G31 sumuvalojen kehys on kamelontti

G30, G31
tdkip@hotmail.com
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Tammi 2014, 18:06

Sumuvalojen ympärys vaihtanut väriä. Toi sähkön sininen kehys oli varmasti musta uutena (2018, 520D Sport) mutta yhtä-äkkiä huomaatkin sen olevan sininen. Onko tuttu juttu? Saako tuon jotenkin kotikonstein korjattua?
IMG_5269.jpg
IMG_5269.jpg (446.4 KiB) Katsottu 3096 kertaa
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Olen muuten huomannut omassa autossani täsmälleen samaa efektiä, että muoviosat alkaa sinertämään. Samoin munuaisten välissä oleva muovipalikka sinertää nykyään :)
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Veikkaan ettei kannata uusia takuuseen, sillä uudet varmaan käyttäytyy ihan samalla tavalla.


https://www.youtube.com/watch?v=9r_kQig ... -Detailing

Tuolla videossa huomattiin sama asia (esim. kohdasta 31:45 min alkaen), ja kuitattiin asia teippaamalla sinertyneet osat mustalla teippipinnalla. Se on yks vaihtoehto

Toki yks mahdollisuus on antaa olla tuollaisenaan, tai uusia osia takuuseen niin kauan ku takuu on voimassa.

P.S.
Hauska kuunnella kun videolla kaveri tuskastelee autoliikkeiden ns. "luovutuskiillotusta", joka enemmänkin naarmuttaa uuden maalipinnan kerrasta lähes pilalle...
tjvv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 22:59
Auto: G31 520dA Sportline 2017

Minulla sama homma. Yritin takuuseen virhevastuuseen nojaten (vetosin, että näiden osien pitää kestää vastaavasti kuin auton maalipinta) ja selvästi näissä on virhe.

Tulos: olisin saanut 50% good will...en tyytynyt,koska mielestäni näissä on siis valmistusvika...niin miksi maksaisin yhtään. Käyttöhyötyä näistä ei myöskään saa mitenkään (eli ei pitäisi olla vähennykset perusteltuja). Sitten tuli pieni tauko työkiireiden takia ja homma jäi. Otin asian uudestaan puheeksi ja nyt ei edes keskustella. Mun mielestä nää pitäis mennä materiaalivirheen/virhevastuun takia uusiksi.

Osiahan on...noi sumarien ympärykset, munuaisten välissä oleva pieni pala ja minulla myös takapuskurin keskellä alhaalla oleva osa.....Kuka käy seuraavaksi yrittämässä ja kertoo miten käy :)
Vastaa Viestiin