Sivu 20/57

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 28 Marras 2018, 20:58
Kirjoittaja villeke
///Marko kirjoitti: 28 Marras 2018, 11:24 Kannattaa hankkia digikiekko parilla kympillä niin ei tarvi kuunnella räminää. Huoleton vaihtoehto muutenkin.
Mulla on kulkenut monen auton matkassa toistakymmenta vuotta sitten saksantuontiauton mukana tullut pahvista tehty parkkikiekko. Se ei kolissut eikä naarmuttanut kojelautaa. Tekstikin oli tyylikkäästi "Ankunftszeit" :lol: Oli jonkun berliiniläisen Shell-huoltamon mainoskiekko. Pahaksi onneksi se sitten meni edellisen auton hanskalokerossa kiertoon... Mistähän pahvisia saisi uusia?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 28 Marras 2018, 22:08
Kirjoittaja Wonderi
Mulla on ovilokerossa bussiaikatauluvihko, sen keskiaukeamalle kun parkkikiekon ja jääkravan pudottaa, ei kolise. Välillä olen suunnitellut kyllä kumivuoraustakin sinne. Ihan pieni pala pehmeäähän sillä on kyllä tuossa karvalakimmassakin korimallissa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 06:54
Kirjoittaja wsaarja
Jos kolina harmittaa niin saahan noita vaikka minkälaisia...

https://www.parkkikiekot.fi/index.php?r ... uct_id=148

Pehmeät tissit kun löytäis...

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 09:00
Kirjoittaja gestapo
Ja kun ruksaa SoftClosen varusteen, niin ei rämise ovea sulkiessa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 10:44
Kirjoittaja VolvostaBemariin
gestapo kirjoitti: 29 Marras 2018, 09:00 Ja kun ruksaa SoftClosen varusteen, niin ei rämise ovea sulkiessa.
Tuo on hyvä, mutta hintava ratkaisu. Toinen vaihtoehto on soveltaa meikäläisen sääntöjä autoilussa :drool: -->

- Auton lokerot eivät ole tavaroiden säilytystä varten - pidä ne tyhjinä!
- Tavaroita säilytetään vain suljetuissa lokeroissa (kyynärnoja, hanskalokero, perähutlarin kanne alla jne.)
- Autossa ei syödä eikä juoda
- Kengät kopistellaan autoon tullessa oli kesä, talvi tai mikä tahansa
- Siivoa auto joka viikko - kuitenkin joku nyyppä kyydissä on rikkonut sääntöjä
- Huolehdi että perheen pää noudattaa samoja sääntöjä kakkosauton kanssa - ellei näin tee niin nalkuta

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 15:10
Kirjoittaja ///Marko
VolvostaBemariin kirjoitti: 29 Marras 2018, 10:44
gestapo kirjoitti: 29 Marras 2018, 09:00 Ja kun ruksaa SoftClosen varusteen, niin ei rämise ovea sulkiessa.
Tuo on hyvä, mutta hintava ratkaisu.
Eihän tuo käytetyssä maksanut mitään. Taitaa olla GT:ssä vakiona jo muutenkin.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 15:53
Kirjoittaja Sakke2018
Minun autosta puuttuu ratin lämmitys. Onko m-sport ratissa valmius lämmittimillevai pitääkö hankkia uusi ratti jossa vastus ja jos niin minkälainen asennustyö on kyseessä?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 16:43
Kirjoittaja bemul13
Sakke2018 kirjoitti: 29 Marras 2018, 15:53 Minun autosta puuttuu ratin lämmitys. Onko m-sport ratissa valmius lämmittimillevai pitääkö hankkia uusi ratti jossa vastus ja jos niin minkälainen asennustyö on kyseessä?
Mahtaako onnistua käytännössä, jos ei ole sitä namiskaa, josta rattilämmitys kytketään ?
Onko G30 rattilämmitysnamiska eri paikassa kun f10 ?
Ratinvaihto sinänsä on vartin homma.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 17:09
Kirjoittaja Anssi79
bemul13 kirjoitti: 29 Marras 2018, 16:43
Sakke2018 kirjoitti: 29 Marras 2018, 15:53 Minun autosta puuttuu ratin lämmitys. Onko m-sport ratissa valmius lämmittimillevai pitääkö hankkia uusi ratti jossa vastus ja jos niin minkälainen asennustyö on kyseessä?
Mahtaako onnistua käytännössä, jos ei ole sitä namiskaa, josta rattilämmitys kytketään ?
Onko G30 rattilämmitysnamiska eri paikassa kun f10 ?
Ratinvaihto sinänsä on vartin homma.
Nappi tulee ratissa mukana, eli uusi ratti ja ohjelmointi on mun veikkaus. Böntti osannee sanoa tarkemmin mitä vaatii

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 17:15
Kirjoittaja Juha
F10 ratinlämppärin namiskahan on rattiakselissa vasemmalla puolella. G-sarjassa hyvin näkösällä alimmassa puolassa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 18:29
Kirjoittaja melperri
" Huolehdi että perheen pää noudattaa samoja sääntöjä kakkosauton kanssa - ellei näin tee niin nalkuta"

Ei auta nalkutus. Ainoa mahdollisuus on vaan ottaa hattu käteen ja tyhjentää parin viikon välein perheen päiden ( vaimo ja tytär) autot niihin kertyneestä rojusta. Pariksi kuukaudeksi jos tuon unohtaa , autoihin ei tahdo enää mahtua kunnolla edes kuljettaja matkustajista puhumattakaan.

Ne rojut täytyy lisäksi muistaa varastoida jonnekin. Jos erehtyy heittämään pois vaikka jonkin vuosia auton penkin alla koskemattomana majailleen purnukan , voi olla varma , että tunnin sisällä sitä purnukkaa ruvetaan yhtäkkiä välttämättä tarvitsemaan.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 19:57
Kirjoittaja masaf1
^OT mutta meillä tehdään niin, että minä siivoon autot ja jos on romua/roskia/törkyä tai ylipäätänsä jotain kasseja yms. niin kannan ne sylissä sisälle ja nakkaan ne keskelle eteisen lattiaa. Siitä ne on korjaantunu itsestään pois toisin kuin autoista.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2018, 20:16
Kirjoittaja Juha
OT hiukan jatkuu. Meillä porukka on tottunut siihen, että autot vaihtuu niin usein ja äkkiarvaamatta, että mitään kamaa ei säilytetä autossa. Toimii.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 30 Marras 2018, 10:08
Kirjoittaja VolvostaBemariin
masaf1 kirjoitti: 29 Marras 2018, 19:57 ^OT mutta meillä tehdään niin, että minä siivoon autot ja jos on romua/roskia/törkyä tai ylipäätänsä jotain kasseja yms. niin kannan ne sylissä sisälle ja nakkaan ne keskelle eteisen lattiaa. Siitä ne on korjaantunu itsestään pois toisin kuin autoista.
Ompa oiva metodi. Kopioin ja testaan

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 03 Joulu 2018, 23:08
Kirjoittaja Antore
hege kirjoitti: 27 Marras 2018, 13:43 Noniin auto seisoi reilun tunnin lämpimässä hallissa ja jäässähän se vain oli. Aika heikko suoritus, koska pakkastakaan ei nyt ole ollut kuin viitisen astetta pahimmillaan. Ensimmäinen auto jossa näin nololla tavalla ilmenee jäätymisongelmia, nuorempana poikana italialainen ja ranskalainenkin toimi paremmin tältä osin. :P Onkos muilla ollut G30:ssä vastaavaa?
Viikonloppu mökillä Pohjois-Suomessa ja auto ulkona pakkasessa. La-ma välillä jokaisena aamuna täysin sama ongelma kuljettajan ovessa. Ovi lukkoon ja noin 20 minuuttia tyhjäkäynnillä riitti luovuttamaan lämpöä riittävästi ovipahvin läpi ja mekanismi taas toimi. Parinkympin pakkasissa on varmasti todella veemäinen ongelma. Saa Laakkonen tuota tutkia ja tuskin tuossa on muuta tehtävissä kun purkaa ovipahvit ja ruutata vaseliiniä kaikkiin lukituksen mekaanisiin osiin. Kyllä alkaa se premium tässä G30:ssä olla ihan vain ja ainoastaan mielikuvissa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 05 Joulu 2018, 13:39
Kirjoittaja hege
Antore kirjoitti: 03 Joulu 2018, 23:08
hege kirjoitti: 27 Marras 2018, 13:43 Noniin auto seisoi reilun tunnin lämpimässä hallissa ja jäässähän se vain oli. Aika heikko suoritus, koska pakkastakaan ei nyt ole ollut kuin viitisen astetta pahimmillaan. Ensimmäinen auto jossa näin nololla tavalla ilmenee jäätymisongelmia, nuorempana poikana italialainen ja ranskalainenkin toimi paremmin tältä osin. :P Onkos muilla ollut G30:ssä vastaavaa?
Viikonloppu mökillä Pohjois-Suomessa ja auto ulkona pakkasessa. La-ma välillä jokaisena aamuna täysin sama ongelma kuljettajan ovessa. Ovi lukkoon ja noin 20 minuuttia tyhjäkäynnillä riitti luovuttamaan lämpöä riittävästi ovipahvin läpi ja mekanismi taas toimi. Parinkympin pakkasissa on varmasti todella veemäinen ongelma. Saa Laakkonen tuota tutkia ja tuskin tuossa on muuta tehtävissä kun purkaa ovipahvit ja ruutata vaseliiniä kaikkiin lukituksen mekaanisiin osiin. Kyllä alkaa se premium tässä G30:ssä olla ihan vain ja ainoastaan mielikuvissa.
Okei, on kyllä ankeaa. Jos tätä mulla ilmenee uudestaan kun taas pakkasille mennään niin täytyy sitten kyllä käydä ulisemassa marmorilla, kun on vielä tehdastakuuta jäljellä. Jotain saavat prkl tehdä kyllä, ei näissä autoissa saisi olla näin noloja ongelmia.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 05 Joulu 2018, 21:19
Kirjoittaja Antore
hege kirjoitti: 05 Joulu 2018, 13:39Okei, on kyllä ankeaa. Jos tätä mulla ilmenee uudestaan kun taas pakkasille mennään niin täytyy sitten kyllä käydä ulisemassa marmorilla, kun on vielä tehdastakuuta jäljellä. Jotain saavat prkl tehdä kyllä, ei näissä autoissa saisi olla näin noloja ongelmia.
Laakkoselta kommentti asiaan oli, että lukituksen vaijerin suojan sisään pääsee kosteutta joka jäätyessään jumittaa tämän vaijerin. On kuulemma ollut samaa ongelmaa myös F10:ssä, en kyllä muista tällaisesta lukeneeni. Olivat kuitenkin hyvin tietoisia ongelmasta myös G30:ssä. Ovipahvi pois vaijerin voitelu ja tiivistäminen on kuulemma resepti joka vian korjaa. Ensi viikolla fiksataan.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 05 Joulu 2018, 22:00
Kirjoittaja lnaukkar
Antore kirjoitti: 05 Joulu 2018, 21:19 Laakkoselta kommentti asiaan oli, että lukituksen vaijerin suojan sisään pääsee kosteutta joka jäätyessään jumittaa tämän vaijerin. On kuulemma ollut samaa ongelmaa myös F10:ssä, en kyllä muista tällaisesta lukeneeni. Olivat kuitenkin hyvin tietoisia ongelmasta myös G30:ssä.
Samaa ongelmaa on tuolla btcf-foorumin puolella käsitelty niin F10 kuin myös E60 autoille, joten tämmöistä tämä premium-autoilu nyt vaan on :) Onneksi toki näyttää olevan varsin harvinainen vika.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 10 Joulu 2018, 08:52
Kirjoittaja hege
Antore kirjoitti: 05 Joulu 2018, 21:19 Laakkoselta kommentti asiaan oli, että lukituksen vaijerin suojan sisään pääsee kosteutta joka jäätyessään jumittaa tämän vaijerin. On kuulemma ollut samaa ongelmaa myös F10:ssä, en kyllä muista tällaisesta lukeneeni. Olivat kuitenkin hyvin tietoisia ongelmasta myös G30:ssä. Ovipahvi pois vaijerin voitelu ja tiivistäminen on kuulemma resepti joka vian korjaa. Ensi viikolla fiksataan.
En muista itsekään lukeneeni F10:n osalta tästä. F10 kerkesi olla mulla 4 talvea eikä kertaakaan ongelmaa esiintynytkään. Täytyy itsekin varmaan sitten varailla aika tähän samaan.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Joulu 2018, 12:32
Kirjoittaja lnaukkar
Laitoin juuri yhteydenottopyynnön, täytyy varata huolto jossa saavat tutkia ilmanvaihtoa nyt toisen kerran. Tuon viimeisen huollon jälkeen meni varmasti ainakin lämmitys huonompaan suuntaan. Auto lämmittää aluksi ok, mutta lopulta puskee oudon viileää ilmaa jo ennen kuin saavuttaa kabiinin lämpötilapyynnin. Esiintyy suunnilleen niin, että saman työmatkan loppua kohden tulee aina fiilis, että auto viilentää kabiinia kun pitäisi tehdä toisin päin.

Laitoin kokeilun vuoksi lämpömittarin apparin penkille, niin 30min matkan aikana ei noussut edes 19 asteeseen vaikka kabiinin pyynti oli 24. Nousi kyllä hyvi nopeasti 15 asteeseen ja siitä hiljalleen yli 18, mutta siihen jäi. Tämän tieteellinen arvo on lähellä nollaa, mutta ei nyt ainakaan todistanut omia fiiliksiä vääräksi.