Se vaatii Hunter Road Force laitteiston, jota ei kaikilla ole. Herttoniemen Laakkosella ei ole kun kun kysyin, mutta esim Autokeskus Raisiolla on.
Itse aikanaan tasapainotin Espoo Tekno-Rengas firmassa f10:n , kun ei muuten saatu pystyheittoja kuriin. Sieltä löytyy Road Force laite ja pätevä kaveri.
G30 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:26
- Auto: 530e G30 M-sport
Ex-F20 118da M-sport -16 - Paikkakunta: Oulu
Samaa mieltä että jos lataa autoon 70k€ rahaa niin kyllä se pitää tärinätön olla ilman että omakustanteisesti alkaa autoa fiksaan. Wetteri on aika nihkeästi tähän suhtautunut ku tuntuu että ”näitä nyt on” ”voi johtua monesta asiasta” ”näitä on vaikea paikantaa” nyt perjantaina ku auto menee huoltoon en enää selityksiä kuuntele vaan auto saa olla siellä kunnes tulee kuntoon.
Antore kirjoitti: ↑03 Syys 2019, 22:30Ja tätäkö ei merkkiliike pysty tekemään? Ei ainakaan Laakkonen ole saanut tärinää kuriin eli omaan piikkiin pitäisi uusi auto saada tärinättömäksi? Ja jos vanteissa on riittävästi pystyheittoa niin sitä ei millään tasapainoituksella saa poistettua. Tämä on ihan tunnistettu ja tunnustettu ongelma G30:n OEM-vanteissa, tosin taitaa olla 'vikaa' myös muualla kuin vanteissa/renkaissa. Mutta turhan moni tästä vapinasta selvästi tuntuu kärsivän, enkä kyllä muista F-sarjan osalta näin olleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jos naksuminen ja pauke tulee kojelaudan päältä keskeltä sieltä kaiuttimen luota tuulilasin alta, niin ongelma on tunnettu ja siihen on bemarilla korjausohje (PUMA). Ainakin alkupään autoissa on noita paukkuvia yksilöitä korjailtu vaihtamalla se osa, uudemmassa erilaiset kiinnikkeet tms.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Kyllä, ’alumiiniset’ somisteet ympäri autoa napsuu hetken, kun ilmastoinnin laittaa päälle.
Tuon vapinan tiimoilta oma auto käynyt kahdesti pajalla. Ekalla kerralla korjattiin pienet tasapainoheitot renkaista (ei road force), eikä ongelma korjaantunut. Toisella kertaa mittailivat jotain napoja josko siellä olisi heittoa - kaikki tehtaan toleransseissa. Sanoivat tehneensä asiasta jonkin teknisen kyselyn, mutta kovasti jäi sellainen vaikutelma, että syyttivät allekirjoittaneen pääkoppaa vapinasta, vaikka kaksi eri asentaajaakin sen huomasi. Tähän en asiaa jätä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12 Maalis 2012, 22:59
- Auto: G31 520dA Sportline 2017
Omat kokemukset vapinoista....E61, F11 ja G31 ajoilta. Mikään näistä malleista EI tule kuntoon perinteisellä tasapainotuskoneella - tai monille tulee, koska niilläkin voi asian saada aika hyväksi - tietenkin hieman tuurilla voi olla erityisen hyvä vanne/rengasyhdistelmä. Oma hanuri on aika herkkä.....ja tiedän kuinka hyvin nää menee kun setti kunnossa.
Mutta jos haluaa semmoisen, kun haluaa niin roadforce koneen vaatii (myös laser koneella joka vaan mittasi heittoa, tuli aika hyvä).
Viimeisin tarina G31...kesärenkaissa (18 tuumaa ja orkkisvanteet) tärinää/vapinaa erityisesti yli 115km/h vahdeissa. Menin Vianorille, jossa kaverit "laittoi" tasapainoon. "Joo oli yli 20g heittoa mutta nyt hyvät".....en havainnut mitään eroa, en mitään. Tän tein vaan koska leasing yhtiö ehdotti...muuten olisin mennyt suoraan roadforceen.
Tehtiin roadforce tasapainotus merkkarilla....useampi rengas oli "yli speksin". (saattoi olla luku 8, jonka yksikköä en valitettavasti muista). Ehkä oli kiloja tai prosentteja. Vanteilla niitä pyöriteltiin ja saatiin kaikki speksiin....nyt se menee hyvin . About tällä tavalla korjattu nyt 4 settiä rengasliikkeiden asennuksia.
Keskimäärin aika paljon parempaa saataisiin, jos rengasliikkeet panostaisi ko koneisiin, mutta ne voi olla tietty myös hankalia - koska silloin renkaan asennus muuttuisi säätämiseksi, eikä vaan halki poikki pinoon ja grammat nollaan
Mutta jos haluaa semmoisen, kun haluaa niin roadforce koneen vaatii (myös laser koneella joka vaan mittasi heittoa, tuli aika hyvä).
Viimeisin tarina G31...kesärenkaissa (18 tuumaa ja orkkisvanteet) tärinää/vapinaa erityisesti yli 115km/h vahdeissa. Menin Vianorille, jossa kaverit "laittoi" tasapainoon. "Joo oli yli 20g heittoa mutta nyt hyvät".....en havainnut mitään eroa, en mitään. Tän tein vaan koska leasing yhtiö ehdotti...muuten olisin mennyt suoraan roadforceen.
Tehtiin roadforce tasapainotus merkkarilla....useampi rengas oli "yli speksin". (saattoi olla luku 8, jonka yksikköä en valitettavasti muista). Ehkä oli kiloja tai prosentteja. Vanteilla niitä pyöriteltiin ja saatiin kaikki speksiin....nyt se menee hyvin . About tällä tavalla korjattu nyt 4 settiä rengasliikkeiden asennuksia.
Keskimäärin aika paljon parempaa saataisiin, jos rengasliikkeet panostaisi ko koneisiin, mutta ne voi olla tietty myös hankalia - koska silloin renkaan asennus muuttuisi säätämiseksi, eikä vaan halki poikki pinoon ja grammat nollaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Harmi, ettei paikallisella merkkihuollolla ole tuota masiinaa. Saa nähdä, kuinka hankala soppa tästä tulee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Onkos muilla ollut ongelmia öljynkulutuksessa? Siskon perheen 520d ilmoitti kaipaavansa öljyä ja vähän alle 6 tkm ajettuun lisättiin 8 desiä, eikä havaintoja vuodoista. Varmasti valmistajan ilmoittamien hyväksyttyjen rajojen puitteissa mutta aika paljon minusta kuitenkin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Juu, ei tuo tehtaan vajaatäyttö oikein ole selitys. Valtuutetussa huollossa ei ainakaan asiakkaan suuntaan kulutusta sen kummemmin ihmetelty tai aloitettu tutkimaan vaan öljyä ainoastaan lisättiin. Pitää olla kuulolla miten tämä tarina jatkuu.
Eiköhän siinä jotain tuhoudu pian... Kaasutelkaas ens alkuun konepelti auki ja kuunnelkaa hidastuuko turbo viiveellä vislaten. Veikkaus turbolle. Ja onko putkien päät putipuhtaat vai kenties paskottuneet sisältä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
- Auto: 530eX LCI M Sport 2021
- Paikkakunta: Tuusula
Tuossa vapinassa / täristyksessä on siis kaksi asiaa: Renkaan tasapainostus ja pystyheitto. Itsellä oli sama ongelma F10:ssä, syynä autoliike, joka vaihtoi tehdasasenteiset runflatit normirenkaisiin. Ja siis jollain perustasapainotuskoneella. Yrittivät korjata, mutta ei siitä mitään tullut. Ongelma poistui lopulta Herttoniemen Vianorilla, josta löytyy kunnon laitteet. En tiedä onko Roadforce vai mikä, mutta se mittaa pystyheiton sekä vanteesta, että renkaasta ja kertoo, mihin kohtaan rengas pitää vanteella pyöräyttää, jotta heitto on mimissään. Veloittivat muistaakseni reilun satasen. Jos pistää autoon +60kEUR, niin ei se kertaluonteiseen sataseen kaadu.
Ainoa ongelma Vianoreissa on, ettei sieltä saa esim. Continentaleja. Mutta ihan käypiä renkaita nuo Nokian renkaatkin tuntuu olevan.
Ainoa ongelma Vianoreissa on, ettei sieltä saa esim. Continentaleja. Mutta ihan käypiä renkaita nuo Nokian renkaatkin tuntuu olevan.
Tasapainottaa Vianorit minkä vaan merkkisiä renkaita mitä asiakas sinne vie ja maksaa.
Mutta täkäläinen Vianor sanoi ettei pysty säätämään pyöränkulmia mun autoon, liian uusi malli jota heidän kone tunne. Eihän se ole kuin 2013 markkinoille tullut...
Mutta täkäläinen Vianor sanoi ettei pysty säätämään pyöränkulmia mun autoon, liian uusi malli jota heidän kone tunne. Eihän se ole kuin 2013 markkinoille tullut...
Viheltääkö muilla turbo kylmänä. Vein auton merkkihuoltoon jossa todettiin vinkuva ääni ja vaihdettiin turbo takuuseen.
Edelleen silti viheltää kierrosten mukana kylmällä koneella. Turbon vaihdolla ei ollut mitään merkitystä tähän ääneen.
Edelleen silti viheltää kierrosten mukana kylmällä koneella. Turbon vaihdolla ei ollut mitään merkitystä tähän ääneen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Ilmeisesti ovien ja kojelaudan koristelistat alkaneet nyt ilmojen viilennyttyä naksahtelemaan oikein huolella kaikissa töyssyissä ja jopa nopeissa kiihdytyksissä. On omiaan syömään laatuvaikutelmaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Nämä koristelistat kyllä tuntuu olevan aika halpuuttamalla toteutettuja. Ja näköjään sitten aivan uusissakin aina vaan naksuu, eli ei oo parannusta tullut sen suhteen. Mulla kyllä hiljeni melkein täysin kun vaihdettiin kojelaudan koristelista. Kylläkin eri syistä kuin naksumisen.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
BMW e90 kirjoitti: ↑07 Loka 2019, 08:44 Nämä koristelistat kyllä tuntuu olevan aika halpuuttamalla toteutettuja. Ja näköjään sitten aivan uusissakin aina vaan naksuu, eli ei oo parannusta tullut sen suhteen. Mulla kyllä hiljeni melkein täysin kun vaihdettiin kojelaudan koristelista. Kylläkin eri syistä kuin naksumisen.
Meillä on puulistat 2017 -mallin G30:ssä ja ne ovat olleet täysin hiljaiset. Muutenkin mattapintaisina mielestäni varsin tyylikkäät.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017