530e latausaika
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
Hiustenkuivaaja on ehdoton varuste! BMW:ssä lakkasi jäätyminen kun huollossa laitettiin jotain geeliä jäätymisen ehkäisyyn. Volvossa laitoin ihan Korrekin lukkosulaa huolella ja sillä lakkasi jäätyily. Silti mukana kulkee pieni hiustenkuivaaja aina.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
Tuotahan voisi pyyhkiä ihan ylijäämäviinalla, eli eipä sitten jäätyisi. Kun vielä jollain olisi sitä ylijäämäviinaa...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12 Tammi 2020, 00:57
Eli on palattu kivikaudelle kun pitää käytellä hiustenkuivaajaa tai kossua tai lukkosulaa. Hivenen naurettavaa. Auto on täynnä sähköä. Ei olisi varmaan vaikeaa laittaa jokin lämmitys siihen niin ettei se jäädy. Peilitkin lämmittyvät sähköllä jo vuodesta 1800 ja paavo. :D
Mutta itsekin tämän kokeneena pakko kai sitten ostella jotain lukkosulahommelia... Se tässä keskusteluketjussa mainittiin että vedä siitä tamponin näköisestä pilipalinarusta, jossa muovituppi. Eikös se avaa vain sen luukun? Vai toimiiko se siihen pluggaripistokkeeseen myös. Itsellä jäätyi kiinni ja vain väkivalloin saatiin irrotettua. Olin ihmeissäni että voiko tällaista sattua mutta näemmä. Nollakeli.
Mutta itsekin tämän kokeneena pakko kai sitten ostella jotain lukkosulahommelia... Se tässä keskusteluketjussa mainittiin että vedä siitä tamponin näköisestä pilipalinarusta, jossa muovituppi. Eikös se avaa vain sen luukun? Vai toimiiko se siihen pluggaripistokkeeseen myös. Itsellä jäätyi kiinni ja vain väkivalloin saatiin irrotettua. Olin ihmeissäni että voiko tällaista sattua mutta näemmä. Nollakeli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12 Tammi 2020, 00:57
By the way...en ole tässä - mies kun olen - ohjekirjaa vielä lueskellut. Jos jollain on heti tiedon varassa tämä, niin heittäköön lauseella.
Eli mulla tuo auton mukana tullut perus suko-pistoke. Kun kytken lataukseen, näyttäisi kojetaulussa että virtaa menee 6 amppeerin verran. Saako sitä mitenkään nostettua jollain säädöllä. Nyt näyttäisi että talvikelillä 38 km range saavutetaan jollain yli 9 tunnin latauksella (antaa arvion kellonajasta).
Eli mulla tuo auton mukana tullut perus suko-pistoke. Kun kytken lataukseen, näyttäisi kojetaulussa että virtaa menee 6 amppeerin verran. Saako sitä mitenkään nostettua jollain säädöllä. Nyt näyttäisi että talvikelillä 38 km range saavutetaan jollain yli 9 tunnin latauksella (antaa arvion kellonajasta).
Aina kun auton sammuttaa, iDrive näytölle tulee näkyviin mahdollisuus muuttaa latausnopeutta ja kytkeä lämmitys ajastimella tai heti päälle.
Jos sulla on uudempi, kuten tuntuu olevan, niin voihan siinä olla tuo(kin) jo muuttunut.
Mutta pystyy sen muuttamaan asetuksista.
Jos sulla on uudempi, kuten tuntuu olevan, niin voihan siinä olla tuo(kin) jo muuttunut.
Mutta pystyy sen muuttamaan asetuksista.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12 Tammi 2020, 00:57
Ok, kiitos. Tää on 2019 lokakuussa rekattu. Olen kyllä nähnyt ilmoituksen LATAA HETI tai AJASTA. Mutta mielestäni ei latausnopeutta siinä kyllä ollut. Mutta pitääpä vielä räplätä :D
Aivopieru on tapahtunut siinä vaiheessa kun latausportti on suunniteltu yläviistoon asentoon. Yksinkertaisesti alaviistoon asennettuna vesi ei uisi töpselin ja reiän väliin, vain päälle roiskuva ja jäätyvä vesi ei niin lujaan jumittaisi töpseliä ettei sitä irti saisi. Voisihan siinä olla pieni sadelippakin suojana.Gabrielström kirjoitti: ↑12 Tammi 2020, 16:53 Eli on palattu kivikaudelle kun pitää käytellä hiustenkuivaajaa tai kossua tai lukkosulaa. Hivenen naurettavaa. Auto on täynnä sähköä. Ei olisi varmaan vaikeaa laittaa jokin lämmitys siihen niin ettei se jäädy. Peilitkin lämmittyvät sähköllä jo vuodesta 1800 ja paavo. :D
Samaa hölmöilyä on sijoittaa latausportti auton takakulmaan tai keulaan etupyörän taakse. Miten olisi auton siihen osaan jonka useimmat ihmiset ajaa parkkiruudun perälle, se sama osa autosta johon Defa-pistorasiakin tavataan asentaa eli keula.
Kyllä kun noita katsoo erimerkkisistä autoista, taitaa olla lähes kaikki asennettu yläviistoon.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12 Tammi 2020, 00:57
Älkääpä muuta visertäkö. No, ei muuta kuin fööni on tänään ostettu täällä, ei löytynyt talosta sellaista. Ja lukkosulaa on laitettu vähän. Viimeksi vedin kossua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12 Tammi 2020, 00:57
SIellä sai iDrivessä valita että latausteho 6 amp, 7 amp ja 10 amp. En oikein ymmärrä miksi noin pieni vaihteluväli, kun 6 ja 7. No, näytti siinä auton mukana tulleessa johdossa olevan 10 A niin, niin valkkasin sen 10 sitten ja pistin surisemaan tuolta ulkopistokkeesta.
Putosi kyllä kivasti latausajan arvio, kun aiemmin se näytti aika pitkiä latausaikoja, ja nyt näytti että olisi jo 5-6h päästä auto "täynnä" - eli range 38km. :D Kai tässä tulipaloilta, mittarikaapin (uusi ulkokaappi) sulamiselta ja johtojen käryämiseltä vältyttäneen. Kai.
Putosi kyllä kivasti latausajan arvio, kun aiemmin se näytti aika pitkiä latausaikoja, ja nyt näytti että olisi jo 5-6h päästä auto "täynnä" - eli range 38km. :D Kai tässä tulipaloilta, mittarikaapin (uusi ulkokaappi) sulamiselta ja johtojen käryämiseltä vältyttäneen. Kai.
Hankin tämän palstan suositusten mukaan myös tuon Charge Ampsin suko-kaapelin hajonneen orkkiksen tilalle, vaikuttaa kyllä hyvältä kapistukselta. Voiko tuota muuten auton puolesta pitää surutta tuossa 16A asennossa (pihan uusi tolppa sen kyllä kestää). Oma ymmärrys näistä asioista vähän rajallinen mut idriven sähköisessä ohjekirjassa näytti olevan taulokossa "latausvirta maximaalinen" asetuksen ylin lukema 15A. Tästä syystä laitoin nyt kaapeliinkin 15, eli onko mitään hyötyä tai haittaa pitää 16A vai onko 15A auton maximi? Kiitos vastauksista etukäteen. Autona muuten X5 40e mutta taitaa olla tekniikaltaan hybridinä sama peli kun tämän topicin 5-sarjalainen.315i kirjoitti: ↑05 Huhti 2019, 09:01 Itsellä 16A suko kaapeli. Made in SWE ja siinä on lämpötilan monitorointi, jos lämpeää liikaa pudottaa amppeja. Tosi pistoke mistä lataan on 16A ja uusi, ei mitään ongelmia vuoden aikana ollut.
https://charge-amps.com/products/charging-cables/ray/
Voin suositella.
Kannattaa pitää auton latausvirta-asetus aina maksimilla, ja säätää tarvittaessa kotilatausjohdosta pienemmälle jos se on pistorasiassa josta ei määräänsä enempää uskalla ottaa. Kun kaikkialta paitsi kotipistorasialatureista saa täysillä ladata kuitenkin, ei tule sitten hupsis että julkisella latauasemalla vahingossa virtarajoitus on jäänyt pienelle. Tämä tietysti olettaen että kotilatausjohto muistaa virta-asetuksen eikä unohda sitä aina kun irrotetaan.
Sama piuha itellä, aina 16A ja autosta maksimaalinen. En ole huomannut että siellä jossain lukis 15A? voi jossain valikossa olla, mutta onko tarkoitettu auton omalle (suko) laturille tarkoitettu, siis sille missä se kauhee möhkäle
Mutta auto juttelee sen laturin kanssa ja keskenään päättää mitä tekee, näin mulle on kerrottu isojen poikien ja tyttöjen toimesta.
Toisessa latauspaikassa käytän kiinteää asemaa, ja latausajoissa ei eroa, kotona oon seurannut elektronien kulkua virtamittarista, ja kyllä sinne 3.7 kilowattia ja joskus risat päälle menee. Tosin oma on 330e mut varmaa pääosin samat softat....
Mutta auto juttelee sen laturin kanssa ja keskenään päättää mitä tekee, näin mulle on kerrottu isojen poikien ja tyttöjen toimesta.
Toisessa latauspaikassa käytän kiinteää asemaa, ja latausajoissa ei eroa, kotona oon seurannut elektronien kulkua virtamittarista, ja kyllä sinne 3.7 kilowattia ja joskus risat päälle menee. Tosin oma on 330e mut varmaa pääosin samat softat....
Jes, kiitos vastauksista. Oon nyt pitäny 15A asetuksella mutta vapautetaan nyt se viimeinenkin pykälä On kyllä hyvä vekotin ja selkeesti nopeammin tulee akku täyteen kun sillä orkkis möhkäleellä. Enää ei sen hajoaminen haittaa lainkaan. Ja kyllä taskulamppukin hieno lisä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16 Helmi 2011, 13:56
- Auto: BMW F10 LCI 530d xDrive 2014
Kärsiikö tuolla 6 amp asetuksella ladata autoa työpaikan tolpasta, jossa on niinkin pieni kuin 4A automaattisulake, vai laukeaako naula alta aikayksikön? Tai olisiko mitään mahdollisuutta rajata latausvirtaa autosta pienemmäksi kuin 6A?Gabrielström kirjoitti: ↑13 Tammi 2020, 20:56 SIellä sai iDrivessä valita että latausteho 6 amp, 7 amp ja 10 amp. En oikein ymmärrä miksi noin pieni vaihteluväli, kun 6 ja 7. No, näytti siinä auton mukana tulleessa johdossa olevan 10 A niin, niin valkkasin sen 10 sitten ja pistin surisemaan tuolta ulkopistokkeesta.
Putosi kyllä kivasti latausajan arvio, kun aiemmin se näytti aika pitkiä latausaikoja, ja nyt näytti että olisi jo 5-6h päästä auto "täynnä" - eli range 38km. :D Kai tässä tulipaloilta, mittarikaapin (uusi ulkokaappi) sulamiselta ja johtojen käryämiseltä vältyttäneen. Kai.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Ei taida pystyä rajaamaan pienemmäksi millään konstilla. Se että kestääkö 4A automaattisulake ladata 6A virralla, riippuu monesta asiasta, joihin lukeutuu myös ilman lämpötila.Kamikaze kirjoitti: ↑09 Helmi 2021, 08:27Kärsiikö tuolla 6 amp asetuksella ladata autoa työpaikan tolpasta, jossa on niinkin pieni kuin 4A automaattisulake, vai laukeaako naula alta aikayksikön? Tai olisiko mitään mahdollisuutta rajata latausvirtaa autosta pienemmäksi kuin 6A?Gabrielström kirjoitti: ↑13 Tammi 2020, 20:56 SIellä sai iDrivessä valita että latausteho 6 amp, 7 amp ja 10 amp. En oikein ymmärrä miksi noin pieni vaihteluväli, kun 6 ja 7. No, näytti siinä auton mukana tulleessa johdossa olevan 10 A niin, niin valkkasin sen 10 sitten ja pistin surisemaan tuolta ulkopistokkeesta.
Putosi kyllä kivasti latausajan arvio, kun aiemmin se näytti aika pitkiä latausaikoja, ja nyt näytti että olisi jo 5-6h päästä auto "täynnä" - eli range 38km. :D Kai tässä tulipaloilta, mittarikaapin (uusi ulkokaappi) sulamiselta ja johtojen käryämiseltä vältyttäneen. Kai.
Toimintarajavirrat näkee esim. tuolta (huom. käyrät ilmoitetaan 30 asteen ympäristönlämpötilassa):
https://www.utu.eu/sites/default/files/ ... fi0211.pdf
käyrien mukaan 4A automaattisulakkeen (B/C/D) terminen laukaisu näyttäisi tapahtuvan 1.5 x nimellisvirralla (=6A) aikavälillä 40s...400s mikäli ympäristönlämpötila on 30 astetta. Kylmemmällä korjauskertoimien ansiosta myöhemmin. Selvinneen kokeilemalla, jos napsahtaa niin silloin napsahtaa.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Syys 2021, 07:37
- Auto: 530E X-Drive M-Sport G31
- Paikkakunta: Järvenpää
Itse asensin BMW:n oman latausaseman seinään suoraan, 3x16a liitennällä.
Seuraava auto on kyllä sellainen, joka osaa ottaa sen 3x16a.
Närästää tämä 1x16a lataaminen.
Mutta on se helpompaa kun on piuha kokoajan paikalla eikä tarvi leikkiä piuhojen kanssa.
Seuraava auto on kyllä sellainen, joka osaa ottaa sen 3x16a.
Närästää tämä 1x16a lataaminen.
Mutta on se helpompaa kun on piuha kokoajan paikalla eikä tarvi leikkiä piuhojen kanssa.