G30 facelift

G30, G31
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jahas, sain juuri korvanappiini, että auton hinta nousee. Sport Line -varustelu katoaa ja Live Cockpit Professional on vitosessakin vakiovaruste. Vitosen hinnasto näyttää siis jatkossa paljon samalta kuin 7-sarja ja X5 nyt jo.

Tämmöstä siis kantautuu motor-talk foorumilta saksasta.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ja sitten hinnastoa odottelemaan!

G31 530e, G31 530ex ja G30 545ex valmistus alkaa vasta marraskuussa, joten nää tuskin ekaan hinnastoon ehtii.

Integral Active Steering nyt myös plug-in hybridissä, kiva.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

530e/530e xdrive ilmoitetaan tehoksi nyt 292hv ja kiihtyvyys 0-100 5,9s (nykyinen 252hv ja 6.2s)

545e on jopa pienempi sähkörange kuin 530e.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

El_Ucca kirjoitti: 27 Touko 2020, 10:43 530e/530e xdrive ilmoitetaan tehoksi nyt 292hv ja kiihtyvyys 0-100 5,9s (nykyinen 252hv ja 6.2s)

545e on jopa pienempi sähkörange kuin 530e.
Eli todellisuudessa arvot säilyy samana. Jo ennestään BMW on tarjonnut nuo sama lukemat sport asetuksella ja keppi kellistettynä.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

lnaukkar kirjoitti: 27 Touko 2020, 09:02 Ja sitten hinnastoa odottelemaan!

G31 530e, G31 530ex ja G30 545ex valmistus alkaa vasta marraskuussa, joten nää tuskin ekaan hinnastoon ehtii.

Integral Active Steering nyt myös plug-in hybridissä, kiva.
Veikkaan, että 545ex = 530ex + 10000 €, jolloin hyvin varustetun M-Sportin hinta kohoaa noin 90 000€.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Saksan konfiguraattori on jo auki. Autossa on nyt Sport Line:n mukainen varustelu vakiona ja Sport Line merkintä on kadonnut. M Sport -paketin rinnalle on tullut toisena optiona kalliimpi M Sport Edition -paketti, jossa on M multifunction penkit sekä muuta kivaa hilpettä.

Innovation paketin hinta on noussut ... ja Mediterranean blue on kadonnut värikartasta :(
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

lnaukkar kirjoitti: 27 Touko 2020, 12:42 Innovation paketin hinta on noussut ... ja Mediterranean blue on kadonnut värikartasta :(
2x :((
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Näköjään 530e touringin kontissa on tämä X3:sta tuttu varsin tyylitön ratkaisu ... saksan sivuilla on kuvia. Miksei vaan voi jättää tuota lokeroa pois tuolta ja tehdä täysin tasaisen lattian kontin luukusta alkaen.

Kuva
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1852
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Siksi kun siellä ajosuunnassa edempänä on akku vai tankki tiellä. Parempi noin kuin puolivälissä konttia porras niin kuin jossain F***-hybrideissä.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Tankki on tiellä. Olisi vain kuvitellut, että pustutään wagoniin tekemään tasapohja kuten sedaniin. Ei pystytty ja kuormauskynnys on olemassa. Toivottavsti 545ex sedan tarjoaa jotain elämyksiä.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

M-Sport kirjoitti: 27 Touko 2020, 11:57 Eli todellisuudessa arvot säilyy samana. Jo ennestään BMW on tarjonnut nuo sama lukemat sport asetuksella ja keppi kellistettynä.
Onko pre-LCI:n arvot tosiaan ilmoitettu samoiksi jossain?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

mikse kirjoitti: 28 Touko 2020, 07:53
M-Sport kirjoitti: 27 Touko 2020, 11:57 Eli todellisuudessa arvot säilyy samana. Jo ennestään BMW on tarjonnut nuo sama lukemat sport asetuksella ja keppi kellistettynä.
Onko pre-LCI:n arvot tosiaan ilmoitettu samoiksi jossain?
Ei tietenkään. Ne tajus ekaa kertaa markkinoida xtraboostia vasta nyt tän uuden kolmosen kanssa. Syitä voi arvuutella.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Wonderi kirjoitti: 27 Touko 2020, 22:52 Siksi kun siellä ajosuunnassa edempänä on akku vai tankki tiellä. Parempi noin kuin puolivälissä konttia porras niin kuin jossain F***-hybrideissä.
Tuo kannen alla oleva luukku on kohtuullisen syvä. Itse ottaisin auton ennemmin ilman tuota tilaa pienentävää kantta, tai ainakin niin, että autossa olisi sedanin kaltainen ratkaisu jossa luukun kannen saa laskettua alas.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Huivei kirjoitti: 28 Touko 2020, 09:36
Wonderi kirjoitti: 27 Touko 2020, 22:52 Siksi kun siellä ajosuunnassa edempänä on akku vai tankki tiellä. Parempi noin kuin puolivälissä konttia porras niin kuin jossain F***-hybrideissä.
Tuo kannen alla oleva luukku on kohtuullisen syvä. Itse ottaisin auton ennemmin ilman tuota tilaa pienentävää kantta, tai ainakin niin, että autossa olisi sedanin kaltainen ratkaisu jossa luukun kannen saa laskettua alas.
Joo, olen samaa mieltä. Ottaisin farkun mielummin etuosan kyhmyllä, mutta silti on arvokasta olla joku tapa nostaa lattia tasaiseksi tarpeen tullen. 530e sedanissa tuo luukku ei tunnu samalla tavalla hassulta, koska sen avulla lattian saa tasaiseksi silloin kun sillä on merkitystä. Ja kannen saa laskettua alas, joten jos luukkua ei tarvitse, niin se ei häiritse. Eikä se nostettu lattia siellä käy samalla tavalla silmiin kuin tuossa.

No tämä nyt on tämmöistä, ei tuo minun silmään mikään merkittävä seikka ole.

Tästä voi kyllä päätellä että myös kolmosen farkussa on varmasti samanlainen ratkaisu.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

BMW Suomen sivuilla jo esittelyä facelift mallista. Kummastuttaa tekniset tiedot :conf:
520d tehot 163hv ja 518d 136hv. Voiko pitää paikkaansa... Kun taas 520d xdrive on 190hv.
Jos tää pitää paikkaansa niin huh huh :thdw:
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Eiköhän tuo asia, että vanhassa olisi samat tehot ole pelkkää spekulaatiota?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Sod-3 kirjoitti: 28 Touko 2020, 11:05 Eiköhän tuo asia, että vanhassa olisi samat tehot ole pelkkää spekulaatiota?
Spekulaatiota tietysti, jos dyno + persdyno + auton oma vääntö-/tehomittari + mitattu kiihtyvyys ei vielä riitä :D

Yhtä G20 kuskia olen joskus vertailuun härnännyt, mutta ei ole vielä tärpännyt. Ois varmaan varsin helppo todeta vetääkö toinen kaulaa vai mennäänkö yhtä matkaa. Ois tietysti hyödyllistä punnita autot.
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

BMW e90 kirjoitti: 28 Touko 2020, 10:07 BMW Suomen sivuilla jo esittelyä facelift mallista. Kummastuttaa tekniset tiedot :conf:
520d tehot 163hv ja 518d 136hv. Voiko pitää paikkaansa... Kun taas 520d xdrive on 190hv.
Jos tää pitää paikkaansa niin huh huh :thdw:
Jotenkin sekaisin nuo tekniset tiedot. Luulisi että suunnilleen samoja moottorivaihtoehtoja saisi sedan ja touring mallisina, mutta ei teknisten tietojen mukaan,
Esim. 520i sedan näyttää olevan 1.6l 4syl., mutta 520i touring on 2l 4syl.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

BMW omilla sivuilla entiset tehot/iskutilavuus kuin ennenkin.
Virhe vaan Suomi sivuilla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin