Sekäettä, mutta erityisesti pistin merkille vedettäessä ovea kiinni. F10 ei natissut mitenkään, siksi ihmettelin.
G30 viat ja ominaisuudet
Käydään katsomassa vielä uudelleen tuota. Kuuntelen tarkemmin ovet vielä sitten. Alkoiko sulla takuuajan jälkeen vai jouduitko laittamaan kättä taskuun? Kiitos vastauksista.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Juu, sitten vaikuttaa samalta. Mulla nimenomaan natisi kuskin ovi ovea liikuttaessa. Talvella takaovi jää auki, ja jotain olisi pitänyt taas vaihtaa (kahva lyö tyhjää).Kimideus kirjoitti: ↑14 Kesä 2022, 07:13Sekäettä, mutta erityisesti pistin merkille vedettäessä ovea kiinni. F10 ei natissut mitenkään, siksi ihmettelin.
En halua masentaa, mutta tuo G30 mulla (2019) on ollut ylivoimaisesti viallisin auto mitä minulla on ollut. Saattaa olla yksilö, joten en voi yleistää. Noh, se lähtee tänään kun sain uuden pihaan.
X3 30e M-Sport 2022
Kiitos. Pitää miettiä vielä tätä hankintaa. Hyvä tietää, ettei ainakaan kaikki ole viattomia yksilöitä ja vähän, että mitä kaikkea näissä on ollut. Koko ketjua en ole vielä ehtinyt lukea kylläkäänLuZiaN0 kirjoitti: ↑14 Kesä 2022, 07:25Juu, sitten vaikuttaa samalta. Mulla nimenomaan natisi kuskin ovi ovea liikuttaessa. Talvella takaovi jää auki, ja jotain olisi pitänyt taas vaihtaa (kahva lyö tyhjää).
En halua masentaa, mutta tuo G30 mulla (2019) on ollut ylivoimaisesti viallisin auto mitä minulla on ollut. Saattaa olla yksilö, joten en voi yleistää. Noh, se lähtee tänään kun sain uuden pihaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Nii, kyllä nää yksilöitä on, kuten kaikissa merkeissä. Itse ajelin 2 ja 1/2 vuotta g30:llä, 60.000 km, eikä siinä huoltojen lisäksi tehty muuta kuin vaihdettiin tuulilasi särön takia.
Ongelmat korostuu, kun niistä kirjoittaa palstalle.
Ongelmat korostuu, kun niistä kirjoittaa palstalle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Soft Close alkoi vetämään/avaamaan/vetämään kiinni kuljettajan ovea, saattaa tehdä useamman kierroksen kiinnivetämistä ennen kuin pysähtyy. Onko jotain vakiovikakohtia joita voisi tarkistaa?
Tervehdys kaikille tasapuolisesti uudelta foorumin jäseneltä!
Tuli tässä hankkiuduttua vast'ikään BMW:n ihmeellisen maailman puolelle 530ex G31 2022 hankinnan myötä.
Koetin keskusteluketjuja kahlata läpi, mutta ei sattunut silmiin seuraaviin ihmetyksen aiheisiin varmistuksia, joten kysymysten ja huomioiden tulvaa seuraavassa.
Kuljettajakohtaiset asetukset:
[- Onko tosiaan niin ettei eri kuljettajille/profiilille saa juurikaan muuta personointia tai asetusten muistamista kuin "keskinäytön" osalta? Ilmeisesti ajomoodivalinta menee avaimen/profiilin mukaan, tosin tästä ei ole taloudessamme ihan täyttä varmuutta. Eli se mitä esimerkiksi haen, että onko niin että sähkösäätöiset istuimet eivät muista eri kuljettajien/profiilien edellisiä asetuksia tai että niitä ei voi mitenkään tallentaa muistiin eri käyttäjille? (Jos noin on, niin tämän hintaluokan ja 2020-luvun autossa moinen puute on kyllä aika uskomaton juttu varsinkin kun säätömahdollisuuksia "urheilupenkeissä" on vaikka mihin suuntaan tarjolla. Kun itse on tottunut jo parin kymmenen vuoden ajan siihen, että paljon halvemmissakin autoissa on tallennusmahdollisuudet, niin eipä tullut autoa hankkiessa edes mieleen tällaista asiaa tarkistaa.)
MyBMW ominaisuuksista:
- Sovellus ei ilmeisesti muistuta lukitsemattomasta autosta? Automaattilukitus toki olisi ja sitä myöden myös automaattiaukaisu, mutta en oikein tuota ominaisuutta kaipaa. Pihalla kuljetaan paljon avaimet taskussa varsinkin nyt kesäaikaan ja lukot ronklaavat turhaan edestakaisin auki-kiinni.
- Sovelluksen kautta ei kakkea kulutuspuolen statistiikkaa saa etänä luettua, mitä auton näytöltä voi katsoa? Pelkästään lataushistorian näkee päivämäärineen ja kWh:eineen etänä?
- Sen tiedon jo löysinkin, ettei eri käyttäjiä MyBMW:n kautta tueta yhteen autoon (USA:ssa ilmeisesti kyllä, muttei Euroopassa). Volvossa tämä kyllä onnistui. (Lisäksi puhtaasti mielipideasia, mutta MyBMW:n ulkoasu ei ole kyllä selkeimmästä päästä verrattuna Volvon vastaavaan.)
Huomioita autosta:
- On mukavan hiljainen, suorituskykyinen ja vakaa auto
- Varusteita on mukavasti, mutta iso osa ilmeisesti vuosimaksumuurin takana. Osa umpeutuu muutaman vuoden kuluttua, eikä ainakaan minulle ole ihan selvää MyBMW:n ja BMW www-sivujen kautta mitkä ominaisuudet ovat minkäkin lisenssipaketin takana. (Auto on autokaupan esittelyauto, että varmaan sieltä pitää alkaa kyselemään.)
- Huoltovälin yllättävä lyheneminen, auton ostohetkellä oli n. 13.5tkm mittarissa ja huoltoilmoitus 20tkm ja sitten suunnilleen joka tuhannella kilometrillä on tuo huoltovälikm pienentynyt vastaavasti eli 14.5tkm -> 19tkm | 15.5tkm -> 18tkm | 16.5tkm -> 17tkm | 17tkm -> _16tkm_
- Turvavyömerkintöjen logiikka kojetaulussa eroaa etu- ja takapenkeille, ei sinällään menoa haittaa mutta alussa alkoi vain pohdituttamaan että toimivatko anturit penkeissä ollenkaan oikein.
Positiivisen puolella ollaan joka tapauksessa itse auton osalta ja jatkossa varmasti opitaan asia jos toinenkin auton käyttöliittymästä ja sovelluksesta, mutta toivottu ja ihan alussa kyllä saatukin wau -efekti on kyllä vähän laimentunut tässä matkan varrella.
Tuli tässä hankkiuduttua vast'ikään BMW:n ihmeellisen maailman puolelle 530ex G31 2022 hankinnan myötä.
Koetin keskusteluketjuja kahlata läpi, mutta ei sattunut silmiin seuraaviin ihmetyksen aiheisiin varmistuksia, joten kysymysten ja huomioiden tulvaa seuraavassa.
Kuljettajakohtaiset asetukset:
[- Onko tosiaan niin ettei eri kuljettajille/profiilille saa juurikaan muuta personointia tai asetusten muistamista kuin "keskinäytön" osalta? Ilmeisesti ajomoodivalinta menee avaimen/profiilin mukaan, tosin tästä ei ole taloudessamme ihan täyttä varmuutta. Eli se mitä esimerkiksi haen, että onko niin että sähkösäätöiset istuimet eivät muista eri kuljettajien/profiilien edellisiä asetuksia tai että niitä ei voi mitenkään tallentaa muistiin eri käyttäjille? (Jos noin on, niin tämän hintaluokan ja 2020-luvun autossa moinen puute on kyllä aika uskomaton juttu varsinkin kun säätömahdollisuuksia "urheilupenkeissä" on vaikka mihin suuntaan tarjolla. Kun itse on tottunut jo parin kymmenen vuoden ajan siihen, että paljon halvemmissakin autoissa on tallennusmahdollisuudet, niin eipä tullut autoa hankkiessa edes mieleen tällaista asiaa tarkistaa.)
MyBMW ominaisuuksista:
- Sovellus ei ilmeisesti muistuta lukitsemattomasta autosta? Automaattilukitus toki olisi ja sitä myöden myös automaattiaukaisu, mutta en oikein tuota ominaisuutta kaipaa. Pihalla kuljetaan paljon avaimet taskussa varsinkin nyt kesäaikaan ja lukot ronklaavat turhaan edestakaisin auki-kiinni.
- Sovelluksen kautta ei kakkea kulutuspuolen statistiikkaa saa etänä luettua, mitä auton näytöltä voi katsoa? Pelkästään lataushistorian näkee päivämäärineen ja kWh:eineen etänä?
- Sen tiedon jo löysinkin, ettei eri käyttäjiä MyBMW:n kautta tueta yhteen autoon (USA:ssa ilmeisesti kyllä, muttei Euroopassa). Volvossa tämä kyllä onnistui. (Lisäksi puhtaasti mielipideasia, mutta MyBMW:n ulkoasu ei ole kyllä selkeimmästä päästä verrattuna Volvon vastaavaan.)
Huomioita autosta:
- On mukavan hiljainen, suorituskykyinen ja vakaa auto
- Varusteita on mukavasti, mutta iso osa ilmeisesti vuosimaksumuurin takana. Osa umpeutuu muutaman vuoden kuluttua, eikä ainakaan minulle ole ihan selvää MyBMW:n ja BMW www-sivujen kautta mitkä ominaisuudet ovat minkäkin lisenssipaketin takana. (Auto on autokaupan esittelyauto, että varmaan sieltä pitää alkaa kyselemään.)
- Huoltovälin yllättävä lyheneminen, auton ostohetkellä oli n. 13.5tkm mittarissa ja huoltoilmoitus 20tkm ja sitten suunnilleen joka tuhannella kilometrillä on tuo huoltovälikm pienentynyt vastaavasti eli 14.5tkm -> 19tkm | 15.5tkm -> 18tkm | 16.5tkm -> 17tkm | 17tkm -> _16tkm_
- Turvavyömerkintöjen logiikka kojetaulussa eroaa etu- ja takapenkeille, ei sinällään menoa haittaa mutta alussa alkoi vain pohdituttamaan että toimivatko anturit penkeissä ollenkaan oikein.
Positiivisen puolella ollaan joka tapauksessa itse auton osalta ja jatkossa varmasti opitaan asia jos toinenkin auton käyttöliittymästä ja sovelluksesta, mutta toivottu ja ihan alussa kyllä saatukin wau -efekti on kyllä vähän laimentunut tässä matkan varrella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Avainprofiilien mukaan nuo asetukset on menneet bemareissa jo vuosikaudet (taisi olla jo viimevuosituhannen puolella joissain - ainakin sen jälkeen kun fyysiseen avaimeenkin tuli ne avaa/lukistse ja peräkontti namiskat). Toki riippuu että millä varusteluilla ajoneuvo on tilattu, eli onko esim. valittu vain tavalliset sähkösäätöiset jakkarat/ratti, vaiko muistitoiminnolla varusteut vastaavat, jolloin säädöt tapahtuvat avainprofiilin perusteella - sisältäen peilien säädöt, radiokanavat, ilmastoinnin säädöt jne. personoinnit.
MyBMW on tosiaan hieman kömpelä/puutteellinen - jopa edelliseen versioon verattuna. Noita kulutuspuolen statistiikkoja ei MyBMW appsiin taida saada, connected drive porttaalista saattaa nähdä vähän enemmän (joskus aikaisemmin jotain statistiikkaa oli tarjolla, mutta en ole pitkään aikaan katsonut).
Mulla ei tuolta comfort access toiminnallisuutta ole, joten en osaa kommentoida noista automaatti lukituksista/avauksista.
MyBMW on tosiaan hieman kömpelä/puutteellinen - jopa edelliseen versioon verattuna. Noita kulutuspuolen statistiikkoja ei MyBMW appsiin taida saada, connected drive porttaalista saattaa nähdä vähän enemmän (joskus aikaisemmin jotain statistiikkaa oli tarjolla, mutta en ole pitkään aikaan katsonut).
Mulla ei tuolta comfort access toiminnallisuutta ole, joten en osaa kommentoida noista automaatti lukituksista/avauksista.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
X3:ssa comfort accessissa saa auton valikosta valittua aukeaako/ lukittuuko automaattisesti lähestyttäessä/ poistuttaessa. Luulisi sinunkin autossa olevan. Mitään muistuttelua avoimista ovista ei ole, toki apista näkee onko auki vai lukittu.
X3 30e M-Sport 2022
Ok, ehkä se on sitten tuosta kiinni. :([Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑01 Elo 2022, 10:25 Toki riippuu että millä varusteluilla ajoneuvo on tilattu, eli onko esim. valittu vain tavalliset sähkösäätöiset jakkarat/ratti, vaiko muistitoiminnolla varusteut vastaavat, jolloin säädöt tapahtuvat avainprofiilin perusteella - sisältäen peilien säädöt, radiokanavat, ilmastoinnin säädöt jne. personoinnit.
Radiokanavat, ilmastoinnit sekä mutuiltuna ajomoodit menevät personoinnin mukaisesti, mutta istuimet ja peilit ei. Oisko sitten istuinten muistitoiminnon puutteen vuoksi ajateltu ettei peilejäkään ole oikein järkeä alkaa säätämään.
Joo tuosta mainitsinkin jo, että automaatilukitus ja -aukeaminen on, mutta että omassa käytössä se ei oikein kätevä ole. Volvon puolella oli kätevä hoksautus, oisko ollu jollain 10min viiveellä kun sovellus ilmoitti ovien olevan lukitsematta. Pitääpä laittaa kehitysehdotus menemään tästä.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Ymmärsin että ovien lukkojen jatkuva räpsiminen ärsyttää, eikö silloin avaaminen ja sulkeminen vain kahvaa koskemalla ole parempi vaihtoehto?AMR kirjoitti: ↑01 Elo 2022, 12:27Joo tuosta mainitsinkin jo, että automaatilukitus ja -aukeaminen on, mutta että omassa käytössä se ei oikein kätevä ole. Volvon puolella oli kätevä hoksautus, oisko ollu jollain 10min viiveellä kun sovellus ilmoitti ovien olevan lukitsematta. Pitääpä laittaa kehitysehdotus menemään tästä.
X3 30e M-Sport 2022
On toki, mutta kiva lisäominaisuus olisi muistutus sovellukseen auton lukitsemattomuudesta, jos sattuu niin ettei muista "kolmea viivaa" ovenkahvasta hipsaista lukitakseen auton.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 06 Elo 2022, 00:42
Rupesi yhtäkkiä 530i:n sisällä kuulumaan kummallista piipitystä kun on ajanut autolla noin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen.
Piipitys kestää noin 3-4 sekkaa ja menee sitten ohi eikä sitä tule enää kyseisen ajon aikana. Tapahtuu melkein joka kerta kun auto on käynnistetty ja ajettu noin puoli minuuttia - minuutti. Kuulostaa kuin olisi joku varoitusääni tai vastaava. Tutkat ja sensorit on kaikki putsattu ja mitään parkkeerausvaroituksia yms ei triggeröidy.
Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin, radion yms pois ja resetoinut myös kaikki kuljettajaprofiiliasetukset, mutta mikään ei näytä auttavan.
Mikä ihmeen ääni tuo voisi olla? Kojelautaan ei tule mitään varoitusvaloja eikä hälytyksiä, ja auto toimii muuten normaalisti. Hulluksihan tässä vaan tulee kun ei pääse kiinni siitä mikä ihmeen ääni tuo on.
Tässä vielä linkki jonka takaa voi kuunnella tuon äänen: https://www.reddit.com/r/BMW/comments/w ... y_happens/
Piipitys kestää noin 3-4 sekkaa ja menee sitten ohi eikä sitä tule enää kyseisen ajon aikana. Tapahtuu melkein joka kerta kun auto on käynnistetty ja ajettu noin puoli minuuttia - minuutti. Kuulostaa kuin olisi joku varoitusääni tai vastaava. Tutkat ja sensorit on kaikki putsattu ja mitään parkkeerausvaroituksia yms ei triggeröidy.
Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin, radion yms pois ja resetoinut myös kaikki kuljettajaprofiiliasetukset, mutta mikään ei näytä auttavan.
Mikä ihmeen ääni tuo voisi olla? Kojelautaan ei tule mitään varoitusvaloja eikä hälytyksiä, ja auto toimii muuten normaalisti. Hulluksihan tässä vaan tulee kun ei pääse kiinni siitä mikä ihmeen ääni tuo on.
Tässä vielä linkki jonka takaa voi kuunnella tuon äänen: https://www.reddit.com/r/BMW/comments/w ... y_happens/
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
bayern_munchen kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 00:47 Rupesi yhtäkkiä 530i:n sisällä kuulumaan kummallista piipitystä kun on ajanut autolla noin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen.
Piipitys kestää noin 3-4 sekkaa ja menee sitten ohi eikä sitä tule enää kyseisen ajon aikana. Tapahtuu melkein joka kerta kun auto on käynnistetty ja ajettu noin puoli minuuttia - minuutti. Kuulostaa kuin olisi joku varoitusääni tai vastaava. Tutkat ja sensorit on kaikki putsattu ja mitään parkkeerausvaroituksia yms ei triggeröidy.
Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin, radion yms pois ja resetoinut myös kaikki kuljettajaprofiiliasetukset, mutta mikään ei näytä auttavan.
Mikä ihmeen ääni tuo voisi olla? Kojelautaan ei tule mitään varoitusvaloja eikä hälytyksiä, ja auto toimii muuten normaalisti. Hulluksihan tässä vaan tulee kun ei pääse kiinni siitä mikä ihmeen ääni tuo on.
Tässä vielä linkki jonka takaa voi kuunnella tuon äänen: https://www.reddit.com/r/BMW/comments/w ... y_happens/
Se on Saphe hälytin . Kun lataat apin, niin hälyyttää kameroista ja kaikenlaisista vaaroista tien päällä. Oikein pätevä laite.
Jostain etsit tämän näköisen tulitikkuaskin kokoisen laitteen:
https://www.puuilo.fi/saphe-ylinopeus-j ... gK1C_D_BwE
X3 30e M-Sport 2022
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
LuZiaN0 kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 09:28bayern_munchen kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 00:47 Rupesi yhtäkkiä 530i:n sisällä kuulumaan kummallista piipitystä kun on ajanut autolla noin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen.
Piipitys kestää noin 3-4 sekkaa ja menee sitten ohi eikä sitä tule enää kyseisen ajon aikana. Tapahtuu melkein joka kerta kun auto on käynnistetty ja ajettu noin puoli minuuttia - minuutti. Kuulostaa kuin olisi joku varoitusääni tai vastaava. Tutkat ja sensorit on kaikki putsattu ja mitään parkkeerausvaroituksia yms ei triggeröidy.
Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin, radion yms pois ja resetoinut myös kaikki kuljettajaprofiiliasetukset, mutta mikään ei näytä auttavan.
Mikä ihmeen ääni tuo voisi olla? Kojelautaan ei tule mitään varoitusvaloja eikä hälytyksiä, ja auto toimii muuten normaalisti. Hulluksihan tässä vaan tulee kun ei pääse kiinni siitä mikä ihmeen ääni tuo on.
Tässä vielä linkki jonka takaa voi kuunnella tuon äänen: https://www.reddit.com/r/BMW/comments/w ... y_happens/
Se on Saphe hälytin . Kun lataat apin, niin hälyyttää kameroista ja kaikenlaisista vaaroista tien päällä. Oikein pätevä laite. Toinen hyvä puoli, että jos kännykkä unohtuu kotiin niin piipittää pitkään jos puhelin ei ole yhdistettynä. Eli yhdistyy automaattisesti puhelimeen, ja yhdistettynä päästää vain lyhyen merkkiäänen.
Jostain etsit tämän näköisen tulitikkuaskin kokoisen laitteen:
https://www.puuilo.fi/saphe-ylinopeus-j ... gK1C_D_BwE
X3 30e M-Sport 2022
Onko sulla elektroninen parkkikiekko?bayern_munchen kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 00:47 Rupesi yhtäkkiä 530i:n sisällä kuulumaan kummallista piipitystä kun on ajanut autolla noin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen.
Piipitys kestää noin 3-4 sekkaa ja menee sitten ohi eikä sitä tule enää kyseisen ajon aikana. Tapahtuu melkein joka kerta kun auto on käynnistetty ja ajettu noin puoli minuuttia - minuutti. Kuulostaa kuin olisi joku varoitusääni tai vastaava. Tutkat ja sensorit on kaikki putsattu ja mitään parkkeerausvaroituksia yms ei triggeröidy.
Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin, radion yms pois ja resetoinut myös kaikki kuljettajaprofiiliasetukset, mutta mikään ei näytä auttavan.
Mikä ihmeen ääni tuo voisi olla? Kojelautaan ei tule mitään varoitusvaloja eikä hälytyksiä, ja auto toimii muuten normaalisti. Hulluksihan tässä vaan tulee kun ei pääse kiinni siitä mikä ihmeen ääni tuo on.
Tässä vielä linkki jonka takaa voi kuunnella tuon äänen: https://www.reddit.com/r/BMW/comments/w ... y_happens/
Ite esim aikoinaan hetken ihmettelin kun joskus kuulu piippailu. Parkkikiekko vaa itki ett "patteri loppuu kohta, vaihavaiha"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 06 Elo 2022, 00:42
LuZiaN0 kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 09:28bayern_munchen kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 00:47 Rupesi yhtäkkiä 530i:n sisällä kuulumaan kummallista piipitystä kun on ajanut autolla noin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen.
Piipitys kestää noin 3-4 sekkaa ja menee sitten ohi eikä sitä tule enää kyseisen ajon aikana. Tapahtuu melkein joka kerta kun auto on käynnistetty ja ajettu noin puoli minuuttia - minuutti. Kuulostaa kuin olisi joku varoitusääni tai vastaava. Tutkat ja sensorit on kaikki putsattu ja mitään parkkeerausvaroituksia yms ei triggeröidy.
Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin, radion yms pois ja resetoinut myös kaikki kuljettajaprofiiliasetukset, mutta mikään ei näytä auttavan.
Mikä ihmeen ääni tuo voisi olla? Kojelautaan ei tule mitään varoitusvaloja eikä hälytyksiä, ja auto toimii muuten normaalisti. Hulluksihan tässä vaan tulee kun ei pääse kiinni siitä mikä ihmeen ääni tuo on.
Tässä vielä linkki jonka takaa voi kuunnella tuon äänen: https://www.reddit.com/r/BMW/comments/w ... y_happens/
Se on Saphe hälytin . Kun lataat apin, niin hälyyttää kameroista ja kaikenlaisista vaaroista tien päällä. Oikein pätevä laite.
Jostain etsit tämän näköisen tulitikkuaskin kokoisen laitteen:
https://www.puuilo.fi/saphe-ylinopeus-j ... gK1C_D_BwE
Tämä se oli! Kiitoksia tuhannesti, poisti nopeasti turhautumisen kyseiseen piipitykseen.
Edelliseltä omistajalta vissiinkin jäänyt, oli pölyisenä kuskin penkin ja keskikonsolin välissä irrallaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Jatkotakuun hinta on noussut 34%, esim. 1v oli 937€ ja 1.11.2022 alkaen 1254€. Onko BMW:lle sitten tullut odotettua enemmän takuutapauksia vai onko kolmanneksen hinnannosto vain katteen parantamista? Olin jo hankkimassa vanhaan hintaan, tämä alkaa olemaan jo aika kova.. Autolla on ajettu 58tkm, takuu päättyy tammikuun alussa.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Enemmän hirvittää, taitaa G30 5-sarjalaisen hinnalla saada nykyisin 3-sarjalaisenPetteri75 kirjoitti: ↑14 Joulu 2022, 13:58 Jatkotakuun hinta on noussut 34%, esim. 1v oli 937€ ja 1.11.2022 alkaen 1254€. Onko BMW:lle sitten tullut odotettua enemmän takuutapauksia vai onko kolmanneksen hinnannosto vain katteen parantamista? Olin jo hankkimassa vanhaan hintaan, tämä alkaa olemaan jo aika kova.. Autolla on ajettu 58tkm, takuu päättyy tammikuun alussa.
X3 30e M-Sport 2022