Itse menin ihan samaan. Näytti jotenkin ruskehtavalta ruosteelta ja kiroilin tuota. Sitten kun pesin seuraavaksi kunnolla auton ja karheammalla pesukintaalla putkien päät, niin "ruoste" hävisi.. huokaisin helpotuksesta.
G30 viat ja ominaisuudet
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Tulee WA -äänet puhelimesta, kun otat ruksin pois iDrivesta puhelimen hallinnasta, kohdasta "Bluetooth-audio". Jos ruksi, ja kuuntelet radiota, mistään ei tule WA ilmoitusääntä. Jos taas kuuntelee esim. Spotifya, musiikki hiljenee hieman viestin tullessa ja taitaa äänikin tulla.
X3 30e M-Sport 2022
Kiitos paljon vastauksesta, arvelinkin että jotain tällaista sen täytyy olla.LuZiaN0 kirjoitti: ↑03 Loka 2020, 12:21Tulee WA -äänet puhelimesta, kun otat ruksin pois iDrivesta puhelimen hallinnasta, kohdasta "Bluetooth-audio". Jos ruksi, ja kuuntelet radiota, mistään ei tule WA ilmoitusääntä. Jos taas kuuntelee esim. Spotifya, musiikki hiljenee hieman viestin tullessa ja taitaa äänikin tulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Tää keissi selvis, kun autoon vaihettiin uusi ohjausvaihde.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑20 Kesä 2020, 12:29Ihmettelin vielä asiaa. Auto huilasi yön yli enkä aamulla kuullut mitään ääntä. 30km lenkin heitettyäni se kuului taas kun tulin pihaan.wsaarja kirjoitti: ↑20 Kesä 2020, 08:48Iskarin yläpään laakerille arvausEkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑19 Kesä 2020, 20:31 Tänään bemaria pihaan ruuvatessa huomasin jostain kuuluvan narinan/rutinan kun rattia pyörittelee. Kuuluu paikallaan ja liikkeessä ollessa (hiljaisessa vauhdissa). Kellään vastaavaa oirehdintaa?
Avasin pellin ja huomasin seuraavaa: E850418B-F042-4556-B3D2-DE56D79227E6.jpeg
Näyttäisi siltä, että tuo ohjausvaihteessa? oleva mutikka on vuotanut öljyä, kun on noin lian imenyt itseensä. Koitin kädellä heilutella ratilta tulevaa tankoa (sori nimitykset hukassa), ja siinä on selvä välys ja se kolisee. Sama kolina kuuluu paikallaan rattia vähänkin heiluttaessa. Liekö tässä syy? Se narina mikä kuului on tämän tapaista, joskin ei näin voimakasta: https://youtu.be/ghEfWTRRzdY
Ja jos se olisi iskarin yläpään laakeri, kuulukohan se takuun piiriin vuoden vanhassa 40tkm ajetussa autossa?
Nyt uudella ohjausvaihteella tuli esiin tämä ns. mutteriohjaus, eli ohjaus erityisesti keskialueella n. 80km/h takertuu, ja kun käännät rattia voimakkaammin, ohjaus ’nytkähtää pykälän yli’. Ei taida uusikaan ohjausvaihde olla ehjä. Uskomaton tuuri näitten vehkeitten kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Onko tämä mutteri ohjaus kaiken aikaa läsnä? Mulla samaa oiretta mutta tekee sitä satunnaisesti. Huollossa käytetty mutta eipä sitä oo koe ajolla saatu esille eli diagnoosi huollon puolelta et ei mitään vikaa ja kovaa ajoa vaan. Ja on muuten todella ärsyttävää kun ohjaus ikäänkuin jumittaa keskialueella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Ei ole jatkuvasti vika päällä. Välillä saan toistettua koko ajan ja välillä saan ajaa kymmeniä kilsoja ’normaalilla’ ohjauksella. Olin jo pajalle yhteydessä, selvittävät kuulemma jotain ja palaavat asiaan. Tulee olemaan varmasti hankala saada esille koeajotilanteessa. Ei vaan jaksais enää vääntää tän auton kanssa koko ajan jostain. Edellinen ohjausvaihderemontti vaati 6 käyntiä pajalla. Riittäisköhän tällä kertaa 6 vai täytyykö käydä 12
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Jos ei muuten ala selvitä:EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑05 Loka 2020, 17:58 Ei ole jatkuvasti vika päällä. Välillä saan toistettua koko ajan ja välillä saan ajaa kymmeniä kilsoja ’normaalilla’ ohjauksella. Olin jo pajalle yhteydessä, selvittävät kuulemma jotain ja palaavat asiaan. Tulee olemaan varmasti hankala saada esille koeajotilanteessa. Ei vaan jaksais enää vääntää tän auton kanssa koko ajan jostain. Edellinen ohjausvaihderemontti vaati 6 käyntiä pajalla. Riittäisköhän tällä kertaa 6 vai täytyykö käydä 12
Anna auto jollekin merkkihuollon huolto neuvojalle/päällikölle vkonlopuksi ajoon niin eiköhän se vika sieltä ilmene ja uskovat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Hieman vierastan tuota ajatusta, mutta voisi olla ’last resort’, jos ei muuten onnistu. Kiitos vinkistä.
Viimeksi muokannut EkaBMWKoskaan, 05 Loka 2020, 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siitä mutteriohjauksesta. Eiks tässä oo sähköinen ohjaustehostin?EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑05 Loka 2020, 14:08Tää keissi selvis, kun autoon vaihettiin uusi ohjausvaihde.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑20 Kesä 2020, 12:29Ihmettelin vielä asiaa. Auto huilasi yön yli enkä aamulla kuullut mitään ääntä. 30km lenkin heitettyäni se kuului taas kun tulin pihaan.
Avasin pellin ja huomasin seuraavaa: E850418B-F042-4556-B3D2-DE56D79227E6.jpeg
Näyttäisi siltä, että tuo ohjausvaihteessa? oleva mutikka on vuotanut öljyä, kun on noin lian imenyt itseensä. Koitin kädellä heilutella ratilta tulevaa tankoa (sori nimitykset hukassa), ja siinä on selvä välys ja se kolisee. Sama kolina kuuluu paikallaan rattia vähänkin heiluttaessa. Liekö tässä syy? Se narina mikä kuului on tämän tapaista, joskin ei näin voimakasta: https://youtu.be/ghEfWTRRzdY
Ja jos se olisi iskarin yläpään laakeri, kuulukohan se takuun piiriin vuoden vanhassa 40tkm ajetussa autossa?
Nyt uudella ohjausvaihteella tuli esiin tämä ns. mutteriohjaus, eli ohjaus erityisesti keskialueella n. 80km/h takertuu, ja kun käännät rattia voimakkaammin, ohjaus ’nytkähtää pykälän yli’. Ei taida uusikaan ohjausvaihde olla ehjä. Uskomaton tuuri näitten vehkeitten kanssa.
Aivan kuin se ei menis päälle tai siis aktivoidu tarpeeks nopeesti.
Kumma vaan kun jo aikoinaan ikuisuus sitten koeajamassani F11 520d:ssä oli ihan sama oire.
Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä toimiva ohjaus, eikö BMW vaan osaa noita sähköisiä tehostajia...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Minun 530e:n ohjaustuntuma oli omaan makuun täydellinen, ennen kuin tämä uusi ’ehjä’ ohjausvaihde toi tullessaan tämän mutteriominaisuuden. Epäilen, että kyse toisesta viallisesta ohjausvaihteesta, ennemmin kuin osaamisen puutteesta.
Sittenhän kyse on vaan luokattomasta laadusta. Tässä hintaluokassa moista ei sais enää sattua, mutta tuntuu olevan useammankin korimallin tyyppivikanaEkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑05 Loka 2020, 19:39 Minun 530e:n ohjaustuntuma oli omaan makuun täydellinen, ennen kuin tämä uusi ’ehjä’ ohjausvaihde toi tullessaan tämän mutteriominaisuuden. Epäilen, että kyse toisesta viallisesta ohjausvaihteesta, ennemmin kuin osaamisen puutteesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Puit ajatukseni sanoiksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Olisko niin että toi sun uus ohjausvaihde on kuitenkin niin kuin mekaanisesti ehjä... Ja joku muu häikkä siinä. Säätöjuttu tai jotain. Ilmotahan jos vika löytyy. Ja täytyy sanoa et tää on mun kuudes bemari ja laadullisesti ollu kyllä surkein
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
No kävi tämäkin mielessä, jos olisikin softapuolen ongelma. Kirjoittelen tänne keissin etenemisestä. Tämä on mulle eka BMW, ja kolmesta eri viasta käynyt n. 20 kertaa huollossa.
Mulla on ollut myös kahdessa VAG:n kulkineessa ohjausvaihteen kanssa ongelmaa. Niissä ainakin piti tehdä joku ohjelmointi/kalibrointi ennen kuin uusi toimi kunnolla. Toisella kertaa oli unohtunut ja sen kyllä huomasi...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Muistaakseni autoa luovuttaessa sanottiin, että ohjausvaihde vaihdettu ja koodattu, sekä kulmat säädetty. Täytyy odotella Laakkosen yhteydenottoa asian tiimoilta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Kyllä se pakkaa olemaan niin, että vain harva Suomalainen huoltoliike osaa enää näitä kärryjä korjata. Tuskin on ollut toisessa osassa mitään vikaa, asennusvirhe tms. Missä pajalla autosi on ollut?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Lahden Laakkonen. Asennusvirhekin on toki mahdollinen. Autoa hakiessani olivat jättäneet ratin vinoon - suoraan ajaessa oli aika koomisen tuntuinen. Ajoin suoraan takaisin, ja sanoin, että en lähde, ennen kuin ratti on oikaistu :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Tuo on jo törkeetä huolimattomuutta, kyllähän asentaja ratin asennon huomaa heti kun ajaa auton pois hallista. Tuon huolimattomuuden perusteellaEkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑08 Loka 2020, 15:41Lahden Laakkonen. Asennusvirhekin on toki mahdollinen. Autoa hakiessani olivat jättäneet ratin vinoon - suoraan ajaessa oli aika koomisen tuntuinen. Ajoin suoraan takaisin, ja sanoin, että en lähde, ennen kuin ratti on oikaistu :D
voisi käydä vähän keskustelua jo korjaamopuolen päällikkötason kanssa.