G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Auto83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Elo 2020, 21:23

Hydrophyte kirjoitti: 12 Tammi 2022, 21:12 Mulla syttyi tänään myös adblue vikavalo. Auto on 4v vanha. Meneeköhän virhevastuun piikkiin? Miten kallis vika mahtaa olla?
Kovien tammikuun pakkasten aikaan täällä kävi sama juttu adbluen kanssa. Koko systeemi meni vaihtoon. Olisi Autokeskuksessa maksanut vähintään 1300€ töineen päivineen. Lämmitinvastus rikku ja koko linjasto jäässä. BPS-takuu 2v/40tkm oli vielä voimassa niin meni sen piikkiin. Hyvä, että kosahti tässä kohtaa eikä ensi talvena, kun takuu umpeutunut.

Kyselin tuossa, että onko tämä nyt mahdollisesti toistuva ongelma G30 kanssa. Huoltoneuvojien mukaan harvinaista lämmitinvastuksen rikkoutuminen näissä et maanantaikappale minulla varmaankin... Kuulemma F11 korimallissa enempi tätä ongelmaa, mutta ei tässä. Hiukan epäilen.

Perheessä meillä kummallakaan ole 20v autohistorian aikana tuulilasiin tullut kunnon osumaan, mutta nyt sitten nasta lasiin motarilla. Seuraavana päivänä levisi sitten yli 15 cm railoksi tuo pieni osuma. Näin ainakin oletan, koska emäntä huomannut jälkeä ajossa, mutta kovin oli nasta osunut. Nyt sitten tuulilasi tarvittisi vaihtaa. Itse en koskaan ole lasinvaihdossa ollut, mutta onko suositusta sen suhteen mihin auton vie? Meinaan, että onko näissä uudemmissa autoissa lasin suhteen jotain mikä ei onnistuisi kaikkialla tehdä ns. laadukkaasti?
Viimeksi muokannut Auto83, 17 Tammi 2022, 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Elo 2020, 21:23

[Zei-M-Zei] kirjoitti: 13 Tammi 2022, 11:47 Mulla tuo F11 toimi ihan hyvin 7v/~250tkm (eli meni itsellä 3 talvea ilman ongelmia kun oli 4 vuotias kun tuotiin saksasta ja päivitin silloin tuotaessa uusimmat saatavilla olevat softat). Loppusyksystä tuli tuo samainen herja, koodit näyttää meteringline ongelmaa josta ei sa tietoa, eli tuota "meteringlinen" ts. linjaston vaihtoa kaipailee. Tod.näk. linjaston vastus palanut ja sen vuoksi jäätynyt ja korkannut siitä missä linjaston yhtyy pakoputkessa olevaan "venttiiliin", koska kusee adblue nestettä siihen ympärille kun tuo liitos ei pidä enää tarvittavaa n. 6bar painetta. Linjaston saa alle 300€, mutta työtä vaatii kuulemma 6h, joten kalibrointiajoineen kustantaisi n. 1000€ marmorilla. En ole vielä varannut aikaa kun ei ole ruvennut jostain syystä vielä ilmoittamaan mahdollisten käynnistyskertojen määrää. Ajattelin että jos pääsis kevväämmälle, niin vois vaihtaa linjaston itse, pakkasessa en tuota ala nysväämään. Yksi vaihtoehto toki olisi ohjelmoida pois koko systeemi, mutta kun ei tiedä milloin rupeavat noita oikeasti testaamaan katsastuksissa (samaan tapaan kuin raskaan liikenteen puolella tehään jo).
Juuri vastaavanlainen tapaus minulla kuten yllä kirjoitin.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Auto83 kirjoitti: 17 Tammi 2022, 12:42
Hydrophyte kirjoitti: 12 Tammi 2022, 21:12 Nyt sitten tuulilasi tarvittisi vaihtaa. Itse en koskaan ole lasinvaihdossa ollut, mutta onko suositusta sen suhteen mihin auton vie? Meinaan, että onko näissä uudemmissa autoissa lasin suhteen jotain mikä ei onnistuisi kaikkialla tehdä ns. laadukkaasti?
Sinulla on varmaan lasivakuutus, eli ei haittaa mitä maksaa. Tampereen Autokeskus esim. tarjoaa sijaisauton lasinvaihdon ajaksi samaan hintaan. Olen käyttänyt sitä, vaikka tiedän että siellä kuitenkin käy meidän kylältä osaava lasimies tekemässä itse homman, tekisi omalla pajallaankin.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Työt häiritsi kirjoittamista, ennenaikainen julkaisu tapahtui.

Se piti vielä sanoa että erilaisia antureita on tuulilaseissa ollut jo parikymmentä vuotta, ei ne ole ammattimaisille autolasifirmoille mitään uutta tai eksoottista. Uudehkoissa autoissa järjestään kaikissa on. Lasimies tietää että mallikohtainen ohje pitää lukea ja noudattaa.
Avatar
Keba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Touko 2011, 03:56
Auto: G30

Itse en jaksa valittaa mistään äänistä.
Juuri auto huollossa kun vänkärin puolen ovi ei aukea. Väliaikatietona ettei kysymyksessä ole vaijerivika vaan lukkolaite ja kustannus 710€
Maahantuojan vastausta tuleeko korjauksissa vastaan ei tiedossa. Lukko korjattu ja hinnasta päästiin sopuun.
Viimeksi muokannut Keba, 27 Tammi 2022, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Wonderi kirjoitti: 17 Tammi 2022, 20:46 Työt häiritsi kirjoittamista, ennenaikainen julkaisu tapahtui.

Se piti vielä sanoa että erilaisia antureita on tuulilaseissa ollut jo parikymmentä vuotta, ei ne ole ammattimaisille autolasifirmoille mitään uutta tai eksoottista. Uudehkoissa autoissa järjestään kaikissa on. Lasimies tietää että mallikohtainen ohje pitää lukea ja noudattaa.
Tuo on varmaan totta. Itse kuitenkin olen vaihdattanut merkkihuollossa, takaraivossa ajatuksena, että tulee varmasti noi anturi/tutka ym härpäkkeet oikein kalibroitua. Vaikkei se merkkihuoltokaan mikään laadun tae ole, mutta on helpompi reklamoida jälkeenpäin, ehkä. G30 lasinvaihdossa aikanaan meni sivulista uusiksi asennustöppäyksen johdosta.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Ohjausvaihde rikki 20 tkm ajetusta G30 autosta. Kuulemma noin 3 t€ remontti. Onneksi takuu päällä. Onko näille ollut takaisinkutsuja, hajoaako usein vai vain yksilövika? Sillä tavalla haastava, että huoltoasentajakin huomannut vasta määräaikaishuollon jälkeisessä koeajossa. Kannattaa kunnella kuuluuko omasta autosta narinaa etupäästä, kun renkaita kääntelee.
Avatar
macceS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Touko 2019, 06:30
Auto: F06 640d GC XDrive (2015)
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

M-Sport kirjoitti: 29 Tammi 2022, 09:29 Ohjausvaihde rikki 20 tkm ajetusta G30 autosta. Kuulemma noin 3 t€ remontti. Onneksi takuu päällä. Onko näille ollut takaisinkutsuja, hajoaako usein vai vain yksilövika? Sillä tavalla haastava, että huoltoasentajakin huomannut vasta määräaikaishuollon jälkeisessä koeajossa. Kannattaa kunnella kuuluuko omasta autosta narinaa etupäästä, kun renkaita kääntelee.
Mulla oli 2017 G31:stä ohjausvaihde rikki ostettaessa 05/2019. Silloin oli ajettuna 57000km... Myyjä itse huomasi vian ennenkuin auto luovutettiin minulle. Toki meni tehdastakuuseen vielä silloin...
macceS
BMW 640d GC XDrive (2015)
BMW X4 20d Bsn. Sport F26 (2016)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

M-Sport kirjoitti: 29 Tammi 2022, 09:29 Ohjausvaihde rikki 20 tkm ajetusta G30 autosta. Kuulemma noin 3 t€ remontti. Onneksi takuu päällä. Onko näille ollut takaisinkutsuja, hajoaako usein vai vain yksilövika? Sillä tavalla haastava, että huoltoasentajakin huomannut vasta määräaikaishuollon jälkeisessä koeajossa. Kannattaa kunnella kuuluuko omasta autosta narinaa etupäästä, kun renkaita kääntelee.
Jaaha, sama paska jatkuu F-sarjasta G-sarjaan... Mulla hajosi uutena ostetusta exästä ohjausvaihde 24 tkm ja kas kummaa uudestaan 48 tkm kohdalla. Taitaa olla laatu/ikä vakioitunut tuohon. Sillon reilu 1 vuosi sitten sanoi Laakkosen mekaanikko (kun käytiin kahdestaan koeajolla eikä huoltoneuvojaa ollut rasitteena), että näitä on pirun paljon ja varsinkin X3 niitä menee ku leipää, eikä tahdo uudetkaan ohjausvaihteet olla kurantteja / saa monta kertaa vaihtaa.
Espe64
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Syys 2021, 09:52

Takaoven kahvan valo on näköjään pimentynyt. Eli ei syty kun lukitus avataan. Onko tuo valo itsessään vaihdettavissa vai pitäisikö vaihtaa koko kahva? Jos vaihdettavissa, onnistuuko kotimekaanikolta vai onko huollon hommia. Ja jos huollon hommia, niin onko kokemusta kustannuksista?
Espe64
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Syys 2021, 09:52

Espe64 kirjoitti: 05 Helmi 2022, 07:53 Takaoven kahvan valo on näköjään pimentynyt. Eli ei syty kun lukitus avataan. Onko tuo valo itsessään vaihdettavissa vai pitäisikö vaihtaa koko kahva? Jos vaihdettavissa, onnistuuko kotimekaanikolta vai onko huollon hommia. Ja jos huollon hommia, niin onko kokemusta kustannuksista?
Vastaan itse itselleni.... kahvaan ei voi vaihtaa pelkkää valoa, vaan menee kokoo kahva vaihtoon. Kaiken lisäksi se pitää maalata erikseen. Laakkoselta koko paketti n. 250 euroa. Ehkä sinne takapenkille pimeältäkin puolelta (pimeässä) löytää ilman apuvaloa... :-)
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Wonderi kirjoitti: 13 Tammi 2022, 12:19
xstr kirjoitti: 13 Tammi 2022, 10:17
Petteri75 kirjoitti: 12 Tammi 2022, 14:24 Ainoa jäljellä oleva vika on bluetoothin itsepintainen kieltäytyminen yhteydestä puhelimeni kanssa (Anrdoid 8), ehkä se tokenee luurlpäivityksellä. Sitä ei kyllä tajua, miksi itse puhelin kuitenkin toimii sillä.
Oletko kokeillut poistaa koko yhteyden ja parittaa sen jälkeen laitteet uudelleen?
Ja nimenomaan poista paritus sekä auton että puhelimen puolelta erikseen, uudelleenkäynnistä molemmat ja sitten parita uudestaan.
Poistettiin ja paritettiin uudestaan, sama toimimattomuus l. vain ja ainoastaan puhelin kuului handsfreenä. Mikä toimi, oli puhelimen vaihto ja nykyisessä on Android 11. Nyt toimii hienosti ja vajaan viikon käytössä olleena, ei yhteyskään ole katkennut kuten edellisen kanssa.
Auto83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Elo 2020, 21:23

Wonderi kirjoitti: 17 Tammi 2022, 20:46 Työt häiritsi kirjoittamista, ennenaikainen julkaisu tapahtui.

Se piti vielä sanoa että erilaisia antureita on tuulilaseissa ollut jo parikymmentä vuotta, ei ne ole ammattimaisille autolasifirmoille mitään uutta tai eksoottista. Uudehkoissa autoissa järjestään kaikissa on. Lasimies tietää että mallikohtainen ohje pitää lukea ja noudattaa.
Juu kiitos ja unohtui vastata aiemmin. Tosiaan vaihdatin paikallisessa tunnetusssa lasiliikkeessä ja homma hoitui hienosti sekä vaivatta.
auketabm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Helmi 2022, 13:06

Minulla on 2018/8 G31 520d X hajonnut DSC järjestelmä ja mittaristo. Autokeskuksen korjaustarjous 5000 euroa. DSC vika siitä ikävä, että heittää kaikki sähköiset järjestelmät kuten ABS:n, luistoneston, käsijarrun, hätäjarrutuksen sun muut pois päältä. Mitä mieltä olette, eikä näiden asioiden pitäisi kuulua virhevastuun piiriin? Kyse ei kuitenkaan varsinaisesti ole kuluvista osista. BMW ei Autokeskuksen kyselyn perusteella ollut valmis tulemaan yhtään vastaan.

Auto on kyllä muutenkin ollut yksi murheenkryyni. Milloin ovenkahvojen muovit irtoilee, takalasin pyyhin ei toiminut ja välillä ei takalasin avauspainike toiminut ollenkaan.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Nyt tuohon minunkin murheenkryyniin syttyi moottorin vikavalo ja ilmoittaa Adblue häiriöstä 120 000km kohdalla. Takuu oli mennyt kaksi päivää ennen umpeen, uhosi huollossa että osan joudun maksamaan. Katsotaan millainen toimenpide tulossa, kun palailevat asiaan.

Ollut kyllä täysi susi koko auto, lukematon määrä ollut vikoja. Onneksi muutaman kuukauden päästä pääsee eroon.
X3 30e M-Sport 2022
Laku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi

2 päivää yli takuuajan ja joustoa ei löydy? Melkoista...
Ljkaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Touko 2020, 07:26

Adblue ongelma, G31 2017 ja 135000 ajettu. Kysehän on selvästi tuotevirheestä joka pitäisi tehtaan hoitaa. Onko joku saanut takuun jälkeen jonkinlaista vastaantuloa näistä? Toinen asia, kuuleman mukaan Adblue neste vanhenee yhdessä talvessa. Eli jos tulee suht vähän ajoa niin tankkia ei tämän mukaan pitäisi täyttää kokonaan vaan esim 4 l kerrallaan. Onkohan asia näin, jos on niin aika erikoista jos BMW ei informoi asiasta? Niin, saahan tietysti näin myytyä n 1000-1500 €:n turhaa remonttia.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

LuZiaN0 kirjoitti: 06 Maalis 2022, 20:45 Nyt tuohon minunkin murheenkryyniin syttyi moottorin vikavalo ja ilmoittaa Adblue häiriöstä 120 000km kohdalla. Takuu oli mennyt kaksi päivää ennen umpeen, uhosi huollossa että osan joudun maksamaan. Katsotaan millainen toimenpide tulossa, kun palailevat asiaan.

Ollut kyllä täysi susi koko auto, lukematon määrä ollut vikoja. Onneksi muutaman kuukauden päästä pääsee eroon.
Maahantuoja tuli vastaan 40%, liike 30% ja itselle jäi 30% eli n. 300€ muistaakseni.
X3 30e M-Sport 2022
Kimideus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Heinä 2021, 08:40
Auto: F10 530D Xdrive

Kuuluuko asiaan, että ovenkahvat sisällä kun vedät oven kiinni tai avaat, niin natisevat? Sellanen muovinen natina, kahva ei ikäänkun tunnu riittävän kiinteältä. Kyseessä oli koeajo, joten en tajunnut testata pelkääjän ovea. 11/2019 G30.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Kimideus kirjoitti: 13 Kesä 2022, 23:32 Kuuluuko asiaan, että ovenkahvat sisällä kun vedät oven kiinni tai avaat, niin natisevat? Sellanen muovinen natina, kahva ei ikäänkun tunnu riittävän kiinteältä. Kyseessä oli koeajo, joten en tajunnut testata pelkääjän ovea. 11/2019 G30.
Ei kuulu ääntä pitää. Kuuluuko ääni kahvaa vedettäessä, vai ovi avatessa. Mulla pariin kertaan vaihdettiin ovessa jotain vaijeria tms, kun piti ääntä.
X3 30e M-Sport 2022
Vastaa Viestiin