G30 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Huomenna jarrunesteet aka 3v huolto. Kurkkasin etukäteen jo omat vikakoodit, että onko noi nokan läpät rikki vai onko vain kuvitelmaa, niin kyllähän sieltä siihen liittyviäkin löytyi.
Autossa on nää kaikki päällä. Mitäs noi muut sitten tarkoittaa?
Autossa on nää kaikki päällä. Mitäs noi muut sitten tarkoittaa?
13820A Active air flap control, bottom: blocks during initialization
188220 Active air flap control: Electrical fault
21B019 Information fuel filler flap sensor, signal line: Interrupt or short circuit to ground
218219 Starter unit, charging controller for auxiliary battery: Aged auxiliary battery
806012 Fuel filler flap sensor, signal wire: Open circuit or short circuit to ground
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Itselleni vastaten alkaa tyyppivika-bingo olla pelattu läpi: Varattu uus aika, aktiiviset kaihtimet vaihdetaan ja samoin myös polttoainetankin luukun mekanismi. Harmi kyllä kuskin ovi ei just nyt rutissut kun taivaalta tuli vettä ja huoltohallissa vierailu jäi lyhyeksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mikäs tää tyyppivika on joka koskee kaihtimia? Vai onko tää vaan hyridiä koskevaa...
Mulla korjattiin etuoven narinat molemmin puolin. Nyt on pysynyt hiljaa. Käsittääkseni peilikolmion ja ikkunan alalistan väliin laitettiin jotain siihen tarkoitettua "narina" teippiä.
Mulla korjattiin etuoven narinat molemmin puolin. Nyt on pysynyt hiljaa. Käsittääkseni peilikolmion ja ikkunan alalistan väliin laitettiin jotain siihen tarkoitettua "narina" teippiä.
Jaksaisitko vielä toistaa, et mikä vika tää on ja minkä ikäisenä/millä kilsoilla ilmeni?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Huoltopyyntöön kirjoitin, että kun menen yön yli seisoneen auton luokse ja avaan ovet, niin grillin aktiiviset läpät sahaavat kiinni ja auki minuutin välein asennosta toiseen. Tuotakin tapahtui, mutta ensimmäisenä huomasin ja ihmettelin sitä, että läpät ovat omituisen usein auki. Varmaan myös ajon aikana, sillä olen pannut merkille että polttomoottori saattaa olla omituisen hidas lämpenemään ja nopea jäähtymään (kun sähköajo alkaa).
Aloin ihmetellä läppien muuttunutta toimintaa tammikuussa eli autolla ikää 2,5v ja kilsoja 65t
Toimiessaan ylemmät läpät ovat aina kiinni ja aukeavat vasta kun jäähdytystä tarvitaan. Puskurin alareunan kaihtimista en ole aivan varma onko ne kans kiinni yhtä tiukasti.
Tuolla bimmerpost-foorumin puolella on raportoitu just tätä että "järki loppuu" ja toisena sitä, että läpät jumittavat pysyvästi auki. Kummastakaan ei tule mitään ilmoitusta tai virhettä kojelautaan, mutta vikakoodeissa usein näkyy.
Mä olen huomannut läppien sahaamista ainakin ajon jälkeen, kun itse pyörin auton edessä laittamassa latauspiuhaa kiinni. Tämä siis vaikka takana olisi suht lyhytkin matka pelkällä sähköllä. Saattaa olla täysin normaaliakin mutta jotenkin kiinnittänyt huomion.lnaukkar kirjoitti: ↑12 Touko 2020, 22:53Huoltopyyntöön kirjoitin, että kun menen yön yli seisoneen auton luokse ja avaan ovet, niin grillin aktiiviset läpät sahaavat kiinni ja auki minuutin välein asennosta toiseen. Tuotakin tapahtui, mutta ensimmäisenä huomasin ja ihmettelin sitä, että läpät ovat omituisen usein auki. Varmaan myös ajon aikana, sillä olen pannut merkille että polttomoottori saattaa olla omituisen hidas lämpenemään ja nopea jäähtymään (kun sähköajo alkaa).
Aloin ihmetellä läppien muuttunutta toimintaa tammikuussa eli autolla ikää 2,5v ja kilsoja 65t
Toimiessaan ylemmät läpät ovat aina kiinni ja aukeavat vasta kun jäähdytystä tarvitaan. Puskurin alareunan kaihtimista en ole aivan varma onko ne kans kiinni yhtä tiukasti.
Tuolla bimmerpost-foorumin puolella on raportoitu just tätä että "järki loppuu" ja toisena sitä, että läpät jumittavat pysyvästi auki. Kummastakaan ei tule mitään ilmoitusta tai virhettä kojelautaan, mutta vikakoodeissa usein näkyy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
härre kyyd
vikavalo palaa kun pääsee liikkelle
"NOPEUSVAROITUS"
mitähän mahtanee tarkoittaa. hissuttelua varmaan ja patistaa
painamaan kaasua enemmän.
aina startatessa ei ole päällä mutta liikkeelle lähtiessä syttyy.
mittarissa alle2kiloo ja
Pitänee mennä huoltoon...
tovotaan että ei alvariinsa.
vikavalo palaa kun pääsee liikkelle
"NOPEUSVAROITUS"
mitähän mahtanee tarkoittaa. hissuttelua varmaan ja patistaa
painamaan kaasua enemmän.
aina startatessa ei ole päällä mutta liikkeelle lähtiessä syttyy.
mittarissa alle2kiloo ja
Pitänee mennä huoltoon...
tovotaan että ei alvariinsa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Ettet ole aktivoinut nopeusvaroitus-toimintoa? Löytyy jostain idriven syövereistä...My.Ai.Hu kirjoitti: ↑13 Touko 2020, 12:29 härre kyyd
vikavalo palaa kun pääsee liikkelle
"NOPEUSVAROITUS"
mitähän mahtanee tarkoittaa. hissuttelua varmaan ja patistaa
painamaan kaasua enemmän.
aina startatessa ei ole päällä mutta liikkeelle lähtiessä syttyy.
mittarissa alle2kiloo ja
Pitänee mennä huoltoon...
tovotaan että ei alvariinsa.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Nyt kun sama pomppasi toistamiseen, voinee sitä täälläkin ihmetellä. Eli, 530e xDrive käynnistää yhtäkkiä bensamoottorin (Max e-drive päällä ja reilusti akkua) ja ilmoittaa, ettei Max e-drivea voi käyttää, koska vaihdekeppi on M/S-asennossa. Sanomattakin lienee selvää, ettei vaihdekeppiin ole koskettu eikä se ole vahingossa siirtynyt vasemmalle. Tänään tämä kävi toisen kerran ja molemmissa kerroissa samaa on suht vähäinen bensan määrä tankissa eli auto ilmoittelee tankkaamisesta mutta ei tule tankattua, kun ajan sähköllä. Uudelleenkäynnistys on ratkaissut tilanteen kyllä. Ekalla kerralla herja tosin ilmestyi kaksi kertaa, tänään vain kerran.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Suoritettu ja vaihdettu @ 73 tkm. Tosiaan ne puskurin alemmat läpät vaihdettu uusiin. Vikakoodit sekä ylempien läppien (munuaisissa) outo käytös loppui siihen. Myös bensaluukun pesä + luukun mekanismi vaihdettu. Kuskin oven rutinaa ei löydetty tälläkään kerralla.lnaukkar kirjoitti: ↑11 Touko 2020, 16:04 Itselleni vastaten alkaa tyyppivika-bingo olla pelattu läpi: Varattu uus aika, aktiiviset kaihtimet vaihdetaan ja samoin myös polttoainetankin luukun mekanismi. Harmi kyllä kuskin ovi ei just nyt rutissut kun taivaalta tuli vettä ja huoltohallissa vierailu jäi lyhyeksi.
Tänään sitten autoon lyötiin uusi softa ja sen seurauksena Max e-Drivea ei saa enää valittua olemaan vakiona käynnistyksessä päällä. Täppä kyllä edelleen ajomoodiasetuksissa on, mutta sen painaminen ei enää valitse checkboksia. Toki on mahdollista, että joku asetus vielä estää tuon (akkua toki on erittäin reilusti) mutta en kyllä ole mitään löytänyt, jota olisin aiemmin muuttanut. Aiemmin siis tuo asetus oli mulla valittuna ja auto käynnistyi aina max e-drive -moodissa. No, ei kai muuta kuin soittelemaan Laakkoselle käyttöohjeita.mikse kirjoitti: ↑15 Touko 2020, 19:31 Nyt kun sama pomppasi toistamiseen, voinee sitä täälläkin ihmetellä. Eli, 530e xDrive käynnistää yhtäkkiä bensamoottorin (Max e-drive päällä ja reilusti akkua) ja ilmoittaa, ettei Max e-drivea voi käyttää, koska vaihdekeppi on M/S-asennossa. Sanomattakin lienee selvää, ettei vaihdekeppiin ole koskettu eikä se ole vahingossa siirtynyt vasemmalle. Tänään tämä kävi toisen kerran ja molemmissa kerroissa samaa on suht vähäinen bensan määrä tankissa eli auto ilmoittelee tankkaamisesta mutta ei tule tankattua, kun ajan sähköllä. Uudelleenkäynnistys on ratkaissut tilanteen kyllä. Ekalla kerralla herja tosin ilmestyi kaksi kertaa, tänään vain kerran.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Kannattaa ostaa boxi, niin saa säädöt sellaisiksi kun haluaa. Vain noin 70€ investointi.mikse kirjoitti: ↑15 Kesä 2020, 20:59Tänään sitten autoon lyötiin uusi softa ja sen seurauksena Max e-Drivea ei saa enää valittua olemaan vakiona käynnistyksessä päällä. Täppä kyllä edelleen ajomoodiasetuksissa on, mutta sen painaminen ei enää valitse checkboksia. Toki on mahdollista, että joku asetus vielä estää tuon (akkua toki on erittäin reilusti) mutta en kyllä ole mitään löytänyt, jota olisin aiemmin muuttanut. Aiemmin siis tuo asetus oli mulla valittuna ja auto käynnistyi aina max e-drive -moodissa. No, ei kai muuta kuin soittelemaan Laakkoselle käyttöohjeita.mikse kirjoitti: ↑15 Touko 2020, 19:31 Nyt kun sama pomppasi toistamiseen, voinee sitä täälläkin ihmetellä. Eli, 530e xDrive käynnistää yhtäkkiä bensamoottorin (Max e-drive päällä ja reilusti akkua) ja ilmoittaa, ettei Max e-drivea voi käyttää, koska vaihdekeppi on M/S-asennossa. Sanomattakin lienee selvää, ettei vaihdekeppiin ole koskettu eikä se ole vahingossa siirtynyt vasemmalle. Tänään tämä kävi toisen kerran ja molemmissa kerroissa samaa on suht vähäinen bensan määrä tankissa eli auto ilmoittelee tankkaamisesta mutta ei tule tankattua, kun ajan sähköllä. Uudelleenkäynnistys on ratkaissut tilanteen kyllä. Ekalla kerralla herja tosin ilmestyi kaksi kertaa, tänään vain kerran.
Ihan periaatteesta mä en uuden auton vakio-ominaisuuksien toimimiseksi hanki lisälaitteita.
Tämä feature sitten alkoi edellisen postauksen jälkeen kaupastalähtiessä toimimaan mutta ei suoraan käynnistyksestä vaan senkin jälkeen valikkoa rassattiin muutamia kertoja. Joku mietintä autolla on ollut menossa, kun varmasti kymmeniä kertoja kaikenkaikkiaan tuota kokeilin. Nyt aktivoituu ja deaktivoituu oikein.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
Iskarin yläpään laakerille arvausEkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑19 Kesä 2020, 20:31 Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Ihmettelin vielä asiaa. Auto huilasi yön yli enkä aamulla kuullut mitään ääntä. 30km lenkin heitettyäni se kuului taas kun tulin pihaan.wsaarja kirjoitti: ↑20 Kesä 2020, 08:48Iskarin yläpään laakerille arvausEkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑19 Kesä 2020, 20:31 Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
Avasin pellin ja huomasin seuraavaa: Näyttäisi siltä, että tuo ohjausvaihteessa? oleva mutikka on vuotanut öljyä, kun on noin lian imenyt itseensä. Koitin kädellä heilutella ratilta tulevaa tankoa (sori nimitykset hukassa), ja siinä on selvä välys ja se kolisee. Sama kolina kuuluu paikallaan rattia vähänkin heiluttaessa. Liekö tässä syy? Se narina mikä kuului on tämän tapaista, joskin ei näin voimakasta: https://youtu.be/ghEfWTRRzdY
Ja jos se olisi iskarin yläpään laakeri, kuulukohan se takuun piiriin vuoden vanhassa 40tkm ajetussa autossa?