salmol kirjoitti: ↑16 Heinä 2020, 00:41
No, joku vehje siellä on mikä päättää mikä vaihde on ja kuinka paljon luistetaan. Jos se on sähkömoottori, niin olkoon, mutta pointti oli että kyseinen toiminta olisi normaalia ja liittyisi siihen että auto olisi nopeammin kiihdytykseen vastaava.
Juuh, elikkäs teoriasi on että joko vaihdelaatikko tai sähkömoottori siellä luistaa ja tärisee niin että koko auto vatkaa? Okei, no, ei se toimi niin
.
Eiköhän tuossa edelleen ole kyse moottorin aiheuttamasta tärinästä. 330e ravisteli hetken käynnistyttyään, ja samaa tekee tuo 530ex. Polttiksen käynnistyessä ensimmäistä kertaa se käy hetken tosiaan melko epätasaisesti. Ajossa tuota ei niin huomaa, mutta esim. liikennevaloissa seisoessa tuntee pientä "potkimista" paikallaan. Omissani tuo ei ole kestänyt kuin sen alkulämmittelyn ajan, minuutin pari tms ... jos se tuota tekee myös lämpimänä paikallaan seisoessa laatikko sport-asennossa niin käyttäisin autoa pajalla.
Ero siihen normaaliin D-moodiin tosiaan on esim. siinä että moottori tosiaan lämpimänä sammuu saman tien kun pysähdytään. Jos moottori on ehtinyt sen ensimmäistä käynnistystä seuraavan "pakkokäyttöjakson" pyöriä (eli ajan jolloin start-stop ei vielä aktivoidu vaan moottori käy jatkuvasti tilanteesta riippumatta, mitähän tuo kestää... 30sek-1min tms? Ei ole tullut kellotettua), vaihtaessa paikallaan Sportilta D:lle moottori sammuu välittömästi jolloin kaikki tärinätkin toki lakkaavat. Ei tuolla kuitenkaan varsinaisesti laatikon kanssa ole mitään tekemistä (paitsi se että sport-tila pakottaa polttiksen pysymään käynnissä myös pysähdyksissä).
En uskoisi tukikumien ongelmaksi ihan vähästä kyllä... ihan uutenakin tuo potkutteli samalla tavalla.