Bmw Ivory leather

G30, G31
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Onko hyviä vinkkejä, jolla nahat saa pidettyä valkoisena kohtuullisella työllä?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

säännöllinen puhdistus ja suoja-aineet perään, esim furniture clinic tai vastaava tuoteperhe

tässä mun 69 tkm ajettu comfort + ivory dakota penkki
Kuva
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Todella siistin näköinen, kuin uusi. Samanlaiset jakkarat tulossa.
Kuinka usein putsaat?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jos pitäisi jotain heittää niin keskimäärin 2-3 kk välein olen putsannut kuskin penkin (ja ratin). Eli silloin kun alkaa näyttää omaan silmään siltä että kaipaa puhdistusta. Pari kertaa on kosteilla farkuilla tai kangastakilla saatu nopeastikin pesukuntoon penkki, mutta yleensä kestää helposti pari kuukautta siistinä.

Toi kuvan penkki on muistaakseni ehkä kolme viikkoa takaperin puhdistettu ja tosiaan näyttää ihan uudelta vielä siinä vaiheessa, paremmassakin valossa.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Mahtavan näköinen!
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

Sama täällä.
Tulossa olisi dakota ivory mutta ilman noita korostuksia.

Toisaalta jäähdytys on mukana.

Onko inaukkar laittanut jotain pinnoitetta vai ihan hoitavilla tuotteilla.
itse ajattelin laittaa Gyeon Q2 LeatherShield pintaan.

aikaisemmin on ollut beigeissä jakkaroissa bmw:n omaa hoitoainetta pari kertaa vuodessa
mutta 140000 jättää jälkensä sillä aineella mutta ei pahasti

Miten säilyy ulkopuoli?? onko pinnoitteita?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

My.Ai.Hu kirjoitti: 23 Helmi 2020, 10:03
Onko inaukkar laittanut jotain pinnoitetta vai ihan hoitavilla tuotteilla.
itse ajattelin laittaa Gyeon Q2 LeatherShield pintaan.
Furniture clinicin pesuaine ja perään suoja-aine. En ole sen kummemmin muita vaihtoehtoja koitellut kun tämä on ollut omaan makuun tarpeeksi toimiva ja helppo ratkaisu. Bemarin omaa aine jäi hyllyyn, kun tässä on parempi tuoksu.
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Mulla Ivory White dakotat. Olen putsannut noita lechat-kissasaippualla, aina kun näkyy likaa. Nyt joltain matkustajalta on housuista jäänyt liki koko istuinosaan mustat jäljet ilmeisesti housuista. Kissasaippua ei näihin jälkiin tehonnutkaan, vaikka miten jynssäsi. Olisiko Furniture clinicin aine parempi tähän, vai onko jollain suositella muita konsteja?
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

EkaBMWKoskaan kirjoitti: 29 Helmi 2020, 18:32 Mulla Ivory White dakotat. Olen putsannut noita lechat-kissasaippualla, aina kun näkyy likaa. Nyt joltain matkustajalta on housuista jäänyt liki koko istuinosaan mustat jäljet ilmeisesti housuista. Kissasaippua ei näihin jälkiin tehonnutkaan, vaikka miten jynssäsi. Olisiko Furniture clinicin aine parempi tähän, vai onko jollain suositella muita konsteja?
Suoja-aineet on myös tärkeitä, pelkällä puhdistuksella ei pärjää.
Viimeksi muokannut M-Sport, 01 Maalis 2020, 03:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

EkaBMWKoskaan kirjoitti: 29 Helmi 2020, 18:32 Mulla Ivory White dakotat. Olen putsannut noita lechat-kissasaippualla, aina kun näkyy likaa. Nyt joltain matkustajalta on housuista jäänyt liki koko istuinosaan mustat jäljet ilmeisesti housuista. Kissasaippua ei näihin jälkiin tehonnutkaan, vaikka miten jynssäsi. Olisiko Furniture clinicin aine parempi tähän, vai onko jollain suositella muita konsteja?

Nahalle on erikseen noita dye transfer / stain remover tuotteita. Colourlock / Furniture Clinic / Leather Master yms. kaikilla taitaa olla sellainen vastaava tuote. Peruspesuaineet on todella hellävaraisia, en usko että auttaa jos kissasaippua ei toimi.
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

lnaukkar kirjoitti: 29 Helmi 2020, 20:40
EkaBMWKoskaan kirjoitti: 29 Helmi 2020, 18:32 Mulla Ivory White dakotat. Olen putsannut noita lechat-kissasaippualla, aina kun näkyy likaa. Nyt joltain matkustajalta on housuista jäänyt liki koko istuinosaan mustat jäljet ilmeisesti housuista. Kissasaippua ei näihin jälkiin tehonnutkaan, vaikka miten jynssäsi. Olisiko Furniture clinicin aine parempi tähän, vai onko jollain suositella muita konsteja?

Nahalle on erikseen noita dye transfer / stain remover tuotteita. Colourlock / Furniture Clinic / Leather Master yms. kaikilla taitaa olla sellainen vastaava tuote. Peruspesuaineet on todella hellävaraisia, en usko että auttaa jos kissasaippua ei toimi.
Kiitti. Mä perehdyn noihin ja tilaan sopivan. Mitäs 'tyyppiä' nämä Dakotat nyt sitten onkaan? (Aniliininahat, Pull-up nahka, Keinonahka)
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Bemarin nahat menee tällä tavalla

Merino: fine-grain natural leather, it is dyed with no artificial coating applied (aniliini)
Nappa: full-grain, un-split semi-aniline leather with a light clear coating on top of the surface for protection (semi-aniliini)
Dakota, Nevada: corrected-grain, coated with a synthetic polymer paint. (pintavärjätty)
Sensatec: vinyyli tekonahka
Pintavärjätty nahka on useilla silake-, väri- ja lakkakerroksilla pinnoitettu nahka. Sen pinta voi olla myös martioitu eli kuvioitu uudelleen muistuttamaan nahan kuviointia. Se hengittää huonommin, mutta kestää paremmin kulutusta, eikä lika imeydy niin helposti. Hoidon laiminlyönti lisää kuivumisen ja halkeilun riskiä.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Pinnoitin nahat loppujen lopuksi Gyeonin Q2 -pinnoiteella. Vielä lähes vuoden jälkeen penkit kuin uudet. Kerran pyyhitty matkalla kostealla ja lisätty ainetta.
Mahtavaa tököttiä, mikähän takia penkkejä ei pinnoiteta jo valmiiksi?
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

M-Sport kirjoitti: 12 Joulu 2020, 19:29 Pinnoitin nahat loppujen lopuksi Gyeonin Q2 -pinnoiteella. Vielä lähes vuoden jälkeen penkit kuin uudet. Kerran pyyhitty matkalla kostealla ja lisätty ainetta.
Mahtavaa tököttiä, mikähän takia penkkejä ei pinnoiteta jo valmiiksi?
Allekirjoittaneella samat aineet pinnassa. ei vielä näy mitään.
Pitää ottaa joulun aikaan auto sisään kuivamaan ja sisäpuhdistukseen
jälleen. Penkit pysyneet siisitinä kuin sika pienenä.
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

Mulle tulossa myös nahkajakkarat, tosin mustana mutta olishan ne hyvä nyt suojata kun auto on uus.

Kumpi tuote on kyseessä, tämä: https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q ... ield-50-ml

vai tämä: https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q ... oat-120-ml

Kylläpä uuden auton hankkiminen on työlästä. Tänään tilattu 19":n kiekot.
prätkä: Kawasaki H2 SX
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

Meikkis laittoi juuri tuota "Gyeon Q2 LeatherShield"

ja valkoisellejahyvältä näyttää.
Muista sitten suojata myöskinse jakkaran takapuoli kun
potkitaan kumminkin jaloilla niitä
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

My.Ai.Hu kirjoitti: 14 Joulu 2020, 17:47 Meikkis laittoi juuri tuota "Gyeon Q2 LeatherShield"

ja valkoisellejahyvältä näyttää.
Muista sitten suojata myöskinse jakkaran takapuoli kun
potkitaan kumminkin jaloilla niitä
OK, kiitos paljon. Pitääpi laittaa tilaukseen. Joo, jakkaran takapuoli tietenkin suojattava vaikkei vakituisia takapenkkiläisiä olekaan enää.
prätkä: Kawasaki H2 SX
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Hyvää kamaa, sopii myös mustalle.
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

M-Sport kirjoitti: 14 Joulu 2020, 19:06 Hyvää kamaa, sopii myös mustalle.
Ok, hyvä juttu.
prätkä: Kawasaki H2 SX
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

My.Ai.Hu kirjoitti: 14 Joulu 2020, 17:47 Meikkis laittoi juuri tuota "Gyeon Q2 LeatherShield"

ja valkoisellejahyvältä näyttää.
Muista sitten suojata myöskinse jakkaran takapuoli kun
potkitaan kumminkin jaloilla niitä
Nonnii, eilen oli auton luovutus. On tuossa iDrivessä kyllä räpläämistä jotta oppii sen käytön.

Nahkajakkarat nyt käsitelty tuolla Gyeonin litkulla, myös takaa sekä ratti.

Onkos tuosta aineesta yhtään mihinkään? Eka ihmetys oli se pipetti, mihin sitä tarvitaan. Toinen ihmetys oli ne pikkuliinat, mutta toimihan se liina. Kolmas ihmetys käsittelyn jälkeen oli se että pullosta meni ehkä 1/4 osa. Suojaako tuollainen määrä yhtään mitään ja kuinka usein tuota litkua kannattaa vetää?

Epäilys tuota Gyeonin litkua kohtaan johtuu lähinnä siitä että käytän nahanhoitoaineita prätkäpukujen puhdistamiseen ja suojaamiseen. Dainesen nahanhoitotuotteet on Leathermasterin valmistamia ja hoitoainetta kuluu kyllä selvästi runsaammin kuin tätä Gyeonin litkua. Prätkäpuku on varmasti paljon kovemmassa rasituksessa kuin auton jakkarat ulkoisista tekijöistä johtuen ja olen saanut pidettyä Dainesen puvut hyvännäköisinä. Ekstreeminä voisi sitten mainita Tallipojan satularasvan, joka tekee puvun pintaan jopa vesitiiviin suojan. Tällaista suojaa tuskin tarvitaan autossa.
prätkä: Kawasaki H2 SX
Vastaa Viestiin