G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Mulla oli kolmas huolto pariviikkoa sitten 86tkm. Ei tehty jarruille mitään. Seuraavas huollos voi olla ajankohtaista palojen vaihto edessä.
EGR coolerin tarkastus samalla, ei toimenpiteitä.
Viimme keväänä tehtiin ilmastoinnin takia päivitys mutta en huomannut oikestaan mitään parannusta. Talvella toimii nyt aika hyvin, paitsi pitemmällä matkalla pitää alaata lämpötilaa tiputtamaan. Mulla lähtö asetus aina +22 intensiteetti puolivälis kolmosella. Pitemmäs reissus pitää asteittain tiputtaa +20.
Kesä onkin sitten taas asia aivan erikseen kun pitää jäähdyttää. Tuntuu välillä ettei toimi ollenkaan. Välillä kylmä ja välillä kuuma. Jatkuvaa veivaamista.
Ei oo edelleenkään automaatti ilmastointi tän auton vahvoja puolia. Kuinkahan LCI:ssä...
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

LuZiaN0 kirjoitti: 03 Helmi 2021, 08:28 G30 kävi 75000km määräaikaishuollossa. Jarrulevyt ja palat vaihtoon, vaatimattomasti niiden osuus 900€. Mites muilla on vaihdeltu?

Edellisessä F10:ssä oli mittarissa 145000km, eikä vastaavaa operaatiota tarvinut tehdä :conf:

Ilmastointilaitteeseen oli taas tullut päivitys. meni huonompaan suuntaan. Puhaltaa liian vähän jaloille, varpaat palelee vaikka muualta lämmin. Erona kaikkiin aiempiin ja nykyiseen 1-sarjalaiseen, lämmöt joutuu aina pitämään 24 asteessa, kunnes on tunnin pari ajanut, alkaa lämpötilan veivaaminen eestaas nupikasta.
No huh,huh... Oliko ne oikeasti kuluneet vai sisältyykö tuo palojen ja levyjen vaihto johonkin huolto-ohjelmaan??? (ainakin jarrupalojen osalta tämä on normaalisti huolto-ohjelmassa perustuen kilometreihin ja jarruutusmääriin jne. vaikkeivat olisikaan loppu, mutta en ole kyllä tiennyt että levytkin siihen kuuluisivat).
Mulla on tuossa 2014 F11:sessa 220tkm mittarissa ja edelleen orkkis levyt (palat on vaihdettu saksanmaalla ennen suomeentuontia). Uudet palat ja anturit odottavat tallissa kun tuli muutakin tilailtua AutoDocista niin on valmiina sitten kun tarvitaan, kun ei kuitenkaan kovin montaa kymppiä maksaneet per sarja.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Osaako joku selittää mitenkä nämä keulalla olevat kaihtimet kuuluis pelata. Mulla tähän mennes ollu oikeastaan aina munuaisis olevat kiinni ja alempana puskuris olevat auki. No nyt kun on vähä rapsakat kelit -20 niin huomasin että munuasis olevat on koko aika auki ja kun auton sammuttaa niin jää silloinkin auki. Vastaavasti alemmat on kiinni ja sammutettaes ne aukeaa. Ajattelis että olis keula kokonaan kiinni näillä keleillä, varsinkin nyt ainakin munuasis olevat kaihtimet.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

BMW e90 kirjoitti: 03 Helmi 2021, 15:17 Osaako joku selittää mitenkä nämä keulalla olevat kaihtimet kuuluis pelata.
Parkissa alemmat auki ja munuaiset kiinni. Alemmat menee erikseen kiinni ajossa kun tarpeen ja munuaiset aukeaa ajossa kun tarpeen.

En ole koskaan kuullut että vika näiden toiminnassa olisi aiheuttanut mittaristoon asti näkyvää vikakoodia. Jos erikseen lukee koodit niin sieltä luultavasti löytyy, jos vikaa on.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Munuaiset on näillä keleillä olleet auki ainoastaan kun nokipoltto tehty ja auton pysäköi, niin munuaissäleikkö auki, tuulettaa vielä hetken aikaa ja sitten menee kiinni.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Eli ylemmis nyt jotain vikaa ja häikkää kai. Ne on ny koko aika auki. Ja sen huomaa kun ei meinaa moottorilämmöt nousta normaaliin kovin äkkiä.
Ei pitäisi olla jäässäkään vaikka kävin auton eilen pesemässä ja silloin huomasin ton. Käsin kun koittaa vähä liikutella niin pientä liikettä saa aikaiseksi.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

BMW e90 kirjoitti: 03 Helmi 2021, 17:36 Eli ylemmis nyt jotain vikaa ja häikkää kai. Ne on ny koko aika auki. Ja sen huomaa kun ei meinaa moottorilämmöt nousta normaaliin kovin äkkiä.
Ei pitäisi olla jäässäkään vaikka kävin auton eilen pesemässä ja silloin huomasin ton. Käsin kun koittaa vähä liikutella niin pientä liikettä saa aikaiseksi.
Onko ne ylemmät auki koko ajan, myös kun auto mennyt unille ja ennen kuin avaat lukot (ts. herätät auton)? Jos ne aukeaa heti kun avaat ovet ja näyttää pysyvän auki koko ajan virta päällä, niin sitten veikkaan että vika on alemmissa. Tai muualla, sillä auto varmuuden vuoksi pitää noita munuaisia auki, jos havaitsee jotain vikaa läpissä tai jäähdytyssysteemissä.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kyllä ylemmät läpät on auki koko ajan. Oli auto sitten sammuksissa ja unilla ja lukossa jne... Alemmat läpät liikkuu. Käynnistettäessä ne on mennyt nyt kiinni samantien ja sammutettaessa ne on auennut. Voihan ne olla toki jääski mutta puhtaalta ja kuivalta se maskin alue kyllä näyttää. No huolto varattuna.
Shuko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Touko 2010, 19:15
Auto: G31 520d M-Sport

Diesel G31 kävi EGR-tarkistuksessa. Siinä ei vikaa, mutta:

- Ignition not possible, ei meinannut startata tänä aamuna. Kuulemma startti vanhaa mallia, jossa ongelmaa kosteuden kondensoitumisen kanssa. Uusi versio startista olemassa ja paremmin suojattu.
- Moottorivikavalo, AdBluen aiheuttama. Testerillä katsottu, että aine jäässä säiliössä. Lämmittimet yms testattu.
- Akku loppu, alle 70% varaus, eikä ota virtaa niinkuin kuuluisi.
- Hätäpuhelujärjestelmän varavirta-akku viallinen.
- Alemmista kaihtimista toinen rikki.
- Pakoputken rajoitinläppä ollut jumissa (jäässä?)
- Kuskin penkin säätöjen raja-arvot hukassa, opetettu uusiksi.

Semmonen EGR-tarkistus, tulee taas takuulle käyttöä, kun vie takaisin parin viikon päästä.

Edit: Ainiin, ja vielä sellainen herja listalla, että avaimen patterin voisi vaihtaa. :)
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Shuko kirjoitti: 09 Helmi 2021, 23:13 Diesel G31 kävi EGR-tarkistuksessa. Siinä ei vikaa, mutta:

- Ignition not possible, ei meinannut startata tänä aamuna. Kuulemma startti vanhaa mallia, jossa ongelmaa kosteuden kondensoitumisen kanssa. Uusi versio startista olemassa ja paremmin suojattu.
- Moottorivikavalo, AdBluen aiheuttama. Testerillä katsottu, että aine jäässä säiliössä. Lämmittimet yms testattu.
- Akku loppu, alle 70% varaus, eikä ota virtaa niinkuin kuuluisi.
- Hätäpuhelujärjestelmän varavirta-akku viallinen.
- Alemmista kaihtimista toinen rikki.
- Pakoputken rajoitinläppä ollut jumissa (jäässä?)
- Kuskin penkin säätöjen raja-arvot hukassa, opetettu uusiksi.

Semmonen EGR-tarkistus, tulee taas takuulle käyttöä, kun vie takaisin parin viikon päästä.

Edit: Ainiin, ja vielä sellainen herja listalla, että avaimen patterin voisi vaihtaa. :)
onko tämä -17 vuoden malli, paljonko ajettu ? Ei varmaan merkkihuollossa huollettu, koska siellä vaihdetaan kaukkarin paristo määräaikaishuolloissa.
Dummy kysymys: mikä on pakoputken rajoitinläppä ?
Shuko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Touko 2010, 19:15
Auto: G31 520d M-Sport

bemul13 kirjoitti: 10 Helmi 2021, 09:51 onko tämä -17 vuoden malli, paljonko ajettu ? Ei varmaan merkkihuollossa huollettu, koska siellä vaihdetaan kaukkarin paristo määräaikaishuolloissa.
Dummy kysymys: mikä on pakoputken rajoitinläppä ?
120k km, huollettu viimeksi syksyllä Hämeenlinnan Autokeskuksessa. Takuu ja huoltosopimus voimassa, niin miksi käyttää muualla kuin merkkihuollossa. Hämeenlinna sattuu itselle olemaan lähin.

En tiedä läpän virkaa, mutta joku härpäke siellä on: https://www.google.com/search?q=1830858 ... s&tbm=isch
Dilbert1974
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Kesä 2017, 09:46
Auto: BMW iX1, (2023)
Volvo V60 T8, (2021)
Paikkakunta: Kouvola

530e ilmoitti viikonloppuna 'Engine start not possible'. Käyntiin se kuitenkin lähti vaikka hieman köhien. Ensi viikolla starttimoottorin vaihto edessä.
Liitteet
E23BA513-9AD2-4E32-B4AB-EB083A027FF6_1_201_a.jpeg
E23BA513-9AD2-4E32-B4AB-EB083A027FF6_1_201_a.jpeg (189.32 KiB) Katsottu 12140 kertaa
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

bemul13 kirjoitti: 10 Helmi 2021, 09:51 Dummy kysymys: mikä on pakoputken rajoitinläppä ?
Tossa videota siitä läpästä: https://www.youtube.com/watch?fbclid=Iw ... e=youtu.be
prätkä: Kawasaki H2 SX
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

jlik kirjoitti: 11 Helmi 2021, 07:23
bemul13 kirjoitti: 10 Helmi 2021, 09:51 Dummy kysymys: mikä on pakoputken rajoitinläppä ?
Tossa videota siitä läpästä: https://www.youtube.com/watch?fbclid=Iw ... e=youtu.be
ok, en tiennyt tollasesta. Jos ymmärsin oikein, läppä aukeaa kun auto sport-modessa ? Jos ajaa aina comcort-modella läppä pysyy kiinni ja saattaa jumiutua. Jotain tällaistako ?
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Shuko kirjoitti: 10 Helmi 2021, 21:15
bemul13 kirjoitti: 10 Helmi 2021, 09:51 onko tämä -17 vuoden malli, paljonko ajettu ? Ei varmaan merkkihuollossa huollettu, koska siellä vaihdetaan kaukkarin paristo määräaikaishuolloissa.
Dummy kysymys: mikä on pakoputken rajoitinläppä ?
120k km, huollettu viimeksi syksyllä Hämeenlinnan Autokeskuksessa. Takuu ja huoltosopimus voimassa, niin miksi käyttää muualla kuin merkkihuollossa. Hämeenlinna sattuu itselle olemaan lähin.

En tiedä läpän virkaa, mutta joku härpäke siellä on: https://www.google.com/search?q=1830858 ... s&tbm=isch
juu, tietysti merkkihuollossa, jos kerran takuu ja huoltosopppari. Erikoista vaan jos paristoa ei vaihdettu syksyllä, koska se vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan. Tai, eihän se niin erikoista ole :)
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

bemul13 kirjoitti: 11 Helmi 2021, 07:49 ok, en tiennyt tollasesta. Jos ymmärsin oikein, läppä aukeaa kun auto sport-modessa ? Jos ajaa aina comcort-modella läppä pysyy kiinni ja saattaa jumiutua. Jotain tällaistako ?
Juurikin näin, elikä läppä aukeaa kun ääniksi valittu sport. Tuosta jumista ei ole kokemusta mutta ilmeisesti voi olla ongelmana talvella.
prätkä: Kawasaki H2 SX
Avatar
macceS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Touko 2019, 06:30
Auto: F06 640d GC XDrive (2015)
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

jlik kirjoitti: 11 Helmi 2021, 08:24
bemul13 kirjoitti: 11 Helmi 2021, 07:49 ok, en tiennyt tollasesta. Jos ymmärsin oikein, läppä aukeaa kun auto sport-modessa ? Jos ajaa aina comcort-modella läppä pysyy kiinni ja saattaa jumiutua. Jotain tällaistako ?
Juurikin näin, elikä läppä aukeaa kun ääniksi valittu sport. Tuosta jumista ei ole kokemusta mutta ilmeisesti voi olla ongelmana talvella.

"ääniksi valittu sport" ? Voiko jostain siis valita erikseen sport-äänet, vai aukeaako läppä jos ajomoodi on sportilla?
macceS
BMW 640d GC XDrive (2015)
BMW X4 20d Bsn. Sport F26 (2016)
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

macceS kirjoitti: 11 Helmi 2021, 14:16
jlik kirjoitti: 11 Helmi 2021, 08:24
bemul13 kirjoitti: 11 Helmi 2021, 07:49 ok, en tiennyt tollasesta. Jos ymmärsin oikein, läppä aukeaa kun auto sport-modessa ? Jos ajaa aina comcort-modella läppä pysyy kiinni ja saattaa jumiutua. Jotain tällaistako ?
Juurikin näin, elikä läppä aukeaa kun ääniksi valittu sport. Tuosta jumista ei ole kokemusta mutta ilmeisesti voi olla ongelmana talvella.

"ääniksi valittu sport" ? Voiko jostain siis valita erikseen sport-äänet, vai aukeaako läppä jos ajomoodi on sportilla?
Valeäänet on vasta faceliftin vitosessa, se on eri juttu kai kun tulee kajareista ;)

Sport ajotila riittää siis.

Toi logiikka on vähän erilainen eri moottoreilla, dieselillä se on enemmän auki vai onko kaikissa edes läppää ollenkaan. Nelosbensalla (530e mukaan lukien) se ei taas aukea juuri koskaan, paitsi kun kone kuuma + sport-ajotila + voimakkaasti kaasua, kaikki yhtä aikaa.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Dilbert1974 kirjoitti: 10 Helmi 2021, 21:44 530e ilmoitti viikonloppuna 'Engine start not possible'. Käyntiin se kuitenkin lähti vaikka hieman köhien. Ensi viikolla starttimoottorin vaihto edessä.
Minulla on sama vika. Sanoivat, että vika on IBS-kaapelissa. Saapa nähdä kumpi osuu oikeaan
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

lnaukkar kirjoitti: 11 Helmi 2021, 18:09
macceS kirjoitti: 11 Helmi 2021, 14:16
jlik kirjoitti: 11 Helmi 2021, 08:24

Juurikin näin, elikä läppä aukeaa kun ääniksi valittu sport. Tuosta jumista ei ole kokemusta mutta ilmeisesti voi olla ongelmana talvella.

"ääniksi valittu sport" ? Voiko jostain siis valita erikseen sport-äänet, vai aukeaako läppä jos ajomoodi on sportilla?
Valeäänet on vasta faceliftin vitosessa, se on eri juttu kai kun tulee kajareista ;)

Sport ajotila riittää siis.

Toi logiikka on vähän erilainen eri moottoreilla, dieselillä se on enemmän auki vai onko kaikissa edes läppää ollenkaan. Nelosbensalla (530e mukaan lukien) se ei taas aukea juuri koskaan, paitsi kun kone kuuma + sport-ajotila + voimakkaasti kaasua, kaikki yhtä aikaa.
Osaako joku kertoa mikä idis tällä läpällä ylipäätänsä on?
Itse haluaisin, että se olisi kaikissa ajotiloissa auki. On typerän näköistä, kun vain yhdestä piipusta nousee savu.
En ole huomannut juurikaan eroa äänessa, ainakaan sisällä.
Liekö koko läppä asennettu, jotta tulisi korjaamokäyntejä?
Vastaa Viestiin