G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Milloin tehdyt BMW pistokehybridit kuuluvat takaisinkutsukampanjan piiriin?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

M-Sport kirjoitti: 16 Loka 2020, 05:08 Milloin tehdyt BMW pistokehybridit kuuluvat takaisinkutsukampanjan piiriin?
Rajoittuu nyt tammikuu-syyskuu 2020, mutta ei kaikki autot väliltä. Auton idrivessä on aika selkeä huoltoon-kehoitus plus ohjeet niille joita koskee.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Ei ollut onneksi omaan tullut kutsua. Valmistettu 3/2020. Varmaan M-Sporttiin laitettu parempaa, käsinvalittua osaa 😀
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

M-Sport kirjoitti: 16 Loka 2020, 20:15 Ei ollut onneksi omaan tullut kutsua. Valmistettu 3/2020. Varmaan M-Sporttiin laitettu parempaa, käsinvalittua osaa 😀
:lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Mikä on viimeisin softa G31 520d xdrive 2018?

En pysty päivittelemään mitään softia USB:lla. Pitää vaan ilmoituksen mukaan ottaa yhteys huoltoon.

Tämän viikon on vielä voimassa karttapäivitykset eli ajattelin ajaa Laakkoselle ja pyytää päivityksen. Vaikuttaako mahdollisesti etten pysty päivittelemään softa se, että auto on Ruotsista tuotu. Jos jatkan eli maksan karttapäivityksiä vuoden eteenpäin, niin pitääkö mun aina mennä huoltoon päivittämään?

Kuva


Kuva
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Rekisteröidy portaaliin https://www.bmw-connecteddrive.fi/ ja tarkista mitä palveluita siihen autoon on tilattu.
Jos USB Karttapäivitykset on voimassa niin ne täytyy itse tehdä BMW Map Toolin avulla. Eli ladataan omilla tunnuksilla kartat usb tikulle ja tökätään se autoon.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

jleinonen kirjoitti: 27 Loka 2020, 21:38 Rekisteröidy portaaliin https://www.bmw-connecteddrive.fi/ ja tarkista mitä palveluita siihen autoon on tilattu.
Jos USB Karttapäivitykset on voimassa niin ne täytyy itse tehdä BMW Map Toolin avulla. Eli ladataan omilla tunnuksilla kartat usb tikulle ja tökätään se autoon.
Kaikki palvelut on tammikuuhun 2021 asti paitsi kartta palvelu 30.10.2020 asti. Portaali kertoo, että homma ok, mutta kun haluan ladata usbille, niin pyytää ottamaan huoltoon yhteyttä. Sama juttu oli broidilla, kun bemmi oli saksasta tuotu. Tuli vaan mieleen, että kun käyn lataamassa kartat, niin onnistuisikohan samalla kaikkien auton softien päivittäminen ajantasalle vai pitääköhän siihen olla varattu erikseen aika? Torstaina on aikaa käydä Laakkosella, niin selviää..
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

En tiedä, mutta mutulla veikkaisin että auton softia ei päivitetä jos sitä ei ole erikseen sovittu. Mutta kerro toki kuinka kävi.

Itse olen onnistuneestin tuolla BMW Download Manageria käyttänyt karttojen lataamiseen USBille. (Muistin tuon softan nimen väärin). Mutta tuo oma onkin ns. suomiautoja.
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Spotify lopetti tosiaan app tuen idrive6:een. Löysin onneksi aivan loistavan sovelluksen puhelimeen nimeltä Android Auto for idrive jolla mm. spotify toimii taas ja ainakin omassa G30 pelaa loistavasti. Tuki löytyy myös useille muille android appeille. Kannattaa todellakin ladata ja kokeilla!


https://github.com/hufman/AndroidAutoIdrive
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Kiitti Pedro toimii, komeesti kolmosessakin. Tosin en saa tota Hesaria listalta pois...kai se on siellä, kun lehden voi ns. kuunnella.
Jiihooo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Marras 2020, 13:19

Onnistuin jumiuttamaan 530e:n latausluukun. Onko kenelläkään vinkkejä tai kokemuksia tällaisesta?
Luultavasti itse jotenkin sohlasin tuon kiiressä jumiin kun luukku ei meinannut mennä kiinni ja painoin jousitetun tapin sormella kiinni ja kannen perässä. Tämän jälkeen kansi ei sitten suostu enää aukeamaan ollenkaan.
Täytyy huomenna soitella huoltoon ja kysellä mekanismin vaihtoa. Lähinnä kiinnostaisi, jos jollain on tiedossa jotain konstia saada luukkua auki?
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSi
Mini One

Jiihooo kirjoitti: 08 Marras 2020, 13:21 Onnistuin jumiuttamaan 530e:n latausluukun. Onko kenelläkään vinkkejä tai kokemuksia tällaisesta?
Luultavasti itse jotenkin sohlasin tuon kiiressä jumiin kun luukku ei meinannut mennä kiinni ja painoin jousitetun tapin sormella kiinni ja kannen perässä. Tämän jälkeen kansi ei sitten suostu enää aukeamaan ollenkaan.
Täytyy huomenna soitella huoltoon ja kysellä mekanismin vaihtoa. Lähinnä kiinnostaisi, jos jollain on tiedossa jotain konstia saada luukkua auki?
Konehuoneen puolella pitäis olla muovinen naru luukun aukaisuun, jotenkin tähän malliin
https://youtu.be/z2I_Oh3gazg
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Jiihooo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Marras 2020, 13:19

tiko kirjoitti: 08 Marras 2020, 14:59
Jiihooo kirjoitti: 08 Marras 2020, 13:21 Onnistuin jumiuttamaan 530e:n latausluukun. Onko kenelläkään vinkkejä tai kokemuksia tällaisesta?
Luultavasti itse jotenkin sohlasin tuon kiiressä jumiin kun luukku ei meinannut mennä kiinni ja painoin jousitetun tapin sormella kiinni ja kannen perässä. Tämän jälkeen kansi ei sitten suostu enää aukeamaan ollenkaan.
Täytyy huomenna soitella huoltoon ja kysellä mekanismin vaihtoa. Lähinnä kiinnostaisi, jos jollain on tiedossa jotain konstia saada luukkua auki?
Konehuoneen puolella pitäis olla muovinen naru luukun aukaisuun, jotenkin tähän malliin
https://youtu.be/z2I_Oh3gazg
Näin taitaa muissa BMW:n hybridimalleissa olla, ja testasinkin jo. Tietääkseni tämä vain avaa liitännän lukon, jos latauspistoke on kiinni autossa. Eli ei ainakaan mulla tunnu vaikuttavan millään lailla tuohon itse luukkuun.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Jep, mulle vaihdettiin koko pistoke, se vihreä naru konetilassa aukaisee latausjohdon lukituksen, mutta ei luukkua. Eli ei kannata turhaan nyppiä. Oma jäi lukoon aina välillä, mutta vartin tai tunnin pästä luukku aukesi.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

71 000km ajettu, taas kerran huoltoon. -2 astetta pakkasta, oven kun avaa, ei enää lukitu vaan jää auki. Kuulemma vaijerivika.

Eniten edelleen vituttelee tuo kylmä keskikonsoli vai mikä lie. Jos sormet vie langattoman latausalustan huudeille, kylmä vaan huikuaa ja kylmyys jatkuu aina kyyrnojaan asti. Kestää useamman tunnin lämmetä, rasittava talvella. Huoltoasiantuntijan mukaan se on ongelma, jolle mitään ei voi tehdä. Onneksi sain ilmaisen vinkin jolla pärjää: autoa ei kannata päästää kylmäksi.

YLIVOIMAISESTI paskin Bemari mulla, ikinä. Täytyy joskus kysäistä kuinka monta kertaa on joutunut käymään huollossa. Lasken kymmeneen, enkä kirjoita palvelusta enempää.
X3 30e M-Sport 2022
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

LuZiaN0 kirjoitti: 10 Marras 2020, 10:59 71 000km ajettu, taas kerran huoltoon. -2 astetta pakkasta, oven kun avaa, ei enää lukitu vaan jää auki. Kuulemma vaijerivika.

Eniten edelleen vituttelee tuo kylmä keskikonsoli vai mikä lie. Jos sormet vie langattoman latausalustan huudeille, kylmä vaan huikuaa ja kylmyys jatkuu aina kyyrnojaan asti. Kestää useamman tunnin lämmetä, rasittava talvella. Huoltoasiantuntijan mukaan se on ongelma, jolle mitään ei voi tehdä. Onneksi sain ilmaisen vinkin jolla pärjää: autoa ei kannata päästää kylmäksi.

YLIVOIMAISESTI paskin Bemari mulla, ikinä. Täytyy joskus kysäistä kuinka monta kertaa on joutunut käymään huollossa. Lasken kymmeneen, enkä kirjoita palvelusta enempää.
Jaa, molemmat kädet pidetään ajaessa ratin kehällä ja sitten voi vielä laittaa rattilämmityksen päälle. Itse en ole huomannut omassa autossa ko.kylmyysongelmaa.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

bemul13 kirjoitti: 10 Marras 2020, 21:41
LuZiaN0 kirjoitti: 10 Marras 2020, 10:59 71 000km ajettu, taas kerran huoltoon. -2 astetta pakkasta, oven kun avaa, ei enää lukitu vaan jää auki. Kuulemma vaijerivika.

Eniten edelleen vituttelee tuo kylmä keskikonsoli vai mikä lie. Jos sormet vie langattoman latausalustan huudeille, kylmä vaan huikuaa ja kylmyys jatkuu aina kyyrnojaan asti. Kestää useamman tunnin lämmetä, rasittava talvella. Huoltoasiantuntijan mukaan se on ongelma, jolle mitään ei voi tehdä. Onneksi sain ilmaisen vinkin jolla pärjää: autoa ei kannata päästää kylmäksi.

YLIVOIMAISESTI paskin Bemari mulla, ikinä. Täytyy joskus kysäistä kuinka monta kertaa on joutunut käymään huollossa. Lasken kymmeneen, enkä kirjoita palvelusta enempää.
Jaa, molemmat kädet pidetään ajaessa ratin kehällä ja sitten voi vielä laittaa rattilämmityksen päälle. Itse en ole huomannut omassa autossa ko.kylmyysongelmaa.
Onko sulla näppituntumalla, jos kokeilet, latausalustan/ vaihdekepin kohdalla sama lämpötila kuin vaikka oven paneelissa?

Jep, sormet saan kyllä lämpöiseksi mutta jalkaa en viitsis asetella ratille lämpiämään. Enkä ihan niin rattimies ole, että parin tunnin ajosiivut ajaisin molemmat kädet ratilla.

Outoa että huollossa sanovat ettei mitään voi tehdä, ja osalla kuitenkaan tätä ongelmaa ei ole.
X3 30e M-Sport 2022
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Missä asennossa sinulla on keskisuuttimien fiiliskytkin? Kokeilepa laittaa keskelle tai lämpimään jos auttaisi. Sulla se taitaa löytyä ajotietokoneen uumenista.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

TurboKoo kirjoitti: 11 Marras 2020, 13:08 Missä asennossa sinulla on keskisuuttimien fiiliskytkin? Kokeilepa laittaa keskelle tai lämpimään jos auttaisi. Sulla se taitaa löytyä ajotietokoneen uumenista.
Samoin kuulemma jos takapenkiltä on laitettu ilmastointi kylmälle, niin jäähdyttää mukavasti tuota keskikonsolia.

Tosiaan outo vika, LuZiaN0 ei ole ainoa joka tuota ihmettelee, mutta silti tuon vian vain harva autostaan löytää. Herää kysymys että voiko siellä olla esim. jotain eristeitä huonosti.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

TurboKoo kirjoitti: 11 Marras 2020, 13:08 Missä asennossa sinulla on keskisuuttimien fiiliskytkin? Kokeilepa laittaa keskelle tai lämpimään jos auttaisi. Sulla se taitaa löytyä ajotietokoneen uumenista.
Juu, testattu on, ei apua.
X3 30e M-Sport 2022
Vastaa Viestiin