G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Onnistuisiko opastuksen aikana volumea säätämällä, kuten vanhemmissakin?
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

traveller kirjoitti: 19 Huhti 2020, 15:22 Onnistuisiko opastuksen aikana volumea säätämällä, kuten vanhemmissakin?
Pitääpä kokeilla, kiitos vinkistä!
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Huomenna jarrunesteet aka 3v huolto. Kurkkasin etukäteen jo omat vikakoodit, että onko noi nokan läpät rikki vai onko vain kuvitelmaa, niin kyllähän sieltä siihen liittyviäkin löytyi.

Autossa on nää kaikki päällä. Mitäs noi muut sitten tarkoittaa?
13820A Active air flap control, bottom: blocks during initialization
188220 Active air flap control: Electrical fault
21B019 Information fuel filler flap sensor, signal line: Interrupt or short circuit to ground
218219 Starter unit, charging controller for auxiliary battery: Aged auxiliary battery
806012 Fuel filler flap sensor, signal wire: Open circuit or short circuit to ground
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Itselleni vastaten alkaa tyyppivika-bingo olla pelattu läpi: Varattu uus aika, aktiiviset kaihtimet vaihdetaan ja samoin myös polttoainetankin luukun mekanismi. Harmi kyllä kuskin ovi ei just nyt rutissut kun taivaalta tuli vettä ja huoltohallissa vierailu jäi lyhyeksi.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Mikäs tää tyyppivika on joka koskee kaihtimia? Vai onko tää vaan hyridiä koskevaa...
Mulla korjattiin etuoven narinat molemmin puolin. Nyt on pysynyt hiljaa. Käsittääkseni peilikolmion ja ikkunan alalistan väliin laitettiin jotain siihen tarkoitettua "narina" teippiä.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kaihtimista mulle on jäänyt semmoinen kuva, että se olisi ihan normaali vika näissä autoissa. Täällä palstalla kuitenkin vasta pari tapausta. Tai ainakin yksi toinen mun lisäksi.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

lnaukkar kirjoitti: 12 Touko 2020, 09:32 Kaihtimista mulle on jäänyt semmoinen kuva, että se olisi ihan normaali vika näissä autoissa. Täällä palstalla kuitenkin vasta pari tapausta. Tai ainakin yksi toinen mun lisäksi.
Jaksaisitko vielä toistaa, et mikä vika tää on ja minkä ikäisenä/millä kilsoilla ilmeni?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

mikse kirjoitti: 12 Touko 2020, 21:42 Jaksaisitko vielä toistaa, et mikä vika tää on ja minkä ikäisenä/millä kilsoilla ilmeni?
Huoltopyyntöön kirjoitin, että kun menen yön yli seisoneen auton luokse ja avaan ovet, niin grillin aktiiviset läpät sahaavat kiinni ja auki minuutin välein asennosta toiseen. Tuotakin tapahtui, mutta ensimmäisenä huomasin ja ihmettelin sitä, että läpät ovat omituisen usein auki. Varmaan myös ajon aikana, sillä olen pannut merkille että polttomoottori saattaa olla omituisen hidas lämpenemään ja nopea jäähtymään (kun sähköajo alkaa).

Aloin ihmetellä läppien muuttunutta toimintaa tammikuussa eli autolla ikää 2,5v ja kilsoja 65t

Toimiessaan ylemmät läpät ovat aina kiinni ja aukeavat vasta kun jäähdytystä tarvitaan. Puskurin alareunan kaihtimista en ole aivan varma onko ne kans kiinni yhtä tiukasti.

Tuolla bimmerpost-foorumin puolella on raportoitu just tätä että "järki loppuu" ja toisena sitä, että läpät jumittavat pysyvästi auki. Kummastakaan ei tule mitään ilmoitusta tai virhettä kojelautaan, mutta vikakoodeissa usein näkyy.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

lnaukkar kirjoitti: 12 Touko 2020, 22:53
mikse kirjoitti: 12 Touko 2020, 21:42 Jaksaisitko vielä toistaa, et mikä vika tää on ja minkä ikäisenä/millä kilsoilla ilmeni?
Huoltopyyntöön kirjoitin, että kun menen yön yli seisoneen auton luokse ja avaan ovet, niin grillin aktiiviset läpät sahaavat kiinni ja auki minuutin välein asennosta toiseen. Tuotakin tapahtui, mutta ensimmäisenä huomasin ja ihmettelin sitä, että läpät ovat omituisen usein auki. Varmaan myös ajon aikana, sillä olen pannut merkille että polttomoottori saattaa olla omituisen hidas lämpenemään ja nopea jäähtymään (kun sähköajo alkaa).

Aloin ihmetellä läppien muuttunutta toimintaa tammikuussa eli autolla ikää 2,5v ja kilsoja 65t

Toimiessaan ylemmät läpät ovat aina kiinni ja aukeavat vasta kun jäähdytystä tarvitaan. Puskurin alareunan kaihtimista en ole aivan varma onko ne kans kiinni yhtä tiukasti.

Tuolla bimmerpost-foorumin puolella on raportoitu just tätä että "järki loppuu" ja toisena sitä, että läpät jumittavat pysyvästi auki. Kummastakaan ei tule mitään ilmoitusta tai virhettä kojelautaan, mutta vikakoodeissa usein näkyy.
Mä olen huomannut läppien sahaamista ainakin ajon jälkeen, kun itse pyörin auton edessä laittamassa latauspiuhaa kiinni. Tämä siis vaikka takana olisi suht lyhytkin matka pelkällä sähköllä. Saattaa olla täysin normaaliakin mutta jotenkin kiinnittänyt huomion.
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

härre kyyd

vikavalo palaa kun pääsee liikkelle
"NOPEUSVAROITUS"
mitähän mahtanee tarkoittaa. hissuttelua varmaan ja patistaa
painamaan kaasua enemmän.
aina startatessa ei ole päällä mutta liikkeelle lähtiessä syttyy.
mittarissa alle2kiloo ja
Pitänee mennä huoltoon...

tovotaan että ei alvariinsa.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

My.Ai.Hu kirjoitti: 13 Touko 2020, 12:29 härre kyyd

vikavalo palaa kun pääsee liikkelle
"NOPEUSVAROITUS"
mitähän mahtanee tarkoittaa. hissuttelua varmaan ja patistaa
painamaan kaasua enemmän.
aina startatessa ei ole päällä mutta liikkeelle lähtiessä syttyy.
mittarissa alle2kiloo ja
Pitänee mennä huoltoon...

tovotaan että ei alvariinsa.
Ettet ole aktivoinut nopeusvaroitus-toimintoa? Löytyy jostain idriven syövereistä...
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Nyt kun sama pomppasi toistamiseen, voinee sitä täälläkin ihmetellä. Eli, 530e xDrive käynnistää yhtäkkiä bensamoottorin (Max e-drive päällä ja reilusti akkua) ja ilmoittaa, ettei Max e-drivea voi käyttää, koska vaihdekeppi on M/S-asennossa. Sanomattakin lienee selvää, ettei vaihdekeppiin ole koskettu eikä se ole vahingossa siirtynyt vasemmalle. Tänään tämä kävi toisen kerran ja molemmissa kerroissa samaa on suht vähäinen bensan määrä tankissa eli auto ilmoittelee tankkaamisesta mutta ei tule tankattua, kun ajan sähköllä. Uudelleenkäynnistys on ratkaissut tilanteen kyllä. Ekalla kerralla herja tosin ilmestyi kaksi kertaa, tänään vain kerran.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

lnaukkar kirjoitti: 11 Touko 2020, 16:04 Itselleni vastaten alkaa tyyppivika-bingo olla pelattu läpi: Varattu uus aika, aktiiviset kaihtimet vaihdetaan ja samoin myös polttoainetankin luukun mekanismi. Harmi kyllä kuskin ovi ei just nyt rutissut kun taivaalta tuli vettä ja huoltohallissa vierailu jäi lyhyeksi.
Suoritettu ja vaihdettu @ 73 tkm. Tosiaan ne puskurin alemmat läpät vaihdettu uusiin. Vikakoodit sekä ylempien läppien (munuaisissa) outo käytös loppui siihen. Myös bensaluukun pesä + luukun mekanismi vaihdettu. Kuskin oven rutinaa ei löydetty tälläkään kerralla.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

mikse kirjoitti: 15 Touko 2020, 19:31 Nyt kun sama pomppasi toistamiseen, voinee sitä täälläkin ihmetellä. Eli, 530e xDrive käynnistää yhtäkkiä bensamoottorin (Max e-drive päällä ja reilusti akkua) ja ilmoittaa, ettei Max e-drivea voi käyttää, koska vaihdekeppi on M/S-asennossa. Sanomattakin lienee selvää, ettei vaihdekeppiin ole koskettu eikä se ole vahingossa siirtynyt vasemmalle. Tänään tämä kävi toisen kerran ja molemmissa kerroissa samaa on suht vähäinen bensan määrä tankissa eli auto ilmoittelee tankkaamisesta mutta ei tule tankattua, kun ajan sähköllä. Uudelleenkäynnistys on ratkaissut tilanteen kyllä. Ekalla kerralla herja tosin ilmestyi kaksi kertaa, tänään vain kerran.
Tänään sitten autoon lyötiin uusi softa ja sen seurauksena Max e-Drivea ei saa enää valittua olemaan vakiona käynnistyksessä päällä. Täppä kyllä edelleen ajomoodiasetuksissa on, mutta sen painaminen ei enää valitse checkboksia. Toki on mahdollista, että joku asetus vielä estää tuon (akkua toki on erittäin reilusti) mutta en kyllä ole mitään löytänyt, jota olisin aiemmin muuttanut. Aiemmin siis tuo asetus oli mulla valittuna ja auto käynnistyi aina max e-drive -moodissa. No, ei kai muuta kuin soittelemaan Laakkoselle käyttöohjeita.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

mikse kirjoitti: 15 Kesä 2020, 20:59
mikse kirjoitti: 15 Touko 2020, 19:31 Nyt kun sama pomppasi toistamiseen, voinee sitä täälläkin ihmetellä. Eli, 530e xDrive käynnistää yhtäkkiä bensamoottorin (Max e-drive päällä ja reilusti akkua) ja ilmoittaa, ettei Max e-drivea voi käyttää, koska vaihdekeppi on M/S-asennossa. Sanomattakin lienee selvää, ettei vaihdekeppiin ole koskettu eikä se ole vahingossa siirtynyt vasemmalle. Tänään tämä kävi toisen kerran ja molemmissa kerroissa samaa on suht vähäinen bensan määrä tankissa eli auto ilmoittelee tankkaamisesta mutta ei tule tankattua, kun ajan sähköllä. Uudelleenkäynnistys on ratkaissut tilanteen kyllä. Ekalla kerralla herja tosin ilmestyi kaksi kertaa, tänään vain kerran.
Tänään sitten autoon lyötiin uusi softa ja sen seurauksena Max e-Drivea ei saa enää valittua olemaan vakiona käynnistyksessä päällä. Täppä kyllä edelleen ajomoodiasetuksissa on, mutta sen painaminen ei enää valitse checkboksia. Toki on mahdollista, että joku asetus vielä estää tuon (akkua toki on erittäin reilusti) mutta en kyllä ole mitään löytänyt, jota olisin aiemmin muuttanut. Aiemmin siis tuo asetus oli mulla valittuna ja auto käynnistyi aina max e-drive -moodissa. No, ei kai muuta kuin soittelemaan Laakkoselle käyttöohjeita.
Kannattaa ostaa boxi, niin saa säädöt sellaisiksi kun haluaa. Vain noin 70€ investointi.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

..
Viimeksi muokannut M-Sport, 16 Kesä 2020, 17:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

M-Sport kirjoitti: 15 Kesä 2020, 21:15Kannattaa ostaa boxi, niin saa säädöt sellaisiksi kun haluaa. Vain noin 70€ investointi.
Ihan periaatteesta mä en uuden auton vakio-ominaisuuksien toimimiseksi hanki lisälaitteita.

Tämä feature sitten alkoi edellisen postauksen jälkeen kaupastalähtiessä toimimaan mutta ei suoraan käynnistyksestä vaan senkin jälkeen valikkoa rassattiin muutamia kertoja. Joku mietintä autolla on ollut menossa, kun varmasti kymmeniä kertoja kaikenkaikkiaan tuota kokeilin. Nyt aktivoituu ja deaktivoituu oikein.
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

EkaBMWKoskaan kirjoitti: 19 Kesä 2020, 20:31 Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
Iskarin yläpään laakerille arvaus
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

wsaarja kirjoitti: 20 Kesä 2020, 08:48
EkaBMWKoskaan kirjoitti: 19 Kesä 2020, 20:31 Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
Iskarin yläpään laakerille arvaus
Ihmettelin vielä asiaa. Auto huilasi yön yli enkä aamulla kuullut mitään ääntä. 30km lenkin heitettyäni se kuului taas kun tulin pihaan.

Avasin pellin ja huomasin seuraavaa:
E850418B-F042-4556-B3D2-DE56D79227E6.jpeg
E850418B-F042-4556-B3D2-DE56D79227E6.jpeg (473.57 KiB) Katsottu 11207 kertaa
Näyttäisi siltä, että tuo ohjausvaihteessa? oleva mutikka on vuotanut öljyä, kun on noin lian imenyt itseensä. Koitin kädellä heilutella ratilta tulevaa tankoa (sori nimitykset hukassa), ja siinä on selvä välys ja se kolisee. Sama kolina kuuluu paikallaan rattia vähänkin heiluttaessa. Liekö tässä syy? Se narina mikä kuului on tämän tapaista, joskin ei näin voimakasta: https://youtu.be/ghEfWTRRzdY

Ja jos se olisi iskarin yläpään laakeri, kuulukohan se takuun piiriin vuoden vanhassa 40tkm ajetussa autossa? :conf:
Vastaa Viestiin