Eli uusi 2021 vuosimallin 530e xDrive alla ja parkkitutkan "epäherkkyys" eteenpäin ajossa, esim. taliin tai parkkruutuun mietityttää.
Tuo ei siis tunnu aktivoituvan kuin lähes vasta koskettaessa estettä, hankala ominaisuus tosiaan esim. parkkihallissa.
Jos pysäyttää kesken eteenpäin parkkiin ajon, ja käyttää pakkia päällä, pamahtaa parkkitutkan näyttö päälle ja saattaa olla jo punaisella alueella, aloittaa myös hälytyksen. . Siitä sitten eteenpäin parkkeeraus loppuun jatkaen.
Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Huollossa säädettävissä? Liikkeestä sanottiin että saattaa olla ominaisuus, mikä tuntuisi aika oudolta.
530e xDrive parkkitutkan herkkyys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
- Auto: 530eX LCI M Sport 2021
- Paikkakunta: Tuusula
En ole moista ongelmaa noteerannut, vaikka joka päivä katokseen ajaessa tällään tutkan avulla keulan lähelle seinää. Etututka aktivoituu ehkä puolisen metriä ennen estettä, mutta en ole tätä kokenut mitenkään ongelmaksi. Ja saahan sen aktivoitua halutessaan myös napista.
Ok,
Itselläni aktivoituu n. 5-10 senttiä ennen törmäystä ja pari kertaa nokan saanut (onneksi) pehmeään lumipenkkaan kosketuksille. Sitten tutka kyllä lähti päälle. Olihan kyseessä uusi 2021 mallin 520 molemmilla vastaajilla? Autoliikkeestä meinasivat että voisi olla muuttunut nyt 2020-2021 välillä.
Pitänee vaan käyttää huollossa jos muilla on oikeamman suuntaisia kokemuksia.
Itselläni aktivoituu n. 5-10 senttiä ennen törmäystä ja pari kertaa nokan saanut (onneksi) pehmeään lumipenkkaan kosketuksille. Sitten tutka kyllä lähti päälle. Olihan kyseessä uusi 2021 mallin 520 molemmilla vastaajilla? Autoliikkeestä meinasivat että voisi olla muuttunut nyt 2020-2021 välillä.
Pitänee vaan käyttää huollossa jos muilla on oikeamman suuntaisia kokemuksia.
Lumipenkan tunnistus riippunee penkan "tiheydestä"; jäisen tunnistanee helpommin. Tekeekö kovaa seinää vasten samaa?
Ex: G01 X3 e30 ja 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. BMW K1300S, K1200S.
Tekee seinää vasten samaa kun lumipenkkaakin, eli ei aktivoidu kauempaa. Ja odottelu ei auta aktivoitumiseen, sitäkin jo kokeilin.
Selvitän vielä onko tuo aktivoitumisraja juurikin "keltaiselta punaiselle" mennessä, eli sen n. 10 senttiä ennen kuin kolahtaa.
Olisi siis ns. "kuski osaa" -ominaisuus jossa auto ei turhaan varoittele osaavaa kuljettajaa
Testailen autokatoksessa kohtapuoliin ja palaan vielä että löytyikö tuo ominaisuutena. Itselle mieluisempi olisi se aiemmin ketjussa mainittu n. 40-50 senttiä ennemmin
näytön aktivointi, niin tutkaa voisi käyttää jopa parkkiapuna marketin pihalla.
Selvitän vielä onko tuo aktivoitumisraja juurikin "keltaiselta punaiselle" mennessä, eli sen n. 10 senttiä ennen kuin kolahtaa.
Olisi siis ns. "kuski osaa" -ominaisuus jossa auto ei turhaan varoittele osaavaa kuljettajaa

Testailen autokatoksessa kohtapuoliin ja palaan vielä että löytyikö tuo ominaisuutena. Itselle mieluisempi olisi se aiemmin ketjussa mainittu n. 40-50 senttiä ennemmin
näytön aktivointi, niin tutkaa voisi käyttää jopa parkkiapuna marketin pihalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Aika järjetön muutos, jos uusi toimis tolleen eri tavalla. Mitä sillä automaattisella aktivoinnilla tekee jos kolahdus ajaa saman asian? Epäilen kyl vahvasti että sulla on yksilövika tai kalibraatio pielessä. Eihän siinä ole mitään kalvoka tai teippejä vedetty antureiden yli? Tai ylimaalattu puskuria?
Tätä mainitsemaasi ominaisuutta vasten, niin ei ole kyllä ominaisuus: "Jos pysäyttää kesken eteenpäin parkkiin ajon, ja käyttää pakkia päällä, pamahtaa parkkitutkan näyttö päälle ja saattaa olla jo punaisella alueella, aloittaa myös hälytyksen. . Siitä sitten eteenpäin parkkeeraus loppuun jatkaen". Minusta selvä vika toiminnassa.
Ex: G01 X3 e30 ja 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. BMW K1300S, K1200S.
Ketju on vanha, mutta aihe erittäin ajankohtainen.
Itselläni on G20 korinen bensamoottori 20-vuoden auto.
Ostin auton käytettynä 55 tuhatta ajettuna.
Sen kummemmin jaarittelematta suoraan ongelmaan
eli parkkitutkan AUTOMAATTISEEN PDC-toimintoon.
Manuaalisen puolen tutkat ja napilla konsoleista toimii moitteetta, mutta PDC nimenomaan hälyttää vasta kosketuksesta.
Osumia ei ole tullut, koska en ole ottanut riskiä, mutta turhauttaa kun auto hälyttää vasta kun oksat tai heinät ottavat kiinni.
Pajalla sanovat, että vikaa ei ole. Asennoituminen luokkaa naiskuljettaja, et ole ostanut autoa meiltä, tutkitaan 180€
Olen samaa mieltä ketjussa mainitusta mahdollisesta kalibroinnista, koska tutkat toimii.
Lisäksi marmorilla vahvisti etäisyydeksi 70 senttiä.
Ei vaan ole halua lähteä kokeilemaan onnea, kuka osaa oikeasti auttaa ja korjata vian.
Itselläni on G20 korinen bensamoottori 20-vuoden auto.
Ostin auton käytettynä 55 tuhatta ajettuna.
Sen kummemmin jaarittelematta suoraan ongelmaan
eli parkkitutkan AUTOMAATTISEEN PDC-toimintoon.
Manuaalisen puolen tutkat ja napilla konsoleista toimii moitteetta, mutta PDC nimenomaan hälyttää vasta kosketuksesta.
Osumia ei ole tullut, koska en ole ottanut riskiä, mutta turhauttaa kun auto hälyttää vasta kun oksat tai heinät ottavat kiinni.
Pajalla sanovat, että vikaa ei ole. Asennoituminen luokkaa naiskuljettaja, et ole ostanut autoa meiltä, tutkitaan 180€
Olen samaa mieltä ketjussa mainitusta mahdollisesta kalibroinnista, koska tutkat toimii.
Lisäksi marmorilla vahvisti etäisyydeksi 70 senttiä.
Ei vaan ole halua lähteä kokeilemaan onnea, kuka osaa oikeasti auttaa ja korjata vian.