G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1852
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Suurin harmistus takavedosta viime päivinä on ollut liukkaalla motarilla, sutimisen valo vilkkuu niin kauan kun vaan kiihdyttää, vakionopeussäädin ei suostu menemään päälle ennen kuin nopeus on saavutettu jalkakaasulla kiihdyttäen. Ensimmäisen maailman ongelmia. :lol:
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

Mä mietin kanssa pitkääään viime lokakuussa riittäisikö takaveto 300e:ssä kun autotalli on n. 80senttiä kadunpinnasta ylempänä ja luiska on jyrkkä. Pelkällä takavedolla ei varmastikaan olisi mitään mahdollisuuksia saada autoa talliin liukkailla keleillä mutta hybridin akut tuovat lisäpainoa taka-akelin päälle joten ehkä takavetoisellakin olisi pärjänny. Päädyin sitten loppupeleissä nelivetoon. Tosin siinä jää tuo lnaukkarin mainitsema leikkimisen mahdollisuus pois. Olishan se kiva joskus kokeilla takavetoista talvella.
prätkä: Kawasaki H2 SX
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

jlik kirjoitti: 09 Tammi 2021, 07:31 Mä mietin kanssa pitkääään viime lokakuussa riittäisikö takaveto 300e:ssä kun autotalli on n. 80senttiä kadunpinnasta ylempänä ja luiska on jyrkkä. Pelkällä takavedolla ei varmastikaan olisi mitään mahdollisuuksia saada autoa talliin liukkailla keleillä mutta hybridin akut tuovat lisäpainoa taka-akelin päälle joten ehkä takavetoisellakin olisi pärjänny. Päädyin sitten loppupeleissä nelivetoon. Tosin siinä jää tuo lnaukkarin mainitsema leikkimisen mahdollisuus pois. Olishan se kiva joskus kokeilla takavetoista talvella.
Ainakin tuossa G30:ssaonse ajonautinto nappula Painaa sitä pitkään.
ja menoksi.

Yllättävän takapainoinen muta eihän sitä pelkästään takatuuppariksi saa.

Mutta varoitukseksi. muistaa akkujen tuom lisäpaino jokamuttaa pikkasen käyttäytymistä
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

My.Ai.Hu kirjoitti: 09 Tammi 2021, 10:18 Ainakin tuossa G30:ssaonse ajonautinto nappula Painaa sitä pitkään.
ja menoksi.

Yllättävän takapainoinen muta eihän sitä pelkästään takatuuppariksi saa.

Mutta varoitukseksi. muistaa akkujen tuom lisäpaino jokamuttaa pikkasen käyttäytymistä
Tarkoittanet sitä Xtraboost toimintoa? Vielä ei oikein uskalla ottaa käyttöön tuota hupinappulaa kun polttiksella ajettu vasta n. 15 ja pattereilla 200kilsaa.

Lokakuussa tuli koeajettua 330e:tä ja muistan yhden rampin joka oli hieman kostea. Lusikka pohjaan ja takarenkaat ehti sutia hieman ennen kuin luistonesto lopetti huvin. Harmittavasti en tajunnu etukäteen ottaa luistonestoa pois. No, ehkä tämä oli parasta ettei päässy tapahtumaan mitään vahinkoa Laakkosen autolle.
prätkä: Kawasaki H2 SX
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

My.Ai.Hu taisi tarkoittaa DSC:n poistonappia... :)
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

mj1973 kirjoitti: 09 Tammi 2021, 16:45 My.Ai.Hu taisi tarkoittaa DSC:n poistonappia... :)
Juuri nimen omaan sitä ja pitkään painetuna :w00t:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

DTC (Dynamic Traction Control) on aikalailla se pakollinen ajomoodi kaikille bemareille liukkaalla. Eli se yksi painallus. Se pitkä painallus aka DSC OFF .. se on sitten niille jotka uskaltaa. En sen kanssa liikenteeseen lähde, vaikka isolla kentällä hauska onkin "ajaa" (pyöriä) ilman mitään avustimia :D
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

lnaukkar kirjoitti: 09 Tammi 2021, 19:55 DTC (Dynamic Traction Control) on aikalailla se pakollinen ajomoodi kaikille bemareille liukkaalla. Eli se yksi painallus. Se pitkä painallus aka DSC OFF .. se on sitten niille jotka uskaltaa. En sen kanssa liikenteeseen lähde, vaikka isolla kentällä hauska onkin "ajaa" (pyöriä) ilman mitään avustimia :D
Ok. Eikös se olis tuplahuvia kun dsc offilla ja xtraboost päälle.
prätkä: Kawasaki H2 SX
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Eikös tuon ärhäkän DSC:n sutimiseneston saa sallivammaksi, kun painaa DSC-nappia kerran lyhyesti. Mun mielestä DSC muuttuu silloin hieman sallivammaksi? Ainakin mun autossa jopa plussakeleillä, märällä asfaltilla DSC tappaa kiihdytyksen viimeistään 2>3 vaihteelle siirtymisen yhteydessä jos ei paina sitä DSC:tä etukäteen siihen "kakkosasentoon". Pitkä painallus tosiaan sitten poistaa kaikki avustimet ja vehje muuttuu liukkalla vaaralliseksi. Joskus mulla oli tappiin saakka lastutettu E61 535d takavetoisena, jossa oli talvella pehmeät misukan kitkarenkaat. Sen kanssa DSC tuhosi kiihdytykset vielä 120km/h vauhdistakin jos tien pinta oli vähänkin kostea.

Mutta mitä tosiaan tulee takavedon ja nelivedon eroon G31 tapauksessa niin itselläni ne ainoat nelikon hyödyt olisi liittyneet juuri jonkinlaiseen etuvetoisen naapuriauton kyykytystilanteeseen liukkaissa liikennevaloissa (josta kieltämättä saa pienet lapselliset kiksit...). Tai johonkin muuhun periaatteessa tarpeettomaan kiihdytykseen. Mutta tällaisen vanhenevan setämiehen ajossa alkaa enemmän jo kiinnostamaan "ECO PRO"-asetuksen hyödyt ja edut....
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

JKK kirjoitti: 09 Tammi 2021, 21:18 Mutta mitä tosiaan tulee takavedon ja nelivedon eroon G31 tapauksessa niin itselläni ne ainoat nelikon hyödyt olisi liittyneet juuri jonkinlaiseen etuvetoisen naapuriauton kyykytystilanteeseen liukkaissa liikennevaloissa (josta kieltämättä saa pienet lapselliset kiksit...). Tai johonkin muuhun periaatteessa tarpeettomaan kiihdytykseen. Mutta tällaisen vanhenevan setämiehen ajossa alkaa enemmän jo kiinnostamaan "ECO PRO"-asetuksen hyödyt ja edut....
Mulla oli viime tiistaina sessio Laakkosen geniuksen kanssa auton luovutuksen jälkeen. Vaikka sain häneltä paljon hyviä neuvoja niin parhaat vinkit saa kyllä tällä palstalla, esim. tuo DSC hupinappi.

Välillä tosiaan alkaa lapsettamaan ja siihen tuo 330xe voi olla ihan hauska peli mutta parhaat kiksit oon saanu mun edellisellä K1300S:llä kun kyykytin liikennevaloissa yhden Teslan. Kaveri vaihtoi mun takana vasemmalle kaistalle just ennen liikennevaloja. Jäi sitten kiihdytyksen jälkeen kauas meikäläisestä vaikka kovasti yritti pysyä perässä. Oli nautinnollista seurata kaverin agressiivista ajamista kun oli hävinny "kisan". Luuli pesevänsä prätkän mutta hävisi.
prätkä: Kawasaki H2 SX
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

jlik kirjoitti: 09 Tammi 2021, 22:41
JKK kirjoitti: 09 Tammi 2021, 21:18 Mutta mitä tosiaan tulee takavedon ja nelivedon eroon G31 tapauksessa niin itselläni ne ainoat nelikon hyödyt olisi liittyneet juuri jonkinlaiseen etuvetoisen naapuriauton kyykytystilanteeseen liukkaissa liikennevaloissa (josta kieltämättä saa pienet lapselliset kiksit...). Tai johonkin muuhun periaatteessa tarpeettomaan kiihdytykseen. Mutta tällaisen vanhenevan setämiehen ajossa alkaa enemmän jo kiinnostamaan "ECO PRO"-asetuksen hyödyt ja edut....
Mulla oli viime tiistaina sessio Laakkosen geniuksen kanssa auton luovutuksen jälkeen. Vaikka sain häneltä paljon hyviä neuvoja niin parhaat vinkit saa kyllä tällä palstalla, esim. tuo DSC hupinappi.

Välillä tosiaan alkaa lapsettamaan ja siihen tuo 330xe voi olla ihan hauska peli mutta parhaat kiksit oon saanu mun edellisellä K1300S:llä kun kyykytin liikennevaloissa yhden Teslan. Kaveri vaihtoi mun takana vasemmalle kaistalle just ennen liikennevaloja. Jäi sitten kiihdytyksen jälkeen kauas meikäläisestä vaikka kovasti yritti pysyä perässä. Oli nautinnollista seurata kaverin agressiivista ajamista kun oli hävinny "kisan". Luuli pesevänsä prätkän mutta hävisi.
Kannattaa olla jatkossa varovainen prätkälläkin Teslojen kanssa, jos nimittäin sattuu vierelle Plaid versio, saattaa prätkäilijälläkin mennä kuuppa sekaisin.
Yhdellä vajaavetoisella Teslakuskilla meni kuuppa nurin, kun liukkaalla pääsin jotenkin vanhalla tytön Yariksella ja pienellä vauhdilla edelle ennen seuraavia valoja. Liikkeet olivat vastaavia, seuraavista valoista lähdössä. Kyllä hymyilytti. :rolle:
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

M-Sport kirjoitti: 10 Tammi 2021, 12:52 Kannattaa olla jatkossa varovainen prätkälläkin Teslojen kanssa, jos nimittäin sattuu vierelle Plaid versio, saattaa prätkäilijälläkin mennä kuuppa sekaisin. Yhdellä vajaavetoisella Teslakuskilla meni kuuppa nurin, kun liukkaalla pääsin jotenkin vanhalla tytön Yariksella ja pienellä vauhdilla edelle ennen seuraavia valoja. Liikkeet olivat vastaavia, seuraavista valoista lähdössä. Kyllä hymyilytti. :rolle:
Teslojakin on tosiaan aika monensorttista kuten muitakin merkkejä. Säyseimmän pään takavetoiselle S-Modelille saattaa hyvänä päivänä laittaa kampoihin jopa tehokkaamman pään bemarilla, mutta jos vierelle sattuu joku P100D Ludicrous, alkaa kyyti olemaan niin jäätävää että harva motoristi pystyy tempaisemaan tehokastakaan prätkää siihen vaadittuun 2,5sekunnin rykäisyyn satasen vauhtiin. Kerran tuollaista +700hp teslaa kokeilleena voin sanoa että se kokemus ei unohdu... Sen koeajon jälkeen bemareiden eri moottoriversioiden erot tuntui pitkän aikaa aika olemattomilta, kun tehokkaimmankin normibemun ero tuollaiseen huvipuistolaitteeseen on varovaisestikin sanottuna valtava.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

^ Joo takavetoteslat on asia erikseen, mutta kaikki muut meneekin sitten alta viiden sekunnin ja kiihtyvät nätisti jopa liukkaalla.

Oot aivan oikeessa että teslan voimalinjan jälkeen tuntuu todella tyhmältä miettiä ottaako bemariin esim 150, 190 vai 250 heposta... kun se on kaikilla noilla vielä antiikkisen viiveinen ja hidas perusmallin teslaan verrattuna.
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

JKK kirjoitti: 10 Tammi 2021, 15:17
M-Sport kirjoitti: 10 Tammi 2021, 12:52 Kannattaa olla jatkossa varovainen prätkälläkin Teslojen kanssa, jos nimittäin sattuu vierelle Plaid versio, saattaa prätkäilijälläkin mennä kuuppa sekaisin. Yhdellä vajaavetoisella Teslakuskilla meni kuuppa nurin, kun liukkaalla pääsin jotenkin vanhalla tytön Yariksella ja pienellä vauhdilla edelle ennen seuraavia valoja. Liikkeet olivat vastaavia, seuraavista valoista lähdössä. Kyllä hymyilytti. :rolle:
Teslojakin on tosiaan aika monensorttista kuten muitakin merkkejä. Säyseimmän pään takavetoiselle S-Modelille saattaa hyvänä päivänä laittaa kampoihin jopa tehokkaamman pään bemarilla, mutta jos vierelle sattuu joku P100D Ludicrous, alkaa kyyti olemaan niin jäätävää että harva motoristi pystyy tempaisemaan tehokastakaan prätkää siihen vaadittuun 2,5sekunnin rykäisyyn satasen vauhtiin. Kerran tuollaista +700hp teslaa kokeilleena voin sanoa että se kokemus ei unohdu... Sen koeajon jälkeen bemareiden eri moottoriversioiden erot tuntui pitkän aikaa aika olemattomilta, kun tehokkaimmankin normibemun ero tuollaiseen huvipuistolaitteeseen on varovaisestikin sanottuna valtava.
No joo, Tesloja on tosiaan erilaisia ja se minkä pesin tais olla sieltä miedommasta päästä. Pari kertaa tuon jälkeen on muutama Tesla yrittäny saada mua viivalle mutten ole viitsiny lähteä kisaamaan mun prätkällä. Varovainen pitää kuitenkin olla sillä vaikka mun prätkän ominaisteho (hv/kg) vastaakin helposti noiden tehokkaimpien Teslojen tehoja niin niissä on kuitenkin neliveto.

Tuolla kisaamisella on kuitenkin se nurja puoli Teslan osalta että range sitten pienenee nopeasti minkä olen nähny pari vuotta sitten Berliini-Trave välillä. Takapuskurissa roikku joku Tesla typerys Norjasta. En antanu tilaa koska latu edessä ei ollu auki. Oli todella hermostunu kaveri. Jossakin vaiheessa annoin tilaa kun latu vapautu hieman. Sain taas tuon typeryksen kiinni jonkun ajan kuluttua kun tämä norski kiusasi edellä ajavaa. Totesin vaimolle että tuo norski joutuu kohta puolen tunnin aikasakolle ja niinhän siinä kävi. Ilmeisesti range alko olla niin pieni ettei kaverin hermot enää kestäneet joten oli tehtävä pit stop. Ei sitten näkyny enää tuota kaveria, joten veikkaan että olin loppupeleissä nopeampi mun Paskatilla. Samalla reissulla huomasin yhden sakemannin Teslalla, tämä kuski ajoi rauhallisesti oikealla kaistalla. Varmaankin hänkin oli nopeampi kuin tuo norskityperys. Sen verran agressiivista oli hänen ajamisensa että voi sanoa typerykseksi. Toivottavasti oppi että Teslan range ei ole loputon Saksan autobaanoilla.

Sori että meni vähän off topiikiksi mutta hauskoja tapauksia nämä.
prätkä: Kawasaki H2 SX
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

bemul13 kirjoitti: 31 Joulu 2020, 14:58 No niin, posti toi takaisinkutsun egr- jäähdyttimen tarkastukseen ja vaihtoon, jos vuotoja.
Huollon mukaan nyt alkanut tulla enemmän näitä kutsuja myös G30/31 malliin.
Auto tarkistettu, ei vuotoja.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

84200 km ajettu ja nyt vaihdettiin kuskin oven sivupeilin kolmiotiiviste ja tippalista (kromilista, ikkunan alareunassa). Toivottavasti korjaa tuon kuskin oven rutinan, joka kuului siis ovea käyttäessä jostain siitä sivupeilin juuresta. Ei oireillut aina, mutta usein. Vaati toki pari käyntiä huollossa, että päästiin tähän asti.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Pitäisikö arvio kuinka paljon kilometrejä jarrupaloilla on jäljellä, niin löytyä jostain valikkojen syövereistä?
Mä en löydä en sitten mistään :conf:
Muistikuva olis että tämä on näkynyt ainakin ennen...onko kadonnut bitti taivaaseen.
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Ei näe mistään iDriven syövereistä G30:ssa tuota tietoa.
Avatar
macceS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Touko 2019, 06:30
Auto: F06 640d GC XDrive (2015)
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

BMW e90 kirjoitti: 19 Tammi 2021, 12:37 Pitäisikö arvio kuinka paljon kilometrejä jarrupaloilla on jäljellä, niin löytyä jostain valikkojen syövereistä?
Mä en löydä en sitten mistään :conf:
Muistikuva olis että tämä on näkynyt ainakin ennen...onko kadonnut bitti taivaaseen.
Ei saa itse mistään esille, mutta idrive kyllä herjaa n. 2000 km ennen kuin "ovat loppu", joka tarkoittaa että eivät ole vielä ihan loppu kuitenkaan...
- Itsellä kun tuli tuo ilmoitus, niin seuraavana päivänä soitettiin Laakkoselta, että varataanko vaihtoaika? ;)
macceS
BMW 640d GC XDrive (2015)
BMW X4 20d Bsn. Sport F26 (2016)
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

G30 kävi 75000km määräaikaishuollossa. Jarrulevyt ja palat vaihtoon, vaatimattomasti niiden osuus 900€. Mites muilla on vaihdeltu?

Edellisessä F10:ssä oli mittarissa 145000km, eikä vastaavaa operaatiota tarvinut tehdä :conf:

Ilmastointilaitteeseen oli taas tullut päivitys. meni huonompaan suuntaan. Puhaltaa liian vähän jaloille, varpaat palelee vaikka muualta lämmin. Erona kaikkiin aiempiin ja nykyiseen 1-sarjalaiseen, lämmöt joutuu aina pitämään 24 asteessa, kunnes on tunnin pari ajanut, alkaa lämpötilan veivaaminen eestaas nupikasta.
X3 30e M-Sport 2022
Vastaa Viestiin