530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

2020 530e X-drive on pelannut talven harvoina käyttökertoina loistavasti.
Ainoa asia, joka sylettää on, että moottoria ei saa lämpeämään sähköllä.
Webaa ei voi asentaa.
Ei luulisi olevan iso tai kallis muutos suunnitteluun tai jälkiasenteisena saada lataussähkö lämmittämään myös moottori.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Auto kävi aika tasan vuoden jälkeen ekassa korjauksessa Laakkosella. Kuskin oven sekä pelkääjän puolen takaoven ulompi vaijeri vaihdettiin, koska tässäkään lukot eivät pakkasella auenneet. Samalla päivitettiin navin kartat ja laitettiin uudet softat sisään sekä tarkastettiin takaisinkutsukamppiksena ollut latausliittimen liitos.

Laakkosella pitkästä aikaa hyvää palvelua ja mm softat saatiin päivitettyä, vaikka mitäään varsinaista vikaa ei ollutkaan. Olikos tuohon tullut jotain uusia ominaisuuksia jo alkuperäiseen eli loppuvuosi 2019 verrattuna? Android Auto ainakin löytyy nyt valikosta, vaikka se ei mulle mitään tuokaaan. Ainoana negana toistaiseksi ajotietokone on hävittänyt sähköllä ajetun kokonaismäärän.
suosusi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Joulu 2013, 23:27

Bmw 530e touring xdrive vm 2021 ajettu 750km.
Yllä oleva auto tuli hankittua. Muuten toiminut hyvin tähän asti mutta auton lukituksen kanssa ongelmia, kun auton laittaa lataukseen.

Avaimesta painamalla ovet menee lukkoon mutta avoin luukku pitää napsauksen ja auton sisälle syttyy valot. Vaikka ovet ovat lukossa niin esim varashälyttimen valo ei vilku. Sovelluksen kautta lukitsemalla ovet lukkituvat niin että myös varashälytin vilkkuu.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Valittelin muutama viesti sitten, että meidän 330e nykii ja jakoavain mittaristossa. Auto oli tänään tutkimuksissa ja autossa oli hiukkassuodatin tukossa. Jostain syystä tuonne oikealle G 20 palstalle ei päässyt kirjoittamaan jutun ratkaisua.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Tämäpä mielenkiintoista. Onko sinun 330e:llä ajettu siten, että moottori ei lämpene koskaan "riittävästi" ?
Tästä voisi päätellä, että autolla on syytä ajaa välillä joku mökkireissu, jossa hiukkassuodatin saa suoritettua polton.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Autolla ajettu 12 700 km ja ajettu pitkiäkin siivuja. Mutta viimeisen kuukauden aikana vaimon työmatkat 5 km suunta pääasiassa ja kovien pakkasten takia polttomoottori käynyt normaalia enemmän lyhyen pätkän. Vanhan diesel kuskin tämä pääsi yllättämään.
THell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Joulu 2020, 09:58

Oma BMW 530e Touring saatu viimein eilen. Aventurine Red II Metallic näyttää oikein hienolta, varsinkin auringonpaisteessa.

Kysymys kokeneemmille kuskeille keskinäyttöön liittyen: Saako tässä jotenkin Navin/kartan ja ajotiedot (kulutukset) jaetulle näytölle? Itse en kokeilemalla löytänyt. Sai ainoastaan navigointiin liittyviä tietoja. Minulla oli muutaman päivän X2 laina-autona omaani odotellessa ja siinä kyllä sai.

Itseäni ainakin näin alkuun kiinnostaa kovasti seurailla kulutustietoja, mutta on ihan älytöntä, jos noin iso näyttö täytyy uhrata kokonaan tällä informaatiolle, kun lisäksi siihen mahtuisi paljon muutakin.
Mobility
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Touko 2014, 11:05

Luulen että latauksen ajastus lähtöön auttaa asiaan. Itse en tee sitä ikinä koska kulkeminen on hyvin epäsäännöllistä ja hyvä jos 15 min kerkeää lämmittää ennen lähtöä (en ajasta edes lämmitystä). Mutta epäilen kyllä että jotain on muuttunut huonompaan suuntaan kuten tuossa yllä joku todistikin.

Se on kuitenkin fakta että tehoja siitä akusta eisaa kun se on kylmä. Max eDrivellä kiihdytys sataan kestää todella kauan ja välillä herää jopa epäilys onnistuuko se ollenkaan kun nopeus nousee 1kmh sekunnissa 🙂
Oululainen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Helmi 2020, 10:08
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Oulu

Mobility kirjoitti: 04 Maalis 2021, 18:34 Se on kuitenkin fakta että tehoja siitä akusta eisaa kun se on kylmä. Max eDrivellä kiihdytys sataan kestää todella kauan ja välillä herää jopa epäilys onnistuuko se ollenkaan kun nopeus nousee 1kmh sekunnissa 🙂
Tämä.

Tuo on ihme homma että tuosta tehon puutteesta ei ole oikein ollut keskustelua missään. Pakkasella käynnistäessä autohan sanoo että täysi voimansiirtoteho on käytössä hetken kuluttua. Mutta kun ei ole. Siinä vaiheessa kun Max eDriven voi laittaa päälle, tehoja puuttuu edelleen merkittävä määrä. Sekä pelkässä sähkökäytössä että hybridikäytössä.

Saako autosta irti valmistajan lupaamaa tehoa pakkasella koskaan? Onko kukaan tehnyt oikeasti tehomittausta pakkasella?
530e xDrive 2020
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Omassa BMW ssä täydet tehot heti 5 min koneen käynnin jälkeen -20 pakkasessa
Mobility
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Touko 2014, 11:05

Suuresti epäilen edellistä. Minua tämä tehoasia ei liikuta kyllä - eihän sitä polttomoottoristakaan saa kaikkia tehoja heti. Riittäisi kun liikkeelle pääsisi heti. Ilmeisesti aika hyvin pääsisikin jos ajoittaisi latauksen lähtöön. En ole kokeillut itse tosin.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Ainakin kojelaudan herja (kaikkea tehoa ei ole käytössä) loppuu muutaman minuutin koneen käynnin jälkeen.
Oululainen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Helmi 2020, 10:08
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Oulu

Miltä näyttää ison näytön teho- ja vääntömittarit kun ajat kylmällä autolla Max eDrivellä? Minulla ainakin moottoritielle mennessä alkuun teho käy vähän yli 60 kW:ssa, mutta hiipuu sitten noin 30 kW:iin. Kaasupoljin koko ajan mahdollisimman pohjassa, ilman kick-down -napin painamista.
530e xDrive 2020
Auto83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Elo 2020, 21:23

Hommasin tuossa viime syksynä 520D xDriven ja silloin ainakin valinta dieselin osalta oli aika selkeä omaan tilanteeseen. Syynä työmatkat reilu 100 km per päivä eli vuodessa tullee 25-30 tkm ajoa. Tuolloin 530e sopivia ei oikein ollut omaan silmään saatavilla ja tuo diesel vaikutti parhaalta. Myös oman taloyhtiön suhteen lataaminen olisi ollut erittäin ongelmallista. Nykyiseen autoon olen kyllä tyytyväinen ollut. Lienee kuitenkin aika varmaa, että seuraava auto taitaa olla sähköauto tai hybridi. Tuo työmatkakin taittuisi mahdollisesti hybridin sähkölläkin mukavasti. Näihin hybrideihin liittyen lueskelin 530e juttuja, mutta aivan selkeitä vastauksia en saanut itseäni askarruttaviin kysymyksiin. Toimintasäde max 57 km sähköllä (varmasti hieman optimistinen ja talvella lievästi matalampi?). Vaikuttaako sähkökäytön toimintasäteeseen miten paljon 120/130km nopeus, kun työmatka motaria pitkälti? Oikeastaan tässä pointtina se, että tuon bensan kulutus lienee 7-8l km satkulla? mitä jostain luin ja se syö hieman kustannusetua dieseliin.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

No kyllähän toi vauhti jo syö akun nopeasti loppuun. Veikkaan kesällä max 20 kilometriä. Jos ajaisit navilla Auto e-drive -moodilla, ei auto varmasti ajaisi motarilla sähköllä.
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Ratinlämmittimen takia käyty nyt wetterillä. Ratin sisällä oleva ohjainboksi ja johtosarja menee vaihtoon. Hassu juttu, mutta nyt lämmitys taas toimii vaikka osia ei vielä vaihdettu.
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

Onko kukaan hommannut tavaratilan kaukalomattoa tähän hybridimalliin? Olen perinteisesti sellaisen aina uuteen autoon ostanut, niitä on saanut noin 50€ hintaan autotarvikekaupoista. Tähän hybridimalliin en ole onnistunut löytämään muuta kuin alkuperäisversiona autoliikkeestä hulppeaan hintaan 186€. Tai Leebmannilta toimituskuluineen n. 150€. On jo vähän kipurajoilla näin liisariautoon...

Kummallista, ettei löydy tarvikeliikkeistä. Yli puolet näistä sedaneista kuitenkin myydään hybridinä, farmareissa varmaan kohta sama tilanne.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Mä leikkasin itse Motonetin kumimattorullasta maton, joka toimii myös kontin pohja alaslaskettuna eli kuten mulla aina on. Hintaa joku 30€ ja ajanut asiansa oikein hyvin jo reillun vuoden.
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

eikö liisariin kannata ottaa tuon hintainen varuste tilattaessa? suurella todennäköisyydellä ei vaikuta verotusarvoon, ellei satu olemaan hinta juuri rajalla
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Tänään oli 15 astetta lämmintä. Talissa oli 17 astetta.

Lähdin tallista ja range näytti 50km. Ajoin kilometrin ja range oli edelleen 50km. Huomasin, että autossa oli lämpö asetettu 18 asteeseen. Nostin sen 20 asteeseen ja rangesta lähti heti 6km => 44km.

Tein matkan, jonka pituus oli 40 kilometriä.

Moottoritieajoa 120kmh nopeudella oli 19 kilometriä
Maantieajoa 90kmh nopeudella 4km
Maantieajoa 60kmh nopeudella 11km
Keskustassa ajoa loput 6km

Akku riitti koko matkan loppuen kotipihassa.

50km parempaa rangea ei siis oikeastaan meidän perhessä hybridiin tarvita.

Olen kyllä todella tyytyväinen tähän autoon :thup:
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Vastaa Viestiin