Hei,
autona G31 530xd -17, 90tkm ajettu.
Huomasin tuossa konepellin alle kurkatessa, että jäähdytinneste oli vajentunut alle minimin. Minne katoaa? Onko näissä kolmelitraisissakin EGR-cooleri ongelmia, katoaako sitä kautta? Mitä voisi itse tarkistaa konepellin alta?
Ja minkälaista coolanttia tuohon voi lisätä? Ei ole missään autossa aikaisemmin ollut tarvetta (ei edes EGR vikaisessa f11 520d :D), niin ei ole tarvinnut aikaisemmin perehtyä aiheeseen.
Reissuun lähtö tulossa, niin voisi Motonetistä vaikka sitä ennen käydä sopivaa ainetta hakemassa.
Kiitoksia vastauksista!
Jäähdytinneste alle minimin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Ei pitäis vaikuttaa se että on saksatuonti. Kyllä pitäis punaista näyttää merkkihuollon tiskilllä kun viet auton huoltoon jos ei kampanjoita ole suoritettu. Itsellä tuo edellisen generaation F11 saksantuonti (vm. 2014) ja senkin kohdalle tuonne My BMW appsiin paukkuu noita ilmoituksia kampanjoista jne. vaikken ole koskaan edes merkkarilla sitä huollattanut - sen lisäksi soittelevat vielä aika ajoin merkkarilta (kun kävin jossain välissä connected drive porttaalissa korjaamassa lähimmän merkkihuollon ajoneuvon tietoihin) kun esim. jokin huolto tulee ajankohtaisesksi (jarrunesteiden vaihto, jarrupalojen vaihto, öljynvaihto tjsp.), eli kyllä tuo vanhuskin sinne valmistajan pilveen aika-ajoin huhuilee tietojaan.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020