi, ja toinen puoli maantieajoa, lähinnä moottoritietä. Nyt talvella kun/jos moottori käy kaupunkiajossa niin kulutuslukemat ovat luokkaa 12-20l/100km bensakäytöllä. Toki keskikulutus nurkka-ajossa on onneksi sähköajon vuoksi 2l/100km. Tästä laskien jää maatiekulutukselle noin 10,5l/100km , niin tuo 6,8 litran keskikulutus toteutuu. Vertailun vuoksi samassa ajossa edellinen X5sd kulutti keskimäärin 12l/100km.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Matka jolta olen seurannut kulutusta, on reilu 350km mökkimatka josta moottoritietä on noin 250km.
Toistuvasti siinä olen 7-8l/100km väliin asettuviin kulutuksiin päässyt. Olen ajanut siten että olen mennyt liikennevirran mukana rauhallisesti, ilman stressiä aikatauluista ajellen ja aktiivisesti auton eco-, auto e-drive ja save-asetuksia tilanteen mukaan käyttäen.
Se on selvä että +10km/h yli sallitun sport-asetuksin ja tarpeen mukaan ohituksia tehden se 12l/100km:kin kyllä kuluu ja itsekin myös näin joskus ajan. Mökkimatkan olen kuitenkin pyrkinyt ajamaan ilman kiirettä ja stressiä periaatteella kestää minkä kestää.
Siinä mielessä siis autossa on kyllä myös se puoli joka osaa bensaa syödä.
Toki se on sitten suhteellista, koska edellinen maasturi oli bensakasi kahdella ahtimella ja silloin mökkimatka 15l/100km ja kylillä 30-35l/100km :)
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Wonderi kirjoitti: 14 Helmi 2018, 00:27 X3-ketjussa kun puhutaan, niin mikä tahansa X5 millä tahansa voimalinjalla on järjettömän kallis, suurimmalle osalle kansasta. Jos pelkästään järjellä ajattelisi, mikä tahansa puolet X5:tä pienempi ja kevyempi auto olisi järkevä ratkaisu.

Halvemmissa autoissa mm. Toyotalla hybridit on selvästi kalliimpia kuin vastaava tavallinen, ja PHEV pompauttaa hintaa aika paljon (suhteellisesti) vielä lisää.
Tosiaan tässä X3 threadissa on pääosin hybridien osalta nyt vertailtu X5 hintakategorian autoja, ja siinä hybridi hulluttomuus alkaakin olla ehkä paikallaan.

X3 kokoluokassa pari esimerkkiä kilpailijoista perushintoineen:

Mersu:
MB GLC 250 d 4Matic: 61.649
MB GLC 350e 4Matic: 60.316

Volvo:
XC60 D5 AWD Business: 63.329
XC60 T8 AWD Business: 69.930

Eli hybridit ovat veroedusta huolimatta suunnilleen samoissa hinnoissa (no varusteluissa on tietysti eroa ja Volvon hybridin moottorivalinnat ovat vähän overkiller) mutta joka tapauksessa hulluus tai hulluttomuus on jo hiukan laimeampaa. Saa nähdä, miten BMW asettelee X3 hybridin hinnastoonsa.

Jokamiesluokan hybridi-osastolla hintaetu on vielä selkeästi tavallisilla polttomoottoreilla:
Kia Optima Sportwagon PHEV: 45.238
Kia Optima Sportwagon: 29.288
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

jpk kirjoitti: 14 Helmi 2018, 16:53

X3 kokoluokassa pari esimerkkiä kilpailijoista perushintoineen:

Mersu:
MB GLC 250 d 4Matic: 61.649
MB GLC 350e 4Matic: 60.316

Volvo:
XC60 D5 AWD Business: 63.329
XC60 T8 AWD Business: 69.930

Eli hybridit ovat veroedusta huolimatta suunnilleen samoissa hinnoissa (no varusteluissa on tietysti eroa ja Volvon hybridin moottorivalinnat ovat vähän overkiller) mutta joka tapauksessa hulluus tai hulluttomuus on jo hiukan laimeampaa. Saa nähdä, miten BMW asettelee X3 hybridin hinnastoonsa.
Samoinhan tuo verollisten hintojen kohdalla menee myös X5:ssa, GLE:ssä jne kun vertaillaan hybridiä ja edullisinta diesel-mallia. Esim. X5 25d ja 40e ovat käytännössä saman hintaiset lähtöhinnoiltaan perusvarusteltuna.

Samoin taitaa olla GLC:ssäkin - verollinen hinta on samalla tasolla, toisessa vain on veroa rutkasti enemmän. Mitä enemmän varustelee, sitä suuremmaksi ero veron määrässä kasvaa. Ja edellisen lisäksi dieselin ostajaa rokotetaan näissä autoluokissa joka vuosi mielestäni melko railakkaasti käyttövoimaverolla. Samoin varmasti käy X3:n kanssa. 20d ja e-malli ovat varmasti samoissa kokonaishinnoiltaan, toisessa vain on autoveroa roimasti enemmän. Verottomissa hinnoissa hybridi on varmasti X3-mallistossakin siellä hinnaston yläpäässä, tuskin sitä oikein muuten saa hinnoiteltua jos siitä vähääkään voittoa halutaan kääriä. Yleisesti myynnin kannalta varmasti olisi painetta paikaa (verotonta) hintaa alas, jos ajatellaan autoverottomien maiden myyntiä. Siitä näkökulmasta verotonta hintaa olisi saatava painettua alemmas.

Onhan se kiistatta "verosuunnittelumalliksi" luettavissa, mutta on siinä muitakin hyviä puolia ilmennyt reilun 1,5v käytön jälkeen. Omalta osaltani uskallan jo nyt sanoa, että hybridiä haetaan seuraavaksikin autoksi. Kaupunkipainotteisessa ajossa kulut (polttoaine + ajoneuvo- ja käyttövoimavero) jäävät selvästi alhaisemmaksi kuin polttomoottoriautolla ja hyvin toimiva polttomoottori+sähkö voimalinja on osoittautunut varsin hyväksi meikäläisen makuun ratin ja penkin välistä ajamisen kannalta asiaa tarkastellen.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

jva kirjoitti: 19 Helmi 2018, 12:26
jpk kirjoitti: 14 Helmi 2018, 16:53

X3 kokoluokassa pari esimerkkiä kilpailijoista perushintoineen:

Mersu:
MB GLC 250 d 4Matic: 61.649
MB GLC 350e 4Matic: 60.316

Volvo:
XC60 D5 AWD Business: 63.329
XC60 T8 AWD Business: 69.930

Eli hybridit ovat veroedusta huolimatta suunnilleen samoissa hinnoissa (no varusteluissa on tietysti eroa ja Volvon hybridin moottorivalinnat ovat vähän overkiller) mutta joka tapauksessa hulluus tai hulluttomuus on jo hiukan laimeampaa. Saa nähdä, miten BMW asettelee X3 hybridin hinnastoonsa.

Ja edellisen lisäksi dieselin ostajaa rokotetaan näissä autoluokissa joka vuosi mielestäni melko railakkaasti käyttövoimaverolla. Samoin varmasti käy X3:n kanssa.

Onhan se kiistatta "verosuunnittelumalliksi" luettavissa, mutta on siinä muitakin hyviä puolia ilmennyt reilun 1,5v käytön jälkeen. Omalta osaltani uskallan jo nyt sanoa, että hybridiä haetaan seuraavaksikin autoksi. Kaupunkipainotteisessa ajossa kulut (polttoaine + ajoneuvo- ja käyttövoimavero) jäävät selvästi alhaisemmaksi kuin polttomoottoriautolla ja hyvin toimiva polttomoottori+sähkö voimalinja on osoittautunut varsin hyväksi meikäläisen makuun ratin ja penkin välistä ajamisen kannalta asiaa tarkastellen.
Jep. samat kokemukset. Plug-in hybridi on melkoinen säästöpossu verrattuna vastaavaan dieseliin, kun puhutaan näin raskaista autoista. Omassa ajossa ostan bensat 8000km ajoon (eli puoleksi vuodeksi :) ) pelkällä käyttövoimaverojen erotuksella. Tämän kun pitää mielessä, niin kutoskoneen puuttumisen pystyy unohtamaan.... ainakin hetkittäin ;)
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Vaihtelette kallista autoa 1-2 vuoden syklillä ja kehutte miten säästyy bensaa ja on taloudellista ajella hybridimörssärillä :thup: Onhan toikin yksi tapa perustella hankintansa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

masaf1 kirjoitti: 20 Helmi 2018, 09:23 Vaihtelette kallista autoa 1-2 vuoden syklillä ja kehutte miten säästyy bensaa ja on taloudellista ajella hybridimörssärillä :thup: Onhan toikin yksi tapa perustella hankintansa.
Kyllä autonvaihdolle aina syitä löytyy. Mikäli ei löydy, ne keksitään.
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Tämä itseäkin naurattaa tässä plug in hybrid hypetyksessä. Ollaan innoissaan ja fiiliksissä kun säästetään vuodessa muutamia satasia polttoaineissa ja käyttöveroissa, vaikka uudesta autosta sulaa monta k€ vuodessa :thup: Sen ymmärrän jos joku haluaa professoroida, pitää kirjaa ja laskea kulutuksia...yksi harrastus se monien joukossa... :lol:

Itselläkin se lähellä oli, mutta oikean päätöksen tein kun pysyin "nahkamännässä", kun en jaksa edes lämmitys piuhaa nykyiseen G30 kauppakassiin kytkeä...eikä jaksa vaimokaan, niin siinä oltais oltu pluginilla aina akut loppu :lol:

Nämä bensan sniiduilu puheet pitäisi jättää sinne auton elinkaaren loppupäähän jolloin joku ajaa kyseiset hybridit autot loppuun...tosin siinä on uusi aspekti mitä korjauksia/kuluvia "sähköosia" pitää uusia jotta päästään yli 7 vuotta vanhoilla blug in hybrideillä samoihin kulutuksiin tai käyttökuluihin.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Eikös 530e malliin saa jo langattoman latauksen ?

Sehän ratkaisee myös tuon laiskan autoilijan latausongelman.

Tuttu ainakin kehui juuri tuota 330e:tä, että pääsöö työmatkat ajamaan täysin sähköllä ja on edukasta.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Bimmerfanc kirjoitti: 20 Helmi 2018, 11:20 Tämä itseäkin naurattaa tässä plug in hybrid hypetyksessä. Ollaan innoissaan ja fiiliksissä kun säästetään vuodessa muutamia satasia polttoaineissa ja käyttöveroissa, vaikka uudesta autosta sulaa monta k€ vuodessa :thup: Sen ymmärrän jos joku haluaa professoroida, pitää kirjaa ja laskea kulutuksia...yksi harrastus se monien joukossa... :lol:
Niin no, jos on kaksi samanhintaista autoa ja toisella on ajoneuvovero 600e/v ja toisella 120e/vuosi, toisella kulutus yleisimmällä ajosuoritteella 0l/100Km ja toisella 7l/100km niin väistämättä tulee mieleen, että toisen valitsemalla jää enemmän rahaa/kk joko laitettavaksi sivuun tai käytettäväksi muuhun - ihan miten kukin näkee parhaaksi tehdä.

Tottakai tätä järkevyyskeskustelua voi viedä pidemmällekin. Koko tämä(kin) keskustelu G01 X3:sta voidaan tehdä kädenkäänteessä täysin tyhjäksi toteamalla että mitä järkeä edes pohdiskella uutta X3:sta kun arjesta kyllä selviäisi noin 10v ikäisellä Golfilla jokseenkin yhtä hyvin - ja ennenkaikkea kokonaiskustannuksiltaan PAAAAALJON edullisemmin. Kuinka moni täällä keskustelevista valitsee autonsa sen perusteella mikä on edullisin valinta? harvempi kuin 9 10:stä. Siinä mielessä on minusta lähinnä jeesustelua puhua että "säästetään muka sitä ja säästetään muka tätä" - vai oletko esim. "Bimmerf..." varma ettei omissa autovalinnoissasi ole pätkääkään tunnetta mukana, vaan valintasi on tehty puhtaasti sen mukaan mikä on edullisinta?
Jos olet valinnut 100% taloudellisuus edellä, nosta sinulle nöyrästi hattua - jos mukana on ollut tunnetta, voisi luulla että päädyit juuri "jeesustelemaan" :)

Mutta unohdetaan se järkevyys, raha ja talous. Omalta osaltani olen sitä mieltä että hybridi on minun ja monen muunkin tarpeisiin hyvä valinta. Diesel on edelleen meikäläiselle "paholaisen polttoaine" (kuten Clarkson taisi joskus TopGearissa todeta). En pidä dieselin äänestä ja olen edelleen totaalisen allerginen sille. Vaihtoehtoina on bensa, bensahybridi ja sähkö. Valitsisin sähkön, jos täyssähkönä olisi saatavilla auto, joka muuten olisi mieleiseni. Tällä hetkellä sellaista ei ole. Jäljelle jää bensa ja bensahybridi. Bensiinimoottorinen kelpaisi, mutta tässä kohtaa astuu Suomen autoilun verotus kuvaan mukaan. Samalla rahalla saa selvästi enemmän kun valitsee bensahybridin - ja kuten jo sanoin, ainakin BMW:n voimalinja hybrideissä on onnistuneesti toteutettu. Sähkö buustaa hyvin toimivasti polttomoottoria kun haluaa autolta kulkupuolta - suorituskyky riittää mainiosti vertailuun bensakuutoskoneiden kanssa ja varsinkin vähän vanhempien ahtamattomien kasien kanssa. Lisäksi bensahybridi tarjoaa uusinta tekniikkaa. Olen siitä hyvin kiinnostunut, oli kyse sitten autoihin tai johonkin muuhun liittyvästä uudesta tekniikasta. Tämä pätee niin X5 40e:hen ja 530e:hen ja hyvin suurella todennäköisyydellä vähintään yhtä hyvin tulevaan X3 e:hen.

G01 hybridi on hyvä valinta jos haluaa samalla rahalla jotakin enemmän ja maksaa veroa vähemmän. Jos on kiinnostunut uusimmasta tekniikasta, se puoltaa valintaa. Kukin voi, saa ja pitää tehdä valintansa omista lähtökohdistaan. Niitä saa vapaasti perustella vaikka kuinka moninaisesti.

Ja nyt olennainen pointti tässä asiassa: Yksikään valinta EI OLE väärä, jos valinnan tehnyt on valintaansa tyytyväinen. :)
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

jva kirjoitti: 20 Helmi 2018, 12:25
...
Samalla rahalla saa selvästi enemmän kun valitsee bensahybridin - ja kuten jo sanoin, ainakin BMW:n voimalinja hybrideissä on onnistuneesti toteutettu. Sähkö buustaa hyvin toimivasti polttomoottoria kun haluaa autolta kulkupuolta - suorituskyky riittää mainiosti vertailuun bensakuutoskoneiden kanssa ja varsinkin vähän vanhempien ahtamattomien kasien kanssa.

...
Oli pakko lainata tämä ydin. Aivan 100% samaa mieltä. :thuup:
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Tästä X3/G01 ketjusta on kehkeytynyt hybridi vs. polttomoottori keskustelu, no mikäs siinä.

Itsekin olisin nykyisen auton vaihdon yhteydessä hybridin ottanut, jos sopiva olisi ollut tarjolla:
- nelivetoinen, farmari- tai mieluummin maasturityyppinen, peräkoukun mahdollistava malli, jolla sähköllä pääsisi reilu 50 km

Saa nähdä, täyttäisikö mahdollinen tuleva X3 hybridi em. kriteerit. No X5 40e olisi myös lähellä, mutta vähän iso ja tuo 50 km range ei taida toteutua ja kalliskin on. Eli meillä kaikilla on kriteerimme ja kukin valitsee niiden pohjalta mieleisensä.

Vähän olen myös samaa mieltä edellä esitettyjen väitteiden suhteen, että uusien BMW autojen kuskeille, kun auto maksaa 50 - 100 kEuroa, ei se hybridin tuoma säästö kumminkaan ole se juttu ....en tiedä.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kaikki nää nykyään menee verosuunnitteluketjuiksi alta aikayksikön :mus:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

lnaukkar kirjoitti: 20 Helmi 2018, 20:45 Kaikki nää nykyään menee verosuunnitteluketjuiksi alta aikayksikön :mus:
Aiemmin vielä pari vuotta sitten se ei ollut mahdollista.

Ja mitäpä sitä ei autoilija tekisi, etteikö koittaisi säästää autoverossa. Uuden ajan trendi vanhan ajan verosuunnittelu farmari korotuksille jne.
MrW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2014, 20:55
Auto: F11 530da
F20 116ia
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pohdin itse auton valintaa X3 20d:n ja GLC 350e:n välillä, ja päädyin bemariin. Miksi? Koska BMW, koska hyvä, koska sai mieleisesti varusteltuna suhteessa mersuun, koska myyjä hiffasi tarpeeni, koska riittävän iso kontti. Mersun eduksi luin +300hp, kiva olisi olla hybridi, mutta liian pieni kontti teki valinnan lopulta mahdottomaksi.

Nyt väliaikaisena autona C350e, ja olen entistä tyytyväisempi odottaessani tulevaa X3:sta. Mersussa riittää akku noin 10 km näillä keleillä, tällöin webasto myös käytössä. Ladataan aina kun mahdollista, eli joka päivä, mutta keskikulutus on 8 litran paikkeilla. Silti ajoa on enimmäkseen alle 20 km päivässä, eli pitäisi olla täydellinen hybridille. Kulutus varmasti romahtaa keväällä, mutta silti ei vastaa millään odotuksia. Eikä tuo C nyt muutenkaan istu bemarimiehen käteen, joten ei siitä sen enempää.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Eikös noissa ladattavissa mersuissa tuo töpselin paikka ole takapuskurin kulmassa?
Ainakin jossain mallissa on.

Sehän on talvella(kin) pahin mahdollinen paikka.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin