Vanha vika tuli taas päälle 530e:n. Tankkausluukku ei aukea. Näytössä lukee vaan "tankkausvalmiutta luodaan". Kerran jo kalibroitiin paineanturi ja sen jälkeen luukku toimi parin tankkauskerran ajan.
Samalla toinenkin vanha vaiva on päällä pahemmin kuin aiemmin, eli avainmuistit eivät enää toimi lainkaan. Ainoastaan manuaalisesti voi profiilia vaihtaa.
530e kokemuksia ja keskustelua
Tarvitsisin neuvoja ja apuja minun tilanteeseen. Eli kyseessä on bmw 740 e merkkinen auto, jolla ajettu nyt 49 tkm ja vuosimallia 7/2016. Autosta hajosi KLE ja se menee vaihtoon. Kysymys kuuluu, pitääkö minun maksaa vianetsintä ja vikakoodien luvut. mm.tuntiveloitus sähköasiantuntijasta jne. Yhteisumma reilu 400 euroa. Huoltona Laakkonen Herttoniemi. Tekniikkaa samaa 530 e kanssa, niin ajattelin kirjoittaa tänne.
KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Siis takuu loppu? Goodwillimä bmw voi maksaa ta sitten voi yrittää Virhevastuun kautta. Sinänsä erikoista että tuttua vikaa tulee 400e edestä etsiä..bmw740e kirjoitti: ↑29 Heinä 2019, 15:24 Tarvitsisin neuvoja ja apuja minun tilanteeseen. Eli kyseessä on bmw 740 e merkkinen auto, jolla ajettu nyt 49 tkm ja vuosimallia 7/2016. Autosta hajosi KLE ja se menee vaihtoon. Kysymys kuuluu, pitääkö minun maksaa vianetsintä ja vikakoodien luvut. mm.tuntiveloitus sähköasiantuntijasta jne. Yhteisumma reilu 400 euroa. Huoltona Laakkonen Herttoniemi. Tekniikkaa samaa 530 e kanssa, niin ajattelin kirjoittaa tänne.
KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Ostin autoliikkeestä 10kk sitten ja olen auton suomessa eka omistaja. Ihan eka oli bmw autoliike saksassa. On maahantuoja tullut sikäli jo vastaan, että autoon vaihdettu ilmaiseksi ratti kun nahka petti saumoista. Lähinnä mietin näiden hybridien kohdalla, että eikö tämmöiset kle tapaukset ole hyvin yleisiä, milteipä tyyppivikoja. Nopealla googlella löytyi toistakymmentä samaa ongelmaa
Mielestäni näille hybridijärjestelmille pitäisi olla oma takuu kerran ne tällä tavalla temppuilee
Mielestäni näille hybridijärjestelmille pitäisi olla oma takuu kerran ne tällä tavalla temppuilee
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 10:35
- Auto: Porsche Cayenne e-hybrid
BMW G30 530e ///M-Sport - Paikkakunta: Helsinki
Moro,
Nyt takana 3720km tolla 530e. On se vaan pirun kiva, mutta olisi paljon kivempaa jos pystyisi vielä enemmän ajamaan sähköllä. Otin tuon omani msporttina ja 19" renkailla. Kulutus mulla on jotain ihan muuta kuin teillä muilla on ollut :D :D johtuu siitä että tykkään tolla sport-asetuksella ajaa.
Pitää vielä parit koodaukset tehdä, haluan että takavalotkin palaa päivävaloilla. Toinen mikä pitää koodata on se että auto on aina ECOPRO modessa kun sillä lähtee liikenteeseen. Jännä että sitä ei suoraan valittua.
Nyt takana 3720km tolla 530e. On se vaan pirun kiva, mutta olisi paljon kivempaa jos pystyisi vielä enemmän ajamaan sähköllä. Otin tuon omani msporttina ja 19" renkailla. Kulutus mulla on jotain ihan muuta kuin teillä muilla on ollut :D :D johtuu siitä että tykkään tolla sport-asetuksella ajaa.
Pitää vielä parit koodaukset tehdä, haluan että takavalotkin palaa päivävaloilla. Toinen mikä pitää koodata on se että auto on aina ECOPRO modessa kun sillä lähtee liikenteeseen. Jännä että sitä ei suoraan valittua.
Daily BMW 530e ///M-sport Alpinweiß mit 19"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Tuli sitten vaihdettua alle BMW 530e iPerfLaunchEditSport. Volvoja viimeiset 10 vuotta omistaneena, voin oman tuntumani perusteella sanoa jo nyt että Laatua on molemmissa mutta BMW omaa sitä enemmän. Oma mielipiteeni perustuu viimeisimpään S90 dieseliin vertaillessa. Yritin lueskella Bemmin kulutuslukemia ennen kaupantekoa ja epäilin hieman mitä se todellisuus on kun matka-ajoa tulee myös paljon. Työreissulla joka oli yhteensä 145 kilsaa edestakaisin ja nopeudet oli pääsääntöisesti 60-100 km/h nopeusrajoituksilla ,yöllä ladatulla akulla mittari näytti minun ajaneeni reissussa 58 kilometriä..ajanko jotenkin ” väärin” kun tuntui että lukema on yläkanttiin :D Sähköä jäi vielä akkuun 5 kilsalle joten yli 60 kilsaa ois menty kun loppumatka oli 60 alueella. Välillä latailin Battery Controllilla ja EcoSportilla ajelin mutta keskikulutus näytti silti vain 4,9 litraa sadalla. Varusteita autossa on kivasti joista HarmanKardonin poppikone ja 360˚kamerat on kyllä laadukkaat. Loistava auto jossa loistavat ajo-ominaisuudet.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 01 Elo 2017, 20:12
- Auto: F20 116i, G30 LCI 530e
- Paikkakunta: Espoo
Olisi hienoa jos onnistut löytämään ratkaisun tuohon takavalojen koodaukseen, kiinnostaa ehkä muitakin. Vajaat pari vuotta sitten oli tekemätön paikka
Carly, Bimmercode taitaa molemmilla onnistua. Merkkihuollossa ei.
Kummankin työkalun nettisivujen mukaan F10:n Daylighteille sai koodattua vaikka mitä vaihtoehtoja, G30:lle vain on/off. Onko jollain muuta kokemusta?
Carly, Bimmercode taitaa molemmilla onnistua. Merkkihuollossa ei.
Kummankin työkalun nettisivujen mukaan F10:n Daylighteille sai koodattua vaikka mitä vaihtoehtoja, G30:lle vain on/off. Onko jollain muuta kokemusta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30 Kesä 2017, 09:46
- Auto: BMW iX1, (2023)
Volvo V60 T8, (2021) - Paikkakunta: Kouvola
Kestääköhän auton elinkaarta ledi takavalot jos 100% päällä. Auton normaalista ajosta varmaan suurin osa laskennallisesti tapahtuu valoisaan aikaan jonka mukaan kestävyys on mitoitettu. Omasta mielestä hämärä- ja sadeautomatiikka hoitaa hyvin valot tarvittaessa päälle ja kun lumipöllyää osaan itse kytkeä takasumarin päälle.
Liekö kaikissa malleissa tuo sama piirilevy , joka F25.ssä kärähtää muutaman vuoden käytön jälkeen sammuttaen takavalon. Luukussa olevat sisemmät valot heittävät pyyhkeen kehään ensimmäisenä , varmaankin luukun sulkemisesta johtuva tärähdys lyhentää ikää. Piirilevyjä saa onneksi netistä parilla kympillä ja on ainakin F25 helppo vaihtaa , joten itse olen kaikissa bemareissani ohjelmoinut takavalot päälle päivävalojen kanssa.Dilbert1974 kirjoitti: ↑07 Elo 2019, 18:56 Kestääköhän auton elinkaarta ledi takavalot jos 100% päällä. Auton normaalista ajosta varmaan suurin osa laskennallisesti tapahtuu valoisaan aikaan jonka mukaan kestävyys on mitoitettu. Omasta mielestä hämärä- ja sadeautomatiikka hoitaa hyvin valot tarvittaessa päälle ja kun lumipöllyää osaan itse kytkeä takasumarin päälle.
Minä käytin omani ohjelmoitavana. Ero vakion ja piristetyn välillä on huomattava. Liittenä kurvit.[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑23 Huhti 2019, 15:04 Omat epäilys on että tuo 252hp on se tehtaan ilmoittama teholukema [5|3]30e:lle, joka ei voi ylittää [5|3]30i mallin teholukemaa, muuten kukaan ei tuota pelkkää bensaversiota ostaisi. Onko kukaan 530e:n omistaja käyttänyt tehodynossa? Tuolla 330e osaston (F30) puolella on noita dynokarttoja ennen ja jälkeen tuuninkiboxin asennuksen, ja näyttäisi nuo vakiotehot olevan käppyröissä lähempänä 275hp/425Nm (en tiedä miten paluukäyrien normalisointi on toteutettu, luulisi polttomoottori/sähkömoottori kombinaation hinnaavan vastaan melko paljon enemmän kuin pelkkä polttomoottori, johtuen energian talteenotosta myös sport asennolla).
- Liitteet
-
- Tehokurvi
- 530e.jpg (179.13 KiB) Katsottu 10789 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Miten tätä luetaan :D
Onko tuo drag-arvo tuossa se "'vapaan' rullauksen vastus", vai miten tuota luetaan? 60kW jarruttava teho rullauksessa? Renkailta mitattu 308hv, ja siitä laskettu tuon rullauksen viemän tehon kanssa että moottorissa "täytyy" olla 390hv - vähän yläkanttiin arvioinut? 80kg pyörivä massa?
Vakiona renkailta 175kW ja viritettynä 227kW - ~50kW nousu?
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
On kyllä hyvinkin huomattava lisäys. Miltä tuntuu ajossa? Lapun mukaan 3000rpm jälkeen potkii paremmin ja 5000rpm toinen, suurempi tehonlisäys. Käyttökieroraslueella 1500-2000rpm teho laskenut?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
myös vääntö on laskenut vähän alle 2000 rpm alueella ja varsin paljon. Eikö tuo tee autosta ikävämmän ajettavan kaupunkiajossa?Kuudensuora kirjoitti: ↑20 Elo 2019, 12:59 On kyllä hyvinkin huomattava lisäys. Miltä tuntuu ajossa? Lapun mukaan 3000rpm jälkeen potkii paremmin ja 5000rpm toinen, suurempi tehonlisäys. Käyttökieroraslueella 1500-2000rpm teho laskenut?
En ole huomannut väännönpuutetta arkiajossa kierroksilla 1500-2000rpm. Mielestäni auto on nyt kokonaisvaltaisesti sellainen, kun se olisi pitänyt olla jo tehtaalta. Lapun lattiaan painaminen tuottaa aiempaan verrattuna todella paljon tuntuvamman kiihtyvyyden ja kestohymyn kasvoille. Uskoisin, että nollasta sataan parani sekunnin verran, mutta tuo on testaamatta vielä. Autolla joutuu varomaan 70km/h peltipoliisia liikennevalojen jälkeen mm. Tampereella, ettei mene yli ;D En ole myöskään huomannut puutetta eri kierrosalueiden välillä, vaikka toki nuo vääntöhuiput ovat selviä. Normaalissa ajossa ei huomaa mitää eroa vakioon. Mielestäni 490€ well spent.Kuudensuora kirjoitti: ↑20 Elo 2019, 12:59 On kyllä hyvinkin huomattava lisäys. Miltä tuntuu ajossa? Lapun mukaan 3000rpm jälkeen potkii paremmin ja 5000rpm toinen, suurempi tehonlisäys. Käyttökieroraslueella 1500-2000rpm teho laskenut?
Edit: vaihdelaatikko tuntuu toimivan sen verran hienosti yhteen muuttuneen tehokäyrän ja väännön kanssa, että varmaan sen takia alapään laskenutta tehoa ja vääntöä ei huomaa. Ja onhan siellä usein se sähkömoottori apuna liikkeelle lähdettäessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei kai tuosta vitosen farkkuplugarista mitään virallista tietoa ole olemassakaan, toisin kuin G21 330e, joka on julkaistu ihan virallisesti kesäksi 2020.
Nyt kuitenkin on näkynyt tien päällä noita vitosen faceliftin testiautoja, useita myös farkkuplugarina. esim.
BMW karsi tosiaan mallejaan hetki sitten, mutta ainakaan minä en ole törmännyt tuollaisiin huhuihin.
Minulle automyyjä väitti reilu vuosi sitten kirkkain silmin, että x3:sta ei ole tulossa hybridiä, sillä se on peruutettu.