G30 facelift
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Taustalla on ollut BMW -mallipolitiikka. Alunperin 330i oli matalaviritteinen 6-kone, nyt 2 litranen nelonen. Olisi ollut noloa, jos 330e olisi paperilla piessyt 330i mallin. Nyt mallistossa on kuutonen takaisin, mutta merkinnällä 340i-alkaen. E-versio ei enää piekse 6-konetta ja asia voidaan tunnustaa paperilla. Mitään muutoksia ei ole tehty.bvz9 kirjoitti: ↑19 Joulu 2020, 20:56 aijjaa, en tosiaan ole mikään bmw-asiantuntija. Luulin että tähän faceliftiin tuli joku lisäboosti ohitustilanteisiin, 10s ajaksi tai jotain. Taisi myyjä puhua omiaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Mihin malleihin viittaat? G-sarjassa on aina ollut kuutonen mukana 540i, 340i? Ja myös edeltävässä F-sarjassa on ollut kuutonen 330e yläpuolella. Historiassa saa mennä aika kauas, että löytyy kuusisylinterinen 330i ja silloin 330e mallia ei ollut (pl. Active hybrid erikoismalli).M-Sport kirjoitti: ↑20 Joulu 2020, 14:24Taustalla on ollut BMW -mallipolitiikka. Alunperin 330i oli matalaviritteinen 6-kone, nyt 2 litranen nelonen. Olisi ollut noloa, jos 330e olisi paperilla piessyt 330i mallin. Nyt mallistossa on kuutonen takaisin, mutta merkinnällä 340i-alkaen. E-versio ei enää piekse 6-konetta ja asia voidaan tunnustaa paperilla. Mitään muutoksia ei ole tehty.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Juurikin näin, mallipolitiikkaa/-strategia suunnitellaan muutamia vuosia ennen mallien julkaisuja. G30 on ollut suunnittelu-ja strategiapöydällä 2014-2015. Tällöin on tehty linjaukset näistä.Kuudensuora kirjoitti: ↑20 Joulu 2020, 21:40Mihin malleihin viittaat? G-sarjassa on aina ollut kuutonen mukana 540i, 340i? Ja myös edeltävässä F-sarjassa on ollut kuutonen 330e yläpuolella. Historiassa saa mennä aika kauas, että löytyy kuusisylinterinen 330i ja silloin 330e mallia ei ollut (pl. Active hybrid erikoismalli).M-Sport kirjoitti: ↑20 Joulu 2020, 14:24Taustalla on ollut BMW -mallipolitiikka. Alunperin 330i oli matalaviritteinen 6-kone, nyt 2 litranen nelonen. Olisi ollut noloa, jos 330e olisi paperilla piessyt 330i mallin. Nyt mallistossa on kuutonen takaisin, mutta merkinnällä 340i-alkaen. E-versio ei enää piekse 6-konetta ja asia voidaan tunnustaa paperilla. Mitään muutoksia ei ole tehty.
Vaihdoin 530e => 530e xdrive facelift.
Tämä uusi tuntuu paljon laiskemmalta kuin vanha. Ihan kuin vaihteisto laittaisi kickdownissa aina liian suuren vaihteen, koska jos vaihtaa itse käsivaihteilla, niin tehontuntua alkaa löytymään.
Tämä uusi tuntuu paljon laiskemmalta kuin vanha. Ihan kuin vaihteisto laittaisi kickdownissa aina liian suuren vaihteen, koska jos vaihtaa itse käsivaihteilla, niin tehontuntua alkaa löytymään.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Minusta on tuon takavetoisen(kin) kanssa tuntunut siltä, että ohituskiihtyvyys on huomattavasti ripeämpi, jos polkaisee pedaalin pohjaan, mutta ei kickdownille asti. Kickdownilla käy monesti juuri noin, eli ihan kuin menisi kiihtyvyyden kannalta vähemmän optimaalinen pykälä sisään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Vakio ainakin noiden dynokäppyröiden mukaan näyttää melko aliviritteiseltä että vääntö alkaa laskea jyrkästi 5000 rpm jälkeen jopa niin että teho laskee kierrosten noustessa. Ja kickdownin käyttö nostaa myös kierrokset mahdollisimman ylös eli aikaa kuluu myös vaihteiden vaihtoon ylimääräistä kun ensin vaihteisto heittää 200rpm vajaaksi vaihtorajasta ja hetkeä myöhemmin on pakko pistää heti isompaa. Kun vaihtoehtoisesti voimakas lähes kickdown painallus pudottaa pykälän kaksi, mutta varaa on selvästi enemmän kierrättää.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 22:41 Minusta on tuon takavetoisen(kin) kanssa tuntunut siltä, että ohituskiihtyvyys on huomattavasti ripeämpi, jos polkaisee pedaalin pohjaan, mutta ei kickdownille asti. Kickdownilla käy monesti juuri noin, eli ihan kuin menisi kiihtyvyyden kannalta vähemmän optimaalinen pykälä sisään.
Lastuttamallahan moottorista saa enemmän irti ettei tunnu ihan hengettömältä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Juu saman löytää siis 330e kun laittaa sport moodiin. Saataa vaatia viiksen päästä näyttömoodin valinnan.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Kokeilin vielä ja nimenomaan sport ajomoodi pitää laittaa päälle. Pelkkä vaihteiston sprot asento ei riitä (eli keppi vasemmalle).
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Ei tämä omasta mielestä ole yhtään hengetön - kimpoaa ihan riittävästi tilanteessa kuin tilanteessa omiin tarpeisiin mutta selostuksesi käy järkeen.Galaxy1223 kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 11:36 Lastuttamallahan moottorista saa enemmän irti ettei tunnu ihan hengettömältä.
Jos tosiaan noin on, niin sitten tehtaalla ne ihmiset joiden tehtävä on optimoida vaihteiston vaihto-ohjelmat moottorin ominaisuuksiin sopivaksi ovat epäonnistuneet.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 22:41 Minusta on tuon takavetoisen(kin) kanssa tuntunut siltä, että ohituskiihtyvyys on huomattavasti ripeämpi, jos polkaisee pedaalin pohjaan, mutta ei kickdownille asti. Kickdownilla käy monesti juuri noin, eli ihan kuin menisi kiihtyvyyden kannalta vähemmän optimaalinen pykälä sisään.
Tai laiskuuttaa käyttävät samoja arvoja eri moottori/vaihteisto yhdistelmille, jotka sitten ei toimikaan.
Aivan identtinen ongelma aikoinaan oli E39 dieselien ja automaattilaatikoiden kanssa. Kickdownilla laatikko halusi käyttää niin suuria kierroksia että peli meni rajoittimelle leikaten tehoa. Asian toi muistaakseni esille mm. TM joissakin koeajo artikkeleissa.
"Pientä" viimestelemättömyyttä sanoisin
Mutta no worries, koodaamallahan tuo korjaantuu, kunhan joku (tehtaalla) vaan tekee paremman optimoinnin. Ei tuon takia tartte moottoria tai vaihteistoa vaihtaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
- Auto: 530eX LCI M Sport 2021
- Paikkakunta: Tuusula
Peruuttaessa auto kääntää vänkärin puolen sivupeilin automaattisesti osoittamaan alaspäin. Ymmärrän kyllä idean, mutta mieluummin kytkisin sen pois. En löydä valikoista valintaa tuolle ominaisuudelle, onkohan joku muu löytänyt?
Eikö G30:n mukana tule lainkaan käsikirjaa? Siellähän nämä perusjutut aikaisemmin on selkeästi opastettu (siis ainakin ennenvanhaan oli näin)
Sitä vartenhan ne oppaat on olemassa.
Luulis että sitä kautta tieto löytyis paljon nopeemmin kuin kysyä asiaa foorumilta ja ootella oikeeta vastausta
Sitä vartenhan ne oppaat on olemassa.
Luulis että sitä kautta tieto löytyis paljon nopeemmin kuin kysyä asiaa foorumilta ja ootella oikeeta vastausta