BMW 530e G30 v:2017
Autoni antoi ajaessa ilmoituksen: Pysähdy varovaisesti. Älä jatka ajoa. Ajon jatkaminen aiheuttaa turvallisuuden kannalta tärkeiden toimintojen lakkaamisen. Akku ei voi enää ladata.
Onko muilla kokemusta?
Energiajärjestelmä vikavalo syttyi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
- Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
- Paikkakunta: Järvenpää
Eikös näissä yleensä poksahda joko "KLE-moduli" tai "safety box"? Jälkimmäinen meni omasta edellisestä G20 330e:stä koeajolla juuri kun olin tekemässä siitä kauppaa. Se tapaus meni takuuseen kun autossa oli vielä tehdastakuu.
Jos menee omaan piikkiin niin safety box taitaa olla tonnin pamaus ja KLE boxi reilun parin tonnin (miinus goodwillit). Googlaamisella löytyy KLE-ongelmista jonkinverran juttuja. Se on ainoa tekijä, mikä itseäni arveluttaa kun omasta autosta loppuu tehdastakuu nyt joulukuussa. Tosin suurin osa KLE-ongelmista taitaa osua 2017-2019 välillä valmistettuihin. Uudempia osia on ilmeisesti paranneltu matkan saatossa.
Jos menee omaan piikkiin niin safety box taitaa olla tonnin pamaus ja KLE boxi reilun parin tonnin (miinus goodwillit). Googlaamisella löytyy KLE-ongelmista jonkinverran juttuja. Se on ainoa tekijä, mikä itseäni arveluttaa kun omasta autosta loppuu tehdastakuu nyt joulukuussa. Tosin suurin osa KLE-ongelmista taitaa osua 2017-2019 välillä valmistettuihin. Uudempia osia on ilmeisesti paranneltu matkan saatossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
- Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
- Paikkakunta: Järvenpää
No voihan hitto! Kuullostaa ikävältä....
Näissähän pystyy vissiin uusimaan myös yksittäisiä kennosto-moduleja, joita on yhteensä kuusi yksikköä. Ei tartte koko pakettia uusia (jos kyseessä kennovika)?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_5043
Hinnatkin näköjään jo nykyään kohtuullisia ( hieman yli 700€/kennomoduli). Ovat liki puolittuneet parissa vuodessa.
Näissähän pystyy vissiin uusimaan myös yksittäisiä kennosto-moduleja, joita on yhteensä kuusi yksikköä. Ei tartte koko pakettia uusia (jos kyseessä kennovika)?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_5043
Hinnatkin näköjään jo nykyään kohtuullisia ( hieman yli 700€/kennomoduli). Ovat liki puolittuneet parissa vuodessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Ei se auton oma AGM akku montaa sataa maksa. Siitähän tässä on kyse, eikä ajoakustosta?
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Vastaava akkuvika löytyi 90tkm huollossa. Vikaa voi moduuleissa olla vaikka auto ei ilmoita mitään.
Yksi moduli vaihdettiin ja meni takuuseen. Hieman range piteni, mutta ei pääse 40km.
Toinen autoa vaivannut ominaisuus on ovien lukko joita on joutunut vaihtamaan jo kahteen oveen. Inhottava ongelma kun ovi ei avaannu salvasta ja korjaamot suorittavat korjauksen parhaaksi keksmällä tavalla hintahaitarin ollessa iso.
Yksi moduli vaihdettiin ja meni takuuseen. Hieman range piteni, mutta ei pääse 40km.
Toinen autoa vaivannut ominaisuus on ovien lukko joita on joutunut vaihtamaan jo kahteen oveen. Inhottava ongelma kun ovi ei avaannu salvasta ja korjaamot suorittavat korjauksen parhaaksi keksmällä tavalla hintahaitarin ollessa iso.