Esinnäkin F21 on aivan loistava auto, itse asiassa todistettavasti (esim TM 19/13 ja Dekran tutkimus 2011-2015) paras tämän luokan auto mitä markkinoilla on.Bimmerfanc kirjoitti: Onhan nykyinen 3-sarja jo aika pohjanoteeraus,puhumattakaan 2- ja 1-sarjasta.Sisustan muotoilu ei onnistunut,kovan muovin käyttö lisääntynyt,sekä mieluisuus sisällä kasvanut.Toivottavasti 5-,6- ja 7-sarja pitää laadullisesti tasonsa,mihin kohottiin flopatun E6x sarjan jälkeen.Noihin pikku bemareihin en itse sekaannu ainakaan mitä nyt on ulos tullut.
Ja ei-RFT talvikitkoilla jopa hiljainen. Itse en kaipaa vanhaa F10 ollenkaan. Ero on loppujen lopuksi yllättävän pieni. 520dA:ssa oli kieltämättä vähemmän nyökkivä alusta, hiljaisempi yli 100 km/h nopeuksissa ja vähän paremmat stereot, mutta F21 on paljon ketterämpi ajettava.
Eli Stadi ajoon paljon parempi ja sillä saa parkkipaikan kadun reunasta melko helpolla, kun se 40 cm pituutta puuttuu. Auto on myös suht vikkelä kun se on yli 300 kiloa kevyempi. Sopii mulle enemmän kuin hyvin!
Ja toiseksi uusi X1 (F48) on ehkä parhaimman näköinen Bemari joka on nyt markkinoilla - sillä taas en ole ajanut metriäkään. Mutta olen kuullut että se ei ole yhtä hiljainen kun esim. Audin vastaava. Ja autossa tuntuu olevan muutamia uuden konseptin tuomia ongelmia, mikä on luonnollista kun asioita ei ole vielä hiottu loppuunsa. LCI:hin tullee parannuksia ellei jo ennen sitä. Sama asia tuntuu myös vaivaavan toista uutta etuveto konseptia eli 2-sarjan uutta Bemaria, sekä uutta 3-sylinteristä moottoria (TM 05/2016).
Ja vielä kun BMW:llä on aina ollut suuria vaikeuksia myöntää virheitään...
Ja sitten tietenkin mua epäilyttää koko etuveto rakenne, jota BMW on harjoitellut viimeiset 10 vuotta Minin kanssa mutta ei sitä 40 vuotta mitä BMW on tehnyt takavedon kanssa varsinkin 3- ja 5-sarjojen kanssa.
Toki neliveto sen pitää olla sanoo nyt joku, mutta jostain syystä olen itse pärjännyt takavedon kanssa jo vuodesta 1978!